Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Мнение за двигател 2,4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Мнение за двигател 2,4 JTD

    Колеги, интересуваме мнението ви за двигател 2,4 JTD. Знам колко харчи, но не съм чувал чуплив ли е, има ли си скрити дефекти или си добър двигател както 1,9 JTD? От гледна точка на консумативите какви са цените - примерно филтри, ролки, с верига или с ремък е този двигател?Знам, че го има във вариант 136 к.с. и 140 к.с. и се вгражда на Ланчиа и Алфа.

    #2
    Петак ,с изключителен въртящ момент.Проблеми евентуално около маслена помпа и по точно задвижването и .Останалите неща са като на 1.9JTD.За моделите на Марея,Либра и 156 на Алфа,няма къде да бръкнеш под капака,надявам се разбра за какво говоря.Каквото и да подхванеш е свързано с много време и разглобяване.Вярно е и друго ,че не трябва да те интересува колко трудно ще му е на този който я обслужва,важното е да я направи както трябва,а пък ти така или иначе си плащаш.Явно си решил да сменяш коня и от далече подпитваш това,онова.Искрено ти желая успех с избора!!!

    Коментар


      #3
      specialista написа:
      Петак ,с изключителен въртящ момент.Проблеми евентуално около маслена помпа и по точно задвижването и .Останалите неща са като на 1.9JTD.За моделите на Марея,Либра и 156 на Алфа,няма къде да бръкнеш под капака,надявам се разбра за какво говоря.Каквото и да подхванеш е свързано с много време и разглобяване.Вярно е и друго ,че не трябва да те интересува колко трудно ще му е на този който я обслужва,важното е да я направи както трябва,а пък ти така или иначе си плащаш.Явно си решил да сменяш коня и от далече подпитваш това,онова.Искрено ти желая успех с избора!!!
      Много ти благодаря!Искам да увелича превозните си средства, че нещо не ни достигат :D

      Коментар


        #4
        Пак едно скромно мнение,не е най-добрия избор за градско каране (лаком е).Но все пак ти си знаеш как и къде ще го яздиш.

        Коментар


          #5
          specialista написа:
          Пак едно скромно мнение,не е най-добрия избор за градско каране (лаком е).Но все пак ти си знаеш как и къде ще го яздиш.
          Е, аре са, лаком бил.Моя харчи средно 7,3-7,8 л/100 км градско. Хем е чипнат и е над 180 коня и 400 Нм. Близо 850-900 км минавам с едно зареждане на голямата Алфа из София., Вярно, имам 6 скорости и доста често ползвам шестата.Иначе рекорда ми на дълъг път е 5,3 л/100 км за над 1800 км из Гърция (1832 км с 97 литра нафта=5,29/100). Нали знаете какви са глобите за превишена скорост там. Та като се спазват ограниченията, гори малко над 5/100 км.Вярно е, ако се кара яко - гори яко. На връщане на Италфеста 2007 Стара Загора - София с пълна газ и скорост 190-200 км/ч си пристигнах за 1 час и 10 мин - разход 9,8/100Иначе мотора е здрав като релса, в немския Алфа форум има няколко човека с над 500 000 и един с 930 000 км пробег - без да са пипали нищо по моторите освен смяна на консумативи.
          Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

          Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

          ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

          Коментар


            #6
            pinko написа:
            specialista написа:
            Пак едно скромно мнение,не е най-добрия избор за градско каране (лаком е).Но все пак ти си знаеш как и къде ще го яздиш.
            Е, аре са, лаком бил.Моя харчи средно 7,3-7,8 л/100 км градско. Хем е чипнат и е над 180 коня и 400 Нм. Близо 850-900 км минавам с едно зареждане на голямата Алфа из София., Вярно, имам 6 скорости и доста често ползвам шестата.Иначе рекорда ми на дълъг път е 5,3 л/100 км за над 1800 км из Гърция (1832 км с 97 литра нафта=5,29/100). Нали знаете какви са глобите за превишена скорост там. Та като се спазват ограниченията, гори малко над 5/100 км.Вярно е, ако се кара яко - гори яко. На връщане на Италфеста 2007 Стара Загора - София с пълна газ и скорост 190-200 км/ч си пристигнах за 1 час и 10 мин - разход 9,8/100Иначе мотора е здрав като релса, в немския Алфа форум има няколко човека с над 500 000 и един с 930 000 км пробег - без да са пипали нищо по моторите освен смяна на консумативи.
            Евала ти правя колега.И шапка ти свалям.Защо не отидеш на работа при Алфа и Ланча да ги светнеш как се првята голями мощности.Те за да направят този двигател 170 к.с. са му поставили 20 клапана и една мощна турбина с променлива геометрия,а ти само с едно чипване -180 к.с.Нямам думи за възхищението което изпитвам към теб.И трябва да уточниш кое е верното:ако имаш 180 к.с. момента трябва да ти е под 400 Нм.Ако момента ти е над 400 Нм,то тогава мощноста ти е доста над 180 к.с.Но като знам от постовете ти,че вдигаш 230 км/час и то по лек обратен наклон изглежда че второто е вярно.Поздрави и продължавай.......... P.S. Споделям мнението на специалиста.

            Коментар


              #7
              Ами супер грубо 2.4 харчи градско с около 1 литър отгоре над 1.9 при градско шофиране.При извънградско разликата е по-малка от 1 литър и сам може да си направиш сметката дали си заслужава 2.4 или 1.9.Като консумативи цената им е една и съща защото са еднакви.Ама удоволствието на 2.4 двигателя си е готино. Особено като го настъпиш, какво съм казвал не веднъж никога няма да кажеш, че това е дизелов двигател. Реве като някой осмак За здравина въобще не може да се говори. Супер голямо муле, работещо до последно
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                Двигател 2,4 ЖТД теоретично се пълни с 25% повече въздух от 1,9 ЖТД.На практика с малко по-малко.За да се запази нормалното съотношение въздух/ гориво при ЖТД-горивен процес е необходимо да се подаде същото количество гориво,т.е. 25% повече.Ако приемем условно среден разход за 1,9 в София 8 л/100 клм,то 25 % повече е точно 2 литра отгоре.При извин градско ако приемем 6 л/на 100 клм,то 25% повече е точно 1,5 литра. Ако един собственик на кола с 2,4 двигател минава месечно средно 2000 клм,то ще плаща около 100 лв повече за гориво отколкото ако беше с 1,9 двигател.Това са простите сметки,които на практика потвърждават и простата истина.А колкото до удоволствието от динамиката при кормуването на 2,4 спор няма.Всяко удоволствие се заплаща.Казват че нямало безплатен обяд.

                Коментар


                  #9
                  След 1 година каране на Мареа 2.4 JTD моите наблюдения са следните: в София с нормално каране разхода е около 8-8.5 л/100 км. Ако реша да се любувам на въртящия момент съм стигал до 10 л/100. Извънградско със 120-140 гори по-малко от 6. Разкошен мотор, вече съжалявам че продадох колата.
                  Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
                  Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
                  Ex: Marea 2.4 JTD 2000
                  Ex: Brava 1.6 1997
                  Ex: Puntо 1.1 1994

                  Коментар


                    #10
                    Stefan Hadjov написа:
                    pinko написа:
                    specialista написа:
                    Пак едно скромно мнение,не е най-добрия избор за градско каране (лаком е).Но все пак ти си знаеш как и къде ще го яздиш.
                    Е, аре са, лаком бил.Моя харчи средно 7,3-7,8 л/100 км градско. Хем е чипнат и е над 180 коня и 400 Нм. Близо 850-900 км минавам с едно зареждане на голямата Алфа из София., Вярно, имам 6 скорости и доста често ползвам шестата.Иначе рекорда ми на дълъг път е 5,3 л/100 км за над 1800 км из Гърция (1832 км с 97 литра нафта=5,29/100). Нали знаете какви са глобите за превишена скорост там. Та като се спазват ограниченията, гори малко над 5/100 км.Вярно е, ако се кара яко - гори яко. На връщане на Италфеста 2007 Стара Загора - София с пълна газ и скорост 190-200 км/ч си пристигнах за 1 час и 10 мин - разход 9,8/100Иначе мотора е здрав като релса, в немския Алфа форум има няколко човека с над 500 000 и един с 930 000 км пробег - без да са пипали нищо по моторите освен смяна на консумативи.
                    Евала ти правя колега.И шапка ти свалям.Защо не отидеш на работа при Алфа и Ланча да ги светнеш как се првята голями мощности.Те за да направят този двигател 170 к.с. са му поставили 20 клапана и една мощна турбина с променлива геометрия,а ти само с едно чипване -180 к.с.Нямам думи за възхищението което изпитвам към теб.И трябва да уточниш кое е верното:ако имаш 180 к.с. момента трябва да ти е под 400 Нм.Ако момента ти е над 400 Нм,то тогава мощноста ти е доста над 180 к.с.Но като знам от постовете ти,че вдигаш 230 км/час и то по лек обратен наклон изглежда че второто е вярно.Поздрави и продължавай.......... P.S. Споделям мнението на специалиста.
                    Хаджов, както си забелязал, избягвам всякакви спорове с теб. Отдавна съм се убедил, че споровете с радиоапарат са загубено време.Наскоро бях на премиерата и първия тестдрайв на новия Партнер Типи на Пежо в Париж. Там имаше разни инженери от екипа, разработил автомобила, и аз ги питах има ли разлика в хардеура на трите модификации на дизеловия двигател 1.6 HDi - предлагат се с мощности 75, 90 и 110 к.с.Та един от инженерите, отговорни за двигателите, ми отговори, че няма абсолютно никаква механична разлика в трите модификации освен софтуера за управление на впръскването. Даже се пошегува, че двете по-мощни версии просто са с чип-тунинг. Точните му думи бяха: "Да не сме луди за правим 3 различни двигателя, когато може само с различен софтуер да постигнем 3 мощности, като при това се запази пълната взаимозаменяемост на всички двигатели, детайли и възли."Единствените разлики били между модификациите с филтър за твърди частици и тези без филтър. Но това няма отношение към мощността и въртящия момент. Друго интересно е, че най-мощната модификация със 110 к.с е по-икономична от най-слабата със 75 к.с.Прилагам един скрийншот от техническите данни. Версията 1.6 HDi 90 ch FAP ще се предлага от есента и затова няма точни данни (или по-скоро още не са уточнени).Но да се върнем на темата - абсолютно идентични двигатели с мощности от 75 до 110 к.с. (35 к.с. разлика), като най-мощния е най-икономичен. А, и още нещо - скоростните кутии и предавателните им числа също са абсолютно идентични. Отново заради унификацията. Некви въпроси?По повод "лакомия" матор 2,4 ЖТД прилагам и една снимчица на бордния хампютър на Алфа 166 след изминати 110 км със средна скорост 91,5 км/ч
                    Прикачени файлове
                    Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                    Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                    ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                    Коментар


                      #11
                      @pinkoСравнението ти с радиоапарат е крйно неподходящо,тъй като той не може да ти отговори на постовете,а аз го правя.И аз мислих в първия момент като ти видях поста да не отговарям но понеже прилагаш много интересен и показателен пример се реших на отговор. Този пример,който прилагаш ни най малко не потвърждава твоята теза.Защо.Новия двигател на Пежо 1,6 НДИ както виждаш е проектиран за голямата мощност-16 клапана и турбина с променлива геометрия и софтуерно управлявана.Нулев проблем за фирмата е да го направи чрез чип-тунинг с по малка мощност.Как става това бях описъл в един друг пост.И Фиат го прави 1,9 ЖТД на Пунто го слага с 80 к.с. вместо 105.И новия двигател на Ланча и Алфа 2,4 ЖТД-170 кс,който е разработен конструктивно за 170-175 кс не е проблем да го пуснат след време на 130 да кажеме.И сигурно ще бъдеме свидетели след време на нещо подобно.На ако беше толкова лесно обратното защо твоя двигател не го направиха 170 кс ,а се наложи да правят съвсем нова разработка с 20 клапана и друга турбина.Отговори на този въпрос,а не прилагай неподходящи примери.Щях да се съглася с теб ако примера който прилагаш касае 8- клапанов двигател с механично управлявана турбина какъвто е твоя.Като си говорил с инженерите на Пежо,защо не ги попита защо не са направили новия си двигател 8 клапанов и с обикновена турбина,а толкова много са си усложнили и ускапили новия двигател с изцяло нова механика.Отговора е много прост:защото със стария двигател-8 клапана не става. И айде да не се връщаме на този спор,че достатъчно е дъфкан.

                      Коментар


                        #12
                        То не става само с йедене, трябва мозък... популярната реклама го е казала, а фотографа към Аутобилд беше време да почне да мисли... Реално постижимо е да намалиш нещо чрез софтуер, но не и да го увеличиш...
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          jenshen73 написа:
                          То не става само с йедене, трябва мозък... популярната реклама го е казала, а фотографа към Аутобилд беше време да почне да мисли... Реално постижимо е да намалиш нещо чрез софтуер, но не и да го увеличиш...
                          Както вече писах на Хаджов във другата тема:Предлагам ти в удобен за теб ден и час да се качим на моята 166 2,4 жтд и да отидем на избран от теб диностенд (за да няма подозрения за тва-онова) и да я замерим.Ако покаже ПО-МАЛКО от 175 к.с. и 390 Нм, аз плащам диното и ти броя на ръка 200 лева.Ако обаче диното отчете ПОВЕЧЕ от 175 к.с. (щото те всъщност са 182 к.с.) и ПОВЕЧЕ от 390 Нм (щото те всъщност са 412 Нм) ти плащаш целия гореупоменат масраф.За постигането на тези стойности - 182 к.с. и 412 Нм (измерени преди няколко месеца) е сменен единствено софтуера през диагностичния порт. Работа за 5 минути.Алфата е 166 2,4 жтд CF2 - 136 к.с. и 304 Нм от завода, произведена 1999 г., на 158 000 км по километраж, но според мен и някои екзаминери е на около 100 000 км повече. Тоя Тома Неверни обаче е много силен по писането във форумите, ама иначе се ската... И колегата Бо му предложи нещо подобно, но предложението така си увисна във въздуха.Така че, щом и ти не вярваш, това предложение важи и за теб. Айде да видим дали ви стиска.
                          Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                          Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                          ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                          Коментар


                            #14
                            Вярвам, вярвам. Само дето още събирам парите (излишните имам пердвид) за да я ремапна и моята и да видим реалните резултати. Все пак, същият мотор, но с променени характеристики се намира в OPEL Vectra GTS, 1.9DCiD се води, мощността по каталог е 150 конски сили. Вярно, там турболетката е с променлива геометрия, има пипнато това онова, софтуера е оптимизиран и така. Но! Както казах - софтуерно се намалява, а не увеличава, прочети пак какво съм писал, вероятно ще проумееш.Знам, че си умен, точно ти - ще ти дам хинт - фабрично намалени стойности в горивната карта...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              Софтуерно може да се увеличава и намалява. Особено забележимо е увеличението при Евро3 (CF3) двигателите, които са спънати заради вредните емисии.При Опел Вектра двигателя е с 16 клапана. Затова е 150 к.с. От друга страна, в Зафира и Астра същия 1.9 JTD 16V пък е скопен до 120 к.с.Моя (на 156) фабрично е 85 кВ/116 к.с. и максимума, който може да се постигне само софтуерно, с ремап, е около 145-148 к.с.
                              Jeep Grand Cherokee 3.1 TD Limited '01

                              Alfa Romeo 156 1.9 JTD SW Dinstinctive '02

                              ex Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99

                              Коментар

                              Working...
                              X