Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД100 Марея.Намалена мощ и как я излекувах.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    @ ogi28bКолега,отвии двете гайки М8 на фланеца който излиза от ЕЖР клапана и чрез гофрираната метална тръба отива към всмукателния колектор.Като го свалиш ще видиш тая прословута клапа в какво състояние е и въобще всичко ще ти се изясни.Ако имаш намерение да изолираш ЕЖР системата от нейната функция,най добрия начин е да си изрежеш от стоманена ламарина 0,5 до 1,0 мм.дебелина една ламаринка с размерите на фланеца но без отвор в средата и да я поставиш между фланеца на ЕЖР клапана и фланеца на гофрираната тръба и стегнеш гайките.Тогава преставаш да се интерисуваш дали затваря или незатваря тази клапа и все едно несъществува.Избора е твой.Предполагам,че си ме разбрал.Ако има нещо неясно-питай.

    Коментар


      #17
      Да разбирам те, видях такова изпълнение в колата на колегата alfa_JTD. Значи от тази сутрин какво забелязах: тръбата която свързва генерацията с колекторите остава сравнително студена. Има затопляне което според мен е нормалното затопляне около двигателя. Но в никакъв случай не е гореща! Може да се хване с ръка спокойно Това за мен значи че клапата затваря добре. Искам да питам, преди довечера да изчета подробно Сървис мануала за ЕГР: Какво значение има дали маркуча по който идва вакуум е изолиран/запушен, или е оставен да смуче атмосферен въздух? Нали важно е да се извади от ЕГР-актуатора, за да не го отваря? Или по-точно го затваря?

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        Искам да питам, преди довечера да изчета подробно Сървис мануала за ЕГР: Какво значение има дали маркуча по който идва вакуум е изолиран/запушен, или е оставен да смуче атмосферен въздух? Нали важно е да се извади от ЕГР-актуатора, за да не го отваря? Или по-точно го затваря?
        При работа на празен ход ЕЖР не работи и тръбата трябва да е студена.Ако е така това е добре.Става въпрос за гофрираната метална тръба която отива в всмукат.колектор.Ако изключиш вакума от актуатора естествено не трябва да има ЕЖР,но не е добре да смуче атмосверен въздух.Защо??Подналягането/вакума/ се взима от вакум-помпата задействаща се от разпред.вал и основно захранва сервоапарата на спирачките.От там има разклонение и за алектромагнитния клапан за управление на ЕЖР-системата.Ако смуче въздух атмосверен ще имаш загуби на вакум и това ще се отрази на ефективноста на спирачната система.Маркуча е редно да бъде в добро състояние,без пропуски към атмосферата независимо дали е включен или не към актуарорната клапа.

        Коментар


          #19
          Re

          Здравейте. Аз карам Alfa146 1,9JTDПри мен електромагнитния клапан на EGR системата се чува доста в купето и мога да кажа, че бръмчи и на празен ход. Спира да бръмчи като започвам да подавам газ. От останалия шум вече не мога да кажа кога работи и кога-не. Бях карал колата във Ванто и там казаха, че EGR системата работи нормално и че не е хубаво да се елиминира, защото се повишавала температурата на горене в горивната камера и в изпускателните колектори. Иначе с откачено вакумче колата върви осезаемо по-добре. Но се притеснявам от това което ми казаха във Ванто.А как ще се отрази на разхода елиминирането на EGR ситемата?

          Коментар


            #20
            Мисля че точния отговор е "никак". Тя разгражда азотните окиси, доколкото помня... И при мен се чуваше, но напоследък не се чува, или се чува при определени условия, едно от които е : като откача маркучето, и дръпне атмосферен въздух, спира да бръмчи. И при Илко се чуваше много. А мисля че пръскането с вд40 при мен е имало някакъв ефект, струва ми се че колата заработи малко по-тихо и малко по-леко, но може и да си въобразявам....

            Коментар


              #21
              [quote="Stefan Hadjov"]
              iuly_vn написа:
              И още един съвет по проблема на темата със загуба на мощност.Като отворих смукателния въздуховод (маркуча след турбото към радиатора-интеркулера)видях че там няма масло но е натрупана леко лепкава черна кал почти суха на пипане.Явно от отлагания на окиси с масло и въздух-нямам точна идея но по важното е че такава маса ще я има и в радиатора за охлаждане на нагнетения въздух-интеркулера!Това означава една добра топлоизолация вътре в радиаторчето,което би довело до лошо охлаждане на постъпилия нагнетен въздух и се досещате че ефекта от интеркулера ще бъде почти нулев.Така че с думи прости се налага и там почистване за да се охлажда по добре постъпилия и нагрят от сгъстяването въздух.Засега събирам идеи как да постъпя но ще го сваля тия дни и ще преценя с какво да го промия отвътре и отвън естествено!Отвън също,защото там един биолог ако погледне,би се зарадвал на възможноста за откриване на нови или изчезнали видове насекоми !Ще ми трябва в случая и съвет за химикала или препарата,който най добре би разложил мръсотията отвътре и не би разял тънката стена на радиатора!!!Благодаря предварително.
              Наливаш коресилин и престой от няколко часа.Ще видиш тогава какво ще изтече от вътре.А за от вън-силна водна струя в обратна посока.[/quote--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Благодаря,точно от това имах нужда.От подобен съвет.Кореселина наистина би разтворил всичко вътре.И понеже до днес във Варна валеше утре или в други ден ще го свърша и ще пиша за ефекта.Успех колега Hadjov!
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #22
                Колега OGI.Това с изолирането на маркучето е добре.То трябва да е добре уплътнено и да няма пропуски.Така не би имало проблем с вакума както ти го описа колегата Hadjov и системата до EGR клапана ще работи нормално.Важното е до клапана всичко да е добре уплътнено.След като е изпълнено това условие,вече трябва да си наясно какво се случва със самия клапан.Дали той е нагорял и пропуска или е работил коректно.Днес след като погледнах,мисля че това с промивка без да е демонтиран тоя клапан,не би дало ефект,тъй като има уплътнител в оста на клапана който я изолира от атмосферата.Също така мисля че неправилно си разбрал съвета на колегата Hadjov,който иска да ти каже да изолираш тръбата която излиза от турбината и се свързва към EGR-клапана посредством фланец.Мисля че тая идея касае да се изолира точно там за да се предотврати изтичането на изгорели газове към колектора,вследствие на повреден клапан.Също така не бих се ангажирал с подобен съвет,защото аз говоря за двигтел ТД100 а не за ЖТД какъвто мисля е в твоя случай.Така че препрочети съвета на колегата Stefan Hadjov и се консултирай с него за доизясняване на ситуацията при теб.Успех!
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #23
                  Юли, както написах - виждал съм точно това за което говори Стефан, изпълнено в алфата на alfa_JTD - колега от алфа-форума. Изолирането на маркучето няма нищо общо с това, просто го направих щото беше нацепен. Иначе вече няколко дни проверявам - тръбата която излиза от егр-актуатора и влиза в колектора, остава студена след продължителна работа на двигателя, и прекъснат вкуум. Под студена разбирам това да може да се хване с ръка и да се държи. Просто нагряването което има при нея, се дължи на общото нагряване на всичко около двигателя, още повече че тя е точно зад радиатора Стори ми се нелогично да има някакво подобрение само от пръскане с ВД40, защото както казваш там има уплътнение. Но факт е че клапата работи, затваря плътно, иначе тръбата щеше да се нагорещява. Та по повод на поста заради който се вклчих в темата: Колега Hadjov, евентуален пропуск в тази клапа, мисля че е елиминирано като проблем. По-ниското подавано напрежение от дебитомера остава като проблем, засега.

                  Коментар


                    #24
                    ogi28b написа:
                    По-ниското подавано напрежение от дебитомера остава като проблем, засега.
                    Щеше да мериш напрежението на МАФ-а със свален филтър.Имаш ли резултати??

                    Коментар


                      #25
                      не, все още не съм го мерил със свален филтър. иначе сега достига 3.99-4.00 волта при 5000 оборота , неподвижен автомобил. на 3000 и 4000 си е както бях писал преди, няма разлика.

                      Коментар


                        #26
                        Не съм влизал доста време във Форума, но веднага попаднах на интересна и позната тема. Напълно подкрепям Stefan Hadjov и само ще споделя нещо вече казано по-горе. Преди по вече от година нещо се бях заровил по разглежданите въпроси. Свалих EGR и със спрей го почистих. С вакуум с уста изправния клапан се вижда дали работи. Бях си подготвил заглушка, но след като се убедих че затваря го оставих и изолирах само управлението му с малка съчмичка. Тая есен нещо ми загрубяха спирачките, забелязах че и автоматичния ми смукач не работи и след като отстраних пропуска, реших и си възвърнах (след близо година) нормалната функция на EGR-a. Промяна в работата на мотора не съм забелязал.
                        FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                        Коментар


                          #27
                          [quote="iuly_vn"]
                          Stefan Hadjov написа:
                          iuly_vn написа:
                          И още един съвет по проблема на темата със загуба на мощност.Като отворих смукателния въздуховод (маркуча след турбото към радиатора-интеркулера)видях че там няма масло но е натрупана леко лепкава черна кал почти суха на пипане.Явно от отлагания на окиси с масло и въздух-нямам точна идея но по важното е че такава маса ще я има и в радиатора за охлаждане на нагнетения въздух-интеркулера!Това означава една добра топлоизолация вътре в радиаторчето,което би довело до лошо охлаждане на постъпилия нагнетен въздух и се досещате че ефекта от интеркулера ще бъде почти нулев.Така че с думи прости се налага и там почистване за да се охлажда по добре постъпилия и нагрят от сгъстяването въздух.Засега събирам идеи как да постъпя но ще го сваля тия дни и ще преценя с какво да го промия отвътре и отвън естествено!Отвън също,защото там един биолог ако погледне,би се зарадвал на възможноста за откриване на нови или изчезнали видове насекоми !Ще ми трябва в случая и съвет за химикала или препарата,който най добре би разложил мръсотията отвътре и не би разял тънката стена на радиатора!!!Благодаря предварително.
                          Наливаш коресилин и престой от няколко часа.Ще видиш тогава какво ще изтече от вътре.А за от вън-силна водна струя в обратна посока.[/quote--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Благодаря,точно от това имах нужда.От подобен съвет.Кореселина наистина би разтворил всичко вътре.И понеже до днес във Варна валеше утре или в други ден ще го свърша и ще пиша за ефекта.Успех колега Hadjov!
                          Меглио обезмаслител с помпичка.
                          Прикачени файлове
                          Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                          Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                          Коментар


                            #28
                            [quote="Tornado"]
                            iuly_vn написа:
                            Stefan Hadjov написа:
                            iuly_vn написа:
                            И още един съвет по проблема на темата със загуба на мощност.Като отворих смукателния въздуховод (маркуча след турбото към радиатора-интеркулера)видях че там няма масло но е натрупана леко лепкава черна кал почти суха на пипане.Явно от отлагания на окиси с масло и въздух-нямам точна идея но по важното е че такава маса ще я има и в радиатора за охлаждане на нагнетения въздух-интеркулера!Това означава една добра топлоизолация вътре в радиаторчето,което би довело до лошо охлаждане на постъпилия нагнетен въздух и се досещате че ефекта от интеркулера ще бъде почти нулев.Така че с думи прости се налага и там почистване за да се охлажда по добре постъпилия и нагрят от сгъстяването въздух.Засега събирам идеи как да постъпя но ще го сваля тия дни и ще преценя с какво да го промия отвътре и отвън естествено!Отвън също,защото там един биолог ако погледне,би се зарадвал на възможноста за откриване на нови или изчезнали видове насекоми !Ще ми трябва в случая и съвет за химикала или препарата,който най добре би разложил мръсотията отвътре и не би разял тънката стена на радиатора!!!Благодаря предварително.
                            Наливаш коресилин и престой от няколко часа.Ще видиш тогава какво ще изтече от вътре.А за от вън-силна водна струя в обратна посока.[/quote--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Благодаря,точно от това имах нужда.От подобен съвет.Кореселина наистина би разтворил всичко вътре.И понеже до днес във Варна валеше утре или в други ден ще го свърша и ще пиша за ефекта.Успех колега Hadjov!
                            Меглио обезмаслител с помпичка.
                            ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Меглио-това добре.Но не мислиш ли че ще трябва да излея от това два тона.Добра идея но много съпа.Радиатора събира (на око) около 2-3 литра.Ако го разредя ще се загуби ефекта на препарата.Най добре мисля,с кореселин.като преди това ще си иска 2-3-4 неща като сваляне,накисване,разклащане яко,промиване и така до 100 докато лъсне. Не се шегувам и мисля че е важно това с кулера.
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар

                            Working...
                            X