От известно време имах проблем с голям лаг на турбото(усещаше се след 2500 оборота и нагоре а под тях мъртвилка.Едвам ускоряваше.Иначе колата я купих нововност преди 2 месеца и вървеше много добре.При преглед в сервиза за турбини във Варна ми казаха че имало хлабина между компресорното колело и корпуса та затова е бил тоя проблем.След това свалих смукателния въздуховод и какво да ви кажа: Ми то като ново,вътре.Хлабината бе нищожна и турбото си качваше 1 бар.Иначе ми казаха че ще ми струва 500 лева замяната с ремонтния комплект.Да ама не.Реших да проверя EGR-клапана.Последния е свързан преди турбината към колектора за изходящите газове.Просто и ясно е че задържал или не добре уплътнен клапан би се явил като байпас на турбината и съответно като изпуска налягане в смукателния колектор ще изолира частично и турбото.Оттам и не добра мощност вследствие на ниско налягане от турбината при заяждане на клапана.Какво направих? Самия клапан е труден за изолиране на тоя двигател а прекъсването на вакуума,само по себе си не би дал ефект ако последния е нагорял и пропуска.Натиснах с права отверка металната част на мембраната му,която се вижда добре,надолу и тя слезе с 2-3 милиметра.После изолирах вакуума му и какво да ви кажа.Колата си тръгна като нова.Още на 1700 оборота се усети моща от турбото и така до края се ускоряваше(лепне)много яко.Сега не мога да и се нрадвам.Глобиха ме и за превишена скорост като я пробвах Освн това за подобен проблем проверете и клапата на турбината която е закрепена на него.Тая която го предпазва от голямо налягане.Маручето и трябва да уплътнява добре и самия клапн да се движи.Труно е защото е на неудобно място,а и пружината му е яка,но с по дълга и здрава отверка можете да го пораздвижите и да разберете дали не е заял.След всички тия манипулаций Мареята ми върви като нова.Желая ви успех и безаварийно!!! П.П. И още!Моля някой от по добре запознатите,да опише работата на тоя клапан.EGR-то!Дали след като е изолиран не би повлияло на друго.Изобщо как работи тоя клапан и не влияе ли на турбината,примерно като се отнеме газта да отваря и по тоя начин да и сваля оборотите които биха били вредни в тоя режим на принудителен празен ход!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
ТД100 Марея.Намалена мощ и как я излекувах.
Collapse
X
-
Браво, колега, само искам да те помоля за малко снимков материал ( до колото е възможен такъв ) на манипулациите, които си направил. Би ми било интересно да погледна - та аз дори турбото не знам къде се намира...www.CarProfi-BG.com
Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
Зареждане и ремонт на автоклиматици.
Най-атрактивните цени в София!
-
Re: ТД100 Марея.Намалена мощ и как я излекувах.
iuly_vn написа:От известно време имах проблем с голям лаг на турбото(усещаше се след 2500 оборота и нагоре а под тях мъртвилка.Едвам ускоряваше.Иначе колата я купих нововност преди 2 месеца и вървеше много добре.При преглед в сервиза за турбини във Варна ми казаха че имало хлабина между компресорното колело и корпуса та затова е бил тоя проблем.След това свалих смукателния въздуховод и какво да ви кажа: Ми то като ново,вътре.Хлабината бе нищожна и турбото си качваше 1 бар.Иначе ми казаха че ще ми струва 500 лева замяната с ремонтния комплект.Да ама не.Реших да проверя EGR-клапана.Последния е свързан преди турбината към колектора за изходящите газове.Просто и ясно е че задържал или не добре уплътнен клапан би се явил като байпас на турбината и съответно като изпуска налягане в смукателния колектор ще изолира частично и турбото.Оттам и не добра мощност вследствие на ниско налягане от турбината при заяждане на клапана.Какво направих? Самия клапан е труден за изолиране на тоя двигател а прекъсването на вакуума,само по себе си не би дал ефект ако последния е нагорял и пропуска.Натиснах с права отверка металната част на мембраната му,която се вижда добре,надолу и тя слезе с 2-3 милиметра.После изолирах вакуума му и какво да ви кажа.Колата си тръгна като нова.Още на 1700 оборота се усети моща от турбото и така до края се ускоряваше(лепне)много яко.Сега не мога да и се нрадвам.Глобиха ме и за превишена скорост като я пробвах Освн това за подобен проблем проверете и клапата на турбината която е закрепена на него.Тая която го предпазва от голямо налягане.Маручето и трябва да уплътнява добре и самия клапн да се движи.Труно е защото е на неудобно място,а и пружината му е яка,но с по дълга и здрава отверка можете да го пораздвижите и да разберете дали не е заял.След всички тия манипулаций Мареята ми върви като нова.Желая ви успех и безаварийно!!! П.П. И още!Моля някой от по добре запознатите,да опише работата на тоя клапан.EGR-то!Дали след като е изолиран не би повлияло на друго.Изобщо как работи тоя клапан и не влияе ли на турбината,примерно като се отнеме газта да отваря и по тоя начин да и сваля оборотите които биха били вредни в тоя режим на принудителен празен ход!
Коментар
-
За да се разбираме добре, предлагам да наричаме нещата с нормалните им имена. За мен соленоид не означава абсолютно нищо. означава нещо солено, или подобно на солено. Ако говорите за някой електромагнит - това е нещо друго. Как са нещата при мен - маркучът който свързва електромагнитния клапан, и "актуаторната мембрана" е изваден от последната и запушен с винт тип "рапидка". С други думи - системата се предполага че е спряна. От тук нататък какво смятате че не наред? Че клапата не затваря напълно? И колега Hadjov - една молба - когато казваш "направи това и това, с еди какви си машини и инструменти" , имай предвид че голяма част от потребителите няма как да го направят включително и аз. По-добре е да предложиш място на което това може да стане. И в другата тема е така - написал си "с микроманометър, с еди какъв си клас на точност, и специално разклонение..." - е аз откъде да го намеря този инструмент? И в тази тема също - с ръчна вакуум помпа..... Така се получава че даваш полезни, но на практика неосъществими съвети, поне за мен. Ако имаш всички цитирани от теб машини и инструменти, с радост ще дойда, за да проверим нещата, а така е безпредметно нито ти да пишеш, нито аз да чета...
Коментар
-
Добре казано с тез инструменти - никои ги няма.кварталните майстори рядко да има някой.В сервиз ни одерат кожите.При нашата мареа пак се наблюдава подобно нещо , бях пускал тема - къде аз не съм обяснил добре поради невежество къде тогава нямаше така вещи лица тук.Та сервиз за такава проверка да се каже ще е добре ,или да го проверите и да се снима и да се качи тук и пообясни за останалите.Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части
Коментар
-
ogi28b написа:За да се разбираме добре, предлагам да наричаме нещата с нормалните им имена. За мен соленоид не означава абсолютно нищо. означава нещо солено, или подобно на солено. Ако говорите за някой електромагнит - това е нещо друго. Как са нещата при мен - маркучът който свързва електромагнитния клапан, и "актуаторната мембрана" е изваден от последната и запушен с винт тип "рапидка". С други думи - системата се предполага че е спряна. От тук нататък какво смятате че не наред? Че клапата не затваря напълно? И колега Hadjov - една молба - когато казваш "направи това и това, с еди какви си машини и инструменти" , имай предвид че голяма част от потребителите няма как да го направят включително и аз. По-добре е да предложиш място на което това може да стане. И в другата тема е така - написал си "с микроманометър, с еди какъв си клас на точност, и специално разклонение..." - е аз откъде да го намеря този инструмент? И в тази тема също - с ръчна вакуум помпа..... Така се получава че даваш полезни, но на практика неосъществими съвети, поне за мен. Ако имаш всички цитирани от теб машини и инструменти, с радост ще дойда, за да проверим нещата, а така е безпредметно нито ти да пишеш, нито аз да чета...
