Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

МАФ-ДЕБИТОМЕР

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ogi28b написа:
    Предполагам коментарите по онази тема трябва да останат за тук. Прочетох я, браво на колегата Стефан! Ето и въпросите:Stefan Hadjov - как на базата само на това което си описал, мога да разбера дали показанието на датчика е коректно? Ами ако датчика е леко зацапан, респективно отчита по-малко постъпил въздух, но с малко отклонение, това значи че не е наред, въпреки че напрежението вероятно ще влезе в цитираните от теб граници. Не трябва ли да има нещо като графика, която показва реалното напрежение в зависимост от оборотите, с точни числа? Например при 1500 - 2.4 волта, при 2000 - 2.7 волта, при 2700 - 3.3 волта, при 3000 - 3.8 волта..... нещо такова? Не мога да приема че при определени обороти на празен ход сигналът трябва да е м/у 4.2 и 4.5 волта. Това е разлика от 3 десети, или близо 10 % отклонение. Както и колегата BO e отбелязал - как да съм сигурен че тези стойности са реални, без да знам точна стойност? Според мен би трябвало да се тества когато турбината прави максимално налягане, и тогава да се мери с професионална апаратура дали точно при 3000 оборота, напрежението е точно 4.25 волта (примерно).
    Отговора ще получиш по-късно.Сега излизам.........

    Коментар


      #17
      Stefan Hadjov написа:
      ogi28b написа:
      Предполагам коментарите по онази тема трябва да останат за тук. Прочетох я, браво на колегата Стефан! Ето и въпросите:Stefan Hadjov - как на базата само на това което си описал, мога да разбера дали показанието на датчика е коректно? Ами ако датчика е леко зацапан, респективно отчита по-малко постъпил въздух, но с малко отклонение, това значи че не е наред, въпреки че напрежението вероятно ще влезе в цитираните от теб граници. Не трябва ли да има нещо като графика, която показва реалното напрежение в зависимост от оборотите, с точни числа? Например при 1500 - 2.4 волта, при 2000 - 2.7 волта, при 2700 - 3.3 волта, при 3000 - 3.8 волта..... нещо такова? Не мога да приема че при определени обороти на празен ход сигналът трябва да е м/у 4.2 и 4.5 волта. Това е разлика от 3 десети, или близо 10 % отклонение. Както и колегата BO e отбелязал - как да съм сигурен че тези стойности са реални, без да знам точна стойност? Според мен би трябвало да се тества когато турбината прави максимално налягане, и тогава да се мери с професионална апаратура дали точно при 3000 оборота, напрежението е точно 4.25 волта (примерно).
      Отговора ще получиш по-късно.Сега излиам.........
      По-късно ще разберем, как се тества точно.Наистина и на мен ми е интересно и за това и аз чакам.Хайде излизам и аз
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #18
        еми освен и аз да изляза?? Вие двамата трябва по-често да спорите, раждат се велики теми!!

