Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

"Чип туниг" - митове и реалност

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    "Чип туниг" - митове и реалност

    Колеги, тъй като има много наблюдения, спорове и всякакви други, реших да направя тази тема.Тук всеки ще може да се аргументира, защо чип тунинг, реалното усещане!Да се защитават тези, както и да се оборват такива.Всичко свързано с наблюдението на автомобила преди и след, мнения може да се пише на воля Аз съм за това, че с малко средства и много желание на един съвременен дизелов агрегат може да се направи значително повишаване на мощността.Има и такива, които не са на това мнение. Нека всеки да си докаже тезата, да си изкаже мнението.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    #2
    Еми колега, ти твоята кола не я чипоса, нито миналото jtd, нито сегашната. Като си фен защо не го направиш Това е само закачка Аз нищо няма да коментирам. Чакам да сложиш агресивен чип на Либрата и да покажеш дино от преди и след. Аз на моята 100 пъти да съм показал такова, графика, но така или иначе нито преди чип нито след чипа върви както трябва, но иначе разликата от без и със е доста сериозна. Поне 20 коня е. Иначе веднъж се возих малко повече на един бегло познат човек на чипосано браво и просто си вървеше брутално в сравнение със стандартно. Иначе чипа го сложих дори, когато нямах никакви пари след като взех колата и за него теглих заем.За след няколко месеца или другата година съм се замислил за Stilo JTD и за около 150-160 коня с чипа. Иначе най-смешни са ми данните които дават за чип от Digital Tunning които са едни и същи за всеки моедел кола и двигател. Винаги дават по висок въртящ момент при 100 оборота по ниско от стандартния, винаги дават по нисък разход и винаги повишението е с около 25-30% на мощността на всеки дизлов двигател. Като се разцъка грамотен човек ще излезе все едно че всички двигатели са абсолютно еднакви. Ей това е пълната нереалност и там и данните за ускоренията и максималните скорости всичко е съчинявано най-свободно без почти нищо да е мерено. Някой неща съвпадат, други не.http://www.digitaltuning.bg/

    Коментар


      #3
      Много хубава тема си направил Ще я следя поради простата причина,че още не съм си купил кола,но след като я купя ще дойдат и тези мисли за "чипсоването". Дано да реша какво да правя докато си я взема Мисля да си взимам Fiat Bravo 1.9 JTD 105 к.с. Иска ми се да я "чипна" ,но в същото време се чудя дали няма да и навредя така.. И наистина се надявам да я "чипсовам" и нищо да и няма П.С. : Четах бая за "чипването" , но там нищо не писах... Моля за извинение ,че не казах тук нищо по темата. Мерси за разбирането

      Коментар


        #4
        toshi83 написа:
        Еми колега, ти твоята кола не я чипоса, нито миналото jtd, нито сегашната.
        Миналото му жтд беше чипосано.

        Коментар


          #5
          Ами явно съм пропуснал момента.

          Коментар


            #6
            Май темата не върви както трябва за мое съжаление Щеше да е хубаво да понауча още неща А аз имам още бая докато си намеря кола пук да я взема и да се реша дали да я чипвам ... но по добре от по рано да съм взл решението за чип-а.. не ,че като я взема пак няма да питам вече конкретно за някои неща но...хубажо щеше да бъде да се поразспишете на тази тема ,а аз ще си взимам решенията

            Коментар


              #7
              ***** //// *****

              Колега единственото което трябва да направиш е да прочетеш следващата тема...заглавието и въобще не отразява реално огромното количество информация свързана с чиптунинга или ремапа на JTD105 моторерката.Аз лично също мисля да направя тази процедура.Доволен съм от възможностите ,които ми предлага двигателя,но ми се иска да "разбунтувам" малко кончетата!Много се надявам колегите с ремап на компютъра при JTD105 да споделят реалните промени!Положителите и отрицателните,защото интереса е голям.Прави ми вечатление,че много малко от нас обръщат внимание на тези теми след извършената интервенция,може би се забавляват с "дзверо" и нямат време да ни светнат нас...
              Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
              Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
              http://www.keepfighting.ms

              Коментар


                #8
                ъъм извинявам се за невежеството си но ми е интересно Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 може ли на брава тд100 да се сложи чипче и какъв ще е резултата колата е 98-ма и няма бордови комп ако това има някакво значение...
                Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                Коментар


                  #9
                  Впечатления - продължавам да споделям както обещах на някои колеги. Пушека - мисля че е мит! При мен пуши много готино, но не може всички да казват че не пуши след чипа, а при мен да пуши. Ето и моето кратко обяснение на проблема, надявам се да споделите вашите мнения, колеги Stefan Hadjov и BO:Приемаме че дебитомера е наред. Той измерва някакво количество въздух. Означаваме го с Х. Този въздух минава през турбината, нагнетява се, получава някакво налягане. Обаче след радиатора някъде, дали от сцепен маркуч, дали от незатегната скоба, този въздух намалява до У. В двигателя влиза по-малко въздух отколкото е отчел дебитомера. Но на база стойността Х, компютъра пуска гориво Z, което обаче не може да се оползотвори, заради недостига на въздух който от Х е намалял до У. Като цяло колата пуши при по-силно ускорение, както и при високи обороти, и за единица "вървене" част от горивото остава неизползвано, което вероятно води до леко завишен разход. Имам ли нещо общо с истината, или нещо много почнах да си измислям?По единия маркуч, преди радиатора, има доста масло, отвън, около скобата. Тези дни ще свалям всичко и ще гледам маркучите подробно, ще стегна хубаво всички скоби, ще ги подменя за по сигурно.

                  Коментар


                    #10
                    kiselo написа:
                    ъъм извинявам се за невежеството си но ми е интересно Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 може ли на брава тд100 да се сложи чипче и какъв ще е резултата колата е 98-ма и няма бордови комп ако това има някакво значение...
                    Колата ИМА компютър, но той не управлява толкова компоненти по мотора, колкото при JTD! Затова чип не може да му се сложи. Който не вярва да порови из сервизните ръководства. Аз съм си правил труда неколкократно по различни причини да ги чета, а и колко схеми от там съм помествал тук... Има добре обяснени графики с това, какво управлява компютъра и, каква информация получава за да върши това.
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #11
                      Vladim написа:
                      kiselo написа:
                      ъъм извинявам се за невежеството си но ми е интересно Yellow_Flash_Colorz_PDT_06 може ли на брава тд100 да се сложи чипче и какъв ще е резултата колата е 98-ма и няма бордови комп ако това има някакво значение...
                      Колата ИМА компютър, но той не управлява толкова компоненти по мотора, колкото при JTD! Затова чип не може да му се сложи. Който не вярва да порови из сервизните ръководства. Аз съм си правил труда неколкократно по различни причини да ги чета, а и колко схеми от там съм помествал тук... Има добре обяснени графики с това, какво управлява компютъра и, каква информация получава за да върши това.
                      благодаря за отговора
                      Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                      BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                      BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                      Коментар


                        #12
                        ogi28b написа:
                        Впечатления - продължавам да споделям както обещах на някои колеги. Пушека - мисля че е мит! При мен пуши много готино, но не може всички да казват че не пуши след чипа, а при мен да пуши. Ето и моето кратко обяснение на проблема, надявам се да споделите вашите мнения, колеги Stefan Hadjov и BO:Приемаме че дебитомера е наред. Той измерва някакво количество въздух. Означаваме го с Х. Този въздух минава през турбината, нагнетява се, получава някакво налягане. Обаче след радиатора някъде, дали от сцепен маркуч, дали от незатегната скоба, този въздух намалява до У. В двигателя влиза по-малко въздух отколкото е отчел дебитомера. Но на база стойността Х, компютъра пуска гориво Z, което обаче не може да се оползотвори, заради недостига на въздух който от Х е намалял до У. Като цяло колата пуши при по-силно ускорение, както и при високи обороти, и за единица "вървене" част от горивото остава неизползвано, което вероятно води до леко завишен разход. Имам ли нещо общо с истината, или нещо много почнах да си измислям?По единия маркуч, преди радиатора, има доста масло, отвън, около скобата. Тези дни ще свалям всичко и ще гледам маркучите подробно, ще стегна хубаво всички скоби, ще ги подменя за по сигурно.
                        Колега Оги,това че пуши показва че всичко след чиптунинга е в ред и точно.Колкото и да си търсиш пропуски през въздуховодите и стягаш и подменяш скобите ще пуши и това е нормално.На който не му пуши има три възможности:или не вижда че пуши,или не иска да види, или някой датчик на колата му не работи коректно както е случая с колегата Тоши-инициатор на една друга тема.Иначе разсъжденията са ти правилни в общи линии,но допускаш известни грешки защото предполагам,че не си запознат с алгоритама на работа на логиката на контролера,което при подходящ повод бих ти обяснил в друг случай.Но давай нататък с всички впечатления от тунинга,а коментариите ще бъдат накрая комплексни. Обръщам се към всички колеги,които ще изнасят впечатления от направения чиптунинг за коректност и обективност,за да може и направените изводи да са по възможност по малко повлияни от субективност и относителни оценки.

                        Коментар


                          #13
                          Малко не съм съгласен - Например при Влади няма пушек. Докато при мен от маркуча който влиза в интеркулера след турбината, около скобата е много омазнено, полепнали са боклуци по това масло, а като цяло нивото на маслото не е такова каквото беше при наливането му, но да приемем че това е допустимия разход. Все пак не мисля че оня маркуч трябва да е толкова омаслен, ще му подменя скобата. Все пак за да мина и през прецизната настройка, мисля че трябва всички въздуховоди да са в ред. А и ти сам написа: "Трябва двигателя да е в идеално техн. съст-е, за да се прави нещо по него"; е, ако имам пробив във въздухопроводите, това не е идеално техническо състояние, нали?

                          Коментар


                            #14
                            ogi28b написа:
                            Все пак за да мина и през прецизната настройка, мисля че трябва всички въздуховоди да са в ред. А и ти сам написа: "Трябва двигателя да е в идеално техн. съст-е, за да се прави нещо по него"; е, ако имам пробив във въздухопроводите, това не е идеално техническо състояние, нали?
                            Нещо не те разбирам за какква прецизна настройка говориш.И как на този двигател се прави прецизна настройка без да може да се следът резултатите от "настройката" в реално време по време на самите настроечни процеси??Бъди сигурен че нямаш пробиви в въздуховодите.Не разбра ли,че на този двигател при чиптунинг няма какво друго да му се направи освен да се увеличи горивото и предварението на шприца.И господ да слезе от небето друго не може да се направи.А на един дизел щом му се увеличи горивото,обезателно нараства и пушенето и саждоотделянето.А за да върви един дизел трябва леко да припушва.На Влади ако не пуши,сигурно не върви колата както при тебе.Нормално е след чиптунинг да изпушва повече.Обратното не е реално.Има нещо,което не е както трябва.Влади да си провери въздуховодите от филтърната кутия до турбината да няма той пробив,а също дали възд.филтър е добре уплатнен към филт.кутия.Защото дизелдвигат. без филтър не пуши но лошо за турбината.

                            Коментар


                              #15
                              Е добре де, значи единия маркуч целия е омаслен, и по маслото са полепнали бокллуци, и по боклуците отгоре - прясно масло, то си личи, и все пак нямам проблем с въздуховодите, така ли ? Прецизна - имам предвид малко да се промени реакцията на педала, а и точно това пушене - ако е настроено прекалено много гориво да пуска, малко да се "върне". Как мога да бъда сигурен че нямам пробив в някой маркуч, или някоя скоба да не държи добре, без да се провери всичко?

                              Коментар

                              Working...
                              X