Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Здравейте на всички преди празниците ми се развали дебитомера по време на почистване и бях обещал да дам резолтати с новия дебитомер е времето доиде спукания маркуч е възтоновен всияки връзки от турбото,интерколера до колекторите са проверени и със сменени скоби.Ето и резолтатите единствено незнам въздушния филтер в какво състояние защото е на 6 000 км.850об 2.28в2000об 3.20в3000об 3.80в4000об 4.30в5000об 4.55вИзмерването е направено на място, почети нямам разлика в движение а ми е доста трудно да гледам пътя оборотите и уреда.Ето и обещаното клипче как точно съм направил измерването.


    r_osen@yahoo.com

    Коментар


      #92
      СУПЕР!!! Значи моя и на Илко, и на vsd, и на Red Storm sa извън строя, защото на 1.9 и на 2.4 при едни и същи обороти, дава еднакво напрежение, това е според Stefan Hadjov. Или BO ще се окаже прав - допълнителния цилиндър води до по-високи резултати при това отчитане. Колега rosenmvr - с тези резултати съвсем прати темата в 9-та глуха, и според мен постави под въпрос немалка част от постовете на Stefan Hadjov. Колега Hadjov - какво мислиш за тези резултати? Защо при rosenmvr виждаме над 4 волта при 4000, а в нашите няколко коли с работещи дебитомери не ги виждаме? Едва ли е "грешката на уреда"

      Коментар


        #93
        ogi28b: И ти май си решил да се заяждаш? Илко все пак показа и данни от неработещ дебитомер. Идеята на темата беше, че нормално работещият дебитомер трябва да мени показанията си над единицата при товар И според мен е нормално при опорно напрежение от 14 волта да има почти 2 волта разлика в показанията.
        Steliyan's Life!
        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

        Коментар


          #94
          jenshen73 написа:
          ogi28b: И ти май си решил да се заяждаш?
          Обиждаш ме! Това никога не е стояло на дневен ред при мен! Знам че във форума не може да се прецени интонацията, и някои мнения изглеждат като заяждане, затова ако постът ми звучи така, Моля да бъда извинен! Просто сумирам фактите, и си правя изводи, които се надявам да бъдат опровергани ако са грешни. Но понеже до момента фактите ме доведоха до този извод, затова го написах така! Още веднъж - дано колегата Stefan Hadjov не помисли че се зачждам, и да напише мнение за резултатите, както и защо на 4 други двигателя 1.9 напреженията са по-ниски, но дебитомера се счита за работещ нормално.jenshen73 - за кои 14 волта става въпрос? Там където се мери, са 5 волта стабилизирани, за да се избегне колебанието на онези 14 волта. Или имаш предивд нещо друго?

          Коментар


            #95
            ogi28b написа:
            СУПЕР!!! Значи моя и на Илко, и на vsd, и на Red Storm sa извън строя, защото на 1.9 и на 2.4 при едни и същи обороти, дава еднакво напрежение, това е според Stefan Hadjov. Или BO ще се окаже прав - допълнителния цилиндър води до по-високи резултати при това отчитане. Колега rosenmvr - с тези резултати съвсем прати темата в 9-та глуха, и според мен постави под въпрос немалка част от постовете на Stefan Hadjov. Колега Hadjov - какво мислиш за тези резултати? Защо при rosenmvr виждаме над 4 волта при 4000, а в нашите няколко коли с работещи дебитомери не ги виждаме? Едва ли е "грешката на уреда"
            Разбира се ,ще ти отговоря по възможност кратко: Първо резултатите му се вписват в цитираните от мен стойности съвсем точно.Както на празен ход,така и при натоварване.Защо въобще трябва да се коментира,освен като доър резултат. Второ аз многократно обясних,че независимо че дебитомера е изправен не е задължително да излезат цитираните от мен стойности,защото условията са много променливи за различните коли и резултатите са също променливи и различни.Ако бяха условията при всички коли еднакви,нямаше да слагат дебитомер. Трето писах,че ако на 1,9 и 2,4 се ползва еднакъв дебитомер то в резултатите е логично да има разлика в полза на по голямия,но в рамките на цитираните от мен стойности.И да е с оргинални дрбитомери пак стойностите ще бъдат в тези граници. Четвърто аз лично съм мерил стойности на 1,9 двигател в горната граница на цитираните в теста. Пето.Намери един нов дебитомер и направи с него теста за да се убедиш,че твоя е изправен.А защо показва по ниско трябва да помислиш малко повече и да си отговориш сам. Шесто.Колега от форума сподели с мен,че му е показало 4,2 волта и то при мерене на място.И на него ли не е верен дебитомера защото не отговаря на твоите показания.Или уреда не му е верен. Седмо.Не смятам,че е грешка на уреда при теб,а по скоро това е състоянието на двигателя ти в момента.Толкова си може.Трябва ли да повтарям,че теста според заводски данни важи за нови коли,както и всички цитирани параметри на двигателя.За коли с неясно много километри трябва да се очаква понижение на параметрите. Осмо.Наистина изказването ти звучи като заяждане и си решил да влезеш в ролята на един друг колега от форума.Колкото и да се мъчиш да доказваш че теста е грешен това няма да можеш да направиш,защото това е единствения правилен и точен метод за тест на МАФ-сензор.Прилага се от всички професионалисти за тестване и това са стойностите от които трябва да се интерисуваме.Как не можеш да разбереш,че никой не се интерисува от килограми въздух нито от графики разни.Всички те са функция на тези волтове които отчиташ.Естествено е че при теб количеството въздух е по-малко.Защо-ти си отговори!! Девето.И накрая забравяш името на теста.Диагностика на МАФ -сензор а не диагностика на състоянието на двигателя ти.Вземи и тури един парцал във входа на филтърната кутия за да разбереш,че дебитомера няма да ти отчете повече от три волта.А може и по-ниско.Но не значи,че не е изправен.Напротив това ще е доказателство,че дебитомера ти е ОК. Има и още до 15,но ми писна....

            Коментар


              #96
              А аз само да вметна, че засмукваното количество въздух не се променя значително кой знае колко, спрямо километрите на даден автомобил.Вярно изходните параметри на двигателя ще се променят в пъти повече от самото количество засмукан въздух.Така, че и изводите за издухан двигател, че няма да засмуква, а именно защото няма "сила" или нещо от рода са неуместни.Издухания двигател той не смуче, както и здравия такъв, а му се набива въздуха!!! Съответно обема му се пълни с ХХХ количество въздух, което отговаря според надув, коефициент на пълнене обороти... и т.н. Но да не бъдем отново в заблуда, защото при един издухан двигател, или при скъсани маркучи да речем, то количеството въздух отчетено от дебитомера ще бъде дори и повече от колкото би излязъл автомобила от завода!!!Стига с тези издухани двигатели че не могат да "захапят" същото количество колкото здравия!!!Така, че този факт направо клони към нула спрямо описания метод за проверка на дебитомера.п.п. Да намеря време, ще покажа как разлика от 0.1-0.2 волта в показанието на дебитомера е приблизително около 10% промяна в разхода на автомобила, особено на празен ход! Как тази разлика не се хваща с мултицет
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #97
                ogi28b написа:
                jenshen73 написа:
                ogi28b: И ти май си решил да се заяждаш?
                Обиждаш ме! Това никога не е стояло на дневен ред при мен! Знам че във форума не може да се прецени интонацията, и някои мнения изглеждат като заяждане, затова ако постът ми звучи така, Моля да бъда извинен! Просто сумирам фактите, и си правя изводи, които се надявам да бъдат опровергани ако са грешни. Но понеже до момента фактите ме доведоха до този извод, затова го написах така! Още веднъж - дано колегата Stefan Hadjov не помисли че се зачждам, и да напише мнение за резултатите, както и защо на 4 други двигателя 1.9 напреженията са по-ниски, но дебитомера се счита за работещ нормално.jenshen73 - за кои 14 волта става въпрос? Там където се мери, са 5 волта стабилизирани, за да се избегне колебанието на онези 14 волта. Или имаш предивд нещо друго?
                Захранващото напрежение Оги. Захранващото. Вмъквам отново - идеята беше "Как да измерим работи ли коректно МАФ сензора, а не "точен ли е МАФ..."". Както и преди казах - за да се мерят ТОЧНИ величини - трябва да могат да се съпоставят данните - на 2.3456волта отговаря 245кила въздух - значи трябва да можем хем въздуха да измерим някак хем напрежението. Когато мерим само показания - считаме, че уреда работи, когато в различни условия показва различни цифри Т.е. ако МАФ не работи ще показва или 0 или 1 или 5 НО никога - разлики.
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  #98
                  В нито един от моите постове до сега от както съм участник в този форум не съм употребил думата "издухан".Това не е в моята терминология.Това е терминология на сервизните работници и някои автофенове.От какво зависи количеството засмукан въздух съм описъл не един път в моите постове.А най много от състоянието на турбината,филтър,въздуховиди,ЕЖР система и поне от още доста неща. И призовавам да се прекратят всякакви обструкции по темата,защото колкото повече се правят,толкова по добре се доказва че това е единствения точен диагностичен метод да се провери дали дебитомера е ОК,а не да се ходи да се купува нов както ще ви посъветват "компетентните" сервизни работници по нашите сервизи.

                  Коментар


                    #99
                    jenshen73 написа:
                    Вмъквам отново - идеята беше "Как да измерим работи ли коректно МАФ сензора, а не "точен ли е МАФ..."". Както и преди казах - за да се мерят ТОЧНИ величини - трябва да могат да се съпоставят данните - на 2.3456волта отговаря 245кила въздух - значи трябва да можем хем въздуха да измерим някак хем напрежението. Когато мерим само показания - считаме, че уреда работи, когато в различни условия показва различни цифри Т.е. ако МАФ не работи ще показва или 0 или 1 или 5 НО никога - разлики.
                    Stefan Hadjov написа:
                    И призовавам да се прекратят всякакви обструкции по темата,защото колкото повече се правят,толкова по добре се доказва че това е единствения точен диагностичен метод да се провери дали дебитомера е ОК,а не да се ходи да се купува нов както ще ви посъветват "компетентните" сервизни работници по нашите сервизи.
                    Единия твърди, че това е единствения точен метод, а другия че можем просто да измерим МАФ, а не точен ли е МАФ. Сега и аз не разбрах кое от двете jenshen73 много се бъркаш ако мислиш че дебитомера не може да показва никога разлики. Жалко, че не запазих един .pdf на K&N където бяха описани точно разлики. Стефане, ти продължаваш да не вникваш в това, което няколко човека твърдим, а междувременно тълкуваш резултатите не по данни, а по това дали човека е спорил с теб или не. Тази тема е все едно да си спориш със стената. Лично аз признавам, че метода може да се ползва като ориентировъчен при положение, че се коментират нивата на напреженията, но да твърдиш че всички професионалисти ползват този метод - :D За трети път ето това е точния метод.http://www.injectronics.com.au/Air%2...20Analyser.asp
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      @vsdhttp://www.injectronics.com.au/Air%20Flow%20Analyser.aspТова,че си цитирал материял на англииски не го прави достоверен за диагностика на МАФ-сензор.Защото този метод никъде не е цитиран в каквато и диагностична литература да намериш.И никъде не се прилага.Защото това е лабораторен метод и има друго предназначение.А ти може да си го цитираш и показваш с единствената цел да се заяждаш или просто толкова ги разбираш нещата.Кажи ми къде да отида в София за да ми измерят МАФ-а по този метод.Или само трябва да се заяждаме за да сме оргинални.Друг по-бърз,по-точен,по-прост за изпълнение, по-актуален,по достоверен метод за измерване без да се сваля дебитомера от колата и в реално време не съществува.А ти ходи да си го мериш където искаш и по каквито искаш методи.И недей да налагаш мнението си.А кажи по-скромно:аз така мисля.А всички останали ще преценят те как да мислят.

                      Коментар


                        vsd: Последно и аз да попитам - поради что ме цитираш? Дори и болдваш? Кое от българските думички точно не ти е ясно? Да метода е единственият точен в полеви условия. В лабораторни е този, който ти постваш. Както неведнъж писах, но никой не прочете - за да е ТОЧНО дадено метрологично измерване трябва да знаем кое на скалата какво показва. За това хората са измислили еталони - на 1КГ, а и на 1 секунда. Не можеш да измериш прибиор в полеви условия и да кажеш - прибора е ок. Можеш единствено и само да кажеш - да прибора работи, да в нормите е. За да се измери точността на един дебитомер - трябва да можеш да сравниш - както казах - на 2.3456волта примерно отговарят 245кила въздух/час - трябва да можеш да ги прекараш точно тези кила през него ... Но явно както преди 4 страници писах - сте решили ти и BO да сте костилки на гъз... ОК - бъдете!
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          Stefan Hadjov - доколкото вниквам в думите ти, искаш да кажеш че ако си гарантирам, че всичко останало е изправно, дебитомера ми трябва да отчете стойности подобни на rosenmvr? Звучи ми правдиво.Вече и аз не знам какво да мисля. Поне знам че дебитомера работи, щом показва различни напрежения при различни обороти. Въпроса сега е защо не отчита толкова колкото трябва. Дали имам пропуск от някоя скоба, сцепен маркуч, или нещо друго - кой знае... Открих че ми капе гориво от филтъра, и то не само че капи, ами направо си тече със скорост 7 капки за 5 секунди. Кво да кажа.... щото като ми смениха филтъра никой не се сети да провери дренажа дали не е отворен. Та в тоя ред на мисли - дренажния отвор го стегнах, но така ли трябва да е? Има ли положение при което не тече гориво, а при определено количество натрупана вода, сам я изхвърля? Или всичко е ръчно и зависи от мен? Направо ще полудея..... После ходи търси що разхода ми е 9 литра! даже е малко, трябваше 12 да е, за да се сетя че може отнякъде да тече! И то добре че за пореден път давах ток на автомобил с умрял акумулатор, та после като преместих колата видях отдолу какво е - локва висококачествена лукойлска нафта Извинете за офтопика!Въпрос към Stefan Hadjov - колега, смяташ ли че изолирането на системата EGR има някакво влияние в/у разхода на автомобила, с оглед на това че вместо да превърта изгорели газове, вкарва единствено свеж въздух? И може ли електромагнитния клапан да се изклчи софтуерно, а не да запушвам вакуума, имаш ли информация?

                          Коментар


                            Софтуерното изключване май става и като му извадиш кабела

                            Коментар


                              Е така да, ама по тоя начин се записва грешка и доколкото знам светва и лампата за повреда в системата. Иначе най-лесно вадя кабела

                              Коментар


                                Не знам дали точно този изпълнителен механизъм се следи понеже не е критичен за работата на двигателя.Ако се следи, мериш съпротивлението на намотката и я заместваш с резистор с подобна стойност.

                                Коментар

                                Working...
                                X