Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Капризни ли за JTD моторите

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Капризни ли за JTD моторите

    Здравейте колеги Имам доброто намерение да дам около 6000 лв за Фиатче Брава JTD 2001г. Знам че ако попадна добър common rail мотор няма да съжалявам, но все пак ви питам какво по-точно да гледам освен компресията и нивото на маслото??А и още нещо... смятам да наливам държавна нафта,как седят там нещата като качество на нафтата?Намерих един добър модел Брава запазен без много забележки, ама като отидох на сервиза нямаше ERG клапан (нз за кво е) ама ми се стори притеснително ,нищо че колата летеше.....моторът беше 105 к.с Благодаря ви и безавариен път
    По-добре бит ,отколкото и бит,и ебан!!!

    #2
    Принципно, говори се че е капризна от към нафта, но напрактика незнам - не ми стиска да пробвам на личен автомобил.Компресията незнам къде ще намериш да ти измерят, че трябва да се поразглоби това онова. Лично аз бих гледал да не изпушва много като запалва (винаги изпушва малко). Не трябва да пуши синьо или бяло. Като поработи мъничко, като изфорсираш рязко не трябва да бълва никакви облаци - черни, сиви, сини, бели. Изпушва сиво-черно, но за много кратко и после веднага избистря. Слушай за разни странични шумове, тракане, виене, стържене. И да знаеш, че JTD-тата не палят от раз, т.е. от четвърт оборот, а иска да направи 3-4 оборота двигателя и тогава пали. EGR-то вкарва част от изгорелите газове обратно в двигателя. На повечето автомобили на тези години или е шунтиран или не работи. Да го няма съвсем е кофти, да е повреден смятам, че не е проблем.

    Коментар


      #3
      Airfan написа:
      И да знаеш, че JTD-тата не палят от раз, т.е. от четвърт оборот, а иска да направи 3-4 оборота двигателя и тогава пали. EGR-то вкарва част от изгорелите газове обратно в двигателя. На повечето автомобили на тези години или е шунтиран или не работи. Да го няма съвсем е кофти, да е повреден смятам, че не е проблем.
      Значи лека корекция искам да внеса - пали точно на второто минаване на ГМТ, демек най-късно от 2-ри оборот.ЕГР, когато работи изправно, нека си работи, полезно е, но с годините се натрупват сажди по клапата, и я блокират, като така тя остава леко отворена понякога. Това автоматично означава байпас на турбото, при искане за голяма мощност, като цяло понижена мощност, ходене по майстори които казват че всичко е ок, а колата - спъната необяснимо. В такива случаи ЕГР наистина е по-добре да не работи, демек да не е там тръбата. Обаче се цапа околоната среда. К’во от тва, насам лети 8-километров астероид, няма за кога да я пазим околната среда. Та във връзка с подчертаното по-горе, и изложените аргументи, смятам че да го няма - не е проблем, но да е повреден и да е запецнал отворен - това е съвсем кофти. Моята кола е с изваден вакуумен маркуч от ЕГР, т.е. моят ЕГР-клапан се предполага че не работи. Но тръбата е там, и ако е леко открехнато - кофти за мен. При първа възможност, и аз ще махна ЕГР-тръбата и клапата Така че да не те притеснява особено факта че ЕГР е елиминиран, стига да е кадърно, но ако е там - тогава изрежи колата както си трябва за да провериш мощността.

      Коментар


        #4
        дайте ми повече информация за нафтата,ще наливам от "държавната нафта" ,дали е добра за мотора???
        По-добре бит ,отколкото и бит,и ебан!!!

        Коментар


          #5
          ludnik написа:
          дайте ми повече информация за нафтата,ще наливам от "държавната нафта" ,дали е добра за мотора???
          Можеш ли да дефинираш държавна? От къде е зареждана, каква е, що е?Горното описание на Оги за EGR е съвсем точно и правилно.

          Коментар


            #6
            Airfan написа:
            ludnik написа:
            дайте ми повече информация за нафтата,ще наливам от "държавната нафта" ,дали е добра за мотора???
            Можеш ли да дефинираш държавна? От къде е зареждана, каква е, що е?Горното описание на Оги за EGR е съвсем точно и правилно.
            от БДЖ е нафтичката та въпроса ми е:Как ще я приема JTD то?
            По-добре бит ,отколкото и бит,и ебан!!!

            Коментар


              #7
              ludnik написа:
              Airfan написа:
              ludnik написа:
              дайте ми повече информация за нафтата,ще наливам от "държавната нафта" ,дали е добра за мотора???
              Можеш ли да дефинираш държавна? От къде е зареждана, каква е, що е?Горното описание на Оги за EGR е съвсем точно и правилно.
              от БДЖ е нафтичката та въпроса ми е:Как ще я приема JTD то?
              Много зле. Ако е локомотивна нафта...забрави.

              Коментар


                #8
                Абе май локомотива има бая скъп двигател за да се кара с каква да е нафта ...Тъй че според мен ако това не доведе до поскъпване на билетите за влака - може

                Коментар


                  #9
                  Airfan написа:
                  ludnik написа:
                  Airfan написа:
                  ludnik написа:
                  дайте ми повече информация за нафтата,ще наливам от "държавната нафта" ,дали е добра за мотора???
                  Можеш ли да дефинираш държавна? От къде е зареждана, каква е, що е?Горното описание на Оги за EGR е съвсем точно и правилно.
                  от БДЖ е нафтичката та въпроса ми е:Как ще я приема JTD то?
                  Много зле. Ако е локомотивна нафта...забрави.
                  Ти виждал ли си локомотивна нафта? Може да я объркаш с "Банкя" Бяла е и със сигурност е с цетаново число над 50. Имам познат, който преди работеше в БДЖ и е казвал, че за БДЖ, т.е. за локомотивите, идва нафта от "Лукойл", която не се продава на друг. Един път съм виждал такава нафта и вярвам на думите му А хора, които са карали с такава, нямат думи за разликата с бозата, която наливаме от колонката.Не знам как само ще я вземеш, защото от 7-8 години насам е доста затегнато положението и ако те хванат ще те съдят за кражба на държавна собственост, което е по-гадно отколкото да попаднеш гол на 10 манафа
                  http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                  Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                  FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                  FIAT Punto 99' 1.7 TD

                  Коментар


                    #10
                    Да се съберем няколко души от форума и да тичаме вечер по някое депо с маркучи и да смучеме нафта. Ако ни хванат, лошо, но ако не ни хванат ще летиме весели и усмихнати по магистралата.
                    Fiat Bravo 1.9 JTD 105 HP
                    -------------------------------------
                    1f Y0u C4N rE4D Th1S, i7 1s t1Me T0 7uRn 0FF Y0Ur PC 4Nd Ge7 Life!

                    Коментар


                      #11
                      значи става ако е качествена а??? TDI без проблеми върви и няма забележки,даже може да се каже че е по-добра от нафтата от колонките 1,50 на литър, смятам да я карам Бравичката с добавка за дизел и ще лети .....Момчета как да разбера дали JTD е добър(масло,пушек,компресия).....друго какво да гледам ????
                      По-добре бит ,отколкото и бит,и ебан!!!

                      Коментар


                        #12
                        ludnik написа:
                        значи става ако е качествена а??? TDI без проблеми върви и няма забележки,даже може да се каже че е по-добра от нафтата от колонките 1,50 на литър, смятам да я карам Бравичката с добавка за дизел и ще лети .....Момчета как да разбера дали JTD е добър(масло,пушек,компресия).....друго какво да гледам ????
                        Не гледай, слушай. Със затворени очи. Ако не можеш да го различиш от бензинка - взимай го.
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          Да си изкажа мнението и аз.Значи карам JTD вече над 1г и 6-7месеца.До преди 3 месеца съм го карал само с нафта от познати (втора ръка).Вчера го закачах на компютър профилактично за диагностика.НИТО ЕДНА ГРЕШКА, всички параметри бяха добре.Колата не ми е създавала никакви проблеми за това време на експлоатация.Бях си запушил въпросния ЕГР клапан тоест бяха го изолирали с една пластина, на моя майстор ми каза, че работи и по-добре да го отпушим.Оправихме го, видимо никаква промяна в поведението на автомобила.Това е от мен.JTD е един много приятен мотор за каране, ако си го обслужваш навреме и не случиш на някоя трошка има да му се радваш много време.
                          "Тревата расте, птичките летят, вълните галят пясъка. Аз пребивам хора."

                          ЕХ Fiat Bravo 1.9 JTD Abarth tuning, chip tunning VRPerfomance, 10.1999
                          Lancia Lybra 2.4 JTD, 140HP++, 2002, ASR,ABS,8 air,BOSE

                          Коментар


                            #14
                            ludnik написа:
                            значи става ако е качествена а??? TDI без проблеми върви и няма забележки,даже може да се каже че е по-добра от нафтата от колонките 1,50 на литър, смятам да я карам Бравичката с добавка за дизел и ще лети .....Момчета как да разбера дали JTD е добър(масло,пушек,компресия).....друго какво да гледам ????
                            Ако намериш локомотивна нафта, аз искам да си купувам на 2,50 Така хем ще изкараш някой лев, хем аз ще си карам с хубаво гориво колата
                            http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                            Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                            FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                            FIAT Punto 99' 1.7 TD

                            Коментар


                              #15
                              Според мен дюзите ще се запушат бързо, а и съдържанието на сяра е съвсем различно при локомотивната нафта.

                              Коментар

                              Working...
                              X