Здравейте колеги,интересува ме по принцип дали е лошо за двигателя (турбо дизел) ако се кара с 3000 оборота постоянно. Имам предвид по магистрали само по 2-3 хил. км. Износва ли се така повече или няма значение за двигателя или ако има оптимален брой обороти, колко са те - 2200, 2500? Също ме интересува дали това оказва влияние на харченето на масло.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем ли е, ако се подържат 3000 оборота?
Collapse
X
-
По принцип... за да се движиш по магистрала няма, как да не караш с оборите описани от теб! В този ред на мисли не мисля, че на мотора ще му стане лошо! Е, разбира се, че е добре да се кара с по-ниски обороти, износването на всички части (май без тампоните и казанчето за чистачки :P ) тогава става по-бавно. Иначе по-високите обороти водят до по-голям разход на гориво, това е ясно. А за маслото, ако моторът ти е наред не трябва да се притесняваш. Може да имаш малко по-висок разход на масло, но това не е фатално. При поддържани високи обороти + включен климатик темперетурата на мотора се покачва доста, на това обръщай внимание. Е, ако всичко по охлаждането е наред няма да имаш проблеми, но все пак хвърляй по едно око на стрелката по-често! Идеалната скорост за нашите мотори според мен е 110-120км/час.Frontera Sport, X20SE март 1998
-
Ами разбира се ... 120км/ч при ~2000 оборота на пета предавка е перфектно! Първо относително разумна скорост за автомагистрала; второ без особенни напъни на мотора и като ти е нужна по-висока моментна скорост,точно там въртящия момент си е във пика си! Това е оптималното , според мен!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
И аз не мисля, че за кола в добро състояние 3000 об. са някакъв проблем, дори и да ги поддържа повечко.Обаче, различни са оборотите и скоростта на пета, доколкото си спомням. Понеже карам и на баща ми Бравата JTD 105 и е горе-долу такаJTD 130 - 2000 об~100 км, JTD 105 - 2200 об~100 км,По-нагоре вече ми се губят спомените, но при 3000 оборота не би трябвало да е под 140-150. Поправете ме ако греша. Мен специално на 3000 оборота вече ме изпреварват доста рядкоShe was only a whisky maker but he loved her still.
Коментар
-
gantcho написа:И аз не мисля, че за кола в добро състояние 3000 об. са някакъв проблем, дори и да ги поддържа повечко.Обаче, различни са оборотите и скоростта на пета, доколкото си спомням. Понеже карам и на баща ми Бравата JTD 105 и е горе-долу такаJTD 130 - 2000 об~100 км, JTD 105 - 2200 об~100 км,По-нагоре вече ми се губят спомените, но при 3000 оборота не би трябвало да е под 140-150. Поправете ме ако греша. Мен специално на 3000 оборота вече ме изпреварват доста рядкоFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
При мен със 100 са точно 3000. Бензинката до 6000 си е ок...Тоест, при 3000 натоварването е в средните стойности. Никакви проблеми. Гледам по икономера. Тази събота и неделя под 3000 оборота не съм карал много. Направо рядко, а при тази скорост си е ок.Ако дизелчето е до 4500, следата му е 2200..тогава с 3000 не е добре.Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD
Коментар
-
gantcho - Има за всяка печка, само ми кажи предавките и гумите какви са, за да ги сменя стойностите в таблицата. И то като ги знаеш, всъщност може и сам да ги сметнеш Оборотите на двигателя се разделят на окончателното предаване, и после се дели на обиколката на гумата, и се съобразяват мерните единици. Ако някой "бензинджия" чете тук и е пропуснал - има такава таблица и за 182А4
Коментар
-
Vladim написа:3000 оборота - 140км/ч там някъде предполагах и аз... Е, все пак ще тествам, като излезна на магистрала
Коментар
-
doofiat написа:Точно 140 км/ч си е! Тествал съм мнооооооого пъти! При поддържане на 3500 оборота на ТД 100 обаче последния път ми гръмна турбото в борба с една Тойота Корала....така, че умната! Е, отказах мераците на Королата, но си платих новата турбина като поп :DFrontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар