Tornado: Според мен по-добре щеше да е вместо хидравлично масло (което междувременно е миело и турбината, вярно може би на ниски обороти, но на двигателя, а не нейните) да се употреби някакво масло - от най-качествените български примерно и да се източи - щом ще е само за промивка. Но човека така е решил и е направил...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Айде и аз във Фиатовския отбор
Collapse
X
-
Re: Айде и аз във Фиатовския отбор
Tornado написа:itan75 написа:За маслото купих си два маслени фитъра и 5 литра хидравлично масло.Пуснах старото и налях хидравличното като оставих мотора да работи около 2 часа на място.После пуснах хидравличното масло,което излезе толкова черно,значи явно отлично е прочистило маслените магистрали и картера,което беше основна цел на занятието ми.EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
jenshen73 написа:Tornado: Според мен по-добре щеше да е вместо хидравлично масло (което междувременно е миело и турбината, вярно може би на ниски обороти, но на двигателя, а не нейните) да се употреби някакво масло - от най-качествените български примерно и да се източи - щом ще е само за промивка. Но човека така е решил и е направил...Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
u_bo
Tornado написа:...Идеята е ,че хидравличното масло има в пъти по добри миещи показатели и няма да е същото със българско обкновенно масло.
Коментар
-
batececo написа:Такава промивка на бензинови двигатели може ли да се прави пак с хидравлично масло, или само дизеляците я понасят? И аз да питам, някой пробвал ли е такива добавки за почистване на двигателя, които се слагат в маслото преди смяна?EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Аз подобна промивка,съм я правил с нафта и малко масло.На празен ход това не би било проблем.Мотора си светва отвътре.Проблема е после защото новото масло се смесва с остатъците от нафтата и в първите 100-150км.индикатора за налягане,присветва на празен ход.Това е докато се изпари самата нафта от маслото.Иначе за двигателя е допустимо.Не знам обаче,дали подобна промивка не оказва влияние на качеството и характеристиките на новоналятото масло,в последствие.Затова съветът ми е след такава промивка,налейте 1 литър евтино но съвместимо масло с това което ще ползвате в последствие и след около 2 мин работа на мотора на празен ход го източете и тогава вече заредете с новото.Естествено това касае и филтъра като за промивката,може да ползвате евтин такъв.Fiat Marea TD100
Коментар
-
u_bo
iuly_vn написа:Аз подобна промивка,съм я правил с нафта и малко масло......
Коментар
-
batececo написа:Такава промивка на бензинови двигатели може ли да се прави пак с хидравлично масло, или само дизеляците я понасят? И аз да питам, някой пробвал ли е такива добавки за почистване на двигателя, които се слагат в маслото преди смяна?I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Esper написа:batececo написа:Такава промивка на бензинови двигатели може ли да се прави пак с хидравлично масло, или само дизеляците я понасят? И аз да питам, някой пробвал ли е такива добавки за почистване на двигателя, които се слагат в маслото преди смяна?EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
-
Е, в такъв случай - става.Никога не съм се замислял дали има хидравлично масло на такива ниски цени - просто това не го имам за консуматив Освен това смятам знаеш, че дизела няма да държи маслото много време в кехлибарен отенък...Ще стане черно пак за нула време и това е съвсем нормално. За електро-пневматичния клапан на EGR колегата ти е отговорил много точно.Не съм сигурен дали ако откачиш бобината ще набие грешка в компа, но вероятността е доста голяма.Затова слагаш на нейно място едно съпротивление с еквивалентна стойност на бобината и няма да имаш проблеми.Аз лично идеята за маханенето на EGR изобщо не я одобрявам, за катализатора и тръбите за вентилация на картера пък съвсем.Да не говорим, че при теб най-вероятно са си работили.Така връщаш екологичните норми на колата в ’70 години но това си е твоя работа.Или поне все още е само твояI'm not totaly useless! I can be used as a bad example...
Коментар
-
Със сигурност се записва грешка като изключиш ел. клапана ЕГР. Но май не светва лампата. Има нещо друго - ФИАТ произвеждат хиляди автомобили и е недопустимо да не покриват еко-нормите, но дали аз, ти, той, и ония двамата дето ги пуснах, и жоро-вратаря ще си спрем ЕГР - няма никакво значение - в крайна сметка сме няколко десетки човека, които с нас или без нас - все тая, защото кремиковци и марица изток работят с пълна сила!ЕГР иначе от термична гледна точка е добре за двг, но при напълно изправна охладителна система, е допустимо да се елиминира, ако прави байпас на турбината примерно, като при колегата Юли. Но като цяло ако се прави редовна профилактика, нека си работи.
Коментар
-
Да си повдигна малко темата,макар че някои момченца в този форум дето сигурно ръчичките им никога не са се докосвали до отработено дизелово масло и заемат мноооого по-възвишени постове в живота от едни шофьори,но иначе видиш ли гонят от този форум все едно им е бащиния и раздават компетентни мнения за нещо което изобщо си нямат на представа какво е примерно,,как работи,какъв е точния му принцип на работа и точно примерно ей заради такива индивиди страдат много хора,защото наистина компетентните спират да пишат и нямат желание за това.Пресен пример за мен е колегата "Стефан Хаджов"-той каже нещо наистина обосновано и подлатено в факти,но винаги се намира някой педух да каже нещо съсвем друго по въпроса,макар че и той като всеки човек греши по-някога.Та въпроса ми е такъв--продават едни китайски манометри за налягането на турбината,за налягане на маслото,температура на маслото и поне тези мене ме интересуват,но ги намерих по 60лв парчето -както и да е ма.а им и търгаши,но много искам си сложа датчик поне за налягане на маслото.На по-по предната ми каляска Тойота Карина 2.0 дизел бях си направил един тройник и от оригиналния датчик за маслото бях си сложил датчик на Лада и с един часовник кръгъл от Лада вече имах показания във всяка една ситуация колко налягане ми дига.Аз лично поне на състезателната Лада имах само часовник за налягане и температура на маслото и на никой тука може да не му се вярва особенно на едно по-специално човече,но аз и по-време на състезание най-натоварено можех да си определя температурата на водата по показанията на маслото.Сега Мареа-та напукана с електроника по-шевовете,а няма елементарен датчик за маслото на таблото,само едни БЕГЛИ И НЕТОЧНИ показания,КОИТО ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ДАЖЕ НЕ СА ОБОЗНАЧЕНИ С ЦИФРИ КАТО НОРМАЛНИТЕКОЛИ МИ С НЯКВИ НЕЯСНИ ЧЕРТИЧКИ,по които аз поне ,а да не говорим за жена ми за която все пак е предназначена каляската колко градуса е в момента вода та ма? Ми отде да знам вика ми --тука само едни чертички вика виждам и е права да я е.а в г.за,щот макаронаджията направил табло за ПРИМЕР ПОДЧЕРТАВАМ ЗА ПРИМЕР на Ланча със стандартните му прибори както си му е реда--налягане на маслото,температура на маслото,налягане на турбината,ВОЛТМЕТЪР и още други,а на Мареа-та чертички--да го е.а в макаронаджията направо се излага.Добре че поне оборотомер е сложил,а не един голям и грозен часовник например в някои по-стари модели на Голф и Ауди.Та по тоз повод май-ще се изръся към 180лв за трите датчика-налягане за турбината,налягане и температура на маслото,обаче проблема ми е че оня ден докато се дупих на канала под колата и си свалих стартера(мале докато го сваля пък него особенно долния болт точно над дясната полуоска,що ненужно джелязо падна от тази кола,което така или иначе не смятам да слагам.Та да се уточня-двигателя ми е гол като пушка-нямам пластмасовата кора на двигателя,нямам ненужната кора на картера от долу,нямам планка на картера,заради която се чупи картера най-често в неравност,гърнета нямам а бе много нещо нямам и колкото повече ненужно джелезо и пластмаса пада толкова достапът до всеки един детайл на двигателя ми е улеснен и не се налага си беля ръцете и да сваля един куп ненужни натурии на път примерно за едно пускане на малко нафта да изтекът утайките от горивния филтър.Та в този ред на мисли имам орлов поглед към всеки един детайл на двигателя,НО ТАКА И НЕ ВИДЯХ КЪДЕ СЕ НАМИРА ДАТЧИКА ЗА МАСЛОТО НА 1.9 ЖТД? За да мога пак с некой тройник и часовници от Лада като си закупим да си гледкаме маслото колко си играе :D Сигурно,щото нямах време и бързах да сложа стартера и недогледах добре къде точно се намира датчика но не е като при некои талиги на масления филтър.Много моля моля да ми отговорят колеги,които поне един път са си мацнали ръцете и лицето в масло,а не такива като Vladim ли там беше къв беше не го знам и изобщо не ща да го знамEX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар