Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Fiat ducato нетипичен шум от двигателя

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Fiat ducato нетипичен шум от двигателя

    Здравейте, търся мнение или насока към специалист или независим сервиз за да се справя с проблем който в оторизирания сервиз на Фиат не можаха да установят.
    Fiat ducato multidjet130 на 23000 километра 2020г. в гаранция при старт на студен двигател се появява нетипичен звук който изчезва след минута.https://dox.abv.bg/download?id=7a1c2a4d37# - Линк за сваляне

    #2

    Първо пиши в кой град си, за да се ориентираме към кой сервиз може да те насочим.
    Възможни причини според това което чувам на записа :
    Акумулатора се разрежда много докато не работи ДВГ и при студен старт алтернатора първоначално се товари много докато го възстанови. Все пак, не би трябвало да просвирва така, ако ролките и ремъка са добре. Пробвай да сложиш зареден акумулатор преди да запалиш на студен ДВГ, ако шума липсва, търси утечка, провери ролките и пистовия ремък, провери акумулатора дали не е дефектирал, провери алтернатора дали се върти леко на ръка и дали не е блокирала фрай-лайф шайбата. Огледай корпуса на алтернатора за механични повреди.
    Има вероятност турбината да не получава добро омасляване, докато не се поразбие маслото в картера, което е тревожно по принцип. Провери маслото в картера, на колко километра е от последна смяна, отговаря ли вискозитета и типа на маслото по спецификациите за този ДВГ. Не чакай да изминеш 30 000 км, за да смениш маслото. Смяна на 15 000 км най-много.
    Ако си с автоматична СК, проверка на нивото на маслото в кутията.
    За ръчна СК, ослушай се дали шума не идва от аксиалния лагер на съединитела.
    Друго не се сещам на първо четене.

    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    Коментар


      #3
      Dido_Lyubenov написа: Преглед на мнението
      Първо пиши в кой град си, за да се ориентираме към кой сервиз може да те насочим.
      Възможни причини според това което чувам на записа :
      Акумулатора се разрежда много докато не работи ДВГ и при студен старт алтернатора първоначално се товари много докато го възстанови. Все пак, не би трябвало да просвирва така, ако ролките и ремъка са добре. Пробвай да сложиш зареден акумулатор преди да запалиш на студен ДВГ, ако шума липсва, търси утечка, провери ролките и пистовия ремък, провери акумулатора дали не е дефектирал, провери алтернатора дали се върти леко на ръка и дали не е блокирала фрай-лайф шайбата. Огледай корпуса на алтернатора за механични повреди.
      Има вероятност турбината да не получава добро омасляване, докато не се поразбие маслото в картера, което е тревожно по принцип. Провери маслото в картера, на колко километра е от последна смяна, отговаря ли вискозитета и типа на маслото по спецификациите за този ДВГ. Не чакай да изминеш 30 000 км, за да смениш маслото. Смяна на 15 000 км най-много.
      Ако си с автоматична СК, проверка на нивото на маслото в кутията.
      За ръчна СК, ослушай се дали шума не идва от аксиалния лагер на съединитела.
      Друго не се сещам на първо четене.
      Здравейте Dido_Lyubenov, благодаря ви много за вашия обширен принос. Това че съм от Варна по никакъв начин не ме улесни да си реша проблема. До преди дни Дукатото беше в гаранция и затова в сервизите които посетих съм изисквал диагностициране на проблема но никой не се ангажира с конкретика. В оторизирания на Фиат стоя седмица, резултат нулев.
      Проблема се проявява при всеки студен старт независимо от температурата на въздуха с продължителност около минута.
      Какво съм предприел:
      - Сменил съм превантивно всички масла и течности независимо от предписаните експлоатационни интервали от производителя на двигател и comfort-matik.
      - Пълна диагностика с Multiecuscan, няма наличие на грешки.
      - Турбо в нормите.
      - Акумулатор тестван, параметри в норми при студен старт.
      Смятам да сменя ангренажния и пистов ремък и да ревизирам всичко към което ме насочи.


      Коментар


        #4
        Купи един спрей "Силиконова смазка" и докато работи колата леко понапръскай всички ремъци.
        Без фанатизъм, без оливане.
        Единия ден напръскай само пистовите.
        НА другата сутрин ако пак има шум - напръскай и ангренажа.
        Пиши за резултата.
        Последна редакция от PM_u_bo; 22.12.2022, 22:45.

        Коментар


          #5
          PM_u_bo написа: Преглед на мнението
          Купи един спрей "Силиконова смазка" и докато работи колата леко понапръскай всички ремъци.
          Без фанатизъм, без оливане.
          Единия ден анапръскай само пистовите.
          НА другата сутрин ако пак има шум - напръскай и ангренажа.
          Пиши за резултата.
          Голяма грешка ! Полива се с чиста вода в такъв случай и ремъците спират да свирят временно. Никакви смазки, иначе ще трябва яко да обезмаслява след таова омазване. Има специални спрейове за пръскане на ремъци, които предотвратяват приплъзването - свиренето. Но това няма да отстрани проблема.
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар

          Working...
          X