Колеги интересува ме информация за свалянето на цитираните неща, как се свалят, за какво да се внимава, с какво да се почистят, как да се сглобят.Искам да сваля всички въздуховоди, някои от тях са със заводските си скоби, искам да ги сменя, за да знам че държат здраво и не изпускат създаваното с много усилия налягане от турбото, щото тия не ми вдъхват доверие. Искам да ги почистя всички маркучи и проверя за евентуални спуквания, нацепвания, дали са здрави. Искам да сваля интеркуулъра и да го накисна в керосин или там както се казваше, щото може би е пълен с гадна смес от кондензирали картерни газове и прашоляк и може малко да се е позадръстил, та искам да го изплакна лекичко. И евентуално кутията в която въпросните газове кондензират - сепаратора - лесно ли се сваля, как се чисти, ако изобщо се чисти и въобще какво точно има в нея и на какъв принцип функционира. Нефункционирането и доколко влияе на разхода на масло например?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сваляне на сепаратор, въздуховоди, въздушен радиатор.
Collapse
X
-
Tornado написа:За кулера и мазните предмети най-добре ползвай Меглио.Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
И аз се замислих за Мелиото. Но с него ще трябва да напълня куулера и да се накисне, дали ще има същата разяждаща сила като коресилина? куроселин? така и не я научих тая думичка..... Цялата тая работа може ли да се свърши за 1 ден - да се свали всичко, да се провери и почисти, и да се закачи наново?
Коментар
-
аз също съм намислил да направя едно ’’почистване’’ на куулера и въздуховодите и съм приготвил един обезмаслител за тази работа.мисля че ако се използва куресилин или бензин може да се увреди пластмасата.няма да е лошо да пуснеш една тема за това как си го направил ако може със снимки защото това си е полезно обслужване на въздоховодите и е добре да се направи.BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
E46 320D
Коментар
-
Колеги никой ли не знае нищо за сепаратора? Не ми се ще да го сваля, и едва тогава да открия че не мога да направя нищо. Сега откачих маркуча който е м/у интеркуулера и колектора, откъм колектора. Отвътре имаше тънък слой черно масло, в общи линии чисто, в смисъл че си е само масло, а не е някакъв буламач от масло, прах, и други неща.
Коментар
-
Ето това е т. нар. сепаратор, ако някой се чуди за какво говоря - http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=258677#258677
Коментар
-
ogi28b написа:И ся кфо?? излиза че в турбината влиза газ от ЕГР, газ от сепаратора... То ще се окаже че чист въздух не влиза изобщо . Значи по тая верига , на сепаратора, са омаслени всички въздухопроводи, така ли е? И пак питам - щом през тия места избива масло, не избива ли и въздух? И така въздуха измерен от дебитомера е повече от реално постъпващия в двигателя = богата смес = пушек = завишен разход?Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Благодаря за корекцията, когато съм го писал, не съм бил съвсем наясно. С тоя сепаратор така и нищо не направих - стои си все там, и се надявам че работи нормално. За него вече си нямам идея какво ще е най-добре. Там в него цялата смесица от въздушно-нафтова смес, изпарено масло, избягали отпадъчни газове, се разпределя, и маслото се връща долу, а газовете - във въздуховода. Въпросът е какво точно съдържат тези газове, и дали не е нещо полезно?
Коментар
-
Ми тази "игра" присъства и при пежото и единственото ,което се получава: постоянно омаслен въздушен филтър. Там постъпих по следния начин: силиконова тръбичка си виси зад хидравличната рейка и филтъра е чист вече! Мислех така да постъпя и с фичката,но ми трябват и съмишленици. Защото тази гадория по колекторите,ще си се натрупва ако запазим системата на връщане на картерни газове във всмукателния колектор и от това следва,че цялата процедура на чистене на каквото и било е безмислено...така си мисля аз де,де за знам!!! Давайте идеи ,колеги!заб. в никакъв случай няма да осъкатявам системата...нека маслото си се връща свободно,но тези пАри не ми трябват...това според мен...Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
До колкото знам този сепаратор отделя картерните газове от маслото, като връща маслото в картера а картерните газове вкарва в смукателния тракт.На по старите коли често този маркуч го вадят майсторите, защото се цапа въздушния филтър.В случая маркуча е далече от въздушния филтър и надали има ефекта на омасляване на филтъра, но за сметка на това ни цапа турбо пътищата.Въпроса е това вредно или полезно е за колата.Аз съм виждал как заради запушен сепаратор (удушник) маслото на двигателя беше изхвърлено през пръчката за проверка.След като го отворихме намерихме смесица от масло и вода (каша).
Коментар
-
След многото изписани теми за почистване и ревизия на въздухопроводите и кулера, ми се иска да попитам още нещо. Някой занимавал ли се е със следното: да подмени всички оригинални въздухопроводи с нови,но не оригинални,а силиконови+алуминиеви кривки!? Имам предвид нещо такова: ... и колко ще излезе като пари? Подмяната ще е само на траболяците,кулера си остава!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
ogi28b написа:Кутията - загадка..... никой нищо не знае за нея. А тя е там, отгоре, на видно място.... вече няколко майстори ме гледат като теле в железница, като им кажа какво прави тази кутия.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар