Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Чип туниг" - митове и реалност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    ogi28b написа:
    Е добре де, значи единия маркуч целия е омаслен, и по маслото са полепнали бокллуци, и по боклуците отгоре - прясно масло, то си личи, и все пак нямам проблем с въздуховодите, така ли ? Прецизна - имам предвид малко да се промени реакцията на педала, а и точно това пушене - ако е настроено прекалено много гориво да пуска, малко да се "върне". Как мога да бъда сигурен че нямам пробив в някой маркуч, или някоя скоба да не държи добре, без да се провери всичко?
    Сега разбирам,това е настройка на слуки.Променяш нещо и не знаеш какъв ще е резултата.Просто целиш,ако се получи.Без обратна връзка за резултата по време на настройката.А що се касае за загуби след турбото,примери си налягането на турбината в реално време и ще разбереш има или няма загуби.Заводската настройка е 1,05 бара под товар.

    Коментар


      #17
      Ами по принцип това замърсяване ма маркуча след турбото, където се наслоява доста, как да се изразя - все едно както се казва масло мешано с кал, добавено малко набухвател и омешано добре с някой миксер на ВС Телешоп е напълно нормално да се налепва върху маркучите след турбото, особено от на маркуча, който е между турбото и интеркулера.Аз до сега не съм виждал такъв автомобил, който двигателя да не му е мит и да няма въпросната консистенция върху въпросния маркуч.Също до сега не съм виждал турбо-дизелов агрегат и като му махнеш маркуча от вътрешната му страна да няма масло!Правил съм си експеримента и върху Мерцедес Ц220 на 40к км от завода и в него си имаше масло!Маркуча единствено да го провериш ако си мислиш, че може да е пробит е да го свалиш и да го огледаш много внимателно. В повечето случаи при този двигател се къса маркуча от интеркулера до смукателния колектор, Най-често от долната му страна!Ако наистина си мислиш, че може маркуча да е скъсан някъде е това - сваляш и с много натискания и дърпания го оглеждаш много добре, защото иначе на външно без да го огъваш в повечето случаи няма да се види, освен ако не е с тотална щета. Ама ако има толкова голям спад на надув се чува и как съска.Та така от мен.
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #18
        Така и аз да си кажа впечатленията. Колата набира определено по-добре и се чувства много по лека за каране. Разликата много лесно се усеща при доускорение на по-висока предавка. Разбрал съм се да се дръпнем с един приятел с golf 3 gti 115 к.с. с нещо пипано по двигателя в Италия и ми се струва че нещата ще са на кантар. Относно пушенето - дайте да уточним кой какво рабира под пушене. При мен колата определено не пуши повече от преди, защото на огледалото не се вижда нищо. Като дам газ на 4-та или 5-та онзи ден забелязах, че първоначално изпушва разбира, но това според мен е нормално за дизел. Ще гледам да направя клипче с някой, който кара зад мен, защото това е единствения реален начин да се види пуши или не.Вчера напълних резервоара до горе и резултата беше 6.7 л/100 при положение, че колата е напъвана повече от нормалното ми каране. В подписа ми можете да видите предишните ми наливания. Ще трябва да засека още един, два пъти за да може реално да се види какъв е разхода. Искам да подчертая, че засичам разхода винаги с пълнене до горе, докато се види първия път нафтата.Относно чип тунинга - нямам желание да убеждавам никой за това дали има полза или не. За мен полза има и съм доволен от резултата. Освен това не знам за друг начин на такава цена да се постигне такъв резултат. Следващото за което търся информация е за повишаване на налягането на турбината с боост контролер.Само още едно допънение за пушенето. Аз съм със K&N филтър ако има значение.
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          #19
          При мен изпушването ,като подам рязко газ,е повече от преди ремапа.Сега засичам разхода по метода *пълно-пълно*. Вървенето е много по-добро.Пробвах се с Браво 1,8.При старт от място,до 150км/час, моето беше с около кола и половина отпред. С Калибра 115кс положението беше още по-зле.За Калибрата. Засичането беше с коли на мои познати.Естествено е ,че не съм ги карал на диагностика преди опитите.Исках в неделя да се пробвам с на колегата val купето,но нямаше възможност. Появи се обаче и проблем със съединителя.На пета предавка и скорост около стотина километра,при рязко подаване на газ,съединителят започва да боксува.Според мен си е бил пътник,защото колата е на 171000км. Бях пуснал питане за дебелината на феродото,но никой не можа да ми отговори.
          Octavia RS
          Evo 10-служебната играчка.

          Коментар


            #20
            ogi28b написа:
            Е добре де, значи единия маркуч целия е омаслен, и по маслото са полепнали бокллуци, и по боклуците отгоре - прясно масло, то си личи, и все пак нямам проблем с въздуховодите, така ли ? Прецизна - имам предвид малко да се промени реакцията на педала, а и точно това пушене - ако е настроено прекалено много гориво да пуска, малко да се "върне". Как мога да бъда сигурен че нямам пробив в някой маркуч, или някоя скоба да не държи добре, без да се провери всичко?
            Оги, каква е връзката между въздуха и маслото? И моята е омазнена - до колкото знам - де що JTD105 има - всичките са омазненени и измърсени около турбината. Маслото според щеката е ОК, но няма как да знам колко ОК е всъщност.
            Steliyan's Life!
            FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

            Коментар


              #21
              Относно съединителя,карам Пунто 1.9 JTD Смених съединителя с чисто нов,след 1000 км последва Чипосване и чисто новият съединител започна да изпуска като дам газ рязко.... Няма значение нов или стар,все изпуска ако е як чипа Колата ми започна да пуши много , Черно.
              Punto 1.9 JTD

              Коментар


                #22
                Red Storm - на 5-та с около 100, си с около 2400-2500 оборота, или по-малко даже, нормално е да буксуваш при пълна газ. Значи всички смятате че е нормално да има омасляване? Ами това омасляване - трябва му масло, иначе няма да е омасляване. Значи маслото отнякъде пробива! щом маслото пробива, и въздуха ще пробие. Аз продължавам да мисля че не е нормално да има толкова масло там.

                Коментар


                  #23
                  Red Storm написа:
                  При мен изпушването ,като подам рязко газ,е повече от преди ремапа.Сега засичам разхода по метода *пълно-пълно*. Вървенето е много по-добро.Пробвах се с Браво 1,8.При старт от място,до 150км/час, моето беше с около кола и половина отпред. С Калибра 115кс положението беше още по-зле.За Калибрата. Засичането беше с коли на мои познати.Естествено е ,че не съм ги карал на диагностика преди опитите.Исках в неделя да се пробвам с на колегата val купето,но нямаше възможност. Появи се обаче и проблем със съединителя.На пета предавка и скорост около стотина километра,при рязко подаване на газ,съединителят започва да боксува.Според мен си е бил пътник,защото колата е на 171000км. Бях пуснал питане за дебелината на феродото,но никой не можа да ми отговори.
                  Ееееее чак пък и купе да биеш и то на Вал не вярвам освен ако не го управлява самия той.А сетих се и едно въпросче.С чипа променя ли се оборотите при които помпата изключва и с колко?
                  Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                  Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                  Коментар


                    #24
                    Tornado,оборотите стигат до 5000 без проблем.По-нагоре не съм го пробвал-просто няма смисъл.Но ускорението в диапазона 2200-4500об е сериозно.
                    Octavia RS
                    Evo 10-служебната играчка.

                    Коментар


                      #25
                      Red Storm написа:
                      Tornado,оборотите стигат до 5000 без проблем.По-нагоре не съм го пробвал-просто няма смисъл.Но ускорението в диапазона 2200-4500об е сериозно.
                      Е, че то и без чип леко се подминават 5к @Стефан:Колега, според теб от какво буксува съединителя, като чипнеш колата?Аз мисля, че ако се вдигне въртящият момент само с 10нм няма да доведе до този ефект.
                      A20DTH ЖТД ама не баш
                      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                      Коментар


                        #26
                        BO написа:
                        Red Storm написа:
                        Tornado,оборотите стигат до 5000 без проблем.По-нагоре не съм го пробвал-просто няма смисъл.Но ускорението в диапазона 2200-4500об е сериозно.
                        Е, че то и без чип леко се подминават 5к @Стефан:Колега, според теб от какво буксува съединителя, като чипнеш колата?Аз мисля, че ако се вдигне въртящият момент само с 10нм няма да доведе до този ефект.
                        Кey-control на 1,9 ЖТД-105 по заводска регулировка се задейства в диапазона между 4900-5100 об/мин.Ако задминава тези обороти има два варианта.Или оборотомера отчита грешно/5% е нормална грешка за този измерителен уред/,или е пипан софтуера.Не всяка кола на която е правен чиптунинг боксува съединителя.Това със сигурност се знае.Боксуват тези на които съединителя е в края на своя ресурс или е подменян с неоргинално менте.Като се знае че 99% от дизелколите на нашия пазар са мин. от 250000 а в повечето случаи от 300000 клм нагоре,може да се направи извод в какво състояние е съединителя ако не е сменяван с оргинален комплект. Излишно е да ме убеждаваш.,че след тази смешна промяна на софтуера е нараснал макс.момент с повече от 10-15 Нм.Но за един полуизносен съединител това наистина е много.

                        Коментар


                          #27
                          Добре де, как настъпвате JTD-то до долу? Аз моето и да го настъпвам в движение - няма много смисъл, ускорява си плавно Опитвал съм да го изфорсирам, да го излъжа, но компа си знае неговото... И да - Стефан е прав за съединителите ви... боксуват, щото са чао или сменени с пълни ментета.
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            #28
                            jenshen73 написа:
                            Добре де, как настъпвате JTD-то до долу? Аз моето и да го настъпвам в движение - няма много смисъл, ускорява си плавно Опитвал съм да го изфорсирам, да го излъжа, но компа си знае неговото... И да - Стефан е прав за съединителите ви... боксуват, щото са чао или сменени с пълни ментета.
                            Но само 10нм увеличение не може да се накара един съединител да боксува, от въобще не боксуващ такъв!Толкова много съм ги учил, че и да искаш не може да ме накараш да повярвам, защото знам и съм тествал много такива чудеса.Даже дипломирането ми мина с тема "Триещ многодисков електромагнитен съединител".На г-н Хаджов, само успех мога да му пожелая! Толкова изпитания, тестове, теория съм преминал на тема въртящи моменти и т.н., че дори сигурно и толкова километри не съм минал с колата И колега Хаджов, повярвай, не е толкова трудно да хванеш един вал и да му измериш въртящия момент който предава. А и с толкова вложени средства в една машина, проектирана изцяло за това, че дори и 0.5% отклонение са й много. Ама ти си знаеш твоето, няма убеждение. От темата с ламбда сонда, че нямало в дизелов двигател съм се отказал да те светвам в някой неща. Просто не искам да засягам никой, ама да кажеш на черното бяло, да ти покажат, че е черно и да кажеш, че това е нещо, което не е така....
                            A20DTH ЖТД ама не баш
                            1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                            Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                            Коментар


                              #29
                              Аз имам един конкретен въпрос...Как стои въпроса с чипосването на тд100. Колко се повдига мощноста,разхода,вървенето. Ако има някой такъв екземпляр да сподели впечетленията си.И конкретно към BO- Предлагаш ли чип за тд100 и колко му е цената ако го правиш?Имам и още един въпрос, макар че не е много по темата....Като загася колата на баир...вклучвам на скорост и очаквам да не тръгне...но моята леко полеко тръгва с прехлъцване...Та мисълта ми е може ли това да е от загуба на компресия?
                              Ex: Fiat Bravo 1,9TD100; Alfa Romeo 147 JTD; Audi A3 1.6, Audi A3 1,9TDI 131, Audi A6 3,0TDI, Alfa Romeo GT JTD, Audi A4 B7 1.9TDI

                              Коментар


                                #30
                                Geraka написа:
                                Аз имам един конкретен въпрос...Как стои въпроса с чипосването на тд100. Колко се повдига мощноста,разхода,вървенето. Ако има някой такъв екземпляр да сподели впечетленията си.И конкретно към BO- Предлагаш ли чип за тд100 и колко му е цената ако го правиш?Имам и още един въпрос, макар че не е много по темата....Като загася колата на баир...вклучвам на скорост и очаквам да не тръгне...но моята леко полеко тръгва с прехлъцване...Та мисълта ми е може ли това да е от загуба на компресия?
                                Аз не се занимавам с "чипване" на автомобили.Конкретно за ТД100 никой не иска да се навие да те "чипне", защото файда почти няма - както се казва ще ти покачат 10нм въртящият момент и няма да си удовлетворен от получения резултат.А относно това дали колата ти тръгва по наклон и на скорост е много относителен въпрос, защото зависи какъв е наклона И винаги с това "прихлецване" се допуска една основна грешка.Дизела с по-голямата си степен на сгъстяване, като двигател, "държи" повече на усилие. Но погледнато от тежестта на колата, когато я поставиш под наклон, то през скоростната кутия на дизела му се придава по-голям въртящ момент на коляновия вал и съответно един дизелов двигател трябва да "държи" по-голямо усилие при еднакви условия на тежест на колата и наклон на пътя. Това съчетано със степен на сгъстяване от около 17:1 при съвременен дизел, накрая може да се окаже, че в конкретния пример, един дизелов агрегат не може да "спре" колата както би се очаквало
                                A20DTH ЖТД ама не баш
                                1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                                Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                                Коментар

                                Working...
                                X