        Коментар


          #19
          ogi28b написа:
          Предполагам коментарите по онази тема трябва да останат за тук. Прочетох я, браво на колегата Стефан! Ето и въпросите:Stefan Hadjov - как на базата само на това което си описал, мога да разбера дали показанието на датчика е коректно? Ами ако датчика е леко зацапан, респективно отчита по-малко постъпил въздух, но с малко отклонение, това значи че не е наред, въпреки че напрежението вероятно ще влезе в цитираните от теб граници. Не трябва ли да има нещо като графика, която показва реалното напрежение в зависимост от оборотите, с точни числа? Например при 1500 - 2.4 волта, при 2000 - 2.7 волта, при 2700 - 3.3 волта, при 3000 - 3.8 волта..... нещо такова? Не мога да приема че при определени обороти на празен ход сигналът трябва да е м/у 4.2 и 4.5 волта. Това е разлика от 3 десети, или близо 10 % отклонение. Както и колегата BO e отбелязал - как да съм сигурен че тези стойности са реални, без да знам точна стойност? Според мен би трябвало да се тества когато турбината прави максимално налягане, и тогава да се мери с професионална апаратура дали точно при 3000 оборота, напрежението е точно 4.25 волта (примерно).
          @OgiОги,няма по-точно измерване на този датчик от това,което съм описъл.Ако ти измериш в къщи в контакта си 220В,сигурен ли си че наистина е точно толкова.Може да е 210,но е достатъчно за да ти работят всички уреди в къщи нормално.Честотата също не е верна.Мерил съм 49 ХЦ и 51 ХЦ.Ако датчика ти е зацапан,няма да ти излезат тези стойности.Няма да влезеш в дадения допуск,който съм цитирал.Ако ти е зацапан възд.филтър,ще бъдеш в долната граница на допуска 1,8-1,9 В при празем ход.При нов филтър,ще бъдат по-високи до 2,0-2,1 В.Ами направи една обратна връзка за експеримент.Запуши с нещо възд.филтър да видиш как стойностите отиват надолу.Това даже е задължително да се направи при тестване за да се види колко е чувствителноста на датчика.Как реагира на реални промени.Аз например така проверявам в какво състояние е възд.филтър.Като знам,че при нов дава 2.1 В и ако ми отчете 1,7 В или по-ниско знам вече че в филтърната кутия вероятно има врабчета и шашарки или ако филтъра се окаже чист значи дебитомера не отчита коректно.Това първото е за майтап де.Защо не трябва да има графика.Ние на място при този тест/а не в движение/няма как да натоварим истински двигателя и от там и турбината.Единствения симулативен товар е като се натисне рязко педала на газта и отпусне.Това е единствения начин да се натовари двиг.на място и тогава стойностите растът.Когато си в движение при този тест и може реално да се натовари двигателя по продължително и се даде възможност на турбината да влезе в макс.режим то тогава стойностите могат да достигнат 4,9 до 5 В.Аз лично съм замервал 4,95 В.Разбира се това е при много добра турбина без никакви загуби,нов възд.филтър и продължителен пълен товар/педала на газта натиснат до край на трета предавка около 3000 об на двигателя,колата е в равновесие без да се ускорява/.За да е голям товара по време на теста даже държа леко натисната спирачката.Тогава турбината набива с максимален дебит,налягането в всмукат колектор е най голямо и количеството въздух влизащо в двигателя е най много и съответно отчетените стойности на напрежението е в горната възможна граница.В този момент ако си поставил и манометър след турбината ще ти показва 1-1,1 бара. Защо има три десети разлика в данните.Всяка стойност в техниката има толеранс, допуск в който се движат реално дадени стойност.Тези стоиности никога не могат да бъдат точни до трети знак.Зависят от състояние на възд.филтър,турбина,загуби хидродинамични при различни двигатели са различни и от още други неща.Затова се казва от-до.Ти да не би да си въобразяваш,че всички двигатели излизат от Фиат 105.000 к.с.Същото важи за макс.момент и всичко в автомобила е така.Един може да дойде 102,друг 107 и т.н.Всичко в техниката е от -до. И в крайна сметка ако смяташ този метод за измерване за неточен предложи друг по-точен.Или отиди на комп. диагностика ако смяташ,че е по точен,но там също се следи това напрежение но мерните еденици са други.И там също има допуски и то много по-гоплями.В моята практика аз всички датчици меря по подобен начин/разбира се за някои трябва да става с осцилоскоп/ и до сега нямам проблеми с неверни стойности.Освен това аз тези стойности не съм си ги изсмукал от пръстите а ползвам фирмени данни за тестване дадени в професионална фирмена литеретура.Мой е само метода,който съм си създал за достигане до тези данни в реално време.Дано съм задоволил любопитството ти и съм разсеял твоите съмнения.

          Коментар


            #20
            ogi28b написа:
            ...Не мога да приема че при определени обороти на празен ход сигналът трябва да е м/у 4.2 и 4.5 волта. Това е разлика от 3 десети, или близо 10 % отклонение. Както и колегата BO e отбелязал - как да съм сигурен че тези стойности са реални, без да знам точна стойност? Според мен би трябвало да се тества когато турбината прави максимално налягане, и тогава да се мери с професионална апаратура дали точно при 3000 оборота, напрежението е точно 4.25 волта (примерно).
            Оги, ако погледнеш внимателно - дебитомера се намира точно след въздушния филтър и доста преди турбината... Според мен тук турбината като цяло играе малко роля на "надув", а по-скоро ролята е на "засмук"... поправи ме ако греша, но данните които постъпват са обем въздух преди турбина и преди охладител.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #21
              @ Стефан ХаджовКолега, дай ми твоите данни, които използваш за точно този парт номер на Бош!Защото и аз използвам техническа литература, от Бош и имам абсолютно точните числа при определено количество въздух.Значи тези числа аз въобще няма да се нагърбвам да ги давам като пример даден от теб.Най малкото този вид електроника дава изходно напрежение с точност десетохилядна, и то точно при определено количество въздух преминал през него.Как ги измери и точно тези 5 волта напрежение, защото както и цитирах. точно на парт номер 0280218019 максималното допустимо изходно напрежение е 4.4578 ! Забележи с каква точност се работи.Ти говориш за някакви си разлики от порядъка на 0.5 волта!Мога да ти кажа също, че оригинално в тази електроника, допуска с който работиш е супер прецизен.Също мога да кажа, че тези 0.5 волта цитирани от теб се равняват на приблизително 100% разлика на количеството засмукван въздух.Хайде отговори на човека оригинално в темата, какво ще стане или въобще дали става този дебитомер за неговата кола!Също мога да кажа ако сбъркаш дебитомера и сложиш 0281002309 примерно, както е и честа грешка, то именно разликата е от порядъка на 0.3 волта (пак супер грубо го казвам), и тогава колата ти става един куц кон.Тогава аз като си измеря на празен ход, както и да е - тя ще работи пак.Ама под товар, вместо дебитомера да изкара примерно 4.1 волта, то изкарва 4.4 волта, то разликата в дозирането на гориво ще бъде от порядъка на 28%Ти представяш ли си ако в дозирането на гориво се допускаше такава разлика какво би станало Съжалявам, че работя с точни цифри ОТНОВО
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #22
                jenshen73 - може би наистина няма да е правилно така да меря, но при максимален надув, предполагам че има и максимално засмукване, затова така го написах.

                Коментар


                  #23
                  Моя дебитомер съм виждал на диагностиката във Вантотрейд лично какви показания дава и бяха същите. От 400-450(тук вече не помня, до максимум 650 при пълно натискане на педала и вдигане на оборотите до червено. Компютъра имаше таргет 300 за на празен ход и 1200 за при максимален надув. Тоест таргета е за на място и според мен сеопределя спрямо оборотите в момента. При все това аз не вярвам и на ванотото, че дебитомера ми не наред. Колата влиза до 5000 оборота на 2-ра и 3-та и сори ама ако дебитомера е преебан и дава наполовината от стойността, която е реална просто тогава колата е няма как да не е по спъната и да ускорява добре и във високи обороти. Та не знам на какъв комп е мерено това при теб, ама гледам, че резултатите ти са същите като моите. За мен моя дебитомер си е ОК. Пробвахме го и на една алфа, колата си е пушка и влиза безпроблемно в червената зона. Единствено вярвам вече, ако ми дадът чисто нов дебитоемер и с него има разлика от моя във вървене или нещо други, че моя не наред.

                  Коментар


                    #24
                    toshi83 написа:
                    Моя дебитомер съм виждал на диагностиката във Вантотрейд лично какви показания дава и бяха същите. От 400-450(тук вече не помня, до максимум 650 при пълно натискане на педала и вдигане на оборотите до червено. Компютъра имаше таргет 300 за на празен ход и 1200 за при максимален надув. Тоест таргета е за на място и според мен сеопределя спрямо оборотите в момента. При все това аз не вярвам и на ванотото, че дебитомера ми не наред. Колата влиза до 5000 оборота на 2-ра и 3-та и сори ама ако дебитомера е преебан и дава наполовината от стойността, която е реална просто тогава колата е няма как да не е по спъната и да ускорява добре и във високи обороти. Та не знам на какъв комп е мерено това при теб, ама гледам, че резултатите ти са същите като моите. За мен моя дебитомер си е ОК. Пробвахме го и на една алфа, колата си е пушка и влиза безпроблемно в червената зона. Единствено вярвам вече, ако ми дадът чисто нов дебитоемер и с него има разлика от моя във вървене или нещо други, че моя не наред.
                    Таргета както каза е 300-та да.При твои отчетени 400, то колата ти теоретично няма да върви по-малко а дори обратното, ще върви повече. Ама обикновено дебитомера се скапва в обратната посока - започва да отчита по-малко. Ти си едно от малките изключения. Малко по-трудно се мери под пълен надув, ама ако дебитомера ти запази това повишение, то колата ти в този случай трябва да изпушва.Има един колега - Хаджов - задай му въпроса, при зададени в компютъра на 1.9 таргет 300мг/и, то колко волта прави това.Питай го също при пълен надув при 1200мг/и това колко волта прави.
                    A20DTH ЖТД ама не баш
                    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                    Коментар


                      #25
                      Дебитомер

                      Здравейте колеги имам един проблем със алфа 2.4JTD 136коня 1998г. Във високите обороти се губи мощност след 3500 оборота,мисля че не върви като 2.4,проверих дебитомера с мултицет на обороти дава 2.33 волта а като я изрежа ми дава 4.6 волта, мисля че не е за мойта кола 0281002309,можели заради този дебитомер да не върви както трябва,каква е разликата между двата дебитомера 0281002309,0280218019, какви стойности имат тези двата за да ги сравня,знам че едното е за ЕВРО3 а другото ЕВРО2

                      Коментар


                        #26
                        Защо реши, че не върви? Сравни ли я с някоя друга за да имаш база за сравнение? По напрежение както си го мерил излиза, че е изправен дебитомера. При мен показанията са същите при 2.4 но ЕВРО3.

                        Коментар


                          #27
                          Не съм мерил друг дебитомер,колата я купих с този деб.0281002309 и никаде не го дават за мойта кола,повече от 185км не мога да дигна,и искам да знам какви стоъности има завотски този 0281002309 или каква е разликата между двата 0280218019,а ускорението е слабо от 0 до 100 почти за 11 сек. мисля че повече трябва да върви.Един приател има пасат 4 1.9 110кс. ТДИ с чип, правихме с него дърпане след четвърта скорост той ме минава почти една кола напрет а на пета вече две коли напрет,всичко друго е провервно по колата всичко си работи както трябва и забелязах че грам не пуши колкото и да го йуркам не пуши,това означава бедна смес.

                          Коментар


                            #28
                            Изключи дебитомера и виж тогава как ще върви. Макар, че на един колега Мареата Jtd130 също не пуши и върви................

                            Коментар


                              #29
                              Днес искарах буксата на дебитомера съвсем малко мудна стана едвам се усеща разликата, при вас как е като се искара буксата имали голяма разлика?

                              Коментар


                                #30
                                Re: картер за фиат мареа 1.9 тд 100кс. 97г

                                здравеите колеги имам един проблем вчера спуках картера на мареата и сега ми трябва картер,моля някои ако има да ми предложи.На неподходящо място си задал въпроса!Модераторски екип на fiat-bg.org

                                Коментар

                                Working...
                                X