Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ТД100 Марея.Намалена мощ и как я излекувах.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    ТД100 Марея.Намалена мощ и как я излекувах.

    От известно време имах проблем с голям лаг на турбото(усещаше се след 2500 оборота и нагоре а под тях мъртвилка.Едвам ускоряваше.Иначе колата я купих нововност преди 2 месеца и вървеше много добре.При преглед в сервиза за турбини във Варна ми казаха че имало хлабина между компресорното колело и корпуса та затова е бил тоя проблем.След това свалих смукателния въздуховод и какво да ви кажа: Ми то като ново,вътре.Хлабината бе нищожна и турбото си качваше 1 бар.Иначе ми казаха че ще ми струва 500 лева замяната с ремонтния комплект.Да ама не.Реших да проверя EGR-клапана.Последния е свързан преди турбината към колектора за изходящите газове.Просто и ясно е че задържал или не добре уплътнен клапан би се явил като байпас на турбината и съответно като изпуска налягане в смукателния колектор ще изолира частично и турбото.Оттам и не добра мощност вследствие на ниско налягане от турбината при заяждане на клапана.Какво направих? Самия клапан е труден за изолиране на тоя двигател а прекъсването на вакуума,само по себе си не би дал ефект ако последния е нагорял и пропуска.Натиснах с права отверка металната част на мембраната му,която се вижда добре,надолу и тя слезе с 2-3 милиметра.После изолирах вакуума му и какво да ви кажа.Колата си тръгна като нова.Още на 1700 оборота се усети моща от турбото и така до края се ускоряваше(лепне)много яко.Сега не мога да и се нрадвам.Глобиха ме и за превишена скорост като я пробвах Освн това за подобен проблем проверете и клапата на турбината която е закрепена на него.Тая която го предпазва от голямо налягане.Маручето и трябва да уплътнява добре и самия клапн да се движи.Труно е защото е на неудобно място,а и пружината му е яка,но с по дълга и здрава отверка можете да го пораздвижите и да разберете дали не е заял.След всички тия манипулаций Мареята ми върви като нова.Желая ви успех и безаварийно!!! П.П. И още!Моля някой от по добре запознатите,да опише работата на тоя клапан.EGR-то!Дали след като е изолиран не би повлияло на друго.Изобщо как работи тоя клапан и не влияе ли на турбината,примерно като се отнеме газта да отваря и по тоя начин да и сваля оборотите които биха били вредни в тоя режим на принудителен празен ход!
    Fiat Marea TD100

    #2
    Браво, колега, само искам да те помоля за малко снимков материал ( до колото е възможен такъв ) на манипулациите, които си направил. Би ми било интересно да погледна - та аз дори турбото не знам къде се намира...
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    Коментар


      #3
      Re: ТД100 Марея.Намалена мощ и как я излекувах.

      iuly_vn написа:
      От известно време имах проблем с голям лаг на турбото(усещаше се след 2500 оборота и нагоре а под тях мъртвилка.Едвам ускоряваше.Иначе колата я купих нововност преди 2 месеца и вървеше много добре.При преглед в сервиза за турбини във Варна ми казаха че имало хлабина между компресорното колело и корпуса та затова е бил тоя проблем.След това свалих смукателния въздуховод и какво да ви кажа: Ми то като ново,вътре.Хлабината бе нищожна и турбото си качваше 1 бар.Иначе ми казаха че ще ми струва 500 лева замяната с ремонтния комплект.Да ама не.Реших да проверя EGR-клапана.Последния е свързан преди турбината към колектора за изходящите газове.Просто и ясно е че задържал или не добре уплътнен клапан би се явил като байпас на турбината и съответно като изпуска налягане в смукателния колектор ще изолира частично и турбото.Оттам и не добра мощност вследствие на ниско налягане от турбината при заяждане на клапана.Какво направих? Самия клапан е труден за изолиране на тоя двигател а прекъсването на вакуума,само по себе си не би дал ефект ако последния е нагорял и пропуска.Натиснах с права отверка металната част на мембраната му,която се вижда добре,надолу и тя слезе с 2-3 милиметра.После изолирах вакуума му и какво да ви кажа.Колата си тръгна като нова.Още на 1700 оборота се усети моща от турбото и така до края се ускоряваше(лепне)много яко.Сега не мога да и се нрадвам.Глобиха ме и за превишена скорост като я пробвах Освн това за подобен проблем проверете и клапата на турбината която е закрепена на него.Тая която го предпазва от голямо налягане.Маручето и трябва да уплътнява добре и самия клапн да се движи.Труно е защото е на неудобно място,а и пружината му е яка,но с по дълга и здрава отверка можете да го пораздвижите и да разберете дали не е заял.След всички тия манипулаций Мареята ми върви като нова.Желая ви успех и безаварийно!!! П.П. И още!Моля някой от по добре запознатите,да опише работата на тоя клапан.EGR-то!Дали след като е изолиран не би повлияло на друго.Изобщо как работи тоя клапан и не влияе ли на турбината,примерно като се отнеме газта да отваря и по тоя начин да и сваля оборотите които биха били вредни в тоя режим на принудителен празен ход!
      @iuly_vnМного хубав проблем,който си заслужава по-подробно разглеждане.Моите поздравления,че си открил и отстранил този неприятен дефект на ЕЖР-системата.Представяш ли си как щеше да изгориш ако беше последвал съветите на сервиза да си направиш профилактичен ремонт на турбината.Този дефект с запичането на клапата управлявана от вакума се явява най често в два от случаите:При наднормена/повишена/ консумация на масло или от неподходящо масло/ниско качество/,което прави голями високотемпературни окиси при работа и с това блокират нормалната работа на тази клапа.Как работи ЕЖР-системата.Искам да поясня,че тази система е наложена в системата на управление на двигателя изцяло от екологични съображения и не влияе добре на силовите характеристики на двигателя./основно функцията и е да намали съдържанието на азотни окиси в изпускателните газове,които при диз.двигат. са с повишен % съдържание/.Затова в софтуера на управлението в едни режими работи в други се изключва.Кога работи и кога не работи?? Системата е изключена от работа в следните случаи: 1.При работна температура на двигателя под 65-70 градуса 2.При работа на празен ход/най ниски обороти без товар/ до към 1800 об/мин 3.При под 1/4 от хода на рейката за газта 4.При над 3/4 от хода на рейката на газтаКакто виждаш в най тежките режими на работа на двигателя/празен ход,студен двигател/ както и за получаване на максим.стойност на силовите характеристики на двигателя/макс.момент и макс. мощност/тя се изключва автоматично от софтуера. Системата работи в следните режими: 1.Когато двигателя е в нормален темп.режим над горната цитирана температ. 2.Когато е над 1800 об. 3.Когато е под 3/4 от хода на газта.Явно работи в най употребяваните средни режими на двигателя.При нормално работеща система изключването и е донякъде безсмислено,защото за това се са постарали програмистите на софтуера.Така,че не се усеща нейното принудително изключване ако това не е направено при някаква интервенция от вида на "чип-тунинг". Системата ЕЖР на двигателя ТД 100 е идентична с тази на двигателя ЖТД 105,така че същите изводи може да се направят и за него.Предполагам,че колегата Оги ще прочете този пост и искам да му кажа:Турбината му е аналогична с механ.у-ие.Може също да запече тази клапа.И какво се получава:Турбината ще си надува и ще има налягане,независимо че част от входящия въздух ще е с голямо съдържание на изгорели газове.Но МАФ-сензора на пин 5 ще има понижено напрежение защото няма цялото количество на вход.въздух да минава през него и ще отчита по-малко,защото част от въздуха постъпва след дебитомера.Тогава се лъже контролера и отчита ,че е постъпило по малко входящ въздух и подава съответно по малко гориво-по малка мощност на двигат. и липса на пушене.Но МАФ- сезора си е нормален и не е за смяна.Провери си и ти клапата на ЕЖР-системата/актуаторната клапа а не соленоида/.Как се проверява:първо трябва да се установи идва ли вакум от електромагнитния управляващ клапан/соленоида/,защото може да има прекъснат въздухопровод.И второ с ръчна тест-вакумпомпа се подава подналягане/вакум/от 0,3 бара нa тази клапа и тя трябва да почне да се задеиства плавно без засичания.При 0,4 бара трябва да е изцяло отворена в цялия си работен ход.В противен случай се прави профилактика описана добре от колегата iuly_vn.

      Коментар


        #4
        За да се разбираме добре, предлагам да наричаме нещата с нормалните им имена. За мен соленоид не означава абсолютно нищо. означава нещо солено, или подобно на солено. Ако говорите за някой електромагнит - това е нещо друго. Как са нещата при мен - маркучът който свързва електромагнитния клапан, и "актуаторната мембрана" е изваден от последната и запушен с винт тип "рапидка". С други думи - системата се предполага че е спряна. От тук нататък какво смятате че не наред? Че клапата не затваря напълно? И колега Hadjov - една молба - когато казваш "направи това и това, с еди какви си машини и инструменти" , имай предвид че голяма част от потребителите няма как да го направят включително и аз. По-добре е да предложиш място на което това може да стане. И в другата тема е така - написал си "с микроманометър, с еди какъв си клас на точност, и специално разклонение..." - е аз откъде да го намеря този инструмент? И в тази тема също - с ръчна вакуум помпа..... Така се получава че даваш полезни, но на практика неосъществими съвети, поне за мен. Ако имаш всички цитирани от теб машини и инструменти, с радост ще дойда, за да проверим нещата, а така е безпредметно нито ти да пишеш, нито аз да чета...

        Коментар


          #5
          Добре казано с тез инструменти - никои ги няма.кварталните майстори рядко да има някой.В сервиз ни одерат кожите.При нашата мареа пак се наблюдава подобно нещо , бях пускал тема - къде аз не съм обяснил добре поради невежество къде тогава нямаше така вещи лица тук.Та сервиз за такава проверка да се каже ще е добре ,или да го проверите и да се снима и да се качи тук и пообясни за останалите.
          Lybra 2.4jtd intensa 06.2002
          Marea 1.9 TD100 HLX -07/97
          Punto 1.2 16v Sporting -11/97 еx - На части

          Коментар


            #6
            ogi28b написа:
            За да се разбираме добре, предлагам да наричаме нещата с нормалните им имена. За мен соленоид не означава абсолютно нищо. означава нещо солено, или подобно на солено. Ако говорите за някой електромагнит - това е нещо друго. Как са нещата при мен - маркучът който свързва електромагнитния клапан, и "актуаторната мембрана" е изваден от последната и запушен с винт тип "рапидка". С други думи - системата се предполага че е спряна. От тук нататък какво смятате че не наред? Че клапата не затваря напълно? И колега Hadjov - една молба - когато казваш "направи това и това, с еди какви си машини и инструменти" , имай предвид че голяма част от потребителите няма как да го направят включително и аз. По-добре е да предложиш място на което това може да стане. И в другата тема е така - написал си "с микроманометър, с еди какъв си клас на точност, и специално разклонение..." - е аз откъде да го намеря този инструмент? И в тази тема също - с ръчна вакуум помпа..... Така се получава че даваш полезни, но на практика неосъществими съвети, поне за мен. Ако имаш всички цитирани от теб машини и инструменти, с радост ще дойда, за да проверим нещата, а така е безпредметно нито ти да пишеш, нито аз да чета...
            @ ogi28bКолега,ти явно се нервираш,че ти казвам как стоят нещата във връзка с разглежданите проблеми и се стремя да ви помогна доколкото ми е във възможностите.Ти явно си повлиян от безотговорните изказвания на един колега от форума,който си позволи да твърди неистината/както и много други неверни неща/,че съм гаражен майстор и може би очакваш да те поканя да ти реша проблема.Но истината е съвсем различна.Ако бях гаражен майстор щях да те поканя да ти взема парите.Аз нямам сервиз и не се занимавам с ремонти на автомобили.Професията ми е инженер-двигателист и винаги това ми е било и хоби и професия.Но дейноста ми е в съвсем различно направление в областа на двигателите и автомобилите и не се занимавам с ремонти.Съжалявам,че може би не винаги схващаш професионалната ми терминология,но аз така се изразявам по навик.Ако не ти е ясно нещо с удоволствие ще ти обясня.Соленоид е друго наименование на бобина, а не нещо солено.Нарича се още електромагнитен клапан,което е даже по добре като наименование.За това съм ползвал и двата термина като единия е в скоби. По твоите въпроси.Аз нямам тесни връзки със сервизи и не им знам с какво оборудване разполагат в подробности.Казвам ти с какви неща стават измерванията а твой проблем е да ги откриеш къде ги има и кой може да ги ползва.Даже не знам и дали се продават някъде у нас,иначе бих те насочил.Те съвсем не са скъпи неща.Аз с подобни инструменти и приспособления се снабдявам от Германия,защото често прескачам до там и имам съответните връзки.Но те са за мое лично ползване а не за ремонти.Просто нямам условия за подобна дейност.Не работя в сервиз.Ако един ден си отворя собствен сервиз с удоволствие бих те поканил. По втория ти въпрос.Щом ти си прекъснал връзката между елмагн.клапан и актуатора на ЕЖР-системата то значи че си я елиминирал като функция.Остава да провериш дали клапата ти е затворена напълно или е останала отворена или частично отворена.По начина който го е направил колегата-автор на темата.За там не ти трябват специални инструменти или апаратура.Ако имаш други въпроси с удоволствие ще ти отговоря.

