Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диагностика ма МAF-sensora/дебитомера/ на 1.9 JTD и 2.4 JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    В корпуса на дебитомера освен двата датчика (за дебита и температурата) друго не съм забелязал да има ...
    Skip_01 написа:
    ПП/ Не казвам че тези +12 волта са излишни ... Сигурно има някакво обяснение за нуждата от тях, но в момента не се сещам за какво се използват ... ама това не е важно сега ...По-съществен си остава въпроса от предният ми пост - може ли проблем в алтернатор, акумулатор, кабели ....... да предизивика симптоми и поведение на двигателя като от невярно работещ дебитомер ...
    Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

    Коментар


      Skip_01 написа:
      chaveto написа:
      Казва се стабилизатор на напрежение........................
      В корпуса на сензора/дебитомера има стабилизатор на напрежение? ... за +5V?Тези +5V не идват ли от ECU-то? Макар че ако се откачи куплунга от дебитомера и се перемери какво има на пин 4 ще се види дали идва от ЕКУ .. ПП/ Не казвам че тези +12 волта са излишни ... Сигурно има някакво обяснение за нуждата от тях, но в момента не се сещам за какво се използват ... ама това не е важно сега ...По-съществен си остава въпроса от предният ми пост - може ли проблем в алтернатор, акумулатор, кабели ....... да предизивика симптоми и поведение на двигатерля като от невярно работещ дебитомер ...
      Колега ако откачиш куплунга на MAF-сензора и подадеш контактен ключ на On,ще разбереш че от контролера идват 12 В от акумулатора и 5 В което е стабилизирано и стбилизатора на това напрежение е в самия контролер.Измерителя на въздуха/дебитомера/ и сензора за температурата на въздуха се захранват със стабилизирано напрежение 5 В, за това за да не се влияят от промените на напрежението на акумулатора.А в самия дебитомер има електронни пасивни и активни елементи които се захранват нормално с 12 В.Така че не може проблем в колебанието на напрежението на акумулатора в реално време,което нормално винаги съществува да повлияе на показанието на този измерител.Бъди спокоен,мислено е по този въпрос и са го направили хората както трябва да бъде.

      Коментар


        Skip_01 написа:
        В корпуса на дебитомера освен двата датчика (за дебита и температурата) друго не съм забелязал да има ...
        Skip_01 написа:
        ПП/ Не казвам че тези +12 волта са излишни ... Сигурно има някакво обяснение за нуждата от тях, но в момента не се сещам за какво се използват ... ама това не е важно сега ...По-съществен си остава въпроса от предният ми пост - може ли проблем в алтернатор, акумулатор, кабели ....... да предизивика симптоми и поведение на двигателя като от невярно работещ дебитомер ...
        Ако го изкасапиш по подробно този дебитомер,тогава ще разбереш по добре какво има в него и ще си отговориш на въпроса.Всичко в него което трябва е запечатано и залято и не може да се прецени от външен поглед какво точно е съдържанието му.И още един път:колебанието на напрежението на акумулатора са без значение за точноста на работата му.

        Коментар


          Благодаря. Логично обяснение.Имам един, дето няма никакво колебание на изхода (пин_5) и ще го изкасапя. Запазил съм го само заради температурния сензор, който е ОК.Ако стане добре ще направя снимки на съдържанието.
          Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
          http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

          Коментар


            Току що направих и аз измервания на "дебиломера". Най-накрая се реших да го "боцна".Ето резултатите при работна температура на мотора около 75-80 градуса.:При контакт - 1ВПри 850об/м - 1,78ВПри 2000об/м - 2,60ВПри 3000об/м - 3,15ВПри 4000об/м - 3,62В Това всичко на празен ход разбира се.Под товар "би трябвало" да е повече.

            Коментар


              При контакт - 1В При 850об/м - след като запаля (студен мотор) - 2.20 .... като е вече загряла - 1,88В При 2000об/м - 2,70В ... 2,95При 3000об/м - 3,25В ... 3,60При 4000об/м - 3,75В ... 4,35Първата колона - на място.Втората колона е при изкачване на лек баир (магистрала, преди тунела на Витиня) на 4-та скорост.Зависи и как ускоряваш. Ако я насъпваш е едно, а ако ускоряваш по-полека - резултатите са сравнително по-ниски. Това е така, щото оборотите на турбото са различни. Аз не мога да настъпя много, щото съдеинителят ми почва на букува и оборотите скачат в червеното. Нещо нямах мощност и търся къде е причината. Дебитомера го смених преди година (не е Бош, а другия от сайта на axm-auto.com) и вероятно е добре. Май излиза че и турбото трябва да е наред. Въздуховодите са изчистени и проверени (единият е сменен с нов) ... стегнати с нови скоби ... Мисля че е добре да се гледа и колко бързо реагира дебитомера при промяна на оборотите. Например, като си на 4000 об/мин и изключиш от скорост, стрелката на оборотомера и показанието на уреда трябва почти в синхрон да спаднат. В случая е по-удобно да се ползва някакъв стрелкови мултимер ... или цифров професионален, който може да показва и графично (подобно на осцилограма). Щото ако дебитомера реагира "лениво" - или е замърсен ... или вече му е време за вечните ловни полета. Това за "ленивостта" са мои разсъждения и може да бъркам нещо ....
              Renault Clio 1.5 dci / Fiat Brava 105JTD / 1999 год.
              http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=43195

              Коментар


                Колега @Skip_01 при мен с ел. ЕГР-клапан нещата с дебитомера стоят малко по различно, може и при другите с вакумните ЕГР-и да е така, но не съм пробвал и не мога да кажа дали е като при мен. При мен на празен ход трябва да е 300мг ако е повече от 300мг ЕГР-а веднага отваря до толкова, че стойността да стане 300мг. ако е по малко пък съответно затваря. Един вид ЕГР-а винаги регулира показанието на дебитомера при всякакви обороти и винаги стойностите са едно към едно с тези за даденият режим.

                Коментар


                  Колега ако откачиш куплунга на MAF-сензора и подадеш контактен ключ на On,ще разбереш че от контролера идват 12 В от акумулатора и 5 В което е стабилизирано и стбилизатора на това напрежение е в самия контролер.Измерителя на въздуха/дебитомера/ и сензора за температурата на въздуха се захранват със стабилизирано напрежение 5 В, за това за да не се влияят от промените на напрежението на акумулатора.А в самия дебитомер има електронни пасивни и активни елементи които се захранват нормално с 12 В.Така че не може проблем в колебанието на напрежението на акумулатора в реално време,което нормално винаги съществува да повлияе на показанието на този измерител.Бъди спокоен,мислено е по този въпрос и са го направили хората както трябва да бъде.----------------------Ако имаме пробил диод на генератора е много вероятно да имаме колебание на напрежението на пин 5 при постояна скорост на двигателя
                  ALFA ZLODEO 156 2.4 JTD=140PS

                  Коментар


                    здравей

                    здравейте случвало ли ви се е следния проблем.дебитомера ми е за смяна казаха ми от сервиза в който си карам колата,смених го с нов на бош са6тия номер сичко сащото.ала да ама не започна с новия дебитомер да ми пуши много колата и да набира много бавно на моменти.смених го с 2 дебитомер и пак сащия номер.ядосах се и отидох при момчетата от сервиза и сложих стария си дебитомер и сега си4ко си е добре както си беше.питам случвало ли се е на някой от форума и кав е проблема.Писането на кирилица е задължително. Забранено е писането с латински букви, както и заместването на буквите "Ч", "Ш", "Щ" и други с цифрени означения като "4" и "6" или с някакви други знаци извън кирилицата.Модераторски екип на fiat-bg.org
                    kara fiat marea wikend

                    Коментар


                      Re: здравей

                      trak20 написа:
                      здравейте случвало ли ви се е следния проблем.дебитомера ми е за смяна казаха ми от сервиза в който си карам колата,смених го с нов на бош са6тия номер сичко сащото.ала да ама не започна с новия дебитомер да ми пуши много колата и да набира много бавно на моменти.смених го с 2 дебитомер и пак сащия номер.ядосах се и отидох при момчетата от сервиза и сложих стария си дебитомер и сега си4ко си е добре както си беше.питам случвало ли се е на някой от форума и кав е проблема.
                      Извода трябва сам да си направиш и да ти е ясен:прочети внимателно първия пост от темата,научи се сам да си правиш проверка на дебитомера и недей да ходиш по сервизи.Поне за тази работа,пък за други по сложни няма да се отървеш.

                      Коментар


                        За тези, които се интересуват, в прикачения файл е показано устройството и принципа на работа на дебитомер
                        Прикачени файлове
                        Fiat Croma 2.4 Mjet 200hp
                        Fiat Croma 1.9 Mjet 150hp
                        Alfa Romeo 147 JTD - бивша

                        Коментар


                          Само да споделя че макс. стойност която ми даде дебитомера беше 4.25В при 4600 оборота на 3-та скорост.Мотора е JTD105.Може би на 4 и 5 скорост при тези обороти ще даде повече.По каталог го дават 4.45В (480кг/ч въздух)-това макс може да измери този дебитомер Bosch 0280218019 .

                          Коментар


                            Проучвам нещата дали може да се настрои по МАР и да се елиминира МАФ-а.
                            F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                            Коментар


                              emzo написа:
                              Проучвам нещата дали може да се настрои по МАР и да се елиминира МАФ-а.
                              Хмм,мисля че точно при този мотор/софт няма да може.Тук Мап-а само следи какво е налягането в колектора и ако то е над 2500 мбара,би трябвало мотора да влиза в сервизен режим.Понеже налягането на турбината не се управлява от ЕКУ-то,а Мапа само информативно следи абсолютното налягане в колектора,не ми се вярва да може да се направи тази схема.Въпреки че без да съм видял картите мога само да гадая както правя и сега.Сподели резултата от проучването като си готов.Поздрави.

                              Коментар


                                Ааа аз за моя си мотор говоря
                                F9Q750 @ 151hp/332.2Nm

                                Коментар

                                Working...
                                X