Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Brava 1.9JTD 2000г добър избор ли е?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Аз пък от газова минах на дизелова и грам не съжалявам. За сега мога да си го позволя, а и ми писна от проблемите с газовата, то не бяха обороти, то не беше чудо... JTD рулира по асфалта!

    Коментар


      #17
      Vladim написа:
      jenshen73 написа:
      Vladim: В зависимост от километража който навърта пък няма голям смисъл да си купи бензинка и да я направи на газ/метан.При елементарни сметки - повечето българи не минават над 10000км/годишно с автомобилите си. Просто няма смисъл.
      При положение, че газта е на половината на цената на нафтата, че и по-евтина, според мен няма смисъл да си взима дизелова кола, която за дизел не харчи малко. Това е моето мнение... Ако знаех, какво ще се случи с дизела преди почти три години, никога нямаше да се замисля при избора си на кола!
      Харча 5.5/100 извън града. На газ с 1.6l мотор, EFi харчех 10-12/100 където и да е. 5.5х2.6=14.3лв, 10х1.24=12.40, някак си за 1.90лв/100 икономия не ми се връзва сметката. Щото във Варна напоследък става невъзможно да се шофира.Няма да споменавам и какви кахъри имах на газ. Колега от форума ще слага газов инжекцион, цена - 1200лв. Това по моята сметка излиза, че ще се изплати след 63157км. И след това вече ще е на далавера. Това междувременно са 8 смени на въздушни филтри, 6 смени на свещи, поне една профилактика на газовото (о извинете, ежегона 15 левова "винетка"), а не вярвам точно този ми познат да минава повече от 12000км/година... Това пак означава, че при текущо упоменатите от мен цени - той ще "спечели" нещо от газовото разстройство не по-рано от 2014... И дано няма проблеми Моят опит с газовите - никой не е наясно (или почти никой) какво точно се случва в газовото... регулирането на разхода ми беше критично, гаснех по светофарите, на леви завои. След като намерих хора почти наясно - сложиха ми реле дето да регулира дроселна клапа - още 120лв към общата сметка или още 9000км за избиване...Сега газовото е почти перфектно, не гасне, харчи 15/100, гърми понякога, все още е със здрава кутия на въздушния филтър. Свещите са за смяна, че вече 1лв метален минава през дупката... Смърди понякога на газ, а ако гръмне - смърди яко...Та?
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #18
        Лошото е, че при мен не седи въпроса газ/бензин/дизел, а само бензин или дизел. Откакто щеше да гръмне една бутилка съм много резервиран към газовите уредби

        Коментар


          #19
          jenshen73 написа:
          Харча 5.5/100 извън града. На газ с 1.6l мотор, EFi харчех 10-12/100 където и да е. 5.5х2.6=14.3лв, 10х1.24=12.40, някак си за 1.90лв/100 икономия не ми се връзва сметката. Щото във Варна напоследък става невъзможно да се шофира.Няма да споменавам и какви кахъри имах на газ.
          чак така не епри 120 км/ч с климатик горя 8,5ако сметнем 5,5 нафта - 14,30 (бензин ще е 6,5)газ 8,5 - 10,30в града ако гориш 8 - 20,80 (бензин ще е 12)на газ 14 - 17т.е. 4 лева / 1000 км при сравняване с нафтапри бензин разликите са още по-големи, особено в града
          devilbo написа:
          Лошото е, че при мен не седи въпроса газ/бензин/дизел, а само бензин или дизел. Откакто щеше да гръмне една бутилка съм много резервиран към газовите уредби
          да си чувал за грамнала автомобилна бутилка?преди няколко месеца имаше случай, за който писаха че е гръмналакоето абсолютно не беше вярно - бутилката се видя по телевизията и си беше здрава :D
          2015 Renault Megane Expression GT
          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
          Всичко за FIAT Bravo 2007

          Коментар


            #20
            Ами аз пък взех дизел след една проста сметка.1. колата ще минава градско 10 000км годишно.Ако взема бензиново Пунто 1.2 то харчи 8/100 градско бензин - 8,5/100 газ .Ако взема дизелово Пунто 1.9 то харчи 7/100 градско дизел.Газовата уредба за бензиновото може да е само газов инжекцион и то с цена около 1100лв. за 10 000км ще се изхарчат:1. 700л нафта по 2.55 = 1785лв на година.2. 850л газ по 1.11 = 935лв газ на година + 1100лв инжекцион.т.е. икономия чак след 1,5г и то ако не се развали инжекциона, не се вдигне газта, а си остане повече от два пъти по-евтина от дизела, което нама как да стане.

            Коментар


              #21
              Абе все не ми излиза СМЕТКАТА на газ. Както и да го смятам. Колкото и добро да е газовото, колкото и евтина да е газта... Никой не смята правилно 1115, газта вече не е 1.11 ...
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #22
                Всичко опира до качествен монтаж и монтиране на подходящата за определен мотор система! Карал съм няколко години стара трошка на газ, която харчеше, колкото и бензин толкова и газ! Вярно, че бе карбуратор, но докато не се разпадна, за 3-4 години не съм имал никакви проблеми с газовата уредба! Родих се направо с нея. Мисля, че малко прекалявате с ниският разход на дизел в града и високият на газ на извънградско! С автомобили се занимавам над 15 години и се вълнувам, както от шофирането, така и, какво има под капака. Чета доста, събирам информация... Дайде да не спорим, защото сметките наистина не са такива, каквито ги представяте! Ако имаше кой да ми даде една бензинова Брава на газ в същото състояние в, каквото е моята, веднага ги менкам! А някога турбодизелите бяха доста по-скъпички от 1.6 мотора... Както и да е, всеки сам си преценява!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #23
                  vladim: карал съм газова кола карал съм бензинови две и също дизелова... Газ ли? пропан Бутан ли? Никога вече! Това си е мое мнение.Когато ми монтираха газовото на Форда - казаха - карай и се кефи. Хубу, ама Варна-Бургас ми костваха 30л газ. Това както и да го гледаш си е около 20/100...Ходих да я регулират - падна на 15/100 газ... Цената тогава на бензина не беше х2 на газта. Ходих пак да я регулират - почнах да гасна по светофарите и левите завоиХодих пак да я регулират - майстора дето беше на смяна дигна руце и вика "Аз такива коли не правя...Накрая набарах един пич, дето познавал друг пич от МЕИ Варна дето слагал К-Стоп Реле за да може хем бенизна да върви през системата, хем дроселната клапа да е отворена правилно, хем да върви още по-правилно. Сложиха го релето, колата почна да върви добре, рядко гърми, но продължава да си гори 12/100 газ...И смърди
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #24
                    1115 написа:
                    Ами аз пък взех дизел след една проста сметка.1. колата ще минава градско 10 000км годишно.Ако взема бензиново Пунто 1.2 то харчи 8/100 градско бензин - 8,5/100 газ .Ако взема дизелово Пунто 1.9 то харчи 7/100 градско дизел.Газовата уредба за бензиновото може да е само газов инжекцион и то с цена около 1100лв. за 10 000км ще се изхарчат:1. 700л нафта по 2.55 = 1785лв на година.2. 850л газ по 1.11 = 935лв газ на година + 1100лв инжекцион.т.е. икономия чак след 1,5г и то ако не се развали инжекциона, не се вдигне газта, а си остане повече от два пъти по-евтина от дизела, което нама как да стане.
                    Общо взето всеки си хвали неговото и започва една тема която е вече предъвкана.Всеки си има лично мнение и когато собственика на автомобил с газ зарежда се кефи ,че е заредил много гориво за малко кинти което след това като прихълца автомобила за газ след изминати колкото не трябва километри сметката излиза крива.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #25
                      devilbo написа:
                      Лошото е, че при мен не седи въпроса газ/бензин/дизел, а само бензин или дизел. Откакто щеше да гръмне една бутилка съм много резервиран към газовите уредби
                      Колега devilbo,мой най искрен съвет е след като си решил твърдо да си вземеш дизел Брава 1,9 ЖТД-105 к.с.-2000 год да си промениш ориентацията и да си вземеш също 1,9 ЖТД,но Мареа пак 1,9 ЖТД ,пак 2000 год,но двигател със 100 кс -182B9.000 или 110 кс-186А6.000 защото разликите са много голями в полза на тези двигатели и колата като цяло.Ще се аргументирам защо: 1.Двигателите са по стандарт Евро 3 и имат подобрения спрямо тези от 105 кс 2.По икономични са в разход на гориво 3.Турбината е друга и е с променлива геометрия 4.Колата като цяло е класа над Браво/а във всяко отношение,включително и като изпълнение 5.След 2000 год модела е след феистлифтинга и има доста подобрения спрямо модела преди тази година. 6.В работата на двигателя отсъстват всякакви бъгове,дупки,прекъсвания и др. подобни които сапътстват моделите на Браво/а-105 кс. 7.Няма да се нуждаеш от предприемане на разни ремапи и чип-тунунги за да си оправяш фабричния софтуер с цел премахване на горните недостатъци. 8.А ако толкова много си любител на ремапа то получените резултати след него са значително по добри от този на двигателя 105 кс. И накрая на въпроса ти зададен в заглавието на темата:Според мене Браво/а 1,9 ЖТД-105 кс-2000 год не е добрия избор с оглед гореисказаните съображения. Желая ти успех.

                      Коментар


                        #26
                        Има и Брава с такъв мотор - 182Б9

                        Коментар


                          #27
                          ogi28b написа:
                          Има и Брава с такъв мотор - 182Б9
                          Има го но от 2001 год. и се среща изключително рядко у нас.И въпреки това за предпочитане е Мареата.

                          Коментар


                            #28
                            Че се среща рядко - да, рядко е, например колегата Red Storm е с такъв. А пък че е от 2001 - е това вече не е вярно От 2000 започва

                            Коментар


                              #29
                              ogi28b написа:
                              Че се среща рядко - да, рядко е, например колегата Red Storm е с такъв. А пък че е от 2001 - е това вече не е вярно От 2000 започва
                              Недей да спориш за неща,за които знаеш че не си сигурен.През 2000 год няма такъв модел на Браво/а.Появява се в края на 2001 година.Докъто при Марея се поиявява от 2000 год и то в двете изпълнения-100 и 110 кс.За да се убедиш в това отвори,ако имаш Autodata и ще ти се изяснят нещата.Вероятноста да намери колегата Мареа с тези двигатели по нашите пазари е много по голяма от колкото Брава 2001 год.А ако се стигне до купуване на Брава 2001,то много по добре е да се насочи направо към Стило 2001 год с двигател 115 кс.Така,че за мене Брава 2001 год направо отпада от сметките по гореизложените съображения.Ако знаеш сериозно какви са разликите между двигателите и купетата на Стило и Брава въобще не би обсъждал този въпрос.След 2000 год в Европа се въвеждат нови стандарти касаещи не само Евро 3,4,5 но и такива по пасивната и активна безопасност на автомобилите.

                              Коментар


                                #30
                                Stefan Hadjov написа:
                                ogi28b написа:
                                Че се среща рядко - да, рядко е, например колегата Red Storm е с такъв. А пък че е от 2001 - е това вече не е вярно От 2000 започва
                                Недей да спориш за неща,за които знаеш че не си сигурен.През 2000 год няма такъв модел на Браво/а.Появява се в края на 2001 година.
                                БравО номер ZFA18200005096004 БравА номер ZFA18200005126044БравА номер ZFA18200005108004БравА номер ZFA18200005126045БравО номер ZFA18200005127074Още ? За колегите които четат - подчертаното в червено не е вярно, моля Stefan Hadjov да редактира поста си, и да не заблуждава потребителите!

                                Коментар

                                Working...
                                X