rosenmvr написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD
Collapse
X
-
-
rosenmvr написа:Stefan HadjovКолега това беше първото нещо което проверих напреженията са си в нормите.Просто немога да си обясня как така умря изведнъж но все пак всичко си има живот.
Коментар
-
rosenmvr написа:Stefan HadjovКолега това беше първото нещо което проверих напреженията са си в нормите.Просто немога да си обясня как така умря изведнъж но все пак всичко си има живот.
Коментар
-
Airfan написа:rosenmvr написа:Stefan HadjovКолега това беше първото нещо което проверих напреженията са си в нормите.Просто немога да си обясня как така умря изведнъж но все пак всичко си има живот.
Коментар
-
Добре де, а аз да попитам като един див селски хакер - а ако на мястото на тоя дебитомер ръгнем един потенциометър и/или електронен елемент с който да си подаваме напрежение като за "чип тунинг" няма ли да постигнем подобряване малко на работата на двигателя? Т.е. нещо като емулаторите за газовите уредби - да повишава напрежението според примерно позиция на педала на газта? Т.е. вместо маф - да си стане един "смукач"Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Колега,това не е кривване от темата,а много точно попадение в темата.Защо колата ти тръгва повече с умрял дебитомер/както ти се изразяваш/ или с изключен куплунг.Светне ли ти чек-лампата,контролера влиза в авариен режим на управление.На отсъстващия датчик/в случая МАФ-сензора/на входа му в контролера се подава постоянно напрежение заместващо това,което би трябвало да получава от нормално работещ МАФ.Тази стойност е усреднена и е от порядъка на 3-3,2 волта.При тази стойност на напрежението контролера обогатява от към гориво в ниските обороти/става по рязък/,но във високите не е добре.Това фиксирано напрежение е ниско за високите натоварвания,горивото става недостатъчно и колата не върви добре и не пуши.Турбината може да ти надува добре,но контролера се лъже,че въздуха е недостатъчно.И естествено той подава гориво за това количество въздух.
Коментар
-
Да се включа и аз, със същия проблем с Капа-та 2.4 ЖТД, след чистене с на дебитомер сензора, колата вече си влиза в червената зона на оборотите, но пак не пуши /не записва грешки/ А с изключен дебитомер е по-динамична отколкото с включен такъв и то е по-динамична и в ниските и във високите обороти.Преди време писах в друга тема че колата се е оправила след чистенето, но за мой срам съм забравил да включа куплунга на дебитомера и се радвах на добър вървеж /като че ли и добър разход/. С изключен дебитомер колата изпушва при ускорение /нормално като за дизел/ и след това изчиства дима почти веднага.Да допълня двигателя е на 250 К реални километра /150 К по километраж/, проверено е на екзаминер. Така и не успяха да ми кажат колата чипната ли е, щото намерих в комплекта документи кутийка в която има интегрална схема с номер Am29F400AT, което по моите скромни познания е памет в която е заложена програмата на моя комп.Така че възникна въпроса колата с какъв чип е и по-важното с каква програма е ?!? За съжаление наоколо няма къде да проверя каква е ситуацията.П.П. Вчера с изключен дебитомер бих Алфа 156 2.4 ЖТД на отсечка приблизително 400 м. която кола би трябвало да ме отвее поради по ниското си тегло, оставяйки на страна шофьорските умения на всеки определено Капа-та с изключен дебитомер е по динамична от Алфа-та. Поради казаното до тук подозирам че колата е "чип"-вана...както и да е де, дали МАФ-а е сдал багажа щом колата без неко върви като звяр?Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
ogi28b написа:във връзка с засмукването на 1.9 и 2.4: ЕКУ няма ли си карта на тези стойности, и да си знае че за 1.9 двигателя, показание от 4.1234 волта означава едно, а за 2.4 двигателя означава съвсем друго, с 25 % по-малко? НЕ знам дали зададох въпроса ясно, но надявам се да ме разбереш.
