Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Перки Punto 1.7TD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Перки Punto 1.7TD

    Преди време бях писал за приблем с термостата. Направих процедурата с присаждане на термостат от Рено 5. Температурата сега е О.К. Но ме притесняват перките. След тестове се оказа, че едно от релетата е сдало багажа. Едно уточнение - колата ми е с климатик и има 2 перки. Климатика е със скъсана тръба и не работи. Та оправих релето и сега при достигане на стрелката на позиция както съм посочил на чертежа се включва едната перка, тази която е отдясно седейки пред колата гледайки двигателя. По принцип не съм качвал до съседната единична черта. Въпросите ми са:1. Перките/перката има ли 2-ра степен и кога се включва - гледайки чертежа?2. Кога се включват двете перки?3. Това, което става при мен, че се включва само едната перка при това положение на стрелката нормално ли е?
    Tornado написа:
    Мен пък ми е чудно защо пусна две теми.Едната я изтривам.
    Моя грешка - запецна "фирефокса" и съм натиснал сигурно два пъти бутона прати...
    Прикачени файлове
    Fiat Punto 1.7TD

    #2
    Мен пък ми е чудно защо пусна две теми.Едната я изтривам.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Айде колеги моля ви, погледнете как се държат вашите коли...Има промяна в ситуацията - оправих си климатика. Интересува ме кога трябва да се включват перките, степени, кога работи едната, кога работят двете, според показанията от картинката. Отговорът на горните въпроси ще ми е много от полза.
      Fiat Punto 1.7TD

      Коментар


        #4
        Колега намери датчика който е на радиатора и извади буксата.По това колко кабела влизат в нея ще разбереш дали този датчик управлява I или II степени.Ако е с два кабела то значи включва само една степен,ако е с три значи включва две степени.Намери на буксата с мултицета кой е плюса .После съедини плюса с другия проводник и ще разбереш дали ще тръгне вентилатора.Ако е с три кабела като включваш на единия и на другия се променя скоростта с която се върти вентилатора .Това обаче не означава че термо датчика е изправен и си върши работата коректно.Проверката за която споменавам е само за да се разбере кой проводник кое реле управлява ,а за да се случат нещата трябва и датчика да е в час.

        Коментар


          #5
          specialista написа:
          Колега намери датчика който е на радиатора и извади буксата.По това колко кабела влизат в нея ще разбереш дали този датчик управлява I или II степени.Ако е с два кабела то значи включва само една степен,ако е с три значи включва две степени.Намери на буксата с мултицета кой е плюса .После съедини плюса с другия проводник и ще разбереш дали ще тръгне вентилатора.Ако е с три кабела като включваш на единия и на другия се променя скоростта с която се върти вентилатора .Това обаче не означава че термо датчика е изправен и си върши работата коректно.Проверката за която споменавам е само за да се разбере кой проводник кое реле управлява ,а за да се случат нещата трябва и датчика да е в час.
          Датчика е с три кабела. Процедурата я правих преди месец защото перката въобще не се включваше. Оказа се запецнало реле. Сега включва на посоченото на схемата положение. Ще трябва да тествам дали променя оборотите.
          Fiat Punto 1.7TD

          Коментар


            #6
            Щом е с три значи на единия е + и подаван към другите трябва да включва различни степени на вентилатора.Силната степен няма как да сгрешиш.Ако имаш клима единия вентилатор би трябвало да включи при включване на климата.При мен не включваше бързата степен а само чукаше в релето и даже по звука го намерих къде е скрито,естествено скапани контакти. Успех!!!Би трябвало да имаш монтирано термо съпритивление в горната част на радиатора и в него да влизат два кабела.Пробвай с едно кабелче да подадеш (-) към единия а после и към другия край на съпротивлението.Ако са изправни релетата на климатика при подаване на( маса) на крачетата ще тръгне вентилатора за климатика като на едното краче ще се върти много бавно а на другото много бързо.

            Коментар


              #7
              specialista написа:
              При мен не включваше бързата степен а само чукаше в релето и даже по звука го намерих къде е скрито,естествено скапани контакти. Успех!!!
              И аз по звука/цъкането се ориентирах кое е релето. Пак ще погледна нещата, че нямах време днес.
              Fiat Punto 1.7TD

              Коментар


                #8
                Я дай 1 схема, да видим за какво иде реч, но ако е изградено както при Браво/а - мнението на specialista е погрешно Синия датчик при браво/а управлява масата, т.е. има 2 плюса и 1 минус. И също не е вярно че перките се включват с пускането на климатика При Браво/а с 2 перки - ако има резистор - през резистора минава първа степен. Ако няма резистор - при двете перки последователно минава първа степен, а при двете перки успоредно - втора. През 98-ма година са се сетили как да ползват двете перки в Браво/а, без резистора; коя година е това пунто?

                Коментар


                  #9
                  Производство 97-ма май месец(ZFA17600000826303)... Скъсах се да търся ел. схеми за Punto 1.7TD ELX, но не мога да намеря в нета.Теоритично погледнато според вас кога трябва да заработят и двете перки ако всичко е наред по системата.
                  Fiat Punto 1.7TD

                  Коментар


                    #10
                    теоретично - когато водата стане твърде гореща - над 100, или когато налягането в климатика стигне твърде висока стойност. практически - след като климатика ти поработи известно време , и заработят на бавната скорост, ако спреш на място и се застоиш, с работещ климатик и вентилаторче в купето на макс, точно сега в жегите - след по-малко от минута вероятно ще завъртят яко.Не съм много сигурен, ама май зависи и на колко степени ти работи "пресостата". В моя климатик е 4-степенен, а в моделите браво/а преди 98-ма е тристепенен, и на тях май има само една степен за климатика, но за по-точно нека някой колега с такъв климатик да каже по-точно. Ако си с тристепенен - вероятно има само 1 степен на перките, и чакането за втора става безпредметно.

                    Коментар


                      #11
                      Съгласен съм с колегата нека някой с същия мотор(кола) да сподели информация ако има такава.Моя коментар беше на основа лични сблъсъци с вентилатора на Темпрата ми.

                      Коментар

                      Working...
                      X