Колеги, интересуваме мнението ви за двигател 2,4 JTD. Знам колко харчи, но не съм чувал чуплив ли е, има ли си скрити дефекти или си добър двигател както 1,9 JTD? От гледна точка на консумативите какви са цените - примерно филтри, ролки, с верига или с ремък е този двигател?Знам, че го има във вариант 136 к.с. и 140 к.с. и се вгражда на Ланчиа и Алфа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Мнение за двигател 2,4 JTD
Collapse
X
-
Петак ,с изключителен въртящ момент.Проблеми евентуално около маслена помпа и по точно задвижването и .Останалите неща са като на 1.9JTD.За моделите на Марея,Либра и 156 на Алфа,няма къде да бръкнеш под капака,надявам се разбра за какво говоря.Каквото и да подхванеш е свързано с много време и разглобяване.Вярно е и друго ,че не трябва да те интересува колко трудно ще му е на този който я обслужва,важното е да я направи както трябва,а пък ти така или иначе си плащаш.Явно си решил да сменяш коня и от далече подпитваш това,онова.Искрено ти желая успех с избора!!!
-
specialista написа:Петак ,с изключителен въртящ момент.Проблеми евентуално около маслена помпа и по точно задвижването и .Останалите неща са като на 1.9JTD.За моделите на Марея,Либра и 156 на Алфа,няма къде да бръкнеш под капака,надявам се разбра за какво говоря.Каквото и да подхванеш е свързано с много време и разглобяване.Вярно е и друго ,че не трябва да те интересува колко трудно ще му е на този който я обслужва,важното е да я направи както трябва,а пък ти така или иначе си плащаш.Явно си решил да сменяш коня и от далече подпитваш това,онова.Искрено ти желая успех с избора!!!
Коментар
-
specialista написа:Пак едно скромно мнение,не е най-добрия избор за градско каране (лаком е).Но все пак ти си знаеш как и къде ще го яздиш.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
pinko написа:specialista написа:Пак едно скромно мнение,не е най-добрия избор за градско каране (лаком е).Но все пак ти си знаеш как и къде ще го яздиш.
Коментар
-
Ами супер грубо 2.4 харчи градско с около 1 литър отгоре над 1.9 при градско шофиране.При извънградско разликата е по-малка от 1 литър и сам може да си направиш сметката дали си заслужава 2.4 или 1.9.Като консумативи цената им е една и съща защото са еднакви.Ама удоволствието на 2.4 двигателя си е готино. Особено като го настъпиш, какво съм казвал не веднъж никога няма да кажеш, че това е дизелов двигател. Реве като някой осмак За здравина въобще не може да се говори. Супер голямо муле, работещо до последноA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Двигател 2,4 ЖТД теоретично се пълни с 25% повече въздух от 1,9 ЖТД.На практика с малко по-малко.За да се запази нормалното съотношение въздух/ гориво при ЖТД-горивен процес е необходимо да се подаде същото количество гориво,т.е. 25% повече.Ако приемем условно среден разход за 1,9 в София 8 л/100 клм,то 25 % повече е точно 2 литра отгоре.При извин градско ако приемем 6 л/на 100 клм,то 25% повече е точно 1,5 литра. Ако един собственик на кола с 2,4 двигател минава месечно средно 2000 клм,то ще плаща около 100 лв повече за гориво отколкото ако беше с 1,9 двигател.Това са простите сметки,които на практика потвърждават и простата истина.А колкото до удоволствието от динамиката при кормуването на 2,4 спор няма.Всяко удоволствие се заплаща.Казват че нямало безплатен обяд.
Коментар
-
След 1 година каране на Мареа 2.4 JTD моите наблюдения са следните: в София с нормално каране разхода е около 8-8.5 л/100 км. Ако реша да се любувам на въртящия момент съм стигал до 10 л/100. Извънградско със 120-140 гори по-малко от 6. Разкошен мотор, вече съжалявам че продадох колата.Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
Ex: Marea 2.4 JTD 2000
Ex: Brava 1.6 1997
Ex: Puntо 1.1 1994
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:pinko написа:specialista написа:Пак едно скромно мнение,не е най-добрия избор за градско каране (лаком е).Но все пак ти си знаеш как и къде ще го яздиш.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
@pinkoСравнението ти с радиоапарат е крйно неподходящо,тъй като той не може да ти отговори на постовете,а аз го правя.И аз мислих в първия момент като ти видях поста да не отговарям но понеже прилагаш много интересен и показателен пример се реших на отговор. Този пример,който прилагаш ни най малко не потвърждава твоята теза.Защо.Новия двигател на Пежо 1,6 НДИ както виждаш е проектиран за голямата мощност-16 клапана и турбина с променлива геометрия и софтуерно управлявана.Нулев проблем за фирмата е да го направи чрез чип-тунинг с по малка мощност.Как става това бях описъл в един друг пост.И Фиат го прави 1,9 ЖТД на Пунто го слага с 80 к.с. вместо 105.И новия двигател на Ланча и Алфа 2,4 ЖТД-170 кс,който е разработен конструктивно за 170-175 кс не е проблем да го пуснат след време на 130 да кажеме.И сигурно ще бъдеме свидетели след време на нещо подобно.На ако беше толкова лесно обратното защо твоя двигател не го направиха 170 кс ,а се наложи да правят съвсем нова разработка с 20 клапана и друга турбина.Отговори на този въпрос,а не прилагай неподходящи примери.Щях да се съглася с теб ако примера който прилагаш касае 8- клапанов двигател с механично управлявана турбина какъвто е твоя.Като си говорил с инженерите на Пежо,защо не ги попита защо не са направили новия си двигател 8 клапанов и с обикновена турбина,а толкова много са си усложнили и ускапили новия двигател с изцяло нова механика.Отговора е много прост:защото със стария двигател-8 клапана не става. И айде да не се връщаме на този спор,че достатъчно е дъфкан.
Коментар
-
То не става само с йедене, трябва мозък... популярната реклама го е казала, а фотографа към Аутобилд беше време да почне да мисли... Реално постижимо е да намалиш нещо чрез софтуер, но не и да го увеличиш...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:То не става само с йедене, трябва мозък... популярната реклама го е казала, а фотографа към Аутобилд беше време да почне да мисли... Реално постижимо е да намалиш нещо чрез софтуер, но не и да го увеличиш...Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
-
Вярвам, вярвам. Само дето още събирам парите (излишните имам пердвид) за да я ремапна и моята и да видим реалните резултати. Все пак, същият мотор, но с променени характеристики се намира в OPEL Vectra GTS, 1.9DCiD се води, мощността по каталог е 150 конски сили. Вярно, там турболетката е с променлива геометрия, има пипнато това онова, софтуера е оптимизиран и така. Но! Както казах - софтуерно се намалява, а не увеличава, прочети пак какво съм писал, вероятно ще проумееш.Знам, че си умен, точно ти - ще ти дам хинт - фабрично намалени стойности в горивната карта...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Софтуерно може да се увеличава и намалява. Особено забележимо е увеличението при Евро3 (CF3) двигателите, които са спънати заради вредните емисии.При Опел Вектра двигателя е с 16 клапана. Затова е 150 к.с. От друга страна, в Зафира и Астра същия 1.9 JTD 16V пък е скопен до 120 к.с.Моя (на 156) фабрично е 85 кВ/116 к.с. и максимума, който може да се постигне само софтуерно, с ремап, е около 145-148 к.с.Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01
Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02
ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар