Здравейте на всички преди празниците ми се развали дебитомера по време на почистване и бях обещал да дам резолтати с новия дебитомер е времето доиде спукания маркуч е възтоновен всияки връзки от турбото,интерколера до колекторите са проверени и със сменени скоби.Ето и резолтатите единствено незнам въздушния филтер в какво състояние защото е на 6 000 км.850об 2.28в2000об 3.20в3000об 3.80в4000об 4.30в5000об 4.55вИзмерването е направено на място, почети нямам разлика в движение а ми е доста трудно да гледам пътя оборотите и уреда.Ето и обещаното клипче как точно съм направил измерването.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD
Collapse
X
-
СУПЕР!!! Значи моя и на Илко, и на vsd, и на Red Storm sa извън строя, защото на 1.9 и на 2.4 при едни и същи обороти, дава еднакво напрежение, това е според Stefan Hadjov. Или BO ще се окаже прав - допълнителния цилиндър води до по-високи резултати при това отчитане. Колега rosenmvr - с тези резултати съвсем прати темата в 9-та глуха, и според мен постави под въпрос немалка част от постовете на Stefan Hadjov. Колега Hadjov - какво мислиш за тези резултати? Защо при rosenmvr виждаме над 4 волта при 4000, а в нашите няколко коли с работещи дебитомери не ги виждаме? Едва ли е "грешката на уреда"
Коментар
-
ogi28b: И ти май си решил да се заяждаш? Илко все пак показа и данни от неработещ дебитомер. Идеята на темата беше, че нормално работещият дебитомер трябва да мени показанията си над единицата при товар И според мен е нормално при опорно напрежение от 14 волта да има почти 2 волта разлика в показанията.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:ogi28b: И ти май си решил да се заяждаш?
Коментар
-
ogi28b написа:СУПЕР!!! Значи моя и на Илко, и на vsd, и на Red Storm sa извън строя, защото на 1.9 и на 2.4 при едни и същи обороти, дава еднакво напрежение, това е според Stefan Hadjov. Или BO ще се окаже прав - допълнителния цилиндър води до по-високи резултати при това отчитане. Колега rosenmvr - с тези резултати съвсем прати темата в 9-та глуха, и според мен постави под въпрос немалка част от постовете на Stefan Hadjov. Колега Hadjov - какво мислиш за тези резултати? Защо при rosenmvr виждаме над 4 волта при 4000, а в нашите няколко коли с работещи дебитомери не ги виждаме? Едва ли е "грешката на уреда"
Коментар
-
А аз само да вметна, че засмукваното количество въздух не се променя значително кой знае колко, спрямо километрите на даден автомобил.Вярно изходните параметри на двигателя ще се променят в пъти повече от самото количество засмукан въздух.Така, че и изводите за издухан двигател, че няма да засмуква, а именно защото няма "сила" или нещо от рода са неуместни.Издухания двигател той не смуче, както и здравия такъв, а му се набива въздуха!!! Съответно обема му се пълни с ХХХ количество въздух, което отговаря според надув, коефициент на пълнене обороти... и т.н. Но да не бъдем отново в заблуда, защото при един издухан двигател, или при скъсани маркучи да речем, то количеството въздух отчетено от дебитомера ще бъде дори и повече от колкото би излязъл автомобила от завода!!!Стига с тези издухани двигатели че не могат да "захапят" същото количество колкото здравия!!!Така, че този факт направо клони към нула спрямо описания метод за проверка на дебитомера.п.п. Да намеря време, ще покажа как разлика от 0.1-0.2 волта в показанието на дебитомера е приблизително около 10% промяна в разхода на автомобила, особено на празен ход! Как тази разлика не се хваща с мултицетA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ogi28b написа:jenshen73 написа:ogi28b: И ти май си решил да се заяждаш?Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
В нито един от моите постове до сега от както съм участник в този форум не съм употребил думата "издухан".Това не е в моята терминология.Това е терминология на сервизните работници и някои автофенове.От какво зависи количеството засмукан въздух съм описъл не един път в моите постове.А най много от състоянието на турбината,филтър,въздуховиди,ЕЖР система и поне от още доста неща. И призовавам да се прекратят всякакви обструкции по темата,защото колкото повече се правят,толкова по добре се доказва че това е единствения точен диагностичен метод да се провери дали дебитомера е ОК,а не да се ходи да се купува нов както ще ви посъветват "компетентните" сервизни работници по нашите сервизи.
Коментар
-
jenshen73 написа:Вмъквам отново - идеята беше "Как да измерим работи ли коректно МАФ сензора, а не "точен ли е МАФ..."". Както и преди казах - за да се мерят ТОЧНИ величини - трябва да могат да се съпоставят данните - на 2.3456волта отговаря 245кила въздух - значи трябва да можем хем въздуха да измерим някак хем напрежението. Когато мерим само показания - считаме, че уреда работи, когато в различни условия показва различни цифри Т.е. ако МАФ не работи ще показва или 0 или 1 или 5 НО никога - разлики.Stefan Hadjov написа:И призовавам да се прекратят всякакви обструкции по темата,защото колкото повече се правят,толкова по добре се доказва че това е единствения точен диагностичен метод да се провери дали дебитомера е ОК,а не да се ходи да се купува нов както ще ви посъветват "компетентните" сервизни работници по нашите сервизи.
Коментар
-
@vsdhttp://www.injectronics.com.au/Air%20Flow%20Analyser.aspТова,че си цитирал материял на англииски не го прави достоверен за диагностика на МАФ-сензор.Защото този метод никъде не е цитиран в каквато и диагностична литература да намериш.И никъде не се прилага.Защото това е лабораторен метод и има друго предназначение.А ти може да си го цитираш и показваш с единствената цел да се заяждаш или просто толкова ги разбираш нещата.Кажи ми къде да отида в София за да ми измерят МАФ-а по този метод.Или само трябва да се заяждаме за да сме оргинални.Друг по-бърз,по-точен,по-прост за изпълнение, по-актуален,по достоверен метод за измерване без да се сваля дебитомера от колата и в реално време не съществува.А ти ходи да си го мериш където искаш и по каквито искаш методи.И недей да налагаш мнението си.А кажи по-скромно:аз така мисля.А всички останали ще преценят те как да мислят.
Коментар
-
vsd: Последно и аз да попитам - поради что ме цитираш? Дори и болдваш? Кое от българските думички точно не ти е ясно? Да метода е единственият точен в полеви условия. В лабораторни е този, който ти постваш. Както неведнъж писах, но никой не прочете - за да е ТОЧНО дадено метрологично измерване трябва да знаем кое на скалата какво показва. За това хората са измислили еталони - на 1КГ, а и на 1 секунда. Не можеш да измериш прибиор в полеви условия и да кажеш - прибора е ок. Можеш единствено и само да кажеш - да прибора работи, да в нормите е. За да се измери точността на един дебитомер - трябва да можеш да сравниш - както казах - на 2.3456волта примерно отговарят 245кила въздух/час - трябва да можеш да ги прекараш точно тези кила през него ... Но явно както преди 4 страници писах - сте решили ти и BO да сте костилки на гъз... ОК - бъдете!Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Stefan Hadjov - доколкото вниквам в думите ти, искаш да кажеш че ако си гарантирам, че всичко останало е изправно, дебитомера ми трябва да отчете стойности подобни на rosenmvr? Звучи ми правдиво.Вече и аз не знам какво да мисля. Поне знам че дебитомера работи, щом показва различни напрежения при различни обороти. Въпроса сега е защо не отчита толкова колкото трябва. Дали имам пропуск от някоя скоба, сцепен маркуч, или нещо друго - кой знае... Открих че ми капе гориво от филтъра, и то не само че капи, ами направо си тече със скорост 7 капки за 5 секунди. Кво да кажа.... щото като ми смениха филтъра никой не се сети да провери дренажа дали не е отворен. Та в тоя ред на мисли - дренажния отвор го стегнах, но така ли трябва да е? Има ли положение при което не тече гориво, а при определено количество натрупана вода, сам я изхвърля? Или всичко е ръчно и зависи от мен? Направо ще полудея..... После ходи търси що разхода ми е 9 литра! даже е малко, трябваше 12 да е, за да се сетя че може отнякъде да тече! И то добре че за пореден път давах ток на автомобил с умрял акумулатор, та после като преместих колата видях отдолу какво е - локва висококачествена лукойлска нафта Извинете за офтопика!Въпрос към Stefan Hadjov - колега, смяташ ли че изолирането на системата EGR има някакво влияние в/у разхода на автомобила, с оглед на това че вместо да превърта изгорели газове, вкарва единствено свеж въздух? И може ли електромагнитния клапан да се изклчи софтуерно, а не да запушвам вакуума, имаш ли информация?
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар