В корпуса на дебитомера освен двата датчика (за дебита и температурата) друго не съм забелязал да има ...
Skip_01 написа:
ПП/ Не казвам че тези +12 волта са излишни ... Сигурно има някакво обяснение за нуждата от тях, но в момента не се сещам за какво се използват ... ама това не е важно сега ...По-съществен си остава въпроса от предният ми пост - може ли проблем в алтернатор, акумулатор, кабели ....... да предизивика симптоми и поведение на двигателя като от невярно работещ дебитомер ...
Казва се стабилизатор на напрежение........................
В корпуса на сензора/дебитомера има стабилизатор на напрежение? ... за +5V?Тези +5V не идват ли от ECU-то? Макар че ако се откачи куплунга от дебитомера и се перемери какво има на пин 4 ще се види дали идва от ЕКУ .. ПП/ Не казвам че тези +12 волта са излишни ... Сигурно има някакво обяснение за нуждата от тях, но в момента не се сещам за какво се използват ... ама това не е важно сега ...По-съществен си остава въпроса от предният ми пост - може ли проблем в алтернатор, акумулатор, кабели ....... да предизивика симптоми и поведение на двигатерля като от невярно работещ дебитомер ...
Колега ако откачиш куплунга на MAF-сензора и подадеш контактен ключ на On,ще разбереш че от контролера идват 12 В от акумулатора и 5 В което е стабилизирано и стбилизатора на това напрежение е в самия контролер.Измерителя на въздуха/дебитомера/ и сензора за температурата на въздуха се захранват със стабилизирано напрежение 5 В, за това за да не се влияят от промените на напрежението на акумулатора.А в самия дебитомер има електронни пасивни и активни елементи които се захранват нормално с 12 В.Така че не може проблем в колебанието на напрежението на акумулатора в реално време,което нормално винаги съществува да повлияе на показанието на този измерител.Бъди спокоен,мислено е по този въпрос и са го направили хората както трябва да бъде.
В корпуса на дебитомера освен двата датчика (за дебита и температурата) друго не съм забелязал да има ...
Skip_01 написа:
ПП/ Не казвам че тези +12 волта са излишни ... Сигурно има някакво обяснение за нуждата от тях, но в момента не се сещам за какво се използват ... ама това не е важно сега ...По-съществен си остава въпроса от предният ми пост - може ли проблем в алтернатор, акумулатор, кабели ....... да предизивика симптоми и поведение на двигателя като от невярно работещ дебитомер ...
Ако го изкасапиш по подробно този дебитомер,тогава ще разбереш по добре какво има в него и ще си отговориш на въпроса.Всичко в него което трябва е запечатано и залято и не може да се прецени от външен поглед какво точно е съдържанието му.И още един път:колебанието на напрежението на акумулатора са без значение за точноста на работата му.
Благодаря. Логично обяснение.Имам един, дето няма никакво колебание на изхода (пин_5) и ще го изкасапя. Запазил съм го само заради температурния сензор, който е ОК.Ако стане добре ще направя снимки на съдържанието.
Току що направих и аз измервания на "дебиломера". Най-накрая се реших да го "боцна".Ето резултатите при работна температура на мотора около 75-80 градуса.:При контакт - 1ВПри 850об/м - 1,78ВПри 2000об/м - 2,60ВПри 3000об/м - 3,15ВПри 4000об/м - 3,62В Това всичко на празен ход разбира се.Под товар "би трябвало" да е повече.
При контакт - 1В При 850об/м - след като запаля (студен мотор) - 2.20 .... като е вече загряла - 1,88В При 2000об/м - 2,70В ... 2,95При 3000об/м - 3,25В ... 3,60При 4000об/м - 3,75В ... 4,35Първата колона - на място.Втората колона е при изкачване на лек баир (магистрала, преди тунела на Витиня) на 4-та скорост.Зависи и как ускоряваш. Ако я насъпваш е едно, а ако ускоряваш по-полека - резултатите са сравнително по-ниски. Това е така, щото оборотите на турбото са различни. Аз не мога да настъпя много, щото съдеинителят ми почва на букува и оборотите скачат в червеното. Нещо нямах мощност и търся къде е причината. Дебитомера го смених преди година (не е Бош, а другия от сайта на axm-auto.com) и вероятно е добре. Май излиза че и турбото трябва да е наред. Въздуховодите са изчистени и проверени (единият е сменен с нов) ... стегнати с нови скоби ... Мисля че е добре да се гледа и колко бързо реагира дебитомера при промяна на оборотите. Например, като си на 4000 об/мин и изключиш от скорост, стрелката на оборотомера и показанието на уреда трябва почти в синхрон да спаднат. В случая е по-удобно да се ползва някакъв стрелкови мултимер ... или цифров професионален, който може да показва и графично (подобно на осцилограма). Щото ако дебитомера реагира "лениво" - или е замърсен ... или вече му е време за вечните ловни полета. Това за "ленивостта" са мои разсъждения и може да бъркам нещо ....
Колега @Skip_01 при мен с ел. ЕГР-клапан нещата с дебитомера стоят малко по различно, може и при другите с вакумните ЕГР-и да е така, но не съм пробвал и не мога да кажа дали е като при мен. При мен на празен ход трябва да е 300мг ако е повече от 300мг ЕГР-а веднага отваря до толкова, че стойността да стане 300мг. ако е по малко пък съответно затваря. Един вид ЕГР-а винаги регулира показанието на дебитомера при всякакви обороти и винаги стойностите са едно към едно с тези за даденият режим.
Колега ако откачиш куплунга на MAF-сензора и подадеш контактен ключ на On,ще разбереш че от контролера идват 12 В от акумулатора и 5 В което е стабилизирано и стбилизатора на това напрежение е в самия контролер.Измерителя на въздуха/дебитомера/ и сензора за температурата на въздуха се захранват със стабилизирано напрежение 5 В, за това за да не се влияят от промените на напрежението на акумулатора.А в самия дебитомер има електронни пасивни и активни елементи които се захранват нормално с 12 В.Така че не може проблем в колебанието на напрежението на акумулатора в реално време,което нормално винаги съществува да повлияе на показанието на този измерител.Бъди спокоен,мислено е по този въпрос и са го направили хората както трябва да бъде.----------------------Ако имаме пробил диод на генератора е много вероятно да имаме колебание на напрежението на пин 5 при постояна скорост на двигателя
здравейте случвало ли ви се е следния проблем.дебитомера ми е за смяна казаха ми от сервиза в който си карам колата,смених го с нов на бош са6тия номер сичко сащото.ала да ама не започна с новия дебитомер да ми пуши много колата и да набира много бавно на моменти.смених го с 2 дебитомер и пак сащия номер.ядосах се и отидох при момчетата от сервиза и сложих стария си дебитомер и сега си4ко си е добре както си беше.питам случвало ли се е на някой от форума и кав е проблема.Писането на кирилица е задължително. Забранено е писането с латински букви, както и заместването на буквите "Ч", "Ш", "Щ" и други с цифрени означения като "4" и "6" или с някакви други знаци извън кирилицата.Модераторски екип на fiat-bg.org
здравейте случвало ли ви се е следния проблем.дебитомера ми е за смяна казаха ми от сервиза в който си карам колата,смених го с нов на бош са6тия номер сичко сащото.ала да ама не започна с новия дебитомер да ми пуши много колата и да набира много бавно на моменти.смених го с 2 дебитомер и пак сащия номер.ядосах се и отидох при момчетата от сервиза и сложих стария си дебитомер и сега си4ко си е добре както си беше.питам случвало ли се е на някой от форума и кав е проблема.
Извода трябва сам да си направиш и да ти е ясен:прочети внимателно първия пост от темата,научи се сам да си правиш проверка на дебитомера и недей да ходиш по сервизи.Поне за тази работа,пък за други по сложни няма да се отървеш.
Само да споделя че макс. стойност която ми даде дебитомера беше 4.25В при 4600 оборота на 3-та скорост.Мотора е JTD105.Може би на 4 и 5 скорост при тези обороти ще даде повече.По каталог го дават 4.45В (480кг/ч въздух)-това макс може да измери този дебитомер Bosch 0280218019 .
Проучвам нещата дали може да се настрои по МАР и да се елиминира МАФ-а.
Хмм,мисля че точно при този мотор/софт няма да може.Тук Мап-а само следи какво е налягането в колектора и ако то е над 2500 мбара,би трябвало мотора да влиза в сервизен режим.Понеже налягането на турбината не се управлява от ЕКУ-то,а Мапа само информативно следи абсолютното налягане в колектора,не ми се вярва да може да се направи тази схема.Въпреки че без да съм видял картите мога само да гадая както правя и сега.Сподели резултата от проучването като си готов.Поздрави.
Коментар