Добри... нито съм ги сменял, нито диагностицирал за две години и половина! :D Между другото... слизали ли сте да погледнете колата отстрани, когато е с включен климатик и на празен ход, или сте наблюдавали в огледалото? А относно пушенето по приницип - аз често му се кяфя, когато някой ми се залепи отзад... Нарочно давам газ до ламарината за да го обгазя добре! :D
Синът като заспи в колата и съм стигнал за където съм тръгнал - я оставям на климатик да работи. Обикновено жената стои вътре, а аз си върша работата - не пуши, но отвратително смърди нашата нафта... Определено JTD105 не пуши, когато е в изправност. За сметка на това, оня ден на един светофар бях решил, че нещо се е прецакал моторя щото чух някакво много дизелово тракане - като трактор, руски...И понеже все вярвам, че не може да е от моята кола - погледнах на дясно и... изненада - сива металик Мареа, 1.9ТД100 Тракаше яко - не знам какво не и беше наред, но на човека не му пукаше, когато тръгна ме изпревари (яко я изряза) и ме опуши здравата. Освен всичко - беше яко очукана... явно има хора, които не им пука толкоз за колите им, както на нас
Подкрепям колегата.JTD не пуши когато е изправно, защото ЕКУ-то компенсира натоварването. Ако беше така, ще пуши и зимата, когато сме на парно, фарове и т.н.При TD се забелязва пушене на празен ход, защото обогатява сместта. На другото ми Пунто е така, но там концепцията на мотора е стара.Така, че изводът е следния - JTD не трябва да пуши, а при TD е нормално да пропушва, но не постоянно.
Коментар