Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с палене на Marea JTD105 - РЕШЕН

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с палене на Marea JTD105 - РЕШЕН

    Акумулатор - ОКНафта - 50литраИсторията: Преди Великден щяхме да пътуваме доста извън града и налях до горе (почти 50литра) нафта (Евро Дизел) от Ромпетрол.Карах близко 180км, пренощува една вечер, ходих до офиса и ... там не пожела да запали от четири завъртания...Притесних се, отворих капака да чуя евентуално има ли звук откъм помпата за високо налягане - врътнах и запали... Ходих върших си работа, всичко беше ОК. Прибрахме се във Варна, щяхме да ходим малко по разходки си хлапетата - въртя и ... пак греда - не пали. Почина си 15тина минути - въртя и запали от раз...Реших, че е горивен филтър и го смених първият работен ден от 2та. Тръгнах към Италсервиз да я закача за тестер и на 600 метра от сервиза (където смених филтъра) колата изгасна... Въртях близо 15минути - никакво желание за съдействие и понеже бях задръстил яко пътя - звъннах на едни познати да я дръпнем нейде да не пречи.Дойдоха, гледахме, умувахме и приятелчето вика "Я врътни да чуя" - врътвам и ... познахте - запали.От тогава до преди малко - никакви проблеми. Днес ходих да прибирам жената и децата от гранда, че бяха на басейн, угасих я, отидох да си ги сбера, качвам се и .. не пали - извикахме дядото и се прибрахме с неговия Типо-к. За сега колата е в КК. Свети Константин до гранда... Приемам всякакви идеи. Ако има колеги от Варна - приемам и съвети за качествен, коректен сервиз. За сега ми препоръчаха Орехчето...Повтарям за непрочелите началото - Акумулатора е ОК, чисто нов - върти яко. Гориво - в резервоара - в изобилие. FIAT Code си гасен. Дюзата като индикация не остава светнала...
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    #2
    датчик на хол.намирасе на коляновия вал и създава точно такива проблеми.ако диагностиката непокаже друго значе е той.
    BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
    E46 320D

    Коментар


      #3
      Туше, аз също съм се насочил към него, дори съм проверил и цената му В първият работен ден ще я закарам на диагностика и ще видим Дано да си прав!
      Steliyan's Life!
      FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

      Коментар


        #4
        2she написа:
        датчик на хол.намирасе на коляновия вал и създава точно такива проблеми.ако диагностиката непокаже друго значе е той.
        Мда, като загрее и прекъсва или подава некоректни данни, които като работи колата елиминира, а като е загасена не може да запали, докато не изстине.
        Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
        Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
        ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

        Коментар


          #5
          Yavor написа:
          2she написа:
          датчик на хол.намирасе на коляновия вал и създава точно такива проблеми.ако диагностиката непокаже друго значе е той.
          Мда, като загрее и прекъсва или подава некоректни данни, които като работи колата елиминира, а като е загасена не може да запали, докато не изстине.
          Точно това са симптомите. Ако от смяната на подобен датчик се оправи ... ще си ударя д-то в тавана...
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #6
            jenshen73 написа:
            Yavor написа:
            2she написа:
            датчик на хол.намирасе на коляновия вал и създава точно такива проблеми.ако диагностиката непокаже друго значе е той.
            Мда, като загрее и прекъсва или подава некоректни данни, които като работи колата елиминира, а като е загасена не може да запали, докато не изстине.
            Точно това са симптомите. Ако от смяната на подобен датчик се оправи ... ще си ударя д-то в тавана...
            Какво стана колега.Оправи ли се??Ако е датчика на коляновия вал,това е единствния датчик на двигателя при който ако има проблем нито пали,нито работи.И не е датчик на Хол,а обикновен индуктивен датчик.Датчика на разпределителния вал е датчик на Хол.

            Коментар


              #7
              Ами предвид, че пали когато е студена, а и нямах вчера време - за сега е все така - почти работеща. Гасне ми понякога насред път, изчаквам да поизстине и се прибирам до точка А или Б (Офис/Дом). Днес ще я закарам на диагностика и след това на вероятният ремонт. До колкото намерих информация за този датчик - се води "Датчик запалване"... но ще видим...
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                jenshen73 моля те като направиш ремонта да да пишеш повече,затова оправила ли се е колата. Ще е хубаво и ако споделиш къде си го направил и колко пари ти е излязъл. Аз съм от Варна и имам същия проблем. Мислех че е нещо по горивната система,защото когато незапали ми светева лампата за дюзите,показва че са празни,но сега чета форума и симптомите са същите само дето при мен е по рядко.
                FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                Коментар


                  #9
                  Днес ходих и на диагностика - нямаше записана грешка, както предполагах предварително. Благодарение на много ровене из интернет бях стигнал до някакъв извод, а тук в темата този извод се затвърди. Днес следобед смених "Датчик запалване", който си е обикновен датчик на Хол. Струва около 56лв., а за труд ми взеха 10лв. (нормалната цена вероятно е 20-30)... За сега колата пали 10 от 10. Утре и вдругиден след повечки експлоатация ще имам допълнение...
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #10
                    BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
                    E46 320D

                    Коментар


                      #11
                      jenshen73 мерси много за информацията. Ще чакам пак да пишеш отново, че на мен от 3 дена не ми беше правила мизерии и преди час ме остави на пътя. Както и при теб след 30 минути си запали и се прибрах.
                      FIAT BRAVO JTD105 - Турбо IHI RHF5 VL18, JTD115 инжектори, генерация на 60мм, къстъм ремап, ХГТ маховик и съединител, маслен радиатор.

                      Коментар


                        #12
                        Ами днес целия ден няма грижи. Не се замисля в никой от предните случаи. Датчика не е скъп, а и понеже си градско чадо - пиши ми лични за да те заведа при моите хора да ти го сменят директно. Вече знаят какво е
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          jenshen73 написа:
                          Днес ходих и на диагностика - нямаше записана грешка, както предполагах предварително. Благодарение на много ровене из интернет бях стигнал до някакъв извод, а тук в темата този извод се затвърди. Днес следобед смених "Датчик запалване", който си е обикновен датчик на Хол. Струва около 56лв., а за труд ми взеха 10лв. (нормалната цена вероятно е 20-30)... За сега колата пали 10 от 10. Утре и вдругиден след повечки експлоатация ще имам допълнение...
                          Хубаво,че си се отървал от проблема със сравнително малко грижи.Тези датчици често правят подобни проблеми.Даже един приятел си носи такъв в багажника на колата след подобен проблем.Чакаше по половин час да изстине колата за да запали отново,и като загрее-отново аут. Но ти ме заинтригува като каза,че датчика е на Хол а аз знам,че е индуктивен и по документация е такъв.Ако стария е в теб провери моля те колко проводника излизат от самия него/не от куплунга/.Ако са два ширмовани значи е индуктивен,ако са три значи е на Хол.Недей гледа куплунга а изхода от самия датчик,защото третия пин е ширмовка.Да не би пък да са изменили нещо Фиат при някои модели??Любопитен съм.

                          Коментар


                            #14
                            Днес по-късно ще разпоря кабела и ще видя кой къде отива. Предполагам е индуктивен, защото няма логика да е елемент на хол в такава капсуловка... Все там. Интересно ми беше защо това животно не иска да работи само като е топъл двигателя... Като цяло проблема му се явяваше малко като Генератор на случайни числа - когато му кефне...
                            Steliyan's Life!
                            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                            Коментар


                              #15
                              jenshen73 написа:
                              Днес по-късно ще разпоря кабела и ще видя кой къде отива. Предполагам е индуктивен, защото няма логика да е елемент на хол в такава капсуловка... Все там. Интересно ми беше защо това животно не иска да работи само като е топъл двигателя... Като цяло проблема му се явяваше малко като Генератор на случайни числа - когато му кефне...
                              Не си единствения.Често срещан дефект и при други марки коли.Скоро един приятел с Ауди- А3 беше със същото положение.Предполагам прекъснала намотка и при разширения термични губи контакт.При изстиване-възстановява.

                              Коментар

                              Working...
                              X