Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #61
    ilkor написа:
    Според мен въпроса не е в мултицета. Аз мога да закача измервателен уред който струва колкото колата и пак да не мога да измеря абсолютно точно защото няма как да разбера колко точно въздух минава и да го сравня с таблицата от дейташита. Напрежението се мери лесно и с достатъчно висока точност дори с обикновен мултицет, проблема е в другата величина - точното измерване на количеството преминал въздух за единица време.А и показанието от диагностиката няма никаква стойност понеже ECU-то работи по същата таблица и приема че дебитомера е наред.Единственият точен метод е да се прекара определен дебит въздух измерен с някакъв референтен уред и тогава да се сравняват числата от дейташита.В противен случай няма смисъл да гледаме числата с такава точност защото дори леко разминаване на някой друг параметър ще окаже влияние на засмуквания въздух и показанието ще е различно.Примерно запушен филтър, неуплътнени места, скапана турбина ...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.
    Единствено ти ме разбра, нали? Няма как да знаем на конкретните напрежения колко кила въздух съответстват защото точно въздуха няма как да го измерим BO се е запецнал като костилка от праскова на гъз и не ще и не ще да си признае, че греши, но той видите ли работи с ТОЧНИ числа. BO, приятелю, вярно е, че теорията ти е ОК, но практиката - начинът на прилагане на теорията са ти много зле... Моля те, абстрахирай се от факта, че Стефан Хаджов е враг и му чети мненията подробно. Зарежете тази ваша форумна война, защото просто се излагаш.
    Steliyan's Life!
    FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

    Коментар


      #62
      Колега Хаджов, ще ти отговоря подробно. Първо не знам защо се опитваш да ми обясняваш с прости думи и да ме изкараш тъпанар. Ами обясни със сложни. И те моля да не преминаваш границите на добрия тон. Сега ще ти отговоря едно по едно.
      Stefan Hadjov написа:
      Нали ти казах,в предишния пост,че ще тъпчем на едно място защото не четеш подробно или не разбираш какво е написано.
      Тъй като си писах доста дълго моя пост, не съм видял предишния ти.
      Stefan Hadjov написа:
      Имам усещането,че от тези въпроси се интерисува друга личност от форума,но въпросите се задават от името на vsd.Ако не е така извинявай.Просто интуиция.
      Ами бъркаш. С BO дори не се и познаваме. Просто мисля логично.
      Stefan Hadjov написа:
      Искам да уточня ,че под натоварване на един двигател се разбира положението на което е натиснат педала на газта измерено в градуси/а не броя на хората в купето или дали колата е натоварена с 1 тон или 2 тона/.За това там се слага датчик да отчита тази стойност.
      Все си мисля че натоварването не двигателя не е колко си натиснал педала на газта. Ако си по наклон и си натиснал 50% педала и ако си на баир двигателя няма да е натоварен еднакво. Стойността от потенциометъра на газта дава стойности за картата "driver’s wish". Ако бъркам поправете ме.
      Stefan Hadjov написа:
      Ами същото се отнася и за МАФ-сензора.Нас не ни интерисува количеството въздух.Софтуера превраща тези напрежения в количество въздух и си прави сметките колко гориво да подаде за това количество въздух.
      Е ако не ни интересува количеството въздух, всеки ще си мери някакви напрежения и ще се радва. Абсурдно е. Освен това почти съм убеден че софтуера нищо не превръща. Аналоговите стойности се обръщат от АЦП и съм убеден че се смята със стойностите от АЦП-то, които не са 0 или 1 или 2,3 V а са примерно от 0 до 255. Няма смисъл да се правят допълнителни изчисления.
      Stefan Hadjov написа:
      Някой веднага ще възрази ама различните двигатели засмукват различно количество въздух а напреженията на изхода на дебитомера са едни и същи.Какъвто е случая с 1,9 ЖТД и 2,4 ЖТД.Да точно така е засмукват различно количество въздух,но имат различни дебитомери.Нагреваемата жичка на единия е с една стойност а на другия с друга.И стойностите така са подбрани,че изходните напрежения да се движат винаги в диапазона 0-5 волта и за двата дебитомера независимо,че през единия преминава повече въздух.
      Никой не спори че напреженията са от 0 до 5 грубо. Ама ти искаш да ми кажеш че дебитомерите са различни и въздуха който минаша през тях е различен, но ако и двата дават 4 V и всичко е наред. Но реално примерно са минали 150 kg/h и единия е трябвало да покаже 2,3 а другия 2,4 да кажем.
      Stefan Hadjov написа:
      Тези стойности не съм ги измислил аз ,а са дадени от Фиат за диагностика на МАФ-сензора.Това съм го писъл,но не четеш и ми задаваш въпрос.Не ме интерисува количеството въздух,защото няма да правя софтуерна програма за управление на двигателя,а целта е да се направи диагностика на МАФ-сензора.Нали искаш да разбереш дали работи или не.Какво те интерисува количеството въздух.Количеството въздух е в резултат на точно тези напрежения.Колко ще да е количеството.Щом дебитомера ги дава,значи количеството въздух е ОК.
      Добре де, дай да видим от къде са ти данните. И как няма да те интересува количеството въздух, нали за това е цялата работа. И кол. въздух не е резултат на напреженията а те са резултат на кол. въздух. Колега извинявам се ама е смешно "Колко ще да е количеството.Щом дебитомера ги дава,значи количеството въздух е ОК."Е като не работи дебитомера и ми дава нещо и трбва да го приема за истина, така ли? Щом има напрежение няма проблем. Абсурдно е. Имам си 3 V и се кефя.
      Stefan Hadjov написа:
      Но някои не искат това да го признаят защото е видно,че след така нареченото Мапване въздуха не расте.Напрежението е даже под-нормата.
      Защо все го избиваш към това мапване и от къде видя че е под "нормата". Каква е тая норма.
      Stefan Hadjov написа:
      И кой ти е казал,че на празен ход трябва да е 4,5 волта.Нищо не си прочел по темата от самото начало до сега за да ми задаваш такива въпроси.Виж какви смехории си написал по-горе.
      Ами ти ми каза
      Stefan Hadjov написа:
      На пин 5 напрежението трябва да нарасне до 4,2 до 4,5 В.Ако измерването се прави и в движение и колата е под товар над 3000 об/мин това напрежение нараства до 5 В.
      Както вече каза BO и се видя от графиките - как ще получиш 5 V. Ако дебитомера е думнал сигурно ще ги получиш. И пак те питам - как като ми стои колата на едно място и дам газ до край и турбината ще вкара толкова въздух че да получа 4,5 V. И тук е прав BO. Някои ще вземе да си купи дебитомер за тоя дето мърда клоните.
      Stefan Hadjov написа:
      И накрая какво те грее графика ако ти кажа че 4 волта отговарят на 400 кг/час.Ще можеш ли да измериш това количество въздух за да разбереш,че дебитомера е ОК.Не ставай смешен.Тази графика,която си показал е подходяща за цитиране в любителска техн. литература по въпроса.И въобще не я показвай защото за нищо не става.
      Ами точно това е идеята - че не можеш. Тогава каква е ползата че си мерим напрежения. Би ли обяснил за графиката защо не става. Единственото, което можем да направим е да пресметнем колко въздух гълта двигателя на празен ход и по графиката да видим какви напрежения ГОРЕ-ДОЛУ трябва да отчетем.
      BO написа:
      ilkor написа:
      ...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.
      Именно. Това исках да кажа съвсем от начало на цялата тема.
      Това е истината за мен.Извинявам се за дългия пост.
      FIAT Bravo JTD GT '99

      Коментар


        #63
        Ами тук нещата са много точно разяснени.Независимо,че метода е лабораторен.При меренето на дебитомери са турили даже два мултицета за да мерят напреженията му на изхода.Мерят и количеството въздух,но двете величини са взаимни зависими.По-високо напрежение= на повече въздух/виж графиката/.Тя е ограничена до определено количество въздух отговарящо на определено напрежение,но ако се подаде по голямо количество въздух/както би се получило при един истински тунинг на мотора/въздуха ще нарасне и съответно напрежението до теоретичните 5 волта в зависимост от нарастналото количество въздух.Може да е 4,7-4,8 волта зависи от количеството въздух.А защо при диагностика се мери напрежение а не количеството въздух би трябвало всеки да си отговори.http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/cdi_maf.html

        Коментар


          #64
          @vsdНяма да ти отговарям на дългия пост,защото инерпретираш написаното от мен по некоректен начин.Вадиш написаното от контекса му.Това е форма на манипулация.Освен това съм разбрал многократно,че не разбираш написаното и му правиш странни коментари и изводи.Извинявай,но това ми е мнението.Отиди при колегата да ти измери въздуха,а не напрежението.Може и графика да ти построи.И се радвай на точния резултат.

          Коментар


            #65
            Колега съжелявам, но нищо не е извадено от контекста и нищо не е манипулирано. Какви странни изводи правя, че ми е интересно. И кое не разбирам. Като гледам ти не разбираш. Кажи кое точно от това, което съм написал не е вярно и не съм разбрал.Пак ти казвам - не може ли да се проведе един нормален спор. Пак ще ти кажа това което твърдя - единствения начин да разбереш дали работи дебитомера коректно или не е да прекараш някакво количество въздух, което можеш да измериш с друг уред и да видиш твоя дебитомер какви резултати дава.И хайде стига с тоя чип тунинг да не разводняваме темата. От къде знаеш какъв въздух влиза в двигателя и каква е "нормата", за да можеш да направиш извод.
            FIAT Bravo JTD GT '99

            Коментар


              #66
              jenshen73 написа:
              Единствено ти ме разбра, нали? Няма как да знаем на конкретните напрежения колко кила въздух съответстват защото точно въздуха няма как да го измерим BO се е запецнал като костилка от праскова на гъз и не ще и не ще да си признае, че греши, но той видите ли работи с ТОЧНИ числа. BO, приятелю, вярно е, че теорията ти е ОК, но практиката - начинът на прилагане на теорията са ти много зле... Моля те, абстрахирай се от факта, че Стефан Хаджов е враг и му чети мненията подробно. Зарежете тази ваша форумна война, защото просто се излагаш.
              Сори че ще кажа вместо BO, ама като не може да се измери въздуха тогава имаме една измерена стойност, която няма с какво да сравним. Все тая дали сме премерили 3 V или 50 V или 500 чушки. Имаме една абсолютна стойност. Как да знаем дали тя е реална. Аз примерно премервам 3 V, а ти 4 V. Моя дебитомер ли не работи или твоя.
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #67
                vsd написа:
                jenshen73 написа:
                Единствено ти ме разбра, нали? Няма как да знаем на конкретните напрежения колко кила въздух съответстват защото точно въздуха няма как да го измерим BO се е запецнал като костилка от праскова на гъз и не ще и не ще да си признае, че греши, но той видите ли работи с ТОЧНИ числа. BO, приятелю, вярно е, че теорията ти е ОК, но практиката - начинът на прилагане на теорията са ти много зле... Моля те, абстрахирай се от факта, че Стефан Хаджов е враг и му чети мненията подробно. Зарежете тази ваша форумна война, защото просто се излагаш.
                Сори че ще кажа вместо BO, ама като не може да се измери въздуха тогава имаме една измерена стойност, която няма с какво да сравним. Все тая дали сме премерили 3 V или 50 V или 500 чушки. Имаме една абсолютна стойност. Как да знаем дали тя е реална. Аз примерно премервам 3 V, а ти 4 V. Моя дебитомер ли не работи или твоя.
                @vsdАми с точно това написано от теб показваш,че нито четеш правилно писаното по темата, а и не разбираш какво четеш.За да може да правиш подобни изводи друго обяснение няма.Още един път те подканям да отидеш там където могат да ти измерят количеството въздух за да си" сигурен "че ти работи дебитомера.А не някакви си 500 чушки.Ако ти правиш измерването може и такава дименсия да изкараш.

                Коментар


                  #68
                  vsd написа:
                  jenshen73 написа:
                  Единствено ти ме разбра, нали? Няма как да знаем на конкретните напрежения колко кила въздух съответстват защото точно въздуха няма как да го измерим BO се е запецнал като костилка от праскова на гъз и не ще и не ще да си признае, че греши, но той видите ли работи с ТОЧНИ числа. BO, приятелю, вярно е, че теорията ти е ОК, но практиката - начинът на прилагане на теорията са ти много зле... Моля те, абстрахирай се от факта, че Стефан Хаджов е враг и му чети мненията подробно. Зарежете тази ваша форумна война, защото просто се излагаш.
                  Сори че ще кажа вместо BO, ама като не може да се измери въздуха тогава имаме една измерена стойност, която няма с какво да сравним. Все тая дали сме премерили 3 V или 50 V или 500 чушки. Имаме една абсолютна стойност. Как да знаем дали тя е реална. Аз примерно премервам 3 V, а ти 4 V. Моя дебитомер ли не работи или твоя.
                  vsd, този ти коментар показва колко си внимавал в час. Няма как да знаеш дали ти работи дебитомера правилно като уред най-вече защото не можеш да измериш и двата типа данни. Мерим напрежение, защото можем, не можем да измерим обаче реално какво показва това напрежение, защото няма как - в реални условия на улицата няма как да измериш, че при напрежение от 2.6789волта през дебитомера е преминало релевантно количество въздух най-вече защото няма как да замериш това количество. Но явно и на теб ти е хубаво да си в ролята я на костилка я на гъз... Когато мерим водомер, ако не можем да измерим обема вода преминал през него как разбираме работи ли или не? Като видим, че се въртят стрелките. Същата работа с електромера - няма как да си сигурен, че е точен и разчиташ на инкасаторката Да давам ли и други примери или най-сетне разбра за какво говоря? Целия спор започна от това, че Стефан Хаджов обясни КАК се мери МАФ сензор дали изобщо работи, а не дали дава ТОЧНИ абсолютни стойности? ilkor Ви изкара данни от работещ (с променливо напреженеие) и неработещ (1ВОЛТ) сензори, но не, ти и BO сте решили, че сте костилки. Добре, текущо моят двебитомер дава 2.3981волта, колко килограма въздух преминават през него, ако автомобила ми работи 1:24:45.78ч??? ... аман, ей, аман, мразя да наливам от пусто в празно, сложете тапите и поемайте!
                  Steliyan's Life!
                  FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                  Коментар


                    #69
                    jenshen73 написа:
                    vsd, този ти коментар показва колко си внимавал в час. Няма как да знаеш дали ти работи дебитомера правилно като уред най-вече защото не можеш да измериш и двата типа данни. Мерим напрежение, защото можем, не можем да измерим обаче реално какво показва това напрежение, защото няма как - в реални условия на улицата няма как да измериш, че при напрежение от 2.6789волта през дебитомера е преминало релевантно количество въздух най-вече защото няма как да замериш това количество. Но явно и на теб ти е хубаво да си в ролята я на костилка я на гъз... Когато мерим водомер, ако не можем да измерим обема вода преминал през него как разбираме работи ли или не? Като видим, че се въртят стрелките. Същата работа с електромера - няма как да си сигурен, че е точен и разчиташ на инкасаторката Да давам ли и други примери или най-сетне разбра за какво говоря?
                    Абе незнам кой ще поема и кой внимава. Още от началото ви обяснявам, че с това измерване не може да сте сигурни, че дебитомера работи коректно. И ти jenshen73 го пишеш"Няма как да знаеш дали ти работи дебитомера правилно като уред най-вече защото не можеш да измериш и двата типа данни."Ми тогава за какво си говорим глупости. Вие хора четете ли какво пиша или само си пишете каквото си знаете и това е. Като видиш, че стрелките на водомера ти се въртят, какво ти дава гаранция че този водомер мери вярно. Ако разчиташ само на това че се въртят стрелките. Да давам ли и аз други примери или и ти разбра най-сетне за какво говоря. Като пиша нещо конкретно вземете и го оборете, а не ми пишете общи глупости.Stefan Hadjov ти четеш ли изобщо бе човек. Някъде да съм написал че ми мерят въздуха. Обяснявам ти че именно заради това че не можеш да премериш въздуха не можеш да си сигурен че дебитомера работи коректно. Това разбираш ли го? И внимайте с тона. Не можете ли да поспорите малко по-интелигентно като нормални хора.Вижте пак това, има едно филмче там (натиснете Click here for virtual tour)http://www.injectronics.com.au/Air%2...er.aspТова е начина да видите дали работи коректно или не.
                    FIAT Bravo JTD GT '99

                    Коментар


                      #70
                      vsd,това което си ни показал във филмчето с какво противоречи на това изказване направено от Stefan Hadjov "Разглеждания метод по горе с измерването на въздуха преминал през дебитомера е лабораторен метод и неприложим при диагностика на автомобила и в никоя диагностична литература не се работи с него.Този метод е валиден при създаване и конструиране на дебитомери,но не и при диагностика."Имам чувството,че говорите за едни и същи неща като всеки набляга на нещо различно и в крайна сметка не се разбирате.

                      Коментар


                        #71
                        vsd написа:
                        Обяснявам ти че именно заради това че не можеш да премериш въздуха не можеш да си сигурен че дебитомера работи коректно.
                        И аз ти обяснявам че тези стойности не съм ги измислил аз,а се дават в професионална диагностична литература на фирмата.И там е написано,че ако тези стойности се отчитат при този тест,то значи че дебитомера рабори коректно.Даже ако отвориш Аутодата 2000 год,2002,2004,2006 навсякъде са цитирани тези стойности.Ее,няма как да е грешно във всичките.И тези дето са ги написали са се осланяли на фабрични данни.И абсолютно никаде в тестовите данни за изпитание не се говори за количество въздух,защото контролера възприема волтове а не количество въздух.И софтуера си прави сметките от волтовете а не от количеството въздух.При всички датчици на двигателя е така.Откъде да сме сигурни,че напрежението което дава топлиния датчик отговаря на температурата на двигателя.В крайна сметка дебитомера е един уред за измерване подобен на всички други и има съответните допуски за точност.Дано този път прочетеш подробно написаното и най важното да го разбереш.

                        Коментар


                          #72
                          Колега непрекъснатото ти убеждаване че не чета внимателно вече става дразнещо. ЧЕТА ВНИМАТЕЛНО, НО ТИ НЕ ЧЕТЕШ МАЙ. Сега разбра ли го. Писна ми във всеки пост да пишеш че не чета внимателно, а просто избягваш неудобните въпроси. ОСВН ТОВА РАЗБИРАМ. Имам чувството обаче, че ти изобщо не загряваш за какво говоря. Ако искаш да обиждаш - заповядай, направи го в прав текст. Стига си обяснявал това за датчиците и напрежението и тоя въздух. Никой никъде не е написал, че компа смята с въздух, вземи го разбери накрая. И с напрежение най-вероятно не смята, а със стойностите от АЦП-то. Имам Аутодата 2004 и в нея пише единствено за напрежението от пинове 2 и 4. И ще ти отговоря на въпроса за топлинния датчик. много лесно ще сме сигурни, като му премерим съпротивлението и по графика засечем на каква температура отговаря. после сравняваме показанията с истинската температура, която сме измерили с термометър. Като пример давам снимка 2. Проблема при дебитомера е че няма с какво да се сравнят показанията му. Ти хубаво даваш данни от диагностична литература - дай да я видим и ние. Освен това като е нелогично писаното в нея не виждам смисъл да вярваме. Не можеш да взимаш написаното като 100% истина и да не разсъждаваш дали е вярно или не.
                          Прикачени файлове
                          FIAT Bravo JTD GT '99

                          Коментар


                            #73
                            vsd написа:
                            Колега непрекъснатото ти убеждаване че не чета внимателно вече става дразнещо. ЧЕТА ВНИМАТЕЛНО, НО ТИ НЕ ЧЕТЕШ МАЙ. Сега разбра ли го. Писна ми във всеки пост да пишеш че не чета внимателно, а просто избягваш неудобните въпроси. ОСВН ТОВА РАЗБИРАМ. Имам чувството обаче, че ти изобщо не загряваш за какво говоря. Ако искаш да обиждаш - заповядай, направи го в прав текст. Стига си обяснявал това за датчиците и напрежението и тоя въздух. Никой никъде не е написал, че компа смята с въздух, вземи го разбери накрая. И с напрежение най-вероятно не смята, а със стойностите от АЦП-то. Имам Аутодата 2004 и в нея пише единствено за напрежението от пинове 2 и 4. И ще ти отговоря на въпроса за топлинния датчик. много лесно ще сме сигурни, като му премерим съпротивлението и по графика засечем на каква температура отговаря. после сравняваме показанията с истинската температура, която сме измерили с термометър. Като пример давам снимка 2. Проблема при дебитомера е че няма с какво да се сравнят показанията му. Ти хубаво даваш данни от диагностична литература - дай да я видим и ние. Освен това като е нелогично писаното в нея не виждам смисъл да вярваме. Не можеш да взимаш написаното като 100% истина и да не разсъждаваш дали е вярно или не.
                            Много добре е казано в Аутодата за цялия тест и то точно за Маф -сензора,но трябва да знаеш къде да го търсиш.И в 2006 година го повтаря.И в предишните го има.Отиди в" Engine mamagement Pin data",след това кликни на "All information" и ще разбереш за какво става дума.Мога и друга литература да ти цитирам.Дано сега разбереш как се тества МАФ-сензор.И интересно защо не говорят за количество въздух.И тук ще разбереш,че всички датчици мерят напрежение.Напрежението е изходния сигнал за контролера,а аналого-цифровия преобразовател превраща този изходен аналогов сигнал в цифров,ако това не го знаещ.АЦП-то не си измисля сигнал,а само го превръща в цифров.

                            Коментар


                              #74
                              Stefan Hadjov написа:
                              ogi28b написа:
                              естествено мерих при свален куплунг Ето резултати от тест в реално време, но на неподвижен автомобил. Напрежение при контакт на 5-то краче - 1.19 волта. Напрежение при запалване на двигателя - 2.21 волта. Напрежение при 3100-3200 оборота - 3.62 волта. Напрежение при 4050-4100 оборота - 3.77 волта. Надявам се и други колеги да се включат в този тест, за да сравним показанията. Чудя се как най-безопасно да направя теста при автомобил в движение?
                              Напреженията ти до празния ход са добри и в нормите.Но при натоварване не е добре.Под долната граница си.
                              Stefan Hadjov написа:
                              ilkor написа:
                              Току що направих и аз измервания на дебитомера. Ето какво получих:Референтното напрежение е 4,94ВПри контакт - 0,86-0,9ВПри 850об/м - 1,86ВПри 2000об/м - 2,62ВПри 3000об/м - 3,14ВПри 4000об/м - 3,65ВПри рязко форсиране на място моментно се мереха и по високи стойности но най високата която запомни уредът беше 3,99В Съпротивлението на термодатчика беше 1438 Ома.
                              Колега,малко коментар по резултатите които си получил:За мене дебитомера ти е в нормална кондиция и не би трябвало да те смущава.
                              И как така при мен нещо не е наред, а при Илко всичко е наред, колега Stefan Hadjov??? Противоречиш си!Понеже чета темата много подробно, вече направих изводите за себе си. Благодаря за отделеното време. Цитирания метод на измерване според мен показва нещо което не можем да използваме по никакъв начин Просто ни показва дали датчикът изобщо нещо показва! Следователно и темата не трябва да е със статут ВАЖНА, след като води до двусмислени резултати, и някой може да се заблуди. Това е положението.

                              Коментар


                                #75
                                @vsdИ всичкото ти заяждане с мене излиза че на напрежението на термодатчика може да му вярваме,но на МАФ-а не можеме.Защото не може да измерима количеството въздух.Странна логика.Но интересно ако вземеш един чисто нов МАФ и му измериш напреженията които дава и ако повтори твоите на твоята кола и тогава ли няма да му вярваш,защото не си измерил количеството въздух.Защо не направиш на инженерите от аутодата,предложение да цитират количеството въздух,защото от напрежението не се разбира какво е положението с МАФ-а.Току виж и графика може да ти цитират.

                                Коментар

                                Working...
                                X