Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Колегата vsd отбеляза че при включване на колата към диагностичен софтуер, веднага излиза грешка ЕГР, но лампата не светва. Нещо такова ми каза когато чипвахме колите. Но при него било Актуаторната клапа повредена, а конкретно електромагнита ако е повреден - не знам дали ще светне, но това което казваш има смисъл да не светва лампа - системата не е критична за работата на ДВГ.

    Коментар


      jenshen73 написа:
      .... ... Но явно както преди 4 страници писах - сте решили ти и BO да сте костилки на гъз... ОК - бъдете!
      Какво сега пък ме замеси и мен в цялата далавера тука където си спорите.Аз съм привърженик на тезата, че не може да се дадат точни резултати и да се каже, че дебитомера работи коректно, защото знам, че не се измерва така.Привърженик съм на тезата, че този метод е ориентировъчно - вадиш, мериш, показанията се променят, стигат показания около 4 волта да речем и значи той функционира. Колко вярно обаче не може да се каже. Това е моята теория и не съм се запънал за нищо, просто който иска каквото иска да си мисли.Само ще кажа, че при показание от 2 волта на празен ход впръскването е от порядъка на 7.40мл. При показание 2.2 волта показанието е от порядъка на 8.1мл. Ако инженерите не им дремеше за тези цифри, за някакви 10% преразход на колата, сега щеше да си караме коли, които щяха да вървят със 100км/ч и харчещи 50л/100км.Аз съм привърженик на точните цифри и за това в тази тема никога няма да кажа и цитирам такива.Успех на всички.п.п. Аз предлагам да се изтрият всички постове и да остане само първият, в който се описва метода и да се заключи темата, за да не стават повече спорове и да се пишат глупости!
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        ogi28b написа:
        Колегата vsd отбеляза че при включване на колата към диагностичен софтуер, веднага излиза грешка ЕГР, но лампата не светва. Нещо такова ми каза когато чипвахме колите. Но при него било Актуаторната клапа повредена, а конкретно електромагнита ако е повреден - не знам дали ще светне, но това което казваш има смисъл да не светва лампа - системата не е критична за работата на ДВГ.
        При спрян ЕГР, лампата няма да ти светне и винаги ще си имаш грешка в ЕГР, която ще я виждаш при диагностика. Но това в случая не мисля, че е от някакво значение.
        A20DTH ЖТД ама не баш
        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

        Коментар


          ogi28b написа:
          Stefan Hadjov - доколкото вниквам в думите ти, искаш да кажеш че ако си гарантирам, че всичко останало е изправно, дебитомера ми трябва да отчете стойности подобни на rosenmvr? Звучи ми правдиво.Вече и аз не знам какво да мисля. Поне знам че дебитомера работи, щом показва различни напрежения при различни обороти. Въпроса сега е защо не отчита толкова колкото трябва. Дали имам пропуск от някоя скоба, сцепен маркуч, или нещо друго - кой знае... Открих че ми капе гориво от филтъра, и то не само че капи, ами направо си тече със скорост 7 капки за 5 секунди. Кво да кажа.... щото като ми смениха филтъра никой не се сети да провери дренажа дали не е отворен. Та в тоя ред на мисли - дренажния отвор го стегнах, но така ли трябва да е? Има ли положение при което не тече гориво, а при определено количество натрупана вода, сам я изхвърля? Или всичко е ръчно и зависи от мен? Направо ще полудея..... После ходи търси що разхода ми е 9 литра! даже е малко, трябваше 12 да е, за да се сетя че може отнякъде да тече! И то добре че за пореден път давах ток на автомобил с умрял акумулатор, та после като преместих колата видях отдолу какво е - локва висококачествена лукойлска нафта Извинете за офтопика!Въпрос към Stefan Hadjov - колега, смяташ ли че изолирането на системата EGR има някакво влияние в/у разхода на автомобила, с оглед на това че вместо да превърта изгорели газове, вкарва единствено свеж въздух? И може ли електромагнитния клапан да се изклчи софтуерно, а не да запушвам вакуума, имаш ли информация?
          @ogiЩе ти отговоря на въпросите отзад напред: 1.Изолиранеро на ЕЖР-системата има теоретично по добър разход на гориво,но на практика няма да можеш да го установиш,защото е толкова малко,че е в границите на неминуемите грешки при измерване.Може елмагн.клапан да се изключи софтуерно като се нулират стойностите в картата му.Но това е неразумно да се прави като има други много по прости методи за изключването му.Най добре е варианта с ламаринката.Няма да ти трупа грешка и гарантирано пътя към всмукат колектор е затворен независимо клапата.Ако си решил да се отървеш от тази система,това е начина. 2.Няма вариант от горивния филтър сам да си изхвърля водата.Такова чудо до сега не съм виждал.Отвиваш дрен.пробка и източваш ако има вода.След това се затяга добре.Има си и гарнитурка. 3.Очевидно при тебе турбината не ти засмуква достатъчно въздух или имаш някакви загуби.Не мога да твърдя кое точно,но ако всичко е в ред трябва да си над 4 волта на дебитомера.Добрия резултат е винаги над 4 волта.Съветвам те да направиш едно замерване на сигнала от МАП-сензора.Като не можеш да си измериш налягането на турбината,то поне виж какво ти дава МАП-а.Това е косвен резултат за ефективноста на турбината но дава информация има ли пад или си в нормите.Куплунга на МАП-а е с три извода.1-е 5 волта стабилизирано;2-е минус/маса/;3-е сигнала който отива в контролера и той е измервания.Цвета му е сиво/кафяв.Минуса на уреда на маса,а плюса на този проводник с иглата.Вече знаеш как става.Рязко газ до 4000 об и трябва да отчетеш поне3,2-3,4 волта.Ако го нямаш и това напрежение може да си почти сигурен,че имаш проблем с турбина или загуби.Като дадеш контакт трябва да ти излезе около 1,9--2,0 волта.На празен ход -същото напрежение или даже малко по-ниско,защото турбината работи мудно и двигателя е в режим като атмосверен. Ето ти тема отново за спорове.Нашия човек ще каже че не е верно,но поне сега може да се постави манометър и да се види верно ли е или не.Даже и любимата графика може да се построи налягане/волтове.И за разлика от тази на дебитомера функцията е линейна.Измери това,пък после ще продължиме.

          Коментар


            Като ти гледам поста за пореден път разбирам, че изобщо не можеш или не искаш да разбереш за какво съм говорил досега. Аз ли съм твоя човек, защото не съм сигурен. Още в началото ти казах че с нормален спор искам да стигнем до истината. Не мога да разбера защо трябва да се стига до лични нападки. И не ми обяснявай кой си налага мнението и кой трябва да е скромен. Това е форум точно защото всеки може да си изказва мнението и е повече от ясно че щом съм го писал аз, значи "така мисля". Не сме в първи клас за да казваме "Аз мисля еди кво си..." и то скромно. А ти jenshen73 спри моля те да пишеш за тия костилки. Много странна логика имаш. Не се съгласявам с теб значи съм ..., а ти като не се съгласяваш с мен не си така ли? Помислете малко и от друга гледна точка, не само от вашата.В последните няколко поста на "моите хора" и най вече "моя човек" има неща, които може да се коментират (не, не е за МАП бъди спокоен) но честно казано не виждам слимъл. Няма да пиша повече. Само молбата ми е - въздържайте се от обидни и иронични коментари, защото ме принуждавате да пиша постове от които никой няма полза.
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              vsd написа:
              Като ти гледам поста за пореден път разбирам, че изобщо не можеш или не искаш да разбереш за какво съм говорил досега. Аз ли съм твоя човек, защото не съм сигурен. Още в началото ти казах че с нормален спор искам да стигнем до истината. Не мога да разбера защо трябва да се стига до лични нападки. И не ми обяснявай кой си налага мнението и кой трябва да е скромен. Това е форум точно защото всеки може да си изказва мнението и е повече от ясно че щом съм го писал аз, значи "така мисля". Не сме в първи клас за да казваме "Аз мисля еди кво си..." и то скромно. А ти jenshen73 спри моля те да пишеш за тия костилки. Много странна логика имаш. Не се съгласявам с теб значи съм ..., а ти като не се съгласяваш с мен не си така ли? Помислете малко и от друга гледна точка, не само от вашата.В последните няколко поста на "моите хора" и най вече "моя човек" има неща, които може да се коментират (не, не е за МАП бъди спокоен) но честно казано не виждам слимъл. Няма да пиша повече. Само молбата ми е - въздържайте се от обидни и иронични коментари, защото ме принуждавате да пиша постове от които никой няма полза.
              Не си ти колега,бъди спокоен.Неправилно си се припознал.Лично аз с нищо не съм те обидил и не съм използвал никакъв епитет или определение.Стана въпрос,че два пъти правиш изказване по темата с почти еднакво съдържание и цитираш едни и същи материяли.Поне ги преведи за да може и колегите,които не ползват англииски да разберът за какво става въпрос.

              Коментар


                vsd написа:
                .... А ти jenshen73 спри моля те да пишеш за тия костилки. Много странна логика имаш. Не се съгласявам с теб значи съм ..., а ти като не се съгласяваш с мен не си така ли? Помислете малко и от друга гледна точка, не само от вашата....
                Добре де, извинявай, не си костилка. Пфу, що се опитвам да съм ви арбитър....
                Steliyan's Life!
                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                Коментар


                  jenshen73
                  Stefan Hadjov
                  vsd
                  ogi28b
                  Колеги, виждам, че в тази тема основни както ние сме я създали, така има и много спор, който наистина в някой моменти преминава границата на "нормалния" тон в комуникацията по между ни.Аз лично се извинявам най-искрено към този, който най-много съм засегнал в постовете ми и искам да изразя уважението ми към него като колега.Аз предлагам лично почти цялата тема да се изчисти от почти всичко и да остане само първия пост, и няколко поста в които има информация, като снимки даващи обща представа какво е това дебитомер. По този начин цялата тема наистина може да остане важна и погледнато от очите на неразбиращия потребител да си направи приблизителен извод дали му работи дебитомера. Да не се обърква, защото има много противоречиви мнения така, че в крайна сметка той да не знае на кой да вярва, а идеята на форума е да си помагаме, да се изнамери макар и истина доближаваща се до действителния начин на тестване на дебитомер, а не да се нападаме един друг, да се наричаме с някакви местоимения неприятни ни един за друг.
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    В темата има много полезни разсъждения. Аз апелирам да се запазят в друга тема, примерно.

                    Коментар


                      Airfan написа:
                      В темата има много полезни разсъждения. Аз апелирам да се запазят в друга тема, примерно.
                      В темата има наистина интересни и полезни разсъждения и интересни данни от направени измервания на колеги ,която я правят полезна и дава възможности за актуални изводи.Независимо от направените спорове,които на места преминават в известни нападки аз съм склонен да приема това в рамките на нормалното.Лично аз съм се стремял винаги да не излизам от добрия тон и съм бил склонен да отмина с мълчание отправени лично към мен непривични изрази.В крайна сметка всеки има право да си изказва личното мнение,а колегите четейки темата ще имат възможност да преценят за себе си кое да приемат от спорните моменти и кое да отхвърлят.Ако смятаме,че истината се ражда в спора,то не би тръбвало да отстраняваме спора.

                      Коментар


                        Въпреки че на моменти спорът върви на ръба на добрия тон мисля че вече е късно да се маха каквото и да било от него.Аз следя темата с интерес и това което разбрах че че имаме във форума капацитети по автомобилите И това че пишат тук може само да ме радва защото имаме нужда именно от хора които споделят своя опит.

                        Коментар


                          Ами добре, тогава още ценна информация* ще издам, пък да видим до къде ще стигнем.Приблизителна консумация на входящ въздух - 360кг/чПриблизителна изходяща маса на изгорели газове - 380кг/чПриблизителна температура на изходящите газове на 15см изходно от горивната камера - 600 градусаПриблизителна температура на въздуха преди / след интеркулера - 120 / 60 градусаПриблизително обратно налягане - 200 мбарНарочно давам козове свързани с въздушния поток на въпросния двигател, пък който иска да сравни 2 и 2 и да види изходните данни, които трябва да покаже дебитомера.*Данните са за 1.9 двигателУспех на хората с калкулатор в ръката и ум в главата
                          A20DTH ЖТД ама не баш
                          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                          Коментар


                            BO написа:
                            Приблизителна консумация на входящ въздух - 360кг/чПриблизителна изходяща маса на изгорели газове - 380кг/чПриблизителна температура на изходящите газове на 15см изходно от горивната камера - 600 градусаПриблизителна температура на въздуха преди / след интеркулера - 120 / 60 градусаПриблизително обратно налягане - 200 мбар*Данните са за 1.9 двигател
                            При какъв режим на двигателя са тези данни?

                            Коментар


                              Airfan написа:
                              BO написа:
                              Приблизителна консумация на входящ въздух - 360кг/чПриблизителна изходяща маса на изгорели газове - 380кг/чПриблизителна температура на изходящите газове на 15см изходно от горивната камера - 600 градусаПриблизителна температура на въздуха преди / след интеркулера - 120 / 60 градусаПриблизително обратно налягане - 200 мбар*Данните са за 1.9 двигател
                              При какъв режим на двигателя са тези данни?
                              При пълно натоварване на 4000 оборота.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                Последен тест на дебитомера върху 2.4 двигател - 4.35в.
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X