Здравейте, всички!Реших, че е време Уното да се сменя и съм се насочил към Пунто.Въпросите са ми изцяло за дизеловите. След много гледане се оказва, че иматри модификации на дизел : 1.9D, 1.9JTD-80к.с и 1.9JTD - 90к.с.За JTD разбрах че впръскването е помпа-дюза, което при евентуално скапване на някоя от тях ,следвало голямо кеширане ...около 800лв. на брой ми споделиха.Започнах да гледам обикновенния си дизел...да ама попрочетох тук и там...и се изказва негативно мнение за тези с помпи Лукас, а се хвали Бош.въпроси:1. как да разбера помпата дали е лукас или бош...от къде ли не я гледах...не пише/имам впревдив че помпата е монтирана на дв..на скрито ли е надписа/2.верно ли е това за JTD-то че са скъпи3.къде мога да намеря в нета литература да прочета за двигателите парамери и т.н.Ами това е за сега като изплуват още въпроси ще питам.Предварително благодаря за отделеното време и внимание.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Въпроси за дизелово PUNTO след 2000 г.
Collapse
X
-
помпа-дюза е система на WAG не виждам какво би правила във фиат.Всъщност JTD означава uniJetTurboDiesel и в общия си смисъл е комън рейлпо-съвършена система от анахронизма помпа-дюза.Който обаче те е излъгал - нищо не разбира от ФИАТ.
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
И Бош и Лукас са реномирани производители, и едните и другите се скапват. И не е вярно, че помпата Бош е 800 кинта. Помпата за висако налягане е една единствена и тя подава налягане за всички цилиндри - колегата е обяснил, че именно това е common rail. Помпата на Бош струва нещо от рода но 1996 лева без ДДС. Фабрично колите излизат с Бош, както и болшинството съвременни европейски дизели.Колкото за по-скъпи - да по-скъпи са и за закупуване и за поддръжка.She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=11397 -Твоя въпрос е кон или магаре, имаше и други такива теми ТD или JТD.
BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
E46 320D
Коментар
-
привет отново.може би не съм се изразил правилно нотова което ми казаха по отношение на JTD-то е че помпа дюза за този дв означава, че всяка дюза си е с помпата и впръсква директно в цилиндъра.та цена 800лв е за едната..т.е. 3200 за 4бр дюзи с помпите си.пак казвам не съм запознат в детайли с двигаталя, но ми го обясни така познат.по отношение за коня и магарето не съм казал и дума...аз не се чудя дали JTD ИЛИ обикновен дизел...данните за въртящ момент, к.с. , разход на гориво,ускорение..та и шум ако искате са в полза на jtd-to.питането за бош или лукас е свързано с обикновенния дизел.поздрави))
Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!
Коментар
-
OptimusMaximus написа:привет отново.може би не съм се изразил правилно нотова което ми казаха по отношение на JTD-то е че помпа дюза за този дв означава, че всяка дюза си е с помпата и впръсква директно в цилиндъра.та цена 800лв е за едната..т.е. 3200 за 4бр дюзи с помпите си.пак казвам не съм запознат в детайли с двигаталя, но ми го обясни така познат.по отношение за коня и магарето не съм казал и дума...аз не се чудя дали JTD ИЛИ обикновен дизел...данните за въртящ момент, к.с. , разход на гориво,ускорение..та и шум ако искате са в полза на jtd-to.питането за бош или лукас е свързано с обикновенния дизел.поздрави))
Коментар
-
Точно така, както ти го е казал колегата 1115 е. Системата помпа-дюза се използува от Фолксваген-Ауди + Шкода + Сеат. Това НЕ Е common rail. При common rail имаш 2 основни помпи, подкачваща в резервоара и напорна. Именно втората е скъпата помпа (не че и първата е адски евтина де), за която ти обясних по горе - тя генерира налягане ДО 1350 бара при първо поколение common rail. 4-те дюзи по каталожна цена на Бош са по около 300 кинта новите. Така че, при Фиат, Мерцедес, Тойота, Рено, Хонда, Пежо, Ситроен и т.н. може изобщо да забравиш за системата помпа-дюза. Последната се използва от ФВ, както и при големите дизели - напр. в корабите.
She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
Сред най-скъпите чарколяци, които теоретично може да дадат фира, са: - помпа високо налягане - 1-2к лв нова, 6-800 лв втора ръка- турбина - там цените варират от 200-300 лв за ремонт или рециклаж на старата до към около 1к лв за нова- джаджата, която дава сигнал колко е натискат педалът на газта - към 500+ лвСъединител, дебитомер и други консумативи не ги слагаме в сметката. Реално вероятността да ти се наложи ремонт по гореизброените скъпи детайли намалява драстично, ако на колата е бил направен добър оглед и най-вече, ако си извадил късмет снея’По-скъпата’ поддържка, както някои се изразяват, е в това, че смяната на масла и филтри струва с около 20-30 лв повече иот на бензинов двигател
_______
146 JTD
Коментар
-
trustworthy написа:’По-скъпата’ поддържка, както някои се изразяват, е в това, че смяната на масла и филтри струва с около 20-30 лв повече иот на бензинов двигателА и има адски много електроника, ама то къде ли вече няма! Иначе колиците са като цяло чудесни!
She was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
trustworthy написа:...смяната на масла и филтри струва с около 20-30 лв повече иот на бензинов двигател ...
Коментар
-
gantcho написа:trustworthy написа:’По-скъпата’ поддържка, както някои се изразяват, е в това, че смяната на масла и филтри струва с около 20-30 лв повече иот на бензинов двигателА и има адски много електроника, ама то къде ли вече няма! Иначе колиците са като цяло чудесни!
Не визирах конкретно твоя пост. Не знам как е точно при фиатите, но спрямо бензините на алфа електрониката не е повече. Ако сравянваме със старите турбо и атмосферни дизели, да.За да се сведе теоретичният шанс до минимум, е добре да се прави свестен оглед и читава диагностика, макар че аз моята я купих съвсем на сляпо, понеже нямаше къде да я закача да и видят компютъра. Но примерно едно добро изрязване при тест-драйва може да покаже евентуални проблеми с помпата (гасне/не гасне, светва лампата/не светва) и евентуално турбината (виждал съм как масълце покапва издайнически откъм ’сухия’ преди карането въдуховод на турбината
)
_______
146 JTD
Коментар
-
Благодаря на всички за инфото...в понеделник отивам да огледам обстойно 3 пунтовцидве jdt и едно чист дизел...ако някой знае тънкост за диагностика на помпа или дв да казва...освен настъпването яко на педала за газ))разбрах и за турбото..ще го видя ..ако взема кола ще пиша..
Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!
Коментар
-
OptimusMaximus написа:Благодаря на всички за инфото...в понеделник отивам да огледам обстойно 3 пунтовцидве jdt и едно чист дизел...ако някой знае тънкост за диагностика на помпа или дв да казва...освен настъпването яко на педала за газ))разбрах и за турбото..ще го видя ..ако взема кола ще пиша..
Отиваш, гледаш колата и ако ти хареса я подкарваш към официалния сервиз. По пътя може да включиш климата (ако има), за да видиш как и дали работи, вдига ли температура повече от нормалното (средата на скалата), пушек при плавно или бавно подаване на газ, прекъсване при равномерен ход и др. дребни неща, които ти направят впечатление. Виж дали дърпа на някоя страна, дали свири лагер или вие нещо в движение. Всичко това не, че е опасно, но после ще ти струва пари, за да го отстраниш
Като цяло една диагностика в сервиз си струва парите. По-добре да загубиш 40-50лв., отколкото да се набуташ здраво.Не се впечатлявай ако изпушва черно при рязко подаване на газ, това е дизел и е нормално. Важното е да не пуши на всякакви обороти.УСПЕХ!п.с. Ако си бях намерил хубаво Стило, сега можехме да говорим за моето JTD
http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
FIAT Punto 02' 1.9 JTD
FIAT Punto 99' 1.7 TD
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар