Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Термостат от Рено 5

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    2she написа:
    моя термостат го взех за 35лв. мисля че неси заслужава да се тормозиш за 20-25лв. разлика.сложих го на есен и до момента си работи перфектно.
    Колега какъв е тоя термостат?Много евтин за JTD.Аз моя го смених днес и струва точно 100 лв.Термостатът ми е BEHR с температурния датчик.Кажи от къде ги намираш тия термостати за по 35 лв.Говоря точно за JTD двигателите.

    Коментар


      #17
      колата ми е JTD както пише,нямам спомен за марката но въпроса е че работи и цената неси я измислям аз.нямам сметка да ви лъжа,просто не копувайте от първия голям магазин,там и цените са им големи в повечето случаи.моя го купих в неделен ден от едно невзрачно магазинче (по-малко и от гараж),доставиха им го след няколко часа и след още някоко беше на колата ми.
      BRAVA 1.9 JTD 105hp+ EX
      E46 320D

      Коментар


        #18
        Кажи откъде го взе тоя термостат за 35 лв и какъв е?

        Коментар


          #19
          Много ми се иска да чуя компетентно мнение дали би могло да има проблеми(системата) след присадка на термостат от Рено.
          Fiat Punto 1.7TD

          Коментар


            #20
            Моето не е компетентно, но никога не бих си сложил термостат по този начин, освен ако не съм напълно убеден че стария термостат е запецнал в напълно отворено положение, а не наполовина да речем, и новия може да се отвори не по-малко отколкото стария, и то на същата температура.

            Коментар


              #21
              ogi28b написа:
              Моето не е компетентно, но никога не бих си сложил термостат по този начин, освен ако не съм напълно убеден че стария термостат е запецнал в напълно отворено положение, а не наполовина да речем, и новия може да се отвори не по-малко отколкото стария, и то на същата температура.
              Прав си за това. Но мене силно ме притесняват изказванията на колеги, че след смяна новите термостати се скапват след има няма година. На фона на цената им от стотина лева не е никак приятно. Верно незнам какви термостати/марка са взели но...
              Fiat Punto 1.7TD

              Коментар


                #22
                bogidar написа:
                ogi28b написа:
                Моето не е компетентно, но никога не бих си сложил термостат по този начин, освен ако не съм напълно убеден че стария термостат е запецнал в напълно отворено положение, а не наполовина да речем, и новия може да се отвори не по-малко отколкото стария, и то на същата температура.
                Прав си за това. Но мене силно ме притесняват изказванията на колеги, че след смяна новите термостати се скапват след има няма година. На фона на цената им от стотина лева не е никак приятно. Верно незнам какви термостати/марка са взели но...
                аз взех Вернет преди 8 месеца и НЕ СЪМ ДОВОЛЕН !!!

                Коментар


                  #23
                  u_bo написа:
                  аз взех Вернет преди 8 месеца и НЕ СЪМ ДОВОЛЕН !!!
                  Е за това става въпрос. Как да дам 100+лв. като незнам ефекта какъв ще е. Хубаво Вернет не става - тогава BEHR или EPS ама не ми стиска.Същата работа при мен е климатика. Всяка година го правя(2поредни) и давам по 110лв и ми писна...
                  Fiat Punto 1.7TD

                  Коментар


                    #24
                    bogidar написа:
                    Много ми се иска да чуя компетентно мнение дали би могло да има проблеми(системата) след присадка на термостат от Рено.
                    Колеги,прочетох внимателно темата по замяната на оргиналния термостат с предложения от Рено и моето мнение е следното.Имам впечатлението,че оргиналните термостати на Фиат нямат дълъг ресурс.Нямам отговор защо.Тези,които се предлагат по магазините са с още по-малък.Доброто качество термостат издържа 8-10 години.За съжаление при Фиат не е така.А и цените са им безобразно високи.Лично аз за две години се наложи два пъти да сменя термостат.Да се кара с дефектен е съвсем неприемливо по известни причини.За това смятам,че решението с термостата от Рено е приемливо и ще се аргументирам.Какъв е критерия за коректната работа на един термостат.За възможни най-кратко време да вкара двигателя в нормален температ. режим-85-90 градуса и да нараства при по-тежки натоварвания до температурата до включване на вентилатора и след това да се връща на същата.Ако това е изпълнено и се наблюдава на термометъра няма никакви проблеми за двигателя и за комфорта на отоплението.Всички съмнения са неоснователни.Що се касае за специфичната конструкция на оргин.термостат/и за това го оскъпява/и работата за затварянето на малкия кръг на охлад.с-ма не е съществено,защото всички системи имат малък кръг и не всички ги затварят при отваряне на голямия.Както е при Рено-двигателите и много други.Единствения недостатък,който бихте забелязали спрямо оргинал. термостат е това че при режими на работа на подгряване когато се отвори голямия кръг до изравняването на температурите на малкия и голямия кръг ще се наблюдава едно колебаене на температураюта на термометъра в рамките на няколко градуса но след изравняването им това изчезва.Наблюдава по подчертано при по-студено време когато този процес е по-дълъг.Това наистина е избегнато при оргин.термостат и не ми се иска да го обяснявак как става чрез по сложната му конструкция защото е много дълго.Но щеше да е идеално,ако термостата беше по-надежден и по евтин.И Ауди,Фолксваген са го направили така,но термостата им струва 16 лв,и издържа с години.За това смятам,че замяната му с този от Рено си заслужава макар и с цената на този дребен компромис.Ако термостата на Рено е добър /двигателя се подържа в нормален темп.режим/ карайте спокойно.Няма никакви проблеми за двигателя.И да му дойде времето на термостата цената му знаете колко е и замяната му е елементарна.

                    Коментар


                      #25
                      Сега първо да уточня,че всички нестандартни интервенции по автомобила ми си ги правя просто за кеф и лично удовлетворение!Същото е и с този термостат.От скоро карам Фиата и страшно много му се кефя,щото наистина си е мойта кола. :D В този ред на мисли, след като прочетох най различни теми за оригиналния термостат ми стана ясно,че няма да е лошо да си направя експеримент!И да ... точно това направих.Срещо 9лв/магазин в Пловдив/си взех термоса/отваря при 86гр./ и мога да ви уверя,че работи перфектно.Стрелката не мърда от хоризонтално положение,и при пуснато парно,и при климатроник на 19градуса,и при средна скорост от 90км/ч!!!Преди този експеримент,дори с "облечен" воден радиатор неможех да достигна ~70градуса и беше лошоо...Стефан ,само не мога да разбера логиката на затварянето на малкия кръг при отварянето на големия?Моля ,обясни с думи прости ,благодаря предварително!
                      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                      http://www.keepfighting.ms

                      Коментар


                        #26
                        Jimy написа:
                        Срещу 9лв/магазин в Пловдив/си взех термосат
                        И аз се уредих с такъв за 9лв. След мнението на Stefan Hadjov имам спокойствие да почна интервенцията. Предполагам, че и за мойто Пунто ще стане по същия начин като за Брава/Браво...
                        Fiat Punto 1.7TD

                        Коментар


                          #27
                          Jimy написа:
                          Стефан ,само не мога да разбера логиката на затварянето на малкия кръг при отварянето на големия?Моля ,обясни с думи прости ,благодаря предварително!
                          Логиката е следната:антифриза има лоша топлопроводност/по-лоша от водата/Когато е затворен голямия кръг ако няма циркулация на антифриза в двигателя в процес на подгряване ще има зони на по-висока температура и по ниска температура в водната риза.За това се прави принудително движение на антифриза чрез така наречения малък кръг.Когато започне да се отваря големия кръг при достигане на определените градуси от термостата има движение и през двата.Някои фирми предпочитат в този момент да затворят малкия кръг и да прекарат цялото количество антифриз през голямия.Въпрос на конструкторско решение.Но понеже по принцип малкия кръг е с малъг дебит и минава сравнително малък процент течност в сравнение с голямия то дали ще е отворен или затворен не оказва никакво влияние на температурата на двигателя.Термометъра много точно доказва това.

                          Коментар


                            #28
                            Благодаря!Успех и в твойте експерименти!
                            Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                            Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                            http://www.keepfighting.ms

                            Коментар


                              #29
                              Направих присадката с термостата от Рено 5 за колата от подписа. Става бих казал елементарно и не отнема повече от час ако имаш всичко под ръка и не се сваля стария термостат. Сваля се акумулатора, един пласмасов капак и планка с разни "джунджурии", две скоби за маркуча от термостата към радиатора в който се навира "присадката". Ще видя тези дни как се държи колата и ще пиша. Ще повторя операцията защото маркуча се оказа със спукан повърхностен слой и е наложително да се замени за да не стане беля.
                              Fiat Punto 1.7TD

                              Коментар


                                #30
                                Колеги,както писах в една друга тема реших да сложа термостат от Рено 5.Отначало го сложих на място на №1/много загрява/ с пишляка към термостата,след това го слижих на място № 2/не загрява/.Има ли някои,които е правил тази процедура при този двигател/ТД100/,или поне някаква идея да дадете.
                                Прикачени файлове

                                Коментар

                                Working...
                                X