Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съображения и съвети за преди и след чип-тунинга

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Съображения и съвети за преди и след чип-тунинга

    Колеги,поради голямия интерес към чип-тунунга във форума искам да изкажа някои съображения,които трябва да се имат предвид,преди да се премине към неговото изпълнение,както и някои важни препоръки след извършването му в процес на експлоатация на автомобила с тунингован двигател.Важно условие е двигателя,който е набелязан за тунинг,да се намира в много добро техническо състояние в цялата част на неговата механика.След тунинг ,двигателя е натоварен повече в механично и термично отношение,независимо от стойноста на получените резултати и трябва да се държи сметка за неговия оставащ ресурс.Знае се от опит,че на двигатели намиращи се в края на своя ресус след тунинг бързо излизат от строя.Така,че трябва да се предприема тунинг след като сме убедени в доброто техническо състояние на двигателя.Друго много важно е да не се прекалява с желанието за постигане на голяма мощност,защото за нейното постигане се ползва предимно нарастване на термичното натоварване и обороти на турбината и в частност на двигателя.Преследване на големи постижения е противопоказно за живота на двигателя и особенно на турбината.Трябва да се знае че всяка турбина е пресметната за определено налягане и неразумното му увеличение води до нейното разрушаване.Нормално турбините имат резерв за пренатоварване макс. 15-20%.Атмосферните двигатели в това отношение са по-добре защитени,но там постиженията са съвсем скромни ако се разчита само на чип-тунинга.В никакъв случай не трябва да се допуска,подчертавам още веднъж в никакъв случай,да се прави корекция на максим.обороти при който се задейства key-controla/огранич.на макс.обороти/,което си позволяват да правят някои специалисти по чип-тунинг,за да постигат по-високи резултати след него.Това е много вредно особенно когато е съпроводено с по-късното отваряне на wastegate-клапана,което неминуемо се прави при тунинг когато турбината позволява това.Бил съм свидетел как при пътни испитания на тунинговани двигатели при режим на каране на пълен дросел двигателя изпушва жестоко и турбината се смила.Трябва да се знае,че турбината е най-нежния агрегат от механиката на колата и вниманието към нея трябва да е особенно високо.Продължителното каране на пълен дросел е най-жестокия режим за една турбина.Температурата нараства неимоверно много.Оборотите и могат да достигнат до 160-180000 об/мин и свири като звяр.Виждал съм на тунинговани двигатели след продължително каране по магистрала,на пълен дросел,горещата част на турбината да е с цвят тъмно червено след спиране и отваряне капака на двигателя,което е около 500 градуса..Вие си обяснете какво става с охлаждане,масло и т.н.и В крайна сметка частично тази температура се прехварля и върху двигателя.След чиптунинг обикновенно никой не взима никакви мерки за подобряване охлаждането на двигателя и в частност турбината .Казах масло и се сетих и за него.След чип-тунинг маслото задължително трябва да е пълна синтетика най малко 5W/40 или 5W/50 с индекс по API SL .Tова донякъде гарантира добро мазане на турбината и двигателя без да се разчита изцяло на него.Това особенно важи за двигателите,които са с турбина с променлива геометрия,и ползвайки не добро масло за тях настъпва блокаж на направляващия апарат/това е възела с направляващите лопатки/ на турбината и се отразява веднага на работата на двигателя.А една профилактика/не ремонт/на турбина с променлива геометрия е от 350 лв нагоре.За това когато фирмите на двигатели си повишават мощностите подменят и елементи от механиката на двигателя особенно турбината.