Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с Мареа 1.9 JTD 110 к.с. - РЕШЕН!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с Мареа 1.9 JTD 110 к.с. - РЕШЕН!

    Колата е произведена 2003 година и от месец прави следния проблем: от време на време загубва мощност и става много тромава, не ускорява и едвам върви. След 5-6 километра се оправя и литва все едно нищо не е било. Това го прави рядко и абсолютно произволно. Не светва никаква лампа на таблото. До момента съм проверил клемата на потенциометъра на газта и съм почистил дебитомера - без резултат. Лошото е че колата в момента е в Италия и варианта за диагностика засега е невъзможен. Първият ми съвет беше да се пробва с изключен дебитомер и до седмица ще имам имформация дали е помогнало. Ако някой е имал подобен проблем и сподели как го е разрешил ще съм безкрайно благодарен.
    Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
    Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
    Ex: Marea 2.4 JTD 2000
    Ex: Brava 1.6 1997
    Ex: Puntо 1.1 1994

    #2
    Ако беше от потенциометъра на газти би трябвало да ти светва лампата на таблото. поне така беше при мен и някои други колеги. Ако е дебитомера не би трябвало да се оправя след няколко километра. Провери EGR системата. Ако не се лъжа имаше колеги с подобни проблеми и беше EGR.
    FIAT Bravo JTD GT '99

    Коментар


      #3
      За ЕГР-а не бях с е сетил. Ако се запуши маркучето за вакуум ще се изолира ли системата?
      Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
      Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
      Ex: Marea 2.4 JTD 2000
      Ex: Brava 1.6 1997
      Ex: Puntо 1.1 1994

      Коментар


        #4
        става със запушване на вкум маркуча,но може клапана да е заседнал в отворено положение затова си направи ламаринена гарнитура и запуши с нея тръбата.и все пак по добре е първо една диагностика от колкото безкрайно търсене на проблема и елиминиране на вероятности.
        BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
        E46 320D

        Коментар


          #5
          Вярно е това за диагностиката, ама човека е писал че му е невъзможно засега. Иначе варианта с палстинката е най-добрия и според мен. И да не е от EGR, няма да загубиш много то липсата на тази система, така че си струва да опиташ.
          FIAT Bravo JTD GT '99

          Коментар


            #6
            ЕГР-а ще се рзглоби още днес. Чакам и други идеи.
            Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
            Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
            Ex: Marea 2.4 JTD 2000
            Ex: Brava 1.6 1997
            Ex: Puntо 1.1 1994

            Коментар


              #7
              Тази система, м/у другото, е полезна за двигателя от термична гледна точка, и за околната среда от екологична, и да не повярвате ама чрез нея този дизелов двигател е по-екологичен от много бензинови. Но без нея пък има 100% приток на свеж въздух през цялото време на работа на двг, така че.... В общи линии ако е напълно изправна - бих я оставил да си работи. Но ако запецне отворена - кофти

              Коментар


                #8
                Добре де, а каква по дяволите функцията на тоя EGR клапан???
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #9
                  http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...hlight=egrЗа рециркулация на изгорелите газове с цел екологичност е. Виж тук има доста. Между другото и аз не вярвах че прецакан egr може да има чак такова влияние на мощността, но изглежда си е напълно възможно.
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #10
                    Ам’ чи как иначи? Той си се явява, както каза колегата Юли в другата тема "байпас на турбината", понеже е монтиран преди нея. М/у другото загледах как е при Anaboliy и ми направи впечатление че е монтиран доста ниско самата актуаторна клапа, на много неудобно място, докато в ЖТД мотора е високо точно зад входа на въздуха преди филтъра, и лесно се изолира вакуума, и също лесно може да се монтира запушваща ламаринка. Аз се чудя дали наистина да не го запуша, щото ми пълни всмукателния колектор с всякакви боклуци? Или поне да му изолирам вакуума. След чипа първо беше изолиран, после пак го включих после пак беше изолиран, сега пак е включен. Разлика не виждам да има в поведението на колата.

                    Коментар


                      #11
                      Проблема е решен - електрическия клапан на ЕГР-а задръстен със сажди. Сега вече се търси съвет как да се изолира ЕГР-а, който се оказа коренно различен от този на 1.9 JTD 105 кс.
                      Прикачени файлове
                      Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
                      Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
                      Ex: Marea 2.4 JTD 2000
                      Ex: Brava 1.6 1997
                      Ex: Puntо 1.1 1994

                      Коментар


                        #12
                        venioid написа:
                        Проблема е решен - електрическия клапан на ЕГР-а задръстен със сажди. Сега вече се търси съвет как да се изолира ЕГР-а, който се оказа коренно различен от този на 1.9 JTD 105 кс.
                        Колега,моите поздравления,че сте открили точната диагноза.Защото точна диагноза е 80% решен проблем. Принципа на работа на ЕЖР-системата на този двигател е същата като на 1,9-105.Разликата е в изпълнителното звено на тази система и това,че понеже двигателя отговаря на Евро 3 норми количеството ЕЖР-газове е доста повече и се налага тяхното принудително охлаждане.Най-лесно ще изолирате системата като гарнитура номер 6 от приложения чертеж,която е при изпускателния колектор я замените с една ламаринка с дебелина 0,5-1 мм.изрязана по същите размери,но без голямия среден отвор.По този начин връзката всмукателен-изпускателен колектор се прекъсва и независимо от проблеми в управлението на ЕЖР-системата двигателя си работи нормално.Разлика в работата на двигателя надали ще се усети.Успех.P.S.Допълнително като се загледах в приложената схема виждам че е на един друг двигател ЖТД на Фиат-16 клапанен личащо от конфигурацията на всмукателния колектор,но това не променя нещата по ЕЖР-системата.

                        Коментар


                          #13
                          Да, благодарение на форума и след 30 мин разговори с Италия успяхме сравнително лесно да отстраним проблема. Лятото като дойде "на гости" Мареата ще бъде излекувана завинаги от този проблем, който се появи...познайте: след двуседмично каране в България с нафта от Лукоил...
                          Fiat Bravo Dynamic 1.9 Multijet '08, Mercedes A170 CDI '02
                          Suzuki SX4 1.9 DDIS '09, powered by FIAT
                          Ex: Marea 2.4 JTD 2000
                          Ex: Brava 1.6 1997
                          Ex: Puntо 1.1 1994

                          Коментар

                          Working...
                          X