Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Marea td 100 проблем с подгрев

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Marea td 100 проблем с подгрев

    И така всичко си беше наред при мене и се започна със грешка за изгоряла свещ... Така ходих на майстор едната беше изгоряла (забравих да му кажа всичките) и е смени и се оправи, ама след време се почна веднага пали (има детонация) ама кюфка все едно няма подгрев или има въздух. Това се появяваше чат пат един ден чакмак един ден кюфкане 2/3 дена всичко 6+. Най-накрая видях че антифриза е даже го нямаше в казанчето (лятото беше точен за спукана тапа) и налях 500 мл и се оправи всичко. Ама след 2/3 седмици се почна лека полека... Някакви наблюдения на -6/8 градуса пали добре а на + толкова се инати. Тоест не подгрява само за 2 секудни свети на табото , а всички знаем че тд 100 подгрява на +15 градуса поне 6/8 свети на таблото...
    Сега е винаги подгрява по 2 с все едно е някакъв комън рейл...
    Нещо датчици ли ми се бъзикат... От смяната на едната свещ ли ми се бърка цялата операция... Течност има до козирката... Другото което ми се базика е топлото не може да го спреш не може да го пуснеш . То става ама с пониз за да спре топлото се пуска климатик ,а за да тръгне се пуска макс деф... А на дълъг път всичко си идва на мястото ... Да не би да е един датчик за всичко... Зная че на термостата има 2 и един на дясното огледало ама не зная кой точно за какво отговаря

    #2
    На термостата са за таблото(температура на ДВГ) и за вентилаторите на радиатора,в огледалото е за климатроника и външна температура на таблото.

    Коментар


      #3
      kiriluz1 написа: Преглед на мнението
      На термостата са за таблото(температура на ДВГ) и за вентилаторите на радиатора,в огледалото е за климатроника и външна температура на таблото.
      А за подгрева какво и къде мери???

      Коментар


        #4
        За подгрева би трябвало на релето да измериш.
        Fiat Marea Weekend 1.9 jtd 110 SX- еmzo power

        Коментар


          #5
          fifo td 100 написа: Преглед на мнението

          А за подгрева какво и къде мери???
          Този който е за вентилатора на радиатора е вързан към ЕКУ и то определя коя степен на вентилатора да включи,ако е заминал(прекъснал) вентилатора почва да върти в момента в който дадеш на контакт. Ако дава грешни показания може да лъже и за подгрева. Най-добре диагностика.

          Коментар


            #6
            kiriluz1 написа: Преглед на мнението

            Този който е за вентилатора на радиатора е вързан към ЕКУ и то определя коя степен на вентилатора да включи,ако е заминал(прекъснал) вентилатора почва да върти в момента в който дадеш на контакт. Ако дава грешни показания може да лъже и за подгрева. Най-добре диагностика.
            Вентилаторът си е наред и върти не и на контакт.
            Но при мене явно е правено нещо и върти винаги на макс и се пускат перките на 70/80 градуса. И така си кара 8 г вече.
            Външната температура е точна не лъже таблото

            Коментар


              #7
              Колега, грешна информация получаваш. На термостата, единия датчик е за ЕКУ , другия за таблото. На радиатора е термоконтактен с две степени за вентилаторите. На огледалото е за външна температура - подава към климатика и таблото. Между бутоните за климатика има решетка зад която има датчик за температурата в купето. На смукателната тръба точно преди дебитомера (МАФ) има датчик за температура на входящия въздух. Релето за подгрева се управлява от ЕКУ на инжекциона - ДВГ. Най-вероятно проблема ти е в датчика за температура на ДВГ, който дава инфо на ЕКУ - то. Климатика също взема инфо от ЕКУ на ДВГ за да определи кога да започне да духа топло. Трябва температурата на ДВГ да е няколко градуса над външната, за да започне да топли в купето. Откачи кабела на единия датчик на термостата и виж дали ще ти показва темп. на таблото, така ще разбереш кой е за таблото и кой за ЕКУ. Почисти с контактен спрей буксата на датчика за ЕКУ, и провери дали пластините не са много хлабави. Ако датчика дава грешна информация, на студен ДВГ системата за принудителен повишен празен ход ще е неактивна - това при изключен компресор на климатика. Тази система изключва при температура на ДВГ = 51 градуса. При включване на компресора на климатика се активира независимо от температурата на ДВГ. Тествай какъв ще е резултата. Най-добре е да я закачиш на диагностика и да видиш показанията на датчиците. Пиши какъв е резултата.
              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

              Коментар


                #8
                Dido_Lyubenov написа: Преглед на мнението
                Колега, грешна информация получаваш. На термостата, единия датчик е за ЕКУ , другия за таблото. На радиатора е термоконтактен с две степени за вентилаторите. На огледалото е за външна температура - подава към климатика и таблото. Между бутоните за климатика има решетка зад която има датчик за температурата в купето. На смукателната тръба точно преди дебитомера (МАФ) има датчик за температура на входящия въздух. Релето за подгрева се управлява от ЕКУ на инжекциона - ДВГ. Най-вероятно проблема ти е в датчика за температура на ДВГ, който дава инфо на ЕКУ - то. Климатика също взема инфо от ЕКУ на ДВГ за да определи кога да започне да духа топло. Трябва температурата на ДВГ да е няколко градуса над външната, за да започне да топли в купето. Откачи кабела на единия датчик на термостата и виж дали ще ти показва темп. на таблото, така ще разбереш кой е за таблото и кой за ЕКУ. Почисти с контактен спрей буксата на датчика за ЕКУ, и провери дали пластините не са много хлабави. Ако датчика дава грешна информация, на студен ДВГ системата за принудителен повишен празен ход ще е неактивна - това при изключен компресор на климатика. Тази система изключва при температура на ДВГ = 51 градуса. При включване на компресора на климатика се активира независимо от температурата на ДВГ. Тествай какъв ще е резултата. Най-добре е да я закачиш на диагностика и да видиш показанията на датчиците. Пиши какъв е резултата.
                Добри идей но тези татчици до колкото помня са супер заврени... Едно време съм сменял термостата сам... Но идеята за диагностика е много добра ама ще стане след празниците...
                като за начало взема да видя дали има ток на самите свещи...

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа: Преглед на мнението
                  Колега, грешна информация получаваш. На термостата, единия датчик е за ЕКУ , другия за таблото. На радиатора е термоконтактен с две степени за вентилаторите. На огледалото е за външна температура - подава към климатика и таблото. Между бутоните за климатика има решетка зад която има датчик за температурата в купето. На смукателната тръба точно преди дебитомера (МАФ) има датчик за температура на входящия въздух. Релето за подгрева се управлява от ЕКУ на инжекциона - ДВГ. Най-вероятно проблема ти е в датчика за температура на ДВГ, който дава инфо на ЕКУ - то. Климатика също взема инфо от ЕКУ на ДВГ за да определи кога да започне да духа топло. Трябва температурата на ДВГ да е няколко градуса над външната, за да започне да топли в купето. Откачи кабела на единия датчик на термостата и виж дали ще ти показва темп. на таблото, така ще разбереш кой е за таблото и кой за ЕКУ. Почисти с контактен спрей буксата на датчика за ЕКУ, и провери дали пластините не са много хлабави. Ако датчика дава грешна информация, на студен ДВГ системата за принудителен повишен празен ход ще е неактивна - това при изключен компресор на климатика. Тази система изключва при температура на ДВГ = 51 градуса. При включване на компресора на климатика се активира независимо от температурата на ДВГ. Тествай какъв ще е резултата. Най-добре е да я закачиш на диагностика и да видиш показанията на датчиците. Пиши какъв е резултата.
                  Тоест единия е за таблото (температурата на антифриза) а другия е този който търсим така ли ??? Той трябва да отговаря за ЕКУ и за да погрява???? И там трябва да е работата.....
                  Някъде някой ми беше казал, че за мареата като си загуби датчика за подгрев минава във режим винаги подгрява някакво средно положение

                  Коментар


                    #10
                    Не съм се сблъсквал с проблем като твоя, но датчика може да лъже, не да е прекъснал или укъсил. Варианти много, аз само предполагам.
                    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                    Коментар


                      #11
                      Dido_Lyubenov написа: Преглед на мнението
                      Не съм се сблъсквал с проблем като твоя, но датчика може да лъже, не да е прекъснал или укъсил. Варианти много, аз само предполагам.
                      Ще ги проверя дали има хлабави букси едно почистване...
                      така ми се базикаше единият вентилатор буксата та го уплатних със парченца кламер.

                      Коментар


                        #12
                        Всичко се оказа от акумулатора моля ти се.... Че и климатика тръгна да работи сега...
                        Като ме остави на улица и го смених се оправи... Той беше станал хипер консуматор и при работа на климатика със перките падаше на 10 волта напрежение и задушавал алтернатора със 2 слаби клетки по 1.20/1.22

                        Коментар


                          #13
                          Да ама пак същото неще да подгрява колкото трябва.... Свещите са сменени преди седмица.
                          Сега е 1 седмица е при ел техника и той се чуди. Релето праща ток до свещите дори след запалване има ток. Даже ходих и ми показа пробника свети на свещите. Би трябвало да няма проблем с подгрева. Обаче лампата на таблото още седи малко за подгрева. Като си иска се сеща и започва да подгрява колкото си трябва и си пали без да кюфка
                          Последна редакция от fifo td 100; 13.12.2023, 18:36.

                          Коментар

                          Working...
                          X