Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Айде и аз във Фиатовския отбор

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Tornado: Според мен по-добре щеше да е вместо хидравлично масло (което междувременно е миело и турбината, вярно може би на ниски обороти, но на двигателя, а не нейните) да се употреби някакво масло - от най-качествените български примерно и да се източи - щом ще е само за промивка. Но човека така е решил и е направил...
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #17
      Re: Айде и аз във Фиатовския отбор

      Tornado написа:
      itan75 написа:
      За маслото купих си два маслени фитъра и 5 литра хидравлично масло.Пуснах старото и налях хидравличното като оставих мотора да работи около 2 часа на място.После пуснах хидравличното масло,което излезе толкова черно,значи явно отлично е прочистило маслените магистрали и картера,което беше основна цел на занятието ми.
      Ето и първия ми въпрос.ПО време на тази процедура промивка със хидравличното масло не ти ли светна индикацията за недостатъчно налягане?Не препоръчвам на колегите да правят тази процедура камо ли пък било за 2 часа работа с него.Хидравличното масло не е предначначено изобщо за работа в такива условия.Относно ефекта по изчистването съм съгласен ,че върши работа ,но трябва да се внимава много.
      Kak да ти кажа,въпрос на собствена преценка може би.Преди бях шофьор на Икарус към Лукойл и там поне масло хидравлично бол и винаги съм я правил тази промивка и на Икарус-а да работи на място около час като същевременно очите ми са били на манометъра за маслото и примерно ако със двигателно масло държеше около 3 атм. на празен ход при загрял мотор,то при промивката със хидравличното държеше около 2атм.Да не казвам голяма дума,но това ми е задължителна процедура при покупката на всяка кола особенно нововност от Италия.Всеки много добре знае,че Талянеца дава сумати пари за пукница,жени,ядене,но не и да си смени и маслото на колата.Пак казвам като купих Фиатката щеката не ловеше маслото,а в самия мотор живееше пощенски гълъб .Сега поне имам удовлетворението,че мога да пия от картера маслото както съм го налял,още няма и грам наченки от почерняване, а съм минал близо 1500км ве4е.А съм имал и случай с който съм правил промивка на мотора с чиста нафта налята в картера и мотора е работил на място пак близо около 2 часа Това беше Фолксвагена ми Пасат с 1.6 тди мотора с 82к.с СБ означение.Още върви и как върви само,защото новия му собственик ми е приятел.Наистина е важно да се знае,че масления филм се разкъсва при голямо натоварване.т.е педал на газта натиснат докрай,най-висока предавка и баир,но дори и тогава маслената помпа е така изчислена че да дава около 5 пъти по-голям дебит от нормалния.Ако мислиш,че ще пречука биелен или основен лагер,може но ако е бил повлякъл вече,но вече има добавки,които даже гарантират работа на мотора без капка масло,но пак казвам всеки си преценя сам за себе си.За мойта кола винаги съм искал и съм правил най-доброто и все така става,че като направя всичко,хвърля маса пари и за най-малките подробности все ги продавам естествено на загуба,защото никой не отчита тези средства.Чао за сега,ако има други въпроси питайте за мен,ще е удоволствие стига да е в моята компетенция.
      EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

      Коментар


        #18
        jenshen73 написа:
        Tornado: Според мен по-добре щеше да е вместо хидравлично масло (което междувременно е миело и турбината, вярно може би на ниски обороти, но на двигателя, а не нейните) да се употреби някакво масло - от най-качествените български примерно и да се източи - щом ще е само за промивка. Но човека така е решил и е направил...
        Идеята е ,че хидравличното масло има в пъти по добри миещи показатели и няма да е същото със българско обкновенно масло.
        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

        Коментар


          #19
          Tornado написа:
          ...Идеята е ,че хидравличното масло има в пъти по добри миещи показатели и няма да е същото със българско обкновенно масло.
          а ако се комбинира българското масло с добавка за промиване, като Валволин или ЛикиМоли ? не е ли по-добре?

          Коментар


            #20
            Нали продават промивни масла. Имате ли идея те как са.
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              #21
              Такава промивка на бензинови двигатели може ли да се прави пак с хидравлично масло, или само дизеляците я понасят? И аз да питам, някой пробвал ли е такива добавки за почистване на двигателя, които се слагат в маслото преди смяна?

              Коментар


                #22
                batececo написа:
                Такава промивка на бензинови двигатели може ли да се прави пак с хидравлично масло, или само дизеляците я понасят? И аз да питам, някой пробвал ли е такива добавки за почистване на двигателя, които се слагат в маслото преди смяна?
                Бензиновия мотор по-добре даже би понесъл промивка с хидравлично масло,защото силата на газовете в работния такт е в пъти по-малка от тази при дизеляка.Отделен е въпроса че там няма толкова саждообразуване и малко се обезмисля това действие.А лично аз не бих рискувал с някакви добавки да правя промивка,защото точно нея незнам какво примерно разяждащо деиствие може да има на отделните компоненти в мотора.Поне хидравличното като го налея бистро-бистро за два часа работа на празен ход излиза после като катран и това за мене е достатъчен фактор,че е минало навсякъде,промило е всички маслени магистрали и така.Само че после винаги слагам някое по-евтино двигателно масло и с него карам около 500-600км,защото така или ина4е е останало малко хидрвли4но масло в двигателя и то би разредило в малка или по-голяма степен новото двигателно.
                EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                Коментар


                  #23
                  Аз подобна промивка,съм я правил с нафта и малко масло.На празен ход това не би било проблем.Мотора си светва отвътре.Проблема е после защото новото масло се смесва с остатъците от нафтата и в първите 100-150км.индикатора за налягане,присветва на празен ход.Това е докато се изпари самата нафта от маслото.Иначе за двигателя е допустимо.Не знам обаче,дали подобна промивка не оказва влияние на качеството и характеристиките на новоналятото масло,в последствие.Затова съветът ми е след такава промивка,налейте 1 литър евтино но съвместимо масло с това което ще ползвате в последствие и след около 2 мин работа на мотора на празен ход го източете и тогава вече заредете с новото.Естествено това касае и филтъра като за промивката,може да ползвате евтин такъв.
                  Fiat Marea TD100

                  Коментар


                    #24
                    iuly_vn написа:
                    Аз подобна промивка,съм я правил с нафта и малко масло......
                    и за колко време я правиш с нафтата промивката?

                    Коментар


                      #25
                      batececo написа:
                      Такава промивка на бензинови двигатели може ли да се прави пак с хидравлично масло, или само дизеляците я понасят? И аз да питам, някой пробвал ли е такива добавки за почистване на двигателя, които се слагат в маслото преди смяна?
                      Дизеляците имат още едно предимство в това отношение - съвсем спокойно след промивката можеш да го изгориш заедно с горивото Това в рамките на шегата и не съвсем - братовчед ми кара някакъв корейски джип с мерцедесов дизелов агрегат.Намира на аванта трансформаторно масло и го гори вместо нафта.Казва, че се наблюдава съсвсем лек спад в мощността но мотора почва да работи много по-меко.За промивките - аз съм твърдо против добавките по причините казани вече.Не е ясно доколко активни са те, какви поражения могат да нанесат на семеринги и гумички в тази връзка и освен това не е ясно каква част от тях ще останат в новото.Изобщо предпочитам си промивното масло на Приста.Дали е удачно да се прави с хидравлично намам идея.Най-малкото не е икономически изгодно - един литър е около 10лв.Толкова струва и Пристата, но 4 литра.Сега ако хидравличното масло ми идва на цена както на братовчед ми трансформаторното , би било друга бира .
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #26
                        Esper написа:
                        batececo написа:
                        Такава промивка на бензинови двигатели може ли да се прави пак с хидравлично масло, или само дизеляците я понасят? И аз да питам, някой пробвал ли е такива добавки за почистване на двигателя, които се слагат в маслото преди смяна?
                        Дизеляците имат още едно предимство в това отношение - съвсем спокойно след промивката можеш да го изгориш заедно с горивото Това в рамките на шегата и не съвсем - братовчед ми кара някакъв корейски джип с мерцедесов дизелов агрегат.Намира на аванта трансформаторно масло и го гори вместо нафта.Казва, че се наблюдава съсвсем лек спад в мощността но мотора почва да работи много по-меко.За промивките - аз съм твърдо против добавките по причините казани вече.Не е ясно доколко активни са те, какви поражения могат да нанесат на семеринги и гумички в тази връзка и освен това не е ясно каква част от тях ще останат в новото.Изобщо предпочитам си промивното масло на Приста.Дали е удачно да се прави с хидравлично намам идея.Най-малкото не е икономически изгодно - един литър е около 10лв.Толкова струва и Пристата, но 4 литра.Сега ако хидравличното масло ми идва на цена както на братовчед ми трансформаторното , би било друга бира .
                        Хидравлично масло може да ти даде всеки багерист,кранист или най-малкото рейсаджия.Аз лично моето го купих от един пункт на Топливо-наливно от пистолет за 1.80лв литъра,защото нямах време да търся на черно.Естествено че не съм ползвал западните хидравлични масла,които са червени почти на цвят и могат да се ползват и в скоростните кутии,а ползувах както казах българското хидравлично МХЛ-32,но пак казвам след тази интервенция спокойно мога да пия от картера масло -толкова бистро стои новото масло.
                        EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                        Коментар


                          #27
                          Е, в такъв случай - става.Никога не съм се замислял дали има хидравлично масло на такива ниски цени - просто това не го имам за консуматив Освен това смятам знаеш, че дизела няма да държи маслото много време в кехлибарен отенък...Ще стане черно пак за нула време и това е съвсем нормално. За електро-пневматичния клапан на EGR колегата ти е отговорил много точно.Не съм сигурен дали ако откачиш бобината ще набие грешка в компа, но вероятността е доста голяма.Затова слагаш на нейно място едно съпротивление с еквивалентна стойност на бобината и няма да имаш проблеми.Аз лично идеята за маханенето на EGR изобщо не я одобрявам, за катализатора и тръбите за вентилация на картера пък съвсем.Да не говорим, че при теб най-вероятно са си работили.Така връщаш екологичните норми на колата в ’70 години но това си е твоя работа.Или поне все още е само твоя
                          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                          Коментар


                            #28
                            Със сигурност се записва грешка като изключиш ел. клапана ЕГР. Но май не светва лампата. Има нещо друго - ФИАТ произвеждат хиляди автомобили и е недопустимо да не покриват еко-нормите, но дали аз, ти, той, и ония двамата дето ги пуснах, и жоро-вратаря ще си спрем ЕГР - няма никакво значение - в крайна сметка сме няколко десетки човека, които с нас или без нас - все тая, защото кремиковци и марица изток работят с пълна сила!ЕГР иначе от термична гледна точка е добре за двг, но при напълно изправна охладителна система, е допустимо да се елиминира, ако прави байпас на турбината примерно, като при колегата Юли. Но като цяло ако се прави редовна профилактика, нека си работи.

                            Коментар


                              #29
                              Да си повдигна малко темата,макар че някои момченца в този форум дето сигурно ръчичките им никога не са се докосвали до отработено дизелово масло и заемат мноооого по-възвишени постове в живота от едни шофьори,но иначе видиш ли гонят от този форум все едно им е бащиния и раздават компетентни мнения за нещо което изобщо си нямат на представа какво е примерно,,как работи,какъв е точния му принцип на работа и точно примерно ей заради такива индивиди страдат много хора,защото наистина компетентните спират да пишат и нямат желание за това.Пресен пример за мен е колегата "Стефан Хаджов"-той каже нещо наистина обосновано и подлатено в факти,но винаги се намира някой педух да каже нещо съсвем друго по въпроса,макар че и той като всеки човек греши по-някога.Та въпроса ми е такъв--продават едни китайски манометри за налягането на турбината,за налягане на маслото,температура на маслото и поне тези мене ме интересуват,но ги намерих по 60лв парчето -както и да е ма.а им и търгаши,но много искам си сложа датчик поне за налягане на маслото.На по-по предната ми каляска Тойота Карина 2.0 дизел бях си направил един тройник и от оригиналния датчик за маслото бях си сложил датчик на Лада и с един часовник кръгъл от Лада вече имах показания във всяка една ситуация колко налягане ми дига.Аз лично поне на състезателната Лада имах само часовник за налягане и температура на маслото и на никой тука може да не му се вярва особенно на едно по-специално човече,но аз и по-време на състезание най-натоварено можех да си определя температурата на водата по показанията на маслото.Сега Мареа-та напукана с електроника по-шевовете,а няма елементарен датчик за маслото на таблото,само едни БЕГЛИ И НЕТОЧНИ показания,КОИТО ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ДАЖЕ НЕ СА ОБОЗНАЧЕНИ С ЦИФРИ КАТО НОРМАЛНИТЕКОЛИ МИ С НЯКВИ НЕЯСНИ ЧЕРТИЧКИ,по които аз поне ,а да не говорим за жена ми за която все пак е предназначена каляската колко градуса е в момента вода та ма? Ми отде да знам вика ми --тука само едни чертички вика виждам и е права да я е.а в г.за,щот макаронаджията направил табло за ПРИМЕР ПОДЧЕРТАВАМ ЗА ПРИМЕР на Ланча със стандартните му прибори както си му е реда--налягане на маслото,температура на маслото,налягане на турбината,ВОЛТМЕТЪР и още други,а на Мареа-та чертички--да го е.а в макаронаджията направо се излага.Добре че поне оборотомер е сложил,а не един голям и грозен часовник например в някои по-стари модели на Голф и Ауди.Та по тоз повод май-ще се изръся към 180лв за трите датчика-налягане за турбината,налягане и температура на маслото,обаче проблема ми е че оня ден докато се дупих на канала под колата и си свалих стартера(мале докато го сваля пък него особенно долния болт точно над дясната полуоска,що ненужно джелязо падна от тази кола,което така или иначе не смятам да слагам.Та да се уточня-двигателя ми е гол като пушка-нямам пластмасовата кора на двигателя,нямам ненужната кора на картера от долу,нямам планка на картера,заради която се чупи картера най-често в неравност,гърнета нямам а бе много нещо нямам и колкото повече ненужно джелезо и пластмаса пада толкова достапът до всеки един детайл на двигателя ми е улеснен и не се налага си беля ръцете и да сваля един куп ненужни натурии на път примерно за едно пускане на малко нафта да изтекът утайките от горивния филтър.Та в този ред на мисли имам орлов поглед към всеки един детайл на двигателя,НО ТАКА И НЕ ВИДЯХ КЪДЕ СЕ НАМИРА ДАТЧИКА ЗА МАСЛОТО НА 1.9 ЖТД? За да мога пак с некой тройник и часовници от Лада като си закупим да си гледкаме маслото колко си играе :D Сигурно,щото нямах време и бързах да сложа стартера и недогледах добре къде точно се намира датчика но не е като при некои талиги на масления филтър.Много моля моля да ми отговорят колеги,които поне един път са си мацнали ръцете и лицето в масло,а не такива като Vladim ли там беше къв беше не го знам и изобщо не ща да го знам
                              EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ

                              Коментар

                              Working...
                              X