Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

2 чипнати и 2 нечипнати JTD - работни параметри

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    emzo написа:
    Един теоретичен въпрос.Спортен филтър може ли да е причина, турбината да надува малко повече ?
    Ако не е менте и оргиналния филтър не е замърсен може сравнявайки с него.Но за сметка на други недостатъци.Най добре ще ти надува без филтър.

    Коментар


      #47
      Едно въпросче.При мен Fuel Metering на празен ход ненатиснат педал ми е 9.08-10.03 mg/i.Малко височко ми се вижда спрямо вашите от 5.8-6.8 mg/i.Също така Intake Air Quantity на празен ход и ненатиснат педал ми е около 500 а при 3000 оборота 570.Да не би дебитомера да е за смяна?Не съм засичал пълно-пълно скоро но със сигурност ми гори повече от миналото лято.Поне с 1.0-1.5 литра повече.А за методиката за тестване на дебитомера не се наемам сам да си я правя.Ето и снимка при 850 оборота.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #48
        Ами колата е студена, като отвори термостата ще падне стойността.Аз така се подведох и обвиних дебитомера.ДебиЛомера ако не си го чистил, какво чакаш ? Само се осведоми как първо .
        F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

        Коментар


          #49
          emzo написа:
          Ами колата е студена, като отвори термостата ще падне стойността.Аз така се подведох и обвиних дебитомера.ДебиЛомера ако не си го чистил, какво чакаш ? Само се осведоми как първо .
          Ми "дебиломера" не съм го чистил до сега.Не смея.Изчел съм всички теми за него,знам как би трябвало да стане,ама не се наемам. А за стойностите на Intake Air Quantity не трябва ли да се изменят от 300 mg/iпри 850 рпм до към 1200 mg/i при 4000 рпм.Щото при мен повече от 600 mg/i не станаха(при 3000 рпм).Имам някакви опасения за некоректна работа на дебитомера поради 2 причини:1-завишен разход,2-след 3500 оборота сякаш забива и не иска да върви.Турбината си надува доволно,но май не достига гориво и се спъва,но малко де не много.До 3500 рпм е стрела.Някой ако има резервен работещ дебитомер да го даде на заем за проба.

          Коментар


            #50
            Е как не се наемаш ?Ако не работи така или иначе ще даваш 130лв, отиди на някоя среща и помоли някой колега да ти го почисти.Вземи си клечки за уши и чист спирт предварително.Тези стойности, точно от дебиломера може да са ти такива.
            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

            Коментар


              #51
              janyboy, аз ще ти го изчистя ако теб те е страх. Имам сперй който е точно за целта и няма да прецака нищо.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #52
                vsd написа:
                janyboy, аз ще ти го изчистя ако теб те е страх. Имам сперй който е точно за целта и няма да прецака нищо.
                Няма да прецака ако е на водна основа. Ако е някой карбураторо-почистващ спрей - в момента в който угаси колата и ще си изгори чувствителния слой на дебитомера. За това му и викате дебиломер - колко по-голям дебил си да го пръскаш с бензин или бензинови деривати...
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #53
                  Кой чувствителен слой. Ако имаш предвид мембраната която се нагрява, споко нищо няма да й стане. Поне моя и на другото момче си работят вече доста км след чистенето, а пък другия пич с бензинката даже е и доволен Чудно ми е колко скапани дебитомера от спрей си виждал. Говоря за тези от нашия тип.
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #54
                    vsd написа:
                    janyboy, аз ще ти го изчистя ако теб те е страх. Имам сперй който е точно за целта и няма да прецака нищо.
                    Ок,навит съм.То разбрах че може и с чист спирт и клечки за уши.Ама както ти кажеш.Вярвам ти.Само кажи кога и къде.Ти в Дружба ли живееш?Понеже все не успявам да дойда на някоя от срещите,ако си някъде в дружба мога да дойда по всяко време след 17.00 вторник,сряда и четвъртък.Пиши на ЛС да се уговорим нещо удобно и за двамата.Поздрави. :P

                    Коментар


                      #55
                      maf

                      ОК
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        #56
                        Нови снимки от днес, след като съм сменил гофрирания маркуч. Не знам дали се вижда хубаво кое какво е, но според числата може да се досетите.Може би има разлика в отчетеното от дебитомера, защото като гледах старите снимки, виждам че ми отчита на празен ход 300.0 , което май е теоретично минималната стойност. Сега отчита 310-315. Все пак - така и не можах да видя повече от 3.8 Волта при пълна газ. Както и преди.
                        Прикачени файлове

                        Коментар


                          #57
                          ogi28b написа:
                          Нови снимки от днес, след като съм сменил гофрирания маркуч. Не знам дали се вижда хубаво кое какво е, но според числата може да се досетите.Може би има разлика в отчетеното от дебитомера, защото като гледах старите снимки, виждам че ми отчита на празен ход 300.0 , което май е теоретично минималната стойност. Сега отчита 310-315. Все пак - така и не можах да видя повече от 3.8 Волта при пълна газ. Както и преди.
                          Пълната газ на място не е голям товар върху двигателя.По голямия товар е в момента на подаването на пълна газ,но ако мултицета ти е инертен/а той е обезателно такъв/ще те излъже.Като вдигне оборотите на място двигателя се разтоварва и застава в равновесие.Така че 3,8 В е добре.То и турбината ако мериш на място манометрично налягане няма да е повече от 0,6-0,7 бара.Ако искаш по-високи показания мери в реално време под товар и то такъв товар че при пълна газ двигателя да е също в равновесие,т.е. нито да доускорява,нито да намалява скороста си.Независимо на каква скорост си в момента.Важното е двигателя да е при пълен товар и пълен дросел.Тогава ще отчетеш стойности над 4 волта и налягане на турбината 1 бар.Опааа,грешка.Ти си с ремап-над 1 бар.Но колко над,ти си знаеш.

                          Коментар


                            #58
                            Stefan Hadjov написа:
                            Ти си с ремап-над 1 бар.Но колко над,ти си знаеш.
                            Охооо, през войната и до 2-3 е стигало!! (Предполагам го знаеш тоя виц за косинус=1.4?)При други коли, например на колегата vsd - на място съм виждал и над 4 В. А иначе не се сещам изобщо къде и как ще постигна едновременно 100 % газ, и двигателя в равновесие? Това май трябва да е на точно определен баир, с сравнително голям наклон? Например в София баирът от румънското към кулата го взимам на 4-та с 1700-1800 оборота, при едва 15-20-25 % газ. Освен да вкарам 5-та, пълна газ, ама пак ще започне да ускорява.... Тва ремапа си е е**ло майката, ей... Забелязах друго - когато двигателят се уравновеси - например около 2000 оборота, на колкото е и снимката - поаваното количество гориво е дори по-малко, отколкото това при празния ход. Вижда се и на снимката - около 5. Чудя се - дали това е нормално, или има закъснение и неточност в данните? Ако е вярно - как се получава така, че с по-малко гориво двигателят се върти по-бързо? Дали зависи само от момента на впръскване?

                            Коментар


                              #59
                              Има разлика в отчитанията от студен и загрял ДВГ, аз така се прецаках да си купя нов дебитомер.Ама всяко зло за добро.
                              F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                              Коментар


                                #60
                                ogi28b написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                Ти си с ремап-над 1 бар.Но колко над,ти си знаеш.
                                Охооо, през войната и до 2-3 е стигало!! (Предполагам го знаеш тоя виц за косинус=1.4?)При други коли, например на колегата vsd - на място съм виждал и над 4 В. А иначе не се сещам изобщо къде и как ще постигна едновременно 100 % газ, и двигателя в равновесие? Това май трябва да е на точно определен баир, с сравнително голям наклон? Например в София баирът от румънското към кулата го взимам на 4-та с 1700-1800 оборота, при едва 15-20-25 % газ. Освен да вкарам 5-та, пълна газ, ама пак ще започне да ускорява.... Тва ремапа си е е**ло майката, ей... Забелязах друго - когато двигателят се уравновеси - например около 2000 оборота, на колкото е и снимката - поаваното количество гориво е дори по-малко, отколкото това при празния ход. Вижда се и на снимката - около 5. Чудя се - дали това е нормално, или има закъснение и неточност в данните? Ако е вярно - как се получава така, че с по-малко гориво двигателят се върти по-бързо? Дали зависи само от момента на впръскване?
                                Na 1,2,3 па даже на 4-та е трудна работа да намериш подходящ наклон.Аз това го правя на бул България в посока Бояна от околовръсния нагоре покрай резиденцията на 5-та като пълната газ я давам от под околовръснато нагоре без да съм набрал голяна инерция предварително.Горе на равното съм на 2500 -2700 оборота с пълна газ и почти в равновесие.Но е желателно да си с Радардедектор,защото горе често дебнат КАТ.Това ми е опитния полигон.Манометъра от Турбината съм го залепил със скоч на предното стъкло,а кабелите и мултицета до мене на седалката. То не само на 2000 об, и нагоре ще ти дава все в тези стойности горе- долу.То разхода на гориво не се влияе от оборотите,а от товара.Това най добре се вижда на осцилоскоп на дюзите.Като вдигаш оборотите плавно все е в едни стойности,но ако рязко ускориш скача.Ако вътрешното съпротивление на двигателя е по голямо при празен ход отколкото при 2000 об е възможно да има и тези разлики.С по малко гориво двигателя се върти по бързо когато съпротивлението е по малко.По нанадолнище с попътен вятър караш с 150 клм с 20% натисната газ-оборотите са високи,но разхода е нищожен.Де да беше все така.............. И да знаеш cos никога не може да е повече от еденица.За sin важи същото.За tg i ctg може да стигне и до безкрайност.Например tg90*=безкрайност.Но такъв байр няма да ти свърши работа.

                                Коментар

                                Working...
                                X