Коментар
-
Колега ни най-малко не съм се нервирал, съжалявам че така е прозвучало! Но представете си - някой колега чете, без да знае английски, има да се чуди що е то соленоид и има ли той почва у колата му. както и да е. ще видя какво мога да проверя за тази клапа, но сигурно ли е че мога да я проверя без да разглабям нищо? Може ли с помощтта на снимката на двигателя ми в темата "осн. техн. хар-ки на 1.9 ЖТД", на 2-ра страница ( http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=254988#254988 ), да посочиш със стрелки какво точно да пипам и да ръчкам? И само въпрос на раздвижване ли е, в смисъл ако я напръскам с ВД40, ще е ли достатъчно? Или да я полея с масло селения турбодизел?За безотговорните изказвания на един колега, да не би да говориш за колегата BO?
Коментар
-
ogi28b написа:Колега ни най-малко не съм се нервирал, съжалявам че така е прозвучало! Но представете си - някой колега чете, без да знае английски, има да се чуди що е то соленоид и има ли той почва у колата му. както и да е. ще видя какво мога да проверя за тази клапа, но сигурно ли е че мога да я проверя без да разглабям нищо? Може ли с помощтта на снимката на двигателя ми в темата "осн. техн. хар-ки на 1.9 ЖТД", на 2-ра страница ( http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=254988#254988 ), да посочиш със стрелки какво точно да пипам и да ръчкам? И само въпрос на раздвижване ли е, в смисъл ако я напръскам с ВД40, ще е ли достатъчно? Или да я полея с масло селения турбодизел?За безотговорните изказвания на един колега, да не би да говориш за колегата BO?
Коментар
-
crush написа:Браво, колега, само искам да те помоля за малко снимков материал ( до колото е възможен такъв ) на манипулациите, които си направил. Би ми било интересно да погледна - та аз дори турбото не знам къде се намира...Fiat Marea TD100
Коментар
-
Re: ТД100 Марея.Намалена мощ и как я излекувах.
Stefan Hadjov написа:iuly_vn написа:От известно време имах проблем с голям лаг на турбото(усещаше се след 2500 оборота и нагоре а под тях мъртвилка.Едвам ускоряваше.Иначе колата я купих нововност преди 2 месеца и вървеше много добре.При преглед в сервиза за турбини във Варна ми казаха че имало хлабина между компресорното колело и корпуса та затова е бил тоя проблем.След това свалих смукателния въздуховод и какво да ви кажа: Ми то като ново,вътре.Хлабината бе нищожна и турбото си качваше 1 бар.Иначе ми казаха че ще ми струва 500 лева замяната с ремонтния комплект.Да ама не.Реших да проверя EGR-клапана.Последния е свързан преди турбината към колектора за изходящите газове.Просто и ясно е че задържал или не добре уплътнен клапан би се явил като байпас на турбината и съответно като изпуска налягане в смукателния колектор ще изолира частично и турбото.Оттам и не добра мощност вследствие на ниско налягане от турбината при заяждане на клапана.Какво направих? Самия клапан е труден за изолиране на тоя двигател а прекъсването на вакуума,само по себе си не би дал ефект ако последния е нагорял и пропуска.Натиснах с права отверка металната част на мембраната му,която се вижда добре,надолу и тя слезе с 2-3 милиметра.После изолирах вакуума му и какво да ви кажа.Колата си тръгна като нова.Още на 1700 оборота се усети моща от турбото и така до края се ускоряваше(лепне)много яко.Сега не мога да и се нрадвам.Глобиха ме и за превишена скорост като я пробвах Освн това за подобен проблем проверете и клапата на турбината която е закрепена на него.Тая която го предпазва от голямо налягане.Маручето и трябва да уплътнява добре и самия клапн да се движи.Труно е защото е на неудобно място,а и пружината му е яка,но с по дълга и здрава отверка можете да го пораздвижите и да разберете дали не е заял.След всички тия манипулаций Мареята ми върви като нова.Желая ви успех и безаварийно!!! П.П. И още!Моля някой от по добре запознатите,да опише работата на тоя клапан.EGR-то!Дали след като е изолиран не би повлияло на друго.Изобщо как работи тоя клапан и не влияе ли на турбината,примерно като се отнеме газта да отваря и по тоя начин да и сваля оборотите които биха били вредни в тоя режим на принудителен празен ход!Fiat Marea TD100
Коментар
-
И още един съвет по проблема на темата със загуба на мощност.Като отворих смукателния въздуховод (маркуча след турбото към радиатора-интеркулера)видях че там няма масло но е натрупана леко лепкава черна кал почти суха на пипане.Явно от отлагания на окиси с масло и въздух-нямам точна идея но по важното е че такава маса ще я има и в радиатора за охлаждане на нагнетения въздух-интеркулера!Това означава една добра топлоизолация вътре в радиаторчето,което би довело до лошо охлаждане на постъпилия нагнетен въздух и се досещате че ефекта от интеркулера ще бъде почти нулев.Така че с думи прости се налага и там почистване за да се охлажда по добре постъпилия и нагрят от сгъстяването въздух.Засега събирам идеи как да постъпя но ще го сваля тия дни и ще преценя с какво да го промия отвътре и отвън естествено!Отвън също,защото там един биолог ако погледне,би се зарадвал на възможноста за откриване на нови или изчезнали видове насекоми !Ще ми трябва в случая и съвет за химикала или препарата,който най добре би разложил мръсотията отвътре и не би разял тънката стена на радиатора!!!Благодаря предварително.Fiat Marea TD100
Коментар
-
iuly_vn написа:И още един съвет по проблема на темата със загуба на мощност.Като отворих смукателния въздуховод (маркуча след турбото към радиатора-интеркулера)видях че там няма масло но е натрупана леко лепкава черна кал почти суха на пипане.Явно от отлагания на окиси с масло и въздух-нямам точна идея но по важното е че такава маса ще я има и в радиатора за охлаждане на нагнетения въздух-интеркулера!Това означава една добра топлоизолация вътре в радиаторчето,което би довело до лошо охлаждане на постъпилия нагнетен въздух и се досещате че ефекта от интеркулера ще бъде почти нулев.Така че с думи прости се налага и там почистване за да се охлажда по добре постъпилия и нагрят от сгъстяването въздух.Засега събирам идеи как да постъпя но ще го сваля тия дни и ще преценя с какво да го промия отвътре и отвън естествено!Отвън също,защото там един биолог ако погледне,би се зарадвал на възможноста за откриване на нови или изчезнали видове насекоми !Ще ми трябва в случая и съвет за химикала или препарата,който най добре би разложил мръсотията отвътре и не би разял тънката стена на радиатора!!!Благодаря предварително.
Коментар
-
Ето какво представляват нещата при мен. Маркучът е изолиран с болт, но в частта си откъм ел.-магнитния клапан е нацепен на няколко места, и ме съмнява че има някакъв вакуум в него. Ако ми кажете къде и как се натиска мембраната, щото изобщо не изглежда толкова елементарно колкото го е описал колегата.
Коментар
-
Открих едни дупки отдолу на ЕГР-клапата, и в тях полях обилно с вд40. Освен това свалих маркуча който свързва ЕГР-електромагнита и металната тръба над двигателя, понеже е нацепен, и го омотах хубаво с изолирбанд. изфорсирах на място няколко пъти, със сглобени маркучи, преди още да оплета този с изолирбанд, и ми направи впечатление че онзи странен шум който се чува м/у филтъра и казанчето за спир. течност изчезва щом извадя маркуча от клапата. После като го сложа, не се появява отново, докато не изфорсирам пак. Забелязах че като го извадя от клапата, се чува едно като засмукване, и после като си слагам пръста, се усеща лекичко засмукване. Това е засега. А-аа, когато я успокоих на 2500-2600, ми направи впечатление че отзад се появи не много гъст бяло-синкав пушек, подобен на такъв все едно гори масло. Но не беше плътен. После не се появи повече. Тръбата която свързва генерацията с колекторите беше топла, но в началото малко след запалването беше студена. Това дали идва да покаже че клапата работи нормално? По между другото тествах и термостата - за момента работи коректно
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар