Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    emzo написа:
    Ааа аз за моя си мотор говоря
    Ми така кажи де :P Там може и да може.

    Коментар


      Някой да каже това коректно работещ дебитомер ли е?От 3000 об нагоре исканите единици са 1200 а реалните при мен са до 600 Логът е правен на празен ход.В движение макс което ми дава Маф-а като волтове е 4.25В при 4500 оборота, а като единици 600.Че работи дебитомерът-работи.Въпросът е как.Има ли колеги с този мотор, при които исканите и реалните единици са едни и същи-1200 на високи обороти.
      Прикачени файлове

      Коментар


        janyboy написа:
        Има ли колеги с този мотор, при които исканите и реалните единици са едни и същи-1200 на високи обороти.
        Да, има такива колеги.

        Коментар


          ogi28b написа:
          Да, има такива колеги.
          И....Ти като такъв какво ще кажеш по въпроса ми?Имам ли проблем с дебитомера или не?Нали точно ти твърдеше в една друга тема че не може Маф-а да дава 4 волта а пък единиците да са 500.Е при мен може.При мен : 4.25В - 600 единици

          Коментар


            emzo написа:
            Проучвам нещата дали може да се настрои по МАР и да се елиминира МАФ-а.
            Няма да може.Ако можеше двигателистите да се бяха отървали отдавна от МАФ-а.Не познавам трурбодизел с контролер без МАФ.

            Коментар


              janyboy написа:
              Някой да каже това коректно работещ дебитомер ли е?От 3000 об нагоре исканите единици са 1200 а реалните при мен са до 600 Логът е правен на празен ход.В движение макс което ми дава Маф-а като волтове е 4.25В при 4500 оборота, а като единици 600.Че работи дебитомерът-работи.Въпросът е как.Има ли колеги с този мотор, при които исканите и реалните единици са едни и същи-1200 на високи обороти.
              Ако МАФ-а работи коректно и има разлика между исканите и реалните показания,обикновено проблема е в ЕЖР-системата.

              Коментар


                Stefan Hadjov написа:
                Ако МАФ-а работи коректно и има разлика между исканите и реалните показания,обикновено проблема е в ЕЖР-системата.
                Абсолютно съм съгласен с теб.Аз моя ЕГР не съм го изолирал,но си работи нормално.Над 3000 оборота е затворен.Е пише че е отворен на 1%,но мисля това си е така,на 0% затворен ЕГР не съм виждал на диагностика при какъвто и да е режим.А макс отворен е на 38% на свободен ход без никакъв товар.При мен разминаванията идват над 3000 оборота.Там ЕГР-то си е затворено.Трябва да пробвам и да го изолирам ЕГР-то и да видя тогава дали ще има разлика.

                Коментар


                  janyboy написа:
                  ogi28b написа:
                  Да, има такива колеги.
                  И....Ти като такъв какво ще кажеш по въпроса ми?Имам ли проблем с дебитомера или не?Нали точно ти твърдеше в една друга тема че не може Маф-а да дава 4 волта а пък единиците да са 500.Е при мен може.При мен : 4.25В - 600 единици
                  Проблема може да е от качествен мултицет или от диагностичната програма. Опитай с данните за друго ЕКУ да видиш какви ще са показанията. Много пъти съм чувал за всичко изправно а самата програма лъже.Също така правиш замерването някъде при дебитомера, трябва да си сигурен, че на самото ЕКУ напрежението е същото, може да имаш кофти връзка някъде и от там също да идва разликата.

                  Коментар


                    chaveto написа:
                    Проблема може да е от качествен мултицет или от диагностичната програма. Опитай с данните за друго ЕКУ да видиш какви ще са показанията. Много пъти съм чувал за всичко изправно а самата програма лъже.Също така правиш замерването някъде при дебитомера, трябва да си сигурен, че на самото ЕКУ напрежението е същото, може да имаш кофти връзка някъде и от там също да идва разликата.
                    За мен не може хем да показва 4.25В за Мафа-хем единиците да са 600.Те тия единици ги смята ЕКУ-то след като то е получило данните от Мафа във волтове.Дебитомера съм го мерил директно на пиновете с мултицет и с 3 различни диагностични програми и си показва едно и също.Щом на диагностика показва 4.25В значи при ЕКУ-то са 4.25В. Тази седмица ще направя един лог в движение под пълен товар и ще пусна исканите единици,реалните,сигнала във волтове,ЕГР-то в %.

                    Коментар


                      janyboy написа:
                      Stefan Hadjov написа:
                      Ако МАФ-а работи коректно и има разлика между исканите и реалните показания,обикновено проблема е в ЕЖР-системата.
                      Абсолютно съм съгласен с теб.Аз моя ЕГР не съм го изолирал,но си работи нормално.Над 3000 оборота е затворен.Е пише че е отворен на 1%,но мисля това си е така,на 0% затворен ЕГР не съм виждал на диагностика при какъвто и да е режим.А макс отворен е на 38% на свободен ход без никакъв товар.При мен разминаванията идват над 3000 оборота.Там ЕГР-то си е затворено.Трябва да пробвам и да го изолирам ЕГР-то и да видя тогава дали ще има разлика.
                      ЕКУ-то ти показва че е затворен ЕГР-а,но реално механично дали е
                      Fiat Idea 05" 1.9 JTDm
                      Lancia Ypsilon 06" 1.4 16v Momo design
                      Ventura garage

                      Коментар


                        Mury написа:
                        janyboy написа:
                        Stefan Hadjov написа:
                        Ако МАФ-а работи коректно и има разлика между исканите и реалните показания,обикновено проблема е в ЕЖР-системата.
                        Абсолютно съм съгласен с теб.Аз моя ЕГР не съм го изолирал,но си работи нормално.Над 3000 оборота е затворен.Е пише че е отворен на 1%,но мисля това си е така,на 0% затворен ЕГР не съм виждал на диагностика при какъвто и да е режим.А макс отворен е на 38% на свободен ход без никакъв товар.При мен разминаванията идват над 3000 оборота.Там ЕГР-то си е затворено.Трябва да пробвам и да го изолирам ЕГР-то и да видя тогава дали ще има разлика.
                        ЕКУ-то ти показва че е затворен ЕГР-а,но реално механично дали е
                        Много хубав въпрос.При ЖТД 105 няма никакви гаранции,че отчетените % са фактическото състояние на ЕЖР-клапана.Това са % на напълване на управляващия клапан,но затвярящия в какво положение е -не се знае.Клапана е с вакумно задвижване и е ясно че няма обратна връзка за контрол на положението му.

                        Коментар


                          Stefan Hadjov написа:
                          .При ЖТД 105 няма никакви гаранции,че отчетените % са фактическото състояние на ЕЖР-клапана.Това са % на напълване на управляващия клапан,но затвярящия в какво положение е -не се знае.Клапана е с вакумно задвижване и е ясно че няма обратна връзка за контрол на положението му.
                          Да,така е.За това ще трябва да го изолирам механично и софтуерно.Иначе след няколко направени теста в движение Маф-а прави 4.35В а макс единиците са 1010.Като гледам работната картата на ЕГР-то клапанът е затворен над 3100 оборота или когато горивото е над 35мг.Има и други ограничения за работата на ЕГР-то в зависимост от атмосферното налягане и температурата на охладителната течност.

                          Коментар


                            janyboy написа:
                            Да,така е.За това ще трябва да го изолирам механично и софтуерно.
                            Toва не е най доброто решение.За предпочитне е двигател поне Евро 3 или почистване и контрол на ЕЖР клапана през 30-40000 клм,което гарантира донякъде нормалното му функциониране.

                            Коментар


                              Stefan Hadjov написа:
                              Toва не е най доброто решение.
                              Какво значи не е най-доброто решение?За едни може да е добро,за други-лошо,за трети-най-добро,за четвърти-най-лошо.И кой ти гарантира че като го изчистиш клапана(моя смея да твърдя е нормално мръсен,същото важи и за колектора) то той ще работи коректно при положение че нямаме обратна връзка и не знаем в даден момент колко отворен или затворен е самия клапан(без да се вълнуваме от соленоида който го управлява).За сега мисля само софтуерно да го огранича.Ще го оставя да си работи до 1500об и до 25мг гориво.

                              Коментар


                                janyboy написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                Toва не е най доброто решение.
                                Какво значи не е най-доброто решение?За едни може да е добро,за други-лошо,за трети-най-добро,за четвърти-най-лошо.И кой ти гарантира че като го изчистиш клапана(моя смея да твърдя е нормално мръсен,същото важи и за колектора) то той ще работи коректно при положение че нямаме обратна връзка и не знаем в даден момент колко отворен или затворен е самия клапан(без да се вълнуваме от соленоида който го управлява).За сега мисля само софтуерно да го огранича.Ще го оставя да си работи до 1500об и до 25мг гориво.
                                Моите впечатления са,че когато клапана е нормално чист/не е затлачен и натрупан със гняз/,работи нормално.Аз смятам че редовното му почистване и ползване на добри масла, гарантират коректната му работа.Другото е компромис.

                                Коментар

                                Working...
                                X