Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем ли е, ако се подържат 3000 оборота?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Абре хора, не ме стряскайте така.... ще взема да не карам вече със 120-130 на магистралата, че турбо не ми се сменя като консуматив...

    Коментар


      #17
      Nino написа:
      doofiat написа:
      Точно 140 км/ч си е! Тествал съм мнооооооого пъти! При поддържане на 3500 оборота на ТД 100 обаче последния път ми гръмна турбото в борба с една Тойота Корала....така, че умната! Е, отказах мераците на Королата, но си платих новата турбина като поп :D
      Няма да показвам автобусите на какви обороти поддържат същата скорост защото тоя от снимката ще си качи и краката на главата.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        gantcho - Има за всяка печка, само ми кажи предавките и гумите какви са, за да ги сменя стойностите в таблицата. И то като ги знаеш, всъщност може и сам да ги сметнеш Оборотите на двигателя се разделят на окончателното предаване, и после се дели на обиколката на гумата, и се съобразяват мерните единици. Ако някой "бензинджия" чете тук и е пропуснал - има такава таблица и за 182А4
        Мерси за инфото. Няма да те карам да смяташ, но ако имаш екселска таблица, можеш да ми я пратиш да си попълня данните. Иначе, ще се опитам като имам време да си направя сам по данните ти. Мерси отново.
        She was only a whisky maker but he loved her still.

        Коментар


          #19
          Airfan написа:
          Абре хора, не ме стряскайте така.... ще взема да не карам вече със 120-130 на магистралата, че турбо не ми се сменя като консуматив...
          Ако турбото е решило да те изоставя, не е задължително да е на магистралата със 160км/ч. Общо взето... Божа работа! :D
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #20
            Tornado написа:
            Няма да показвам автобусите на какви обороти поддържат същата скорост защото тоя от снимката ще си качи и краката на главата.
            Да, на 18-та бърза на 1000 об.Това на картинката си е нашия мотор 1.9 мулти в моето SX-4. на 6-тата скорост.Който я е измислил гениален, ще да е бил!
            SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

            Коментар


              #21
              Моето турбо не гръмна при тези 150-160 км/ч в гонитба с Королата.Гръмна седмица след това на едно кръстовище при смяна от първа на втора със скорст от около 20-30 км/ч.Така, че както казва Vladim, кога ще те остави турбото е Божа работа.Само да кажа, че съединението ми с кулера беше омаслено още като вземах колата. Тогава майсторите по сервизите ми разправяха, че турбото ми е пътник, но то все пак си измина 70 000 км (или 2,5 години) преди да се скапе (не се знае преди това колко е навъртяло).Бате Nino, да не би да имаш фабричен дефект в оборотомера Я ходи в Миркат веднага!

              Коментар


                #22
                doofiat написа:
                ...Бате Nino, да не би да имаш фабричен дефект в оборотомера Я ходи в Миркат веднага!
                Или всъщност шеста да ти е седма? :P
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #23
                  Да, да, дефект в оборотомера, друг път... така си ве! Иначе ако ме питаш и за 7-ма има мегдан!
                  SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

                  Коментар


                    #24
                    Nino написа:
                    Да, да, дефект в оборотомера, друг път... така си ве! Иначе ако ме питаш и за 7-ма има мегдан!
                    И с Либрата съм така само, че на пета скорост А до това дали е полезно - абсолютно нищо и няма на колата - даже е добре! Особено след дълги градски препускания, като стъпиш на магистралата е хубаво да се вкара в обороти за по-дълго време. Не ми се обяснява това но е факт.А и още нещо, колкото и да не ви се вярва, налягането, което действа върху коляновия вал (лагерите и всички подобни) при 3500 оборота е точно толкова колкото и при 1800оборота. На 4000 оборота силата, която действа върху механичните части дори е по-малка от силата която се прилага при да речем 2000 оборота. Тук пропускам инерционните сили, но там материята е друга.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #25
                      Подкрепям напълно ВО . Момчета,карайте ги тези коли,мачкайте ги ама здраво и когато осетите че им става гадно натиснете ги още малко та да разберат кой командва парада.Ако си мислите че някой ги е жалил там някъде на запад много се лъжете.Кола от каране и гонене не се плаши,плаши се само от не поддържане.На скоро правих мотора на едно В4.Когато я докараха нямаше никой нито в картера нито в радиатора ,а собственика се хвали че не си спомня кога последно е вдигал капака.Равносметката беше повлекли лагери на коляновия вал,задрали бутала в ризите и доста солена сума за собственика. Вдигайте си по-често капаците и си следете в тия жеги уредите та да не изреве някой на умряло.Идват и отпускарските дни и всеки си прави разни планове ,та да не се размине някой с почивката. Лека и безаварийна на всички!!!

                      Коментар


                        #26
                        Двигателя не се износва от ВИСОКИ обороти,а от въртящия момент който предава при дадени обороти.Може да си карате колите и при 4000 об без никакви проблеми и то продължително време/ стига да има къде /но с 20-30 % или малко повече натиснат педала на газта.Но в никакъв случаи продължително време при 80-100% натиснат педал.Теоретично двигателя се товари най много и съответно се износва най много при ползването на максималния му въртящ момент.Това не се отнася за турбината.Тя се товари най много при макс.мощмост.Но не трябва да се забравя,че и двата параметъра се получават от двигателя само при Full throttle.Но кога карате колите си с педал на газта до ламарината.Май,че само при задминаване и кратки експерименти по магистрала.Ако беше опасно да се кара на високи обороти фирмата производител щеше да го напише с главни букви в експлоатационното ръководство на колата.Оборотите които са опасни за двигателя тя ги е отрязала и да искате не може да ги достигнете.

                        Коментар


                          #27
                          Stefan Hadjov написа:
                          Двигателя не се износва от ВИСОКИ обороти,а от въртящия момент който предава при дадени обороти.Може да си карате колите и при 4000 об без никакви проблеми и то продължително време/ стига да има къде /но с 20-30 % или малко повече натиснат педала на газта.Но в никакъв случаи продължително време при 80-100% натиснат педал.Теоретично двигателя се товари най много и съответно се износва най много при ползването на максималния му въртящ момент.Това не се отнася за турбината.Тя се товари най много при макс.мощмост.Но не трябва да се забравя,че и двата параметъра се получават от двигателя само при Full throttle.Но кога карате колите си с педал на газта до ламарината.Май,че само при задминаване и кратки експерименти по магистрала.Ако беше опасно да се кара на високи обороти фирмата производител щеше да го напише с главни букви в експлоатационното ръководство на колата.Оборотите които са опасни за двигателя тя ги е отрязала и да искате не може да ги достигнете.
                          Да ама макс въртящ момент не е при максимални обороти, а в диапазона 1800-2800 при повечето коли, Макс мощност зависи от кривата на момента . Мощност= момент*обороти.Карането на ептен ниски обороти е набутвация - от 1 страна мотора харчи повече, от друга мазането е лошо и се износва преждевременно. Един руснак така си купил дизелов джип и почнал да го кара 950-1500 обр мин - тъпотия, това не е автобус.Струва ми се че е удачно 1500-2500 -3000.
                          Fiat Ducato 2.5D
                          Lancia Kappa 2.4TDS

                          Коментар


                            #28
                            Максималният въртящ момент на моето JTD е 1500 оборота, а смея да твърдя, че при 3000 определено се усеща, че напъваш вече двигателя, шума му нараства и започва да се чува в купето, за разлика от карането с 90-100, когато не се чува почти хич.

                            Коментар


                              #29
                              Благодаря ви колеги,много интересни мнения прочетох и си правя извода, че не е фатално да се подържат тези обороти, но може би наи-добре е ако искам дълго да я карам тази кола да подържам 2500 оборота за да нямам проблеми. Все пак като тръгнем караме по 4000км в едната посока и 4000 в опбратната. Понеже видях спорни мнения за това дали 3000 оборота са опасни, а някои викат, че 2000-2200 са наи-добрите обороти, за това може би някъде посредата ще е наи-разумното. Но все пак ще знам, че дори и да ми се наложи да карам с 3000 оборота няма нищо да и стане на колицата. все пак при мене 3000 оборота отговарят на 120км, а невярвам да са я направили така тази кола, че да не може да се кара с 120 по магистралите.
                              Фиат Брава 1.9 JTD 105 99'

                              Коментар


                                #30
                                Моята със 120 е на 2500. 140 - 3000.
                                Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                                www.fiat-bg.org/forum

                                Коментар

                                Working...
                                X