vsd написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD
Collapse
X
-
-
Колега защо си мислиш, че не искаме да разберем или пък не можем. Ти никъде досега не си написал защо според теб трябва да се получават такива резултати. Пишеш какви, но не пишеш защо. Търсих доста за MAF и за повечето пишеше че макс напрежение е около 4,5 - 5 V. Пак те моля да сложиш една графика за да се види при какви напрежения какъв въздух минава. Ако макс напрежение е 4,5 V (например) как ще ги измериш на празен ход, като няма какво да накара турбината да вкара толкова въздух.Това е една графика, която BO беше постнал преди, за съжаление не пише 1,2,3,4 и 5 за какви дебитомери са. В крайна сметка графиките имат подобна форма и точно към по-високото напрежение над 3,5 - 4 V разликите между напрежение и въздух стават доста осезаеми. Да погледнем например графика 3. Правя измерването, давам газ отчитам 4 V и съм доволен. Само дето 400 kg/h при форсиране на място ми се струват множко и реално е било 200 kg/h и 3 V примерно.Колега Хаджов не може ли в един нормален спор да се намери истината. Защо си мислиш, че като някой не е съгласен с теб задължително се заяжда. Напротив. Дай една графика, да помислим заедно колко въздух би "изгълтал" един двигател на празен ход, от там да засечем какви стойности на напрежение трябва да измерим и готово.@ilkor за мен ще е интересно да видя при какви обороти, какво напрежение се получава.За мен този метод на мерене е точен точно толкова колото и диагностиката - може да покаже дали дебитомера не работи изобщо или може би работи.Това е точно измерване според мен.http://www.injectronics.com.au/Air%2...20Analyser.asp
Коментар
-
vsd написа:Колега защо си мислиш, че не искаме да разберем или пък не можем. Ти никъде досега не си написал защо според теб трябва да се получават такива резултати. Пишеш какви, но не пишеш защо. Търсих доста за MAF и за повечето пишеше че макс напрежение е около 4,5 - 5 V. Пак те моля да сложиш една графика за да се види при какви напрежения какъв въздух минава. Ако макс напрежение е 4,5 V (например) как ще ги измериш на празен ход, като няма какво да накара турбината да вкара толкова въздух.Това е една графика, която BO беше постнал преди, за съжаление не пише 1,2,3,4 и 5 за какви дебитомери са. В крайна сметка графиките имат подобна форма и точно към по-високото напрежение над 3,5 - 4 V разликите между напрежение и въздух стават доста осезаеми. Да погледнем например графика 3. Правя измерването, давам газ отчитам 4 V и съм доволен. Само дето 400 kg/h при форсиране на място ми се струват множко и реално е било 200 kg/h и 3 V примерно.Колега Хаджов не може ли в един нормален спор да се намери истината. Защо си мислиш, че като някой не е съгласен с теб задължително се заяжда. Напротив. Дай една графика, да помислим заедно колко въздух би "изгълтал" един двигател на празен ход, от там да засечем какви стойности на напрежение трябва да измерим и готово.@ilkor за мен ще е интересно да видя при какви обороти, какво напрежение се получава.За мен този метод на мерене е точен точно толкова колото и диагностиката - може да покаже дали дебитомера не работи изобщо или може би работи.Това е точно измерване според мен.http://www.injectronics.com.au/Air%2...20Analyser.asp
Коментар
-
Евала колега, vsd!!!Много голямо уважение към човек като теб, търсещ и намиращ логичните отговори.До сега не ми се искаше да поствам точните данни на въпросния дебитомер, ама сега ще го направя, защото има хора, които мислят с главата си.В графиката както каза, точно крива Но.2 отговаря за дебитомера на 1.9 двигателя - 105кс. - 0280218019Сега ще дам и точните данни, дадени директно от производителя, пък нека някой си, който се мисли за гений, без да споменавам имена да продължава с глупостите.Искам и един цитат на колегата Хаджов да вмъкна, пък да чакаме накрая тези резултати, които той дава...Както бях писъл в един друг пост,може би беше в друга тема всички МАФ-сензори на всички фирми работят на един и същи принцип и стойностите се движат винаги в интервал от 1,6-1,7 на празен ход до към 4,7 4,8 волта на високи обороти.При хардуер-тунинг на турбината или софтуерно регулиране може да достигне до 4,8-4,9 волта когато е в движение под товар.не може ли в един нормален спор да се намери истината.Преди малко един колега ми сиобщи на ЛС,че е измерил...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
[quote="vsd"]Пак те моля да сложиш една графика за да се види при какви напрежения какъв въздух минава. Ако макс напрежение е 4,5 V (например) как ще ги измериш на празен ход, като няма какво да накара турбината да вкара толкова въздух.Още един път-не ме интерисува количеството въздух а дали работи коректно дебитомера.Това се установява с напреженията които дава при тест.И кой ти е казал,че на празен ход трябва да е 4,5 волта.Нищо не си прочел по темата от самото начало до сега за да ми задаваш такива въпроси.Виж какви смехории си написал по-горе.До безкрайност можеме да пълним форума с подобна тафталогия и винаги ще си задаваш въпроси,защото не си нещо доразбрал.Но сега разбирам,че ти никога няма да ги разбереш. И накрая какво те грее графика ако ти кажа че 4 волта отговарят на 400 кг/час.Ще можеш ли да измериш това количество въздух за да разбереш,че дебитомера е ОК.Не ставай смешен.Тази графика,която си показал е подходяща за цитиране в любителска техн. литература по въпроса.И въобще не я показвай защото за нищо не става.
Коментар
-
На колегата Стегфан Хаджов бях обещал една статистика:Колата Ланча Капа 2.4 ЖТДГрадски цикъл /включен дебитомер/:разход 9.1л/100 - динамика нормална /3 засичания, усреденен резултат/Градски цикъл /изключен дебитомер/ :разход 8.6л/100 - динамика страхотна/2 засичания, усреденен резултат/Смесен цикъл /включен дебитомер/:разход 7.7 л/100 - динамика нормална /1 засичане/Смесен цикъл /изключен дебитомер/:разход 7 л/100 - динамика добра/1 засичане/Тия дни ще пътувам на дълго та ще засека и разхода на дълго /чисто/ но имам чувството че ще се запази тенденцията колата да гори по малко и да върви повече с изключен дебитомер /противно на всякаква логика/Нямам мултицет, но тези дни дано се сдобия с един та да постна и данни от напрежението което подава дебитомера при различни натоварвания, ще се опитам да извадя данни и под товар.Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Crusader написа:На колегата Стегфан Хаджов бях обещал една статистика:Колата Ланча Капа 2.4 ЖТДГрадски цикъл /включен дебитомер/:разход 9.1л/100 - динамика нормална /3 засичания, усреденен резултат/Градски цикъл /изключен дебитомер/ :разход 8.6л/100 - динамика страхотна/2 засичания, усреденен резултат/Смесен цикъл /включен дебитомер/:разход 7.7 л/100 - динамика нормална /1 засичане/Смесен цикъл /изключен дебитомер/:разход 7 л/100 - динамика добра/1 засичане/Тия дни ще пътувам на дълго та ще засека и разхода на дълго /чисто/ но имам чувството че ще се запази тенденцията колата да гори по малко и да върви повече с изключен дебитомер /противно на всякаква логика/Нямам мултицет, но тези дни дано се сдобия с един та да постна и данни от напрежението което подава дебитомера при различни натоварвания, ще се опитам да извадя данни и под товар.
Коментар
-
Днес пак си поиграх със моите дебитомери ...Повторих измерването и с друг доста по точен уред и се потвърдиха данните които съм написал.Първият път мерих с уред акойто ми стои в колата и въпреки че е китайски съм засичал показания с много точен уред и на практика отклонението е пренебрежимо.Направих и няколко записа с осцилоскопа но за да мога да запиша изменението на оборотите във времето се налагаше да ползвам развивка над 1с/деление и данните не бяха много показателни.По интересното беше обаче когато закачих старият ми дебитомер. Оказа се че той винаги дава напрежение от 1В колкото и да форсирам двигателя т.е. - не работи.След като внимателно ги разгледах установих че между двата дебитомера няма почри нищо общо !!!Старият ми оригинален с надпис Бош имаше датчик в първата част си част - там където въздухът влиза продължава по извит канал на горе. Докато новият ми работещ дебитомер беше с 2 еднакви датчика - единият там където е на първият а другият в долният канал. Като на този никъде не пише Бош.Тъй като явно бошовският не работеше смело взех един нож и го отворих. Вътре се оказа че има една хибридна интегрална схема и е абсолютно неремонтируем. Целият беше залят с някаква прозрачна емулсия като желе. Самият датчик представлява някаква пластина с много тънки печатни проводници по нея.Въпреки това съм решил да го захраня и да си поиграя още...Направил съм снимки и сигурно по късно ще ги кача ...Едит: забравил съм да щракна една снимка и при свален капак най отпред където е датчика ... вижте колко пътечки отиват към него. Пробвах да го почистя и утре ще го включа за да видя дали ще има ефект.Имам още един дебитомер но съм го затрил някъде - като го намеря ще пробвам и с него. С него колата вървеше много повече отколкото с дефектният но отзат бяха кълбета дим ...
Коментар
-
Добре де, а как да измерим колко кила въздух минават през дебитомера, за да знаем, че наистина е точен и работещ? Щото мен упорито ме вълнува дали наистина когато двигателя папка 400 кила/час МАФ-а мери точно толкоз...? Искам ТОЧЕН измервателен прибор!Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Ми освен сравняване на еднакви дебитомери на една и съща кола май няма друг вариант.Я да използвам темата и да питам тези тук що за стока са ?http://www.merkury-bg.biz/Catalozi/C...Порових се малко и открих някаки ентусиасти които правят тест на подобни дебитомери.http://www.geocities.com/tech4tdi/pages/cdi_maf.htmlЕто и една диаграма на изхода спрямо възд. поток:Намерих и една снимка на която се вижда самият елемент:
Коментар
-
Тук съм качил дейташита на бошовския и още един вид дебитомери.Гледам че в темата се появяват изрезки от тях но никой не ги поства целите http://fiat-bg.org/Downloads/Books/general/MAF/
Коментар
-
ilkor написа:Тук съм качил дейташита на бошовския и още един вид дебитомери.Гледам че в темата се появяват изрезки от тях но никой не ги поства целите http://fiat-bg.org/Downloads/Books/general/MAF/...Ако измерването се прави и в движение и колата е под товар над 3000 об/мин това напрежение нараства до 5 В.jenshen73 написа:Добре де, а как да измерим колко кила въздух минават през дебитомера, за да знаем, че наистина е точен и работещ? Щото мен упорито ме вълнува дали наистина когато двигателя папка 400 кила/час МАФ-а мери точно толкоз...? Искам ТОЧЕН измервателен прибор!A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Според мен въпроса не е в мултицета. Аз мога да закача измервателен уред който струва колкото колата и пак да не мога да измеря абсолютно точно защото няма как да разбера колко точно въздух минава и да го сравня с таблицата от дейташита. Напрежението се мери лесно и с достатъчно висока точност дори с обикновен мултицет, проблема е в другата величина - точното измерване на количеството преминал въздух за единица време.А и показанието от диагностиката няма никаква стойност понеже ECU-то работи по същата таблица и приема че дебитомера е наред.Единственият точен метод е да се прекара определен дебит въздух измерен с някакъв референтен уред и тогава да се сравняват числата от дейташита.В противен случай няма смисъл да гледаме числата с такава точност защото дори леко разминаване на някой друг параметър ще окаже влияние на засмуквания въздух и показанието ще е различно.Примерно запушен филтър, неуплътнени места, скапана турбина ...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.
Коментар
-
ilkor написа:...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
ilkor написа:Според мен въпроса не е в мултицета. Аз мога да закача измервателен уред който струва колкото колата и пак да не мога да измеря абсолютно точно защото няма как да разбера колко точно въздух минава и да го сравня с таблицата от дейташита. Напрежението се мери лесно и с достатъчно висока точност дори с обикновен мултицет, проблема е в другата величина - точното измерване на количеството преминал въздух за единица време.А и показанието от диагностиката няма никаква стойност понеже ECU-то работи по същата таблица и приема че дебитомера е наред.Единственият точен метод е да се прекара определен дебит въздух измерен с някакъв референтен уред и тогава да се сравняват числата от дейташита.В противен случай няма смисъл да гледаме числата с такава точност защото дори леко разминаване на някой друг параметър ще окаже влияние на засмуквания въздух и показанието ще е различно.Примерно запушен филтър, неуплътнени места, скапана турбина ...Ясно е че предложеният метод е чисто аматьорски и дава някаква съвсем груба представа за работата на дебитомера и подобни спорове за такива подробности са излишни.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар