ilkor написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD
Collapse
X
-
Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
Колега Хаджов, ще ти отговоря подробно. Първо не знам защо се опитваш да ми обясняваш с прости думи и да ме изкараш тъпанар. Ами обясни със сложни. И те моля да не преминаваш границите на добрия тон. Сега ще ти отговоря едно по едно.Stefan Hadjov написа:Нали ти казах,в предишния пост,че ще тъпчем на едно място защото не четеш подробно или не разбираш какво е написано.Stefan Hadjov написа:Имам усещането,че от тези въпроси се интерисува друга личност от форума,но въпросите се задават от името на vsd.Ако не е така извинявай.Просто интуиция.Stefan Hadjov написа:Искам да уточня ,че под натоварване на един двигател се разбира положението на което е натиснат педала на газта измерено в градуси/а не броя на хората в купето или дали колата е натоварена с 1 тон или 2 тона/.За това там се слага датчик да отчита тази стойност.Stefan Hadjov написа:Ами същото се отнася и за МАФ-сензора.Нас не ни интерисува количеството въздух.Софтуера превраща тези напрежения в количество въздух и си прави сметките колко гориво да подаде за това количество въздух.Stefan Hadjov написа:Някой веднага ще възрази ама различните двигатели засмукват различно количество въздух а напреженията на изхода на дебитомера са едни и същи.Какъвто е случая с 1,9 ЖТД и 2,4 ЖТД.Да точно така е засмукват различно количество въздух,но имат различни дебитомери.Нагреваемата жичка на единия е с една стойност а на другия с друга.И стойностите така са подбрани,че изходните напрежения да се движат винаги в диапазона 0-5 волта и за двата дебитомера независимо,че през единия преминава повече въздух.Stefan Hadjov написа:Тези стойности не съм ги измислил аз ,а са дадени от Фиат за диагностика на МАФ-сензора.Това съм го писъл,но не четеш и ми задаваш въпрос.Не ме интерисува количеството въздух,защото няма да правя софтуерна програма за управление на двигателя,а целта е да се направи диагностика на МАФ-сензора.Нали искаш да разбереш дали работи или не.Какво те интерисува количеството въздух.Количеството въздух е в резултат на точно тези напрежения.Колко ще да е количеството.Щом дебитомера ги дава,значи количеството въздух е ОК.Stefan Hadjov написа:Но някои не искат това да го признаят защото е видно,че след така нареченото Мапване въздуха не расте.Напрежението е даже под-нормата.Stefan Hadjov написа:И кой ти е казал,че на празен ход трябва да е 4,5 волта.Нищо не си прочел по темата от самото начало до сега за да ми задаваш такива въпроси.Виж какви смехории си написал по-горе.Stefan Hadjov написа:На пин 5 напрежението трябва да нарасне до 4,2 до 4,5 В.Ако измерването се прави и в движение и колата е под товар над 3000 об/мин това напрежение нараства до 5 В.Stefan Hadjov написа:И накрая какво те грее графика ако ти кажа че 4 волта отговарят на 400 кг/час.Ще можеш ли да измериш това количество въздух за да разбереш,че дебитомера е ОК.Не ставай смешен.Тази графика,която си показал е подходяща за цитиране в любителска техн. литература по въпроса.И въобще не я показвай защото за нищо не става.BO написа:ilkor написа:...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.
Коментар
-
Ами тук нещата са много точно разяснени.Независимо,че метода е лабораторен.При меренето на дебитомери са турили даже два мултицета за да мерят напреженията му на изхода.Мерят и количеството въздух,но двете величини са взаимни зависими.По-високо напрежение= на повече въздух/виж графиката/.Тя е ограничена до определено количество въздух отговарящо на определено напрежение,но ако се подаде по голямо количество въздух/както би се получило при един истински тунинг на мотора/въздуха ще нарасне и съответно напрежението до теоретичните 5 волта в зависимост от нарастналото количество въздух.Може да е 4,7-4,8 волта зависи от количеството въздух.А защо при диагностика се мери напрежение а не количеството въздух би трябвало всеки да си отговори.http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/cdi_maf.html
Коментар
-
@vsdНяма да ти отговарям на дългия пост,защото инерпретираш написаното от мен по некоректен начин.Вадиш написаното от контекса му.Това е форма на манипулация.Освен това съм разбрал многократно,че не разбираш написаното и му правиш странни коментари и изводи.Извинявай,но това ми е мнението.Отиди при колегата да ти измери въздуха,а не напрежението.Може и графика да ти построи.И се радвай на точния резултат.
Коментар
-
Колега съжелявам, но нищо не е извадено от контекста и нищо не е манипулирано. Какви странни изводи правя, че ми е интересно. И кое не разбирам. Като гледам ти не разбираш. Кажи кое точно от това, което съм написал не е вярно и не съм разбрал.Пак ти казвам - не може ли да се проведе един нормален спор. Пак ще ти кажа това което твърдя - единствения начин да разбереш дали работи дебитомера коректно или не е да прекараш някакво количество въздух, което можеш да измериш с друг уред и да видиш твоя дебитомер какви резултати дава.И хайде стига с тоя чип тунинг да не разводняваме темата. От къде знаеш какъв въздух влиза в двигателя и каква е "нормата", за да можеш да направиш извод.
Коментар
-
jenshen73 написа:Единствено ти ме разбра, нали? Няма как да знаем на конкретните напрежения колко кила въздух съответстват защото точно въздуха няма как да го измерим BO се е запецнал като костилка от праскова на гъз и не ще и не ще да си признае, че греши, но той видите ли работи с ТОЧНИ числа. BO, приятелю, вярно е, че теорията ти е ОК, но практиката - начинът на прилагане на теорията са ти много зле... Моля те, абстрахирай се от факта, че Стефан Хаджов е враг и му чети мненията подробно. Зарежете тази ваша форумна война, защото просто се излагаш.
Коментар
-
vsd написа:jenshen73 написа:Единствено ти ме разбра, нали? Няма как да знаем на конкретните напрежения колко кила въздух съответстват защото точно въздуха няма как да го измерим BO се е запецнал като костилка от праскова на гъз и не ще и не ще да си признае, че греши, но той видите ли работи с ТОЧНИ числа. BO, приятелю, вярно е, че теорията ти е ОК, но практиката - начинът на прилагане на теорията са ти много зле... Моля те, абстрахирай се от факта, че Стефан Хаджов е враг и му чети мненията подробно. Зарежете тази ваша форумна война, защото просто се излагаш.
Коментар
-
vsd написа:jenshen73 написа:Единствено ти ме разбра, нали? Няма как да знаем на конкретните напрежения колко кила въздух съответстват защото точно въздуха няма как да го измерим BO се е запецнал като костилка от праскова на гъз и не ще и не ще да си признае, че греши, но той видите ли работи с ТОЧНИ числа. BO, приятелю, вярно е, че теорията ти е ОК, но практиката - начинът на прилагане на теорията са ти много зле... Моля те, абстрахирай се от факта, че Стефан Хаджов е враг и му чети мненията подробно. Зарежете тази ваша форумна война, защото просто се излагаш.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:vsd, този ти коментар показва колко си внимавал в час. Няма как да знаеш дали ти работи дебитомера правилно като уред най-вече защото не можеш да измериш и двата типа данни. Мерим напрежение, защото можем, не можем да измерим обаче реално какво показва това напрежение, защото няма как - в реални условия на улицата няма как да измериш, че при напрежение от 2.6789волта през дебитомера е преминало релевантно количество въздух най-вече защото няма как да замериш това количество. Но явно и на теб ти е хубаво да си в ролята я на костилка я на гъз... Когато мерим водомер, ако не можем да измерим обема вода преминал през него как разбираме работи ли или не? Като видим, че се въртят стрелките. Същата работа с електромера - няма как да си сигурен, че е точен и разчиташ на инкасаторката Да давам ли и други примери или най-сетне разбра за какво говоря?
Коментар
-
vsd,това което си ни показал във филмчето с какво противоречи на това изказване направено от Stefan Hadjov "Разглеждания метод по горе с измерването на въздуха преминал през дебитомера е лабораторен метод и неприложим при диагностика на автомобила и в никоя диагностична литература не се работи с него.Този метод е валиден при създаване и конструиране на дебитомери,но не и при диагностика."Имам чувството,че говорите за едни и същи неща като всеки набляга на нещо различно и в крайна сметка не се разбирате.
Коментар
-
vsd написа:Обяснявам ти че именно заради това че не можеш да премериш въздуха не можеш да си сигурен че дебитомера работи коректно.
Коментар
-
Колега непрекъснатото ти убеждаване че не чета внимателно вече става дразнещо. ЧЕТА ВНИМАТЕЛНО, НО ТИ НЕ ЧЕТЕШ МАЙ. Сега разбра ли го. Писна ми във всеки пост да пишеш че не чета внимателно, а просто избягваш неудобните въпроси. ОСВН ТОВА РАЗБИРАМ. Имам чувството обаче, че ти изобщо не загряваш за какво говоря. Ако искаш да обиждаш - заповядай, направи го в прав текст. Стига си обяснявал това за датчиците и напрежението и тоя въздух. Никой никъде не е написал, че компа смята с въздух, вземи го разбери накрая. И с напрежение най-вероятно не смята, а със стойностите от АЦП-то. Имам Аутодата 2004 и в нея пише единствено за напрежението от пинове 2 и 4. И ще ти отговоря на въпроса за топлинния датчик. много лесно ще сме сигурни, като му премерим съпротивлението и по графика засечем на каква температура отговаря. после сравняваме показанията с истинската температура, която сме измерили с термометър. Като пример давам снимка 2. Проблема при дебитомера е че няма с какво да се сравнят показанията му. Ти хубаво даваш данни от диагностична литература - дай да я видим и ние. Освен това като е нелогично писаното в нея не виждам смисъл да вярваме. Не можеш да взимаш написаното като 100% истина и да не разсъждаваш дали е вярно или не.
Коментар
-
vsd написа:Колега непрекъснатото ти убеждаване че не чета внимателно вече става дразнещо. ЧЕТА ВНИМАТЕЛНО, НО ТИ НЕ ЧЕТЕШ МАЙ. Сега разбра ли го. Писна ми във всеки пост да пишеш че не чета внимателно, а просто избягваш неудобните въпроси. ОСВН ТОВА РАЗБИРАМ. Имам чувството обаче, че ти изобщо не загряваш за какво говоря. Ако искаш да обиждаш - заповядай, направи го в прав текст. Стига си обяснявал това за датчиците и напрежението и тоя въздух. Никой никъде не е написал, че компа смята с въздух, вземи го разбери накрая. И с напрежение най-вероятно не смята, а със стойностите от АЦП-то. Имам Аутодата 2004 и в нея пише единствено за напрежението от пинове 2 и 4. И ще ти отговоря на въпроса за топлинния датчик. много лесно ще сме сигурни, като му премерим съпротивлението и по графика засечем на каква температура отговаря. после сравняваме показанията с истинската температура, която сме измерили с термометър. Като пример давам снимка 2. Проблема при дебитомера е че няма с какво да се сравнят показанията му. Ти хубаво даваш данни от диагностична литература - дай да я видим и ние. Освен това като е нелогично писаното в нея не виждам смисъл да вярваме. Не можеш да взимаш написаното като 100% истина и да не разсъждаваш дали е вярно или не.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:ogi28b написа:естествено мерих при свален куплунг Ето резултати от тест в реално време, но на неподвижен автомобил. Напрежение при контакт на 5-то краче - 1.19 волта. Напрежение при запалване на двигателя - 2.21 волта. Напрежение при 3100-3200 оборота - 3.62 волта. Напрежение при 4050-4100 оборота - 3.77 волта. Надявам се и други колеги да се включат в този тест, за да сравним показанията. Чудя се как най-безопасно да направя теста при автомобил в движение?Stefan Hadjov написа:ilkor написа:Току що направих и аз измервания на дебитомера. Ето какво получих:Референтното напрежение е 4,94ВПри контакт - 0,86-0,9ВПри 850об/м - 1,86ВПри 2000об/м - 2,62ВПри 3000об/м - 3,14ВПри 4000об/м - 3,65ВПри рязко форсиране на място моментно се мереха и по високи стойности но най високата която запомни уредът беше 3,99В Съпротивлението на термодатчика беше 1438 Ома.
Коментар
-
@vsdИ всичкото ти заяждане с мене излиза че на напрежението на термодатчика може да му вярваме,но на МАФ-а не можеме.Защото не може да измерима количеството въздух.Странна логика.Но интересно ако вземеш един чисто нов МАФ и му измериш напреженията които дава и ако повтори твоите на твоята кола и тогава ли няма да му вярваш,защото не си измерил количеството въздух.Защо не направиш на инженерите от аутодата,предложение да цитират количеството въздух,защото от напрежението не се разбира какво е положението с МАФ-а.Току виж и графика може да ти цитират.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар