Ето колеги това са стойностите от работа на празен ход на 2 чипнати коли - моята и на vsd и 1 непипана - ilkor Кратко разяснение поред:1-налягане на горивото - сигнал от датчика във волтове2- Данни от МАП - волтове3 - налягане на турбината - в милибара, на празен ход = атмосферното4 - Позиция на педала на газта в %5 - Регулатор на налягането на горивото в %6 - време на впръскване в милисекунди7 - време на предвпръскване 8 - Количество всмукан въздух9 - количество впръсквано гориво10 - скорост на двигателя
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
2 чипнати и 2 нечипнати JTD - работни параметри
Collapse
X
-
Аз някакви разлики не виждам. ОСОБЕНИ. Има дребни разлики, но все пак не говорим нито за еднакви двигатели, нито за еднаква електроника. Само моделите и марките са еднавки - всичко останало е индивидуално, но ако приемем нещо за параметър, то колите ВИ са в тези параметри... на практика виждам 2х300лв на боклука.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Аз някакви разлики не виждам. ОСОБЕНИ. Има дребни разлики, но все пак не говорим нито за еднакви двигатели, нито за еднаква електроника. Само моделите и марките са еднавки - всичко останало е индивидуално, но ако приемем нещо за параметър, то колите ВИ са в тези параметри... на практика виждам 2х300лв на боклука.Brava 1.6 16v
Коментар
-
@ogi28b,vsd,ilkor Добра инициатива.Като хвърлих поглед на резултатите извода е че "map for idle speed" не е пипана при чипването на първите две коли.И така би трябвало да бъде.И колите работят в еднакъв режим на празен ход.Но щеше да е интересно да дадете данни за резултати при натоварване на двигателя какво става с всяка кола поотделно.Например при рязко натискане на gas pedal position nearly 75 % and 3500-4000 ob/min.Ако сте правили този тест и го пазите за десерт-дайте го.Поздрави и за тримата.
Коментар
-
Правихме и измервания с натоварване на място, но няма снимки. Може следващият път Аз съм си извел кабелите в купето, а Визата работи на лаптоп така че не е проблем да се тества и в движение.Само трябва да има още някой в колата за да снима.Вчера след срещата продължила и в Борово за проба пуснах един софтуер под уиндоус който бях намерил наскоро и се оказа че работи Дори чертае графики на избраните параметри и няма нужда да се снима ...KWP2000 протокола вече го разкодирам наум ... само ако някой има инфо за "Location identifier" (RLI) на Фиат. Става дума за адресите от които се четат параметрите.В документите само е загатнато : http://www.fiat-bg.org/Downloads/Fia...at_kwp2000.pdf - Т.7.1.2.1http://www.fiat-bg.org/Downloads/Fiat_Diagnostic/Eobd/fiat_diag_spec.pdf - Т.5.4По трудният вариант е да подслушвам визата като ги иска така че ако някой разполага с подобно инфо - да пише
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:@ogi28b,vsd,ilkor Добра инициатива.Като хвърлих поглед на резултатите извода е че "map for idle speed" не е пипана при чипването на първите две коли.И така би трябвало да бъде.И колите работят в еднакъв режим на празен ход.Но щеше да е интересно да дадете данни за резултати при натоварване на двигателя какво става с всяка кола поотделно.Например при рязко натискане на gas pedal position nearly 75 % and 3500-4000 ob/min.Ако сте правили този тест и го пазите за десерт-дайте го.Поздрави и за тримата.
Коментар
-
ilkor написа:Правихме и измервания с натоварване на място, но няма снимки. Може следващият път Аз съм си извел кабелите в купето, а Визата работи на лаптоп така че не е проблем да се тества и в движение.Само трябва да има още някой в колата за да снима.
Коментар
-
BO - Умишлено не съм дал 8-та позиция, защото всъщност я имаме като номер 1, преди да се преобразува в барове. В общи линии 1.30 волта и на трите коли. jenshen73 - твърде далеч си от истината. На празен ход какво да е по-различно? Просто няма какво. Когато обаче се наложи да се направи измерване под товар, тогава ще си проличи каква е разликата. Със сигурност инжектора остава отворен по-дълго. Ще ги видим разликите, просто вчера не се бяхме събрали за да се състезаваме и да снимаме параметрите. Но следващия път вероятно ще го направим. На всички коли турбините надуха еднакво - около 0.7 бара на място на 5200 оборота.Airfan - това показание не е реално ! Или при нас отчита по-малко, или при теб повече. Няма какво да вкара двойно повече въздух на празен ход. Турбото нищо не надува, двигателя само смуче. А при еднакъв обем и еднакви обороти - редно е и количеството въздух да е еднакво. Така си мисля. Нещо интересно сега да ви кажа - на всички коли имаше грешка ЕГР, която явно си е някаква по дефаулт, вместо здрасти. При мен има една "Engine Shutoff solenoid", която ми звучи така, все едно не мога да си спра двигателя. Какъв всъщност е проблема, явно е маловажен, щом не светва лампата за инжекциона?Според тези данни смятахме и моментен разход - около 600 ГРАМА на час. Което в литри нямам идея колко е. Примерно 0.850?
Коментар
-
@ogi28bKak измерихте налягане на турбината 0,7 бара при 5200 об. В движение под товар ли го мерихте или на място.Ако измерването е на място и е коректно извършено,то под товар ще имате гарантирано един,а може и повече бара налягане.Става въпрос за манометрично налягане,защото абсолютното е винаги над един бар. Грешката,която ти дава за Engine shut-off e странна за твоя двигател.При други двигатели има такива клапани за загасване на двигателя.Ти имаш нещо подобно Full shut-off switch/FSS/,който се намира под седалката ти.Но се съмнявам да е от него.
Коментар
-
@ogi28b600 гр/час са около 0,8 литра.Това е добре.Но ако при 100 км градско каране имаш един час средно задръствания,ето ти един литър отгоре измерено върху градския разход.Ами ако е повече от час????Затова софииския градски разход е редно да се мери на час а не на клм.Ами ако има/а то има/ непрекъснати тръгвания и спирания разхода е повече от 0,8 л/час...............Ясно е какво се получава.
Коментар
-
А ако ти кажа че под седалката нЕмам нищо, нЕма да ми повЕрваш! Това за което говориш се намира вляво от мястото на което почива левия крак когато не действа по педала на съединителя. Значи на ilkor на колата го гледах - първо даде газ, стигна на 5200, и там където на снимката е позиция 3 - Boost Pressure, показанието стигна до към 1560-1570, но той веднага пусна газта, прикоето ние с vsd му казахме "задръж, задръж малко", и като задържа , показанието отиде към 1690, или 1670 ли беше, но във всеки случай над 1650. Което като нетна стойност е някъде 700-710 милибара, на което vsd каза че и на трите коли го е дало това показание. Говорим разбира се за кола на място, в нормална работна температура. По втория ти пост да кажа - колегата ilkor спомена нещо за моментен разход, че може да се направи да го пресмята, та си поиграхме лекичко с калкулаторите, и получихме 600 грама на час, като това е на базата на средно 6 милиграма гориво на инжекция, както е видно и от снимката.М/у другото се загледах в Preinjection time, и ми направи впечатление че в зависимост от натискането на педала времето намалява, като в по-високите обороти предвпръскването въобще изчезва. Сигурно така си е редно де. Не ми направи впечатление дали има позиция на която може да се наблюдава момента на отваряне на инжекторите, а мисля че това също може да се гледа в реално време как се изменя.ред.: даже сега се сещам че имаше някъде, но не знам защо не го бяхме изкарали, на мястото на едно от двете fuel pressure. Миналата седмица на ilkor му отчиташе 1573 градуса предварение, а като подаде газ - около 10 градуса.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар