Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с турбото на Брава

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с турбото на Брава

    Кажете къде да отида на диагностика? На 2000 об колата започва да се мъчи и не върви добре,и започва да пуши,а преди щеше да излитне според мен турбото се е прецакало нещо! Много ли съм го закъсал
    Fiat Brava EL 1.9TD

    #2
    Kолега,преди време един друг колега от форума беше описал подобен проблем на твоя.Провери да не си в същата ситуация преди да предприемаш по крупни действия.Често се случва това.Това е неговото описание как се е оправил с проблема.От известно време имах проблем с голям лаг на турбото(усещаше се след 2500 оборота и нагоре а под тях мъртвилка.Едвам ускоряваше.Иначе колата я купих нововност преди 2 месеца и вървеше много добре.При преглед в сервиза за турбини във Варна ми казаха че имало хлабина между компресорното колело и корпуса та затова е бил тоя проблем.След това свалих смукателния въздуховод и какво да ви кажа: Ми то като ново,вътре.Хлабината бе нищожна и турбото си качваше 1 бар.Иначе ми казаха че ще ми струва 500 лева замяната с ремонтния комплект.Да ама не.Реших да проверя EGR-клапана.Последния е свързан преди турбината към колектора за изходящите газове.Просто и ясно е че задържал или не добре уплътнен клапан би се явил като байпас на турбината и съответно като изпуска налягане в смукателния колектор ще изолира частично и турбото.Оттам и не добра мощност вследствие на ниско налягане от турбината при заяждане на клапана.Какво направих? Самия клапан е труден за изолиране на тоя двигател а прекъсването на вакуума,само по себе си не би дал ефект ако последния е нагорял и пропуска.Натиснах с права отверка металната част на мембраната му,която се вижда добре,надолу и тя слезе с 2-3 милиметра.После изолирах вакуума му и какво да ви кажа.Колата си тръгна като нова.Още на 1700 оборота се усети моща от турбото и така до края се ускоряваше(лепне)много яко.Сега не мога да и се нрадвам.Глобиха ме и за превишена скорост като я пробвах Освн това за подобен проблем проверете и клапата на турбината която е закрепена на него.Тая която го предпазва от голямо налягане.Маручето и трябва да уплътнява добре и самия клапн да се движи.Труно е защото е на неудобно място,а и пружината му е яка,но с по дълга и здрава отверка можете да го пораздвижите и да разберете дали не е заял.След всички тия манипулаций Мареята ми върви като нова.Желая ви успех и безаварийно!!! ----------------------------Fiat Marea 100TD

    Коментар


      #3
      Определено ще се забавлявам уикенда с това ! Много благодаря
      Fiat Brava EL 1.9TD

      Коментар


        #4
        провери да нямаш спукан въздоховод между турбото и двигателя.
        BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
        E46 320D

        Коментар


          #5
          2she написа:
          провери да нямаш спукан въздоховод между турбото и двигателя.
          А и между въздушният филтър и турбото провери,за да не засмуква прашен въздух.

          Коментар


            #6
            Колеги, бих искал да попитам за съвет: Къде във Велико Търново или околността мога да намеря достатъчно технически грамотен и опитен човек, който да провери и замери турбото (вкл. описаните в темата клапани и въздуховоди) на моята Брава (JTD `99 105 HP)... аз не се наемам не мисля, че разполагам с необходимите знания и опит... Колата върви горе-долу добре... ускорява прилично, но не ме "залепя", както описвате...Извинявам се предварително, ако някой сметне написаното за off topic...
            Brava '99 1.9 JTD 105

            Коментар


              #7
              Ще цитирам по спомени поста на Stefan Hadjov - при 4000 оборота, напрежението връщано от МАП трябва да е в рамките 3.2-3.4 волта. Как става самото измерване - Прочети темата за измерване на МАФ, по-към края беше, и как се работи с мултицет от 5 лева, ако не знаеш, и няма начин да не се справиш.Точка 3. от този пост Успех!

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                Ще цитирам по спомени поста на Stefan Hadjov - при 4000 оборота, напрежението връщано от МАП трябва да е в рамките 3.2-3.4 волта. Как става самото измерване - Прочети темата за измерване на МАФ, по-към края беше, и как се работи с мултицет от 5 лева, ако не знаеш, и няма начин да не се справиш.Точка 3. от този пост Успех!
                @ogi28b?? Не си спомням да си споделял или ми се губи такъв пост.Ти направи ли тест на МАР-сензора си по този начин.Ако си правил и си писъл а аз съм пропуснал сподели моля те резултата.Бях забравил.

                Коментар


                  #9
                  Да, не съм правил подобно измерване. Когато писа за него, тамън бях затворил двигателя и кората над него, и ме мързи да се цапам, за да измеря, но съвсем скоро ще го направя - вероятно в събота.

                  Коментар


                    #10
                    Тука направо виждам май и моите опасения. Само че нямам интеркулер и не знам наистина от колко оборота трябва да се усеща това турбо. Но със сигурност в момента го усещам към 2800 и нагоре и към 3400-3500 сякаш спира и пак става тромава. А сега ни се роди дъщеричка и хич нямам пари да ходя по майстори. Някой да каже ако е карал такъв дизел. Просто са малко конете и така си върви или наистина има нужда от профилактика.
                    Fiat Palio Weekend TD70
                    ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

                    Коментар


                      #11
                      lz2rmi написа:
                      Тука направо виждам май и моите опасения. Само че нямам интеркулер и не знам наистина от колко оборота трябва да се усеща това турбо. Но със сигурност в момента го усещам към 2800 и нагоре и към 3400-3500 сякаш спира и пак става тромава. А сега ни се роди дъщеричка и хич нямам пари да ходя по майстори. Някой да каже ако е карал такъв дизел. Просто само малко конете и така си върви или наистина има нужда от профилактика.
                      Колега и аз съм със същия двигател на Палиото и положението е като при теб аз лично го отдавам на сравнително малкото коне и тежкото купе но от известно време се каня да я карам на майстор да я види че освен че не върви си харчи като ламя.
                      '98 Palio Weekend TD70

                      Коментар

                      Working...
                      X