            Коментар


              #7
              Колега ни най-малко не съм се нервирал, съжалявам че така е прозвучало! Но представете си - някой колега чете, без да знае английски, има да се чуди що е то соленоид и има ли той почва у колата му. както и да е. ще видя какво мога да проверя за тази клапа, но сигурно ли е че мога да я проверя без да разглабям нищо? Може ли с помощтта на снимката на двигателя ми в темата "осн. техн. хар-ки на 1.9 ЖТД", на 2-ра страница ( http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=254988#254988 ), да посочиш със стрелки какво точно да пипам и да ръчкам? И само въпрос на раздвижване ли е, в смисъл ако я напръскам с ВД40, ще е ли достатъчно? Или да я полея с масло селения турбодизел?За безотговорните изказвания на един колега, да не би да говориш за колегата BO?

              Коментар


                #8
                ogi28b написа:
                Колега ни най-малко не съм се нервирал, съжалявам че така е прозвучало! Но представете си - някой колега чете, без да знае английски, има да се чуди що е то соленоид и има ли той почва у колата му. както и да е. ще видя какво мога да проверя за тази клапа, но сигурно ли е че мога да я проверя без да разглабям нищо? Може ли с помощтта на снимката на двигателя ми в темата "осн. техн. хар-ки на 1.9 ЖТД", на 2-ра страница ( http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=254988#254988 ), да посочиш със стрелки какво точно да пипам и да ръчкам? И само въпрос на раздвижване ли е, в смисъл ако я напръскам с ВД40, ще е ли достатъчно? Или да я полея с масло селения турбодизел?За безотговорните изказвания на един колега, да не би да говориш за колегата BO?
                Профилактиката е много добре описана от колегата в първия пост.Но аз ще ти подскажа един прост метод какво да направиш с подръчни средства.Намери една помпа за велосипедни гуми,добре работеща с добре уплътнено бутало или стара автомобилна помпа и с подходяща редукция с гумен щранг я свържи с актуаторната клапа.Изтегли буталото нагоре на помпата и ще видиш дали се движи клапата и с какъв ход.Тя нормално е натискана от една пружина,която се преодолява чрез вакума и мембраната.По подходящо е ВД 40 да пръснеш движещите часи.След няколкократно задвижване в двете посоки може да я натиснеш с една отверка за да разбереш дали стига до затворено положение.Е, верно няма да можеш да отчетеш степента на вакума с която се задейства,но това не е чак толкова важно.Най важното е да се определи дали затваря напълно.Т.е. дали нямаш байпаст между изпускателен и всмукателен колектор в режими когато това е противопоказно.Режимите съм ги цитирал в по-горния ми пост.

                Коментар


                  #9
                  Утре ще пробвам но не съм сигурен че ще направя нещо. Ще снимам всичко отблизо, да видим кое къде мърда, и къде може да се смаже. тамън и снимков материал , както помоли колегата crush, ще набавим.

                  Коментар


                    #10
                    crush написа:
                    Браво, колега, само искам да те помоля за малко снимков материал ( до колото е възможен такъв ) на манипулациите, които си направил. Би ми било интересно да погледна - та аз дори турбото не знам къде се намира...
                    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ще се помъча да кача снимки,но проблема е че мястото е неудобно за снимане,защото се бърка между изпускателния колектор.А за егр- то няма проблем.Утре ще го снимам на светло.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      Re: ТД100 Марея.Намалена мощ и как я излекувах.

                      Stefan Hadjov написа:
                      iuly_vn написа:
                      От известно време имах проблем с голям лаг на турбото(усещаше се след 2500 оборота и нагоре а под тях мъртвилка.Едвам ускоряваше.Иначе колата я купих нововност преди 2 месеца и вървеше много добре.При преглед в сервиза за турбини във Варна ми казаха че имало хлабина между компресорното колело и корпуса та затова е бил тоя проблем.След това свалих смукателния въздуховод и какво да ви кажа: Ми то като ново,вътре.Хлабината бе нищожна и турбото си качваше 1 бар.Иначе ми казаха че ще ми струва 500 лева замяната с ремонтния комплект.Да ама не.Реших да проверя EGR-клапана.Последния е свързан преди турбината към колектора за изходящите газове.Просто и ясно е че задържал или не добре уплътнен клапан би се явил като байпас на турбината и съответно като изпуска налягане в смукателния колектор ще изолира частично и турбото.Оттам и не добра мощност вследствие на ниско налягане от турбината при заяждане на клапана.Какво направих? Самия клапан е труден за изолиране на тоя двигател а прекъсването на вакуума,само по себе си не би дал ефект ако последния е нагорял и пропуска.Натиснах с права отверка металната част на мембраната му,която се вижда добре,надолу и тя слезе с 2-3 милиметра.После изолирах вакуума му и какво да ви кажа.Колата си тръгна като нова.Още на 1700 оборота се усети моща от турбото и така до края се ускоряваше(лепне)много яко.Сега не мога да и се нрадвам.Глобиха ме и за превишена скорост като я пробвах Освн това за подобен проблем проверете и клапата на турбината която е закрепена на него.Тая която го предпазва от голямо налягане.Маручето и трябва да уплътнява добре и самия клапн да се движи.Труно е защото е на неудобно място,а и пружината му е яка,но с по дълга и здрава отверка можете да го пораздвижите и да разберете дали не е заял.След всички тия манипулаций Мареята ми върви като нова.Желая ви успех и безаварийно!!! П.П. И още!Моля някой от по добре запознатите,да опише работата на тоя клапан.EGR-то!Дали след като е изолиран не би повлияло на друго.Изобщо как работи тоя клапан и не влияе ли на турбината,примерно като се отнеме газта да отваря и по тоя начин да и сваля оборотите които биха били вредни в тоя режим на принудителен празен ход!
                      @iuly_vnМного хубав проблем,който си заслужава по-подробно разглеждане.Моите поздравления,че си открил и отстранил този неприятен дефект на ЕЖР-системата.Представяш ли си как щеше да изгориш ако беше последвал съветите на сервиза да си направиш профилактичен ремонт на турбината.Този дефект с запичането на клапата управлявана от вакума се явява най често в два от случаите:При наднормена/повишена/ консумация на масло или от неподходящо масло/ниско качество/,което прави голями високотемпературни окиси при работа и с това блокират нормалната работа на тази клапа.Как работи ЕЖР-системата.Искам да поясня,че тази система е наложена в системата на управление на двигателя изцяло от екологични съображения и не влияе добре на силовите характеристики на двигателя./основно функцията и е да намали съдържанието на азотни окиси в изпускателните газове,които при диз.двигат. са с повишен % съдържание/.Затова в софтуера на управлението в едни режими работи в други се изключва.Кога работи и кога не работи?? Системата е изключена от работа в следните случаи: 1.При работна температура на двигателя под 65-70 градуса 2.При работа на празен ход/най ниски обороти без товар/ до към 1800 об/мин 3.При под 1/4 от хода на рейката за газта 4.При над 3/4 от хода на рейката на газтаКакто виждаш в най тежките режими на работа на двигателя/празен ход,студен двигател/ както и за получаване на максим.стойност на силовите характеристики на двигателя/макс.момент и макс. мощност/тя се изключва автоматично от софтуера. Системата работи в следните режими: 1.Когато двигателя е в нормален темп.режим над горната цитирана температ. 2.Когато е над 1800 об. 3.Когато е под 3/4 от хода на газта.Явно работи в най употребяваните средни режими на двигателя.При нормално работеща система изключването и е донякъде безсмислено,защото за това се са постарали програмистите на софтуера.Така,че не се усеща нейното принудително изключване ако това не е направено при някаква интервенция от вида на "чип-тунинг". Системата ЕЖР на двигателя ТД 100 е идентична с тази на двигателя ЖТД 105,така че същите изводи може да се направят и за него.Предполагам,че колегата Оги ще прочете този пост и искам да му кажа:Турбината му е аналогична с механ.у-ие.Може също да запече тази клапа.И какво се получава:Турбината ще си надува и ще има налягане,независимо че част от входящия въздух ще е с голямо съдържание на изгорели газове.Но МАФ-сензора на пин 5 ще има понижено напрежение защото няма цялото количество на вход.въздух да минава през него и ще отчита по-малко,защото част от въздуха постъпва след дебитомера.Тогава се лъже контролера и отчита ,че е постъпило по малко входящ въздух и подава съответно по малко гориво-по малка мощност на двигат. и липса на пушене.Но МАФ- сезора си е нормален и не е за смяна.Провери си и ти клапата на ЕЖР-системата/актуаторната клапа а не соленоида/.Как се проверява:първо трябва да се установи идва ли вакум от електромагнитния управляващ клапан/соленоида/,защото може да има прекъснат въздухопровод.И второ с ръчна тест-вакумпомпа се подава подналягане/вакум/от 0,3 бара нa тази клапа и тя трябва да почне да се задеиства плавно без засичания.При 0,4 бара трябва да е изцяло отворена в цялия си работен ход.В противен случай се прави профилактика описана добре от колегата iuly_vn.
                      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Благодаря за изчерпателния и точен отговор.Мисля че е много добре и точно обяснено!За мен това е всичко,което бих искал да науча за действието на тая система,свързана с екологията.Сега съм наясно какво се случва и с една идея напред,спрямо проблема със загубата на мощност!Всъщност в смукателния въздуховод няма масло а само една черна,почти суха лепкава кал(в моя случай!).Сега си спомням че съм отварял подобна система на друга марка автомобил и е същото.Клапана няма как да издържи дълго в тия условия,без да задържа и затова се налага и профилактика колеги!А иначе изминах около 2000 км и нивото на малото не е мръднало.Както съм го нялял така си и седи.До средата на щеката. Това за промивка със WD40 на място, мисля че е добра идея но по добре преди това опитайте със спирачна течност или някъкав спрей за почистване и раздвижване и после с WD40.Аз обаче оствям засега тая клапа ДОБРЕ затворена и с ИЗОЛИРАН вакуум!Утре ще направя и малко снимки че много често се пише за подобен проблем със загуба на мощност а никъде не се отрази.Радвам се че ме озари подобна идея и с 0 лв. си оправих проблема.Е не смятам глобата от Кат -20лв за превишена скорост по време на изпитанията+49 км над допустимото! П.П към колегите които не разбират какво е селеноид или бар и начин на мерене-ми питайте.Затова е тоя форум.Аз като не знам питам и не ме е срам
                      Fiat Marea TD100

                      Коментар


                        #12
                        И още един съвет по проблема на темата със загуба на мощност.Като отворих смукателния въздуховод (маркуча след турбото към радиатора-интеркулера)видях че там няма масло но е натрупана леко лепкава черна кал почти суха на пипане.Явно от отлагания на окиси с масло и въздух-нямам точна идея но по важното е че такава маса ще я има и в радиатора за охлаждане на нагнетения въздух-интеркулера!Това означава една добра топлоизолация вътре в радиаторчето,което би довело до лошо охлаждане на постъпилия нагнетен въздух и се досещате че ефекта от интеркулера ще бъде почти нулев.Така че с думи прости се налага и там почистване за да се охлажда по добре постъпилия и нагрят от сгъстяването въздух.Засега събирам идеи как да постъпя но ще го сваля тия дни и ще преценя с какво да го промия отвътре и отвън естествено!Отвън също,защото там един биолог ако погледне,би се зарадвал на възможноста за откриване на нови или изчезнали видове насекоми !Ще ми трябва в случая и съвет за химикала или препарата,който най добре би разложил мръсотията отвътре и не би разял тънката стена на радиатора!!!Благодаря предварително.
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          iuly_vn написа:
                          И още един съвет по проблема на темата със загуба на мощност.Като отворих смукателния въздуховод (маркуча след турбото към радиатора-интеркулера)видях че там няма масло но е натрупана леко лепкава черна кал почти суха на пипане.Явно от отлагания на окиси с масло и въздух-нямам точна идея но по важното е че такава маса ще я има и в радиатора за охлаждане на нагнетения въздух-интеркулера!Това означава една добра топлоизолация вътре в радиаторчето,което би довело до лошо охлаждане на постъпилия нагнетен въздух и се досещате че ефекта от интеркулера ще бъде почти нулев.Така че с думи прости се налага и там почистване за да се охлажда по добре постъпилия и нагрят от сгъстяването въздух.Засега събирам идеи как да постъпя но ще го сваля тия дни и ще преценя с какво да го промия отвътре и отвън естествено!Отвън също,защото там един биолог ако погледне,би се зарадвал на възможноста за откриване на нови или изчезнали видове насекоми !Ще ми трябва в случая и съвет за химикала или препарата,който най добре би разложил мръсотията отвътре и не би разял тънката стена на радиатора!!!Благодаря предварително.
                          Наливаш коресилин и престой от няколко часа.Ще видиш тогава какво ще изтече от вътре.А за от вън-силна водна струя в обратна посока.

                          Коментар


                            #14
                            Ето какво представляват нещата при мен. Маркучът е изолиран с болт, но в частта си откъм ел.-магнитния клапан е нацепен на няколко места, и ме съмнява че има някакъв вакуум в него. Ако ми кажете къде и как се натиска мембраната, щото изобщо не изглежда толкова елементарно колкото го е описал колегата.
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                              #15
                              Открих едни дупки отдолу на ЕГР-клапата, и в тях полях обилно с вд40. Освен това свалих маркуча който свързва ЕГР-електромагнита и металната тръба над двигателя, понеже е нацепен, и го омотах хубаво с изолирбанд. изфорсирах на място няколко пъти, със сглобени маркучи, преди още да оплета този с изолирбанд, и ми направи впечатление че онзи странен шум който се чува м/у филтъра и казанчето за спир. течност изчезва щом извадя маркуча от клапата. После като го сложа, не се появява отново, докато не изфорсирам пак. Забелязах че като го извадя от клапата, се чува едно като засмукване, и после като си слагам пръста, се усеща лекичко засмукване. Това е засега. А-аа, когато я успокоих на 2500-2600, ми направи впечатление че отзад се появи не много гъст бяло-синкав пушек, подобен на такъв все едно гори масло. Но не беше плътен. После не се появи повече. Тръбата която свързва генерацията с колекторите беше топла, но в началото малко след запалването беше студена. Това дали идва да покаже че клапата работи нормално? По между другото тествах и термостата - за момента работи коректно

                              Коментар

                              Working...
                              X