Коментар
-
Колеги, защо никой не цитира някакви резултати? Толкова ли е трудно да направите измерването? боцвате една карфица в крайния кабел, и измервате какво напрежение има на тоя кабел. Отнема не повече от 30 секунди. Искам да разбера какви стойности показват вашите маф-сензори, и дали всички са така, или само моя показва по-малко. Моля ви, независимо дали метода на колегата ви се струва правилен или не.
Коментар
-
Аз пак леко ще кривна от темата, дано не ме санкционират...Значи в петък бях в Ямбол при Христо. Смених термостат и задни амортисьори. Обаче при смяната на термостата, като разкачихме маркучите до турбото, че пречеха, се оказа, че входящия маркуч на турбото ми е скъсан на 1/2 от диаметъра си, точно в гофрираната му част. Тъпо.... Бандажираха го момчетата с едно широко тиксо и поръчахме нов. Слава богу намериха и в събота пак минах през Ямбол, че ми беше напът и ми го монтираха. Мога да кажа, че дори и само с бандажа, колата направо се отпуши. Все едно не е моята кола... луда работа. Аз бях набедил МАФ-а, но май ще излезе тъпия маркуч. Според Христо, грешката която хващам (MAF), не е от дебитомера, а е от промяната на налягането (вакуума), който се получава във входящите маркучи. Дали е така, ще разбера тия дни като ида и пак зачистя грешките. Но като цяло, колата има доста по-голям ряз от преди. Та с това изказване исках да ви насоча първо да проверите маркучите, преди да търсите проблема в сензора.Отделно, преди при палене на студена кола, оборотите в началото бяха леко нестабилни сякаш. Сега заспаха идеално.
Коментар
-
Airfan написа:Аз пак леко ще кривна от темата, дано не ме санкционират...Значи в петък бях в Ямбол при Христо. Смених термостат и задни амортисьори. Обаче при смяната на термостата, като разкачихме маркучите до турбото, че пречеха, се оказа, че входящия маркуч на турбото ми е скъсан на 1/2 от диаметъра си, точно в гофрираната му част. Тъпо.... Бандажираха го момчетата с едно широко тиксо и поръчахме нов. Слава богу намериха и в събота пак минах през Ямбол, че ми беше напът и ми го монтираха. Мога да кажа, че дори и само с бандажа, колата направо се отпуши. Все едно не е моята кола... луда работа. Аз бях набедил МАФ-а, но май ще излезе тъпия маркуч. Според Христо, грешката която хващам (MAF), не е от дебитомера, а е от промяната на налягането (вакуума), който се получава във входящите маркучи. Дали е така, ще разбера тия дни като ида и пак зачистя грешките. Но като цяло, колата има доста по-голям ряз от преди. Та с това изказване исках да ви насоча първо да проверите маркучите, преди да търсите проблема в сензора.Отделно, преди при палене на студена кола, оборотите в началото бяха леко нестабилни сякаш. Сега заспаха идеално.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Първо Христос Воскресе за всички колеги,които следят темата.Колега,пропуснал си важен момент.Трябвало е да измериш напрежението на 5-ти пин на куплунга на МАФ-сензора със скъсания въздуховод и след затварянето му макар и със скоч.Щеше да разбереш каква разлика и то не малка има в стойностите на това напрежение.Това е важно за установяване на някои съмнения и спорове по този въпрос. Призовавам по примера на колегата Оги,всички които имат възможнист да направят този тест за проверка на МАФ-сензора,да го направят и публикуват данни.
Коментар
-
Airfan написа:Stefan Hadjov написа:Първо Христос Воскресе за всички колеги,които следят темата.Колега,пропуснал си важен момент.Трябвало е да измериш напрежението на 5-ти пин на куплунга на МАФ-сензора със скъсания въздуховод и след затварянето му макар и със скоч.Щеше да разбереш каква разлика и то не малка има в стойностите на това напрежение.Това е важно за установяване на някои съмнения и спорове по този въпрос. Призовавам по примера на колегата Оги,всички които имат възможнист да направят този тест за проверка на МАФ-сензора,да го направят и публикуват данни.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар