Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпроси за дизелово PUNTO след 2000 г.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпроси за дизелово PUNTO след 2000 г.

    Здравейте, всички!Реших, че е време Уното да се сменя и съм се насочил към Пунто.Въпросите са ми изцяло за дизеловите. След много гледане се оказва, че иматри модификации на дизел : 1.9D, 1.9JTD-80к.с и 1.9JTD - 90к.с.За JTD разбрах че впръскването е помпа-дюза, което при евентуално скапване на някоя от тях ,следвало голямо кеширане ...около 800лв. на брой ми споделиха.Започнах да гледам обикновенния си дизел...да ама попрочетох тук и там...и се изказва негативно мнение за тези с помпи Лукас, а се хвали Бош.въпроси:1. как да разбера помпата дали е лукас или бош...от къде ли не я гледах...не пише/имам впревдив че помпата е монтирана на дв..на скрито ли е надписа/2.верно ли е това за JTD-то че са скъпи3.къде мога да намеря в нета литература да прочета за двигателите парамери и т.н.Ами това е за сега като изплуват още въпроси ще питам.Предварително благодаря за отделеното време и внимание.
    Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

    #2
    помпа-дюза е система на WAG не виждам какво би правила във фиат.Всъщност JTD означава uniJetTurboDiesel и в общия си смисъл е комън рейл по-съвършена система от анахронизма помпа-дюза.Който обаче те е излъгал - нищо не разбира от ФИАТ.
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #3
      И Бош и Лукас са реномирани производители, и едните и другите се скапват. И не е вярно, че помпата Бош е 800 кинта. Помпата за висако налягане е една единствена и тя подава налягане за всички цилиндри - колегата е обяснил, че именно това е common rail. Помпата на Бош струва нещо от рода но 1996 лева без ДДС. Фабрично колите излизат с Бош, както и болшинството съвременни европейски дизели.Колкото за по-скъпи - да по-скъпи са и за закупуване и за поддръжка.
      She was only a whisky maker but he loved her still.

      Коментар


        #4
        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=11397 -Твоя въпрос е кон или магаре, имаше и други такива теми ТD или JТD.
        BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
        E46 320D

        Коментар


          #5
          привет отново.може би не съм се изразил правилно нотова което ми казаха по отношение на JTD-то е че помпа дюза за този дв означава, че всяка дюза си е с помпата и впръсква директно в цилиндъра.та цена 800лв е за едната..т.е. 3200 за 4бр дюзи с помпите си.пак казвам не съм запознат в детайли с двигаталя, но ми го обясни така познат.по отношение за коня и магарето не съм казал и дума...аз не се чудя дали JTD ИЛИ обикновен дизел...данните за въртящ момент, к.с. , разход на гориво,ускорение..та и шум ако искате са в полза на jtd-to.питането за бош или лукас е свързано с обикновенния дизел.поздрави))
          Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

          Коментар


            #6
            OptimusMaximus написа:
            привет отново.може би не съм се изразил правилно нотова което ми казаха по отношение на JTD-то е че помпа дюза за този дв означава, че всяка дюза си е с помпата и впръсква директно в цилиндъра.та цена 800лв е за едната..т.е. 3200 за 4бр дюзи с помпите си.пак казвам не съм запознат в детайли с двигаталя, но ми го обясни така познат.по отношение за коня и магарето не съм казал и дума...аз не се чудя дали JTD ИЛИ обикновен дизел...данните за въртящ момент, к.с. , разход на гориво,ускорение..та и шум ако искате са в полза на jtd-to.питането за бош или лукас е свързано с обикновенния дизел.поздрави))
            Еми тоя дето ти го е казал, че всяка дюза е и помпа е "стандартен разбирач" , който нищо не разбира.Значи при JTD_то има една помпа в резервуара, която подкачва гориво и една помпа за високо налягане. Тая втората създава около 300 бара налягане в рейката с дюзите и те точно като при бензиновите коли се отварят от електромагнитен импулс и впръскват гориво.Сега цените не са от най приятните, но колко човека от форума са хвърлили помпа или дюза?Макар аз да знам за две помпи.Цената на изправна помпа втора употреба е 500-800лв, а на дюза около 100лв.Шанса да ти се развалят обаче 4 дюзи едновременно е много малък.Тия дизели дето на се JTD са по- тромави и имат по-голям разход. Аз лично небих си взел ТД или само Д.

            Коментар


              #7
              Точно така, както ти го е казал колегата 1115 е. Системата помпа-дюза се използува от Фолксваген-Ауди + Шкода + Сеат. Това НЕ Е common rail. При common rail имаш 2 основни помпи, подкачваща в резервоара и напорна. Именно втората е скъпата помпа (не че и първата е адски евтина де ), за която ти обясних по горе - тя генерира налягане ДО 1350 бара при първо поколение common rail. 4-те дюзи по каталожна цена на Бош са по около 300 кинта новите. Така че, при Фиат, Мерцедес, Тойота, Рено, Хонда, Пежо, Ситроен и т.н. може изобщо да забравиш за системата помпа-дюза. Последната се използва от ФВ, както и при големите дизели - напр. в корабите.
              She was only a whisky maker but he loved her still.

              Коментар


                #8
                Сред най-скъпите чарколяци, които теоретично може да дадат фира, са: - помпа високо налягане - 1-2к лв нова, 6-800 лв втора ръка- турбина - там цените варират от 200-300 лв за ремонт или рециклаж на старата до към около 1к лв за нова- джаджата, която дава сигнал колко е натискат педалът на газта - към 500+ лвСъединител, дебитомер и други консумативи не ги слагаме в сметката. Реално вероятността да ти се наложи ремонт по гореизброените скъпи детайли намалява драстично, ако на колата е бил направен добър оглед и най-вече, ако си извадил късмет снея ’По-скъпата’ поддържка, както някои се изразяват, е в това, че смяната на масла и филтри струва с около 20-30 лв повече иот на бензинов двигател
                _______
                146 JTD

                Коментар


                  #9
                  trustworthy написа:
                  ’По-скъпата’ поддържка, както някои се изразяват, е в това, че смяната на масла и филтри струва с около 20-30 лв повече иот на бензинов двигател
                  :D Не бе, колега, някои се изразихме така заради теоретичния шанс да ти се скапе някой от скъпите чаркалаци. Иначе майната им на малко по-скъпите масла, филтри, ремъци и др. дреболии - те не се усещат толкова А и има адски много електроника, ама то къде ли вече няма! Иначе колиците са като цяло чудесни!
                  She was only a whisky maker but he loved her still.

                  Коментар


                    #10
                    trustworthy написа:
                    ...смяната на масла и филтри струва с около 20-30 лв повече иот на бензинов двигател ...
                    Пълна заблуда, въздушните филтри са еднакви, маслените филтри са на същата цена, маслата са на същата цена. Кое е по-скъпо не разбрах? Извинявай trustworthy, че ти ползвам мнението, не е конкретно срещу теб насочено!Масла:TURBO DIESEL-10w40-1L CD / SF 1 л. 13.20 лвTURBO DIESEL-10w40-2L CD / SF 2 л. 26 лв TURBO DIESEL-10w40-5L CD / SF 5 л. 64 лв 20k - 10w40 - 1L SL / CF 1 л. 17.6 лв20k - 10w40 - 2L SL / CF 2 л. 34 лвGOLD - 10w40 - 1L SL / CF 1 л. 13.20 лвGOLD - 10w40 - 2L SL / CF 2 л. 26 лвВъздушен филтър:За JTD105 или Brava 1.6 16V 103 к.с. въздушния филтър е еднакъв. Еднакъв е не само за този модел и е на цена 12 лв на Clean, примерно или 14 лв на Tecneco.Маслен филтър:Отново давам точни цени за JTD105 и Brava 1.6 16V 103 к.с.JTD105 - 8,10 лв1.6 16V 103 к.с. - 6,50 лвИ двата са на Clean.Филтрите на купето (климатика) са еднакви.Разликата е предимно в горивните филтри:JTD105 - 18.3 лв1.6 16V 103 к.с. - 21.70 лвИ двата на Clean.

                    Коментар


                      #11
                      gantcho написа:
                      trustworthy написа:
                      ’По-скъпата’ поддържка, както някои се изразяват, е в това, че смяната на масла и филтри струва с около 20-30 лв повече иот на бензинов двигател
                      :D Не бе, колега, някои се изразихме така заради теоретичния шанс да ти се скапе някой от скъпите чаркалаци. Иначе майната им на малко по-скъпите масла, филтри, ремъци и др. дреболии - те не се усещат толкова А и има адски много електроника, ама то къде ли вече няма! Иначе колиците са като цяло чудесни!
                      Това за ’скъпата поддръжка’ съм го чувал/чел много пъти и преди Не визирах конкретно твоя пост. Не знам как е точно при фиатите, но спрямо бензините на алфа електрониката не е повече. Ако сравянваме със старите турбо и атмосферни дизели, да.За да се сведе теоретичният шанс до минимум, е добре да се прави свестен оглед и читава диагностика, макар че аз моята я купих съвсем на сляпо, понеже нямаше къде да я закача да и видят компютъра. Но примерно едно добро изрязване при тест-драйва може да покаже евентуални проблеми с помпата (гасне/не гасне, светва лампата/не светва) и евентуално турбината (виждал съм как масълце покапва издайнически откъм ’сухия’ преди карането въдуховод на турбината )
                      _______
                      146 JTD

                      Коментар


                        #12
                        Колега,а за какво ти е дизел при тия цени на нафтата?Ако сега купувах Пунто,щях да взема бензин и да сложа газ.
                        FIAT PUNTO GT1 Kyron 2000xdi nisan serena 1.6

                        Коментар


                          #13
                          tinalex написа:
                          Колега,а за какво ти е дизел при тия цени на нафтата?Ако сега купувах Пунто,щях да взема бензин и да сложа газ.
                          Има една категория хора, които по различни причини не желаят да карат на газ.

                          Коментар


                            #14
                            Благодаря на всички за инфото...в понеделник отивам да огледам обстойно 3 пунтовцидве jdt и едно чист дизел...ако някой знае тънкост за диагностика на помпа или дв да казва...освен настъпването яко на педала за газ))разбрах и за турбото..ще го видя ..ако взема кола ще пиша..
                            Не ми е проблем, че в България евтиното е некачествено. Проблем ми е, че и скъпото в повечето случаи е такова!!!

                            Коментар


                              #15
                              OptimusMaximus написа:
                              Благодаря на всички за инфото...в понеделник отивам да огледам обстойно 3 пунтовцидве jdt и едно чист дизел...ако някой знае тънкост за диагностика на помпа или дв да казва...освен настъпването яко на педала за газ))разбрах и за турбото..ще го видя ..ако взема кола ще пиша..
                              Тънковстите са всъщност само 1 - диагностика във Ванто трейд Отиваш, гледаш колата и ако ти хареса я подкарваш към официалния сервиз. По пътя може да включиш климата (ако има), за да видиш как и дали работи, вдига ли температура повече от нормалното (средата на скалата), пушек при плавно или бавно подаване на газ, прекъсване при равномерен ход и др. дребни неща, които ти направят впечатление. Виж дали дърпа на някоя страна, дали свири лагер или вие нещо в движение. Всичко това не, че е опасно, но после ще ти струва пари, за да го отстраниш Като цяло една диагностика в сервиз си струва парите. По-добре да загубиш 40-50лв., отколкото да се набуташ здраво.Не се впечатлявай ако изпушва черно при рязко подаване на газ, това е дизел и е нормално. Важното е да не пуши на всякакви обороти.УСПЕХ!п.с. Ако си бях намерил хубаво Стило, сега можехме да говорим за моето JTD
                              http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                              Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                              FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                              FIAT Punto 99' 1.7 TD

                              Коментар

                              Working...
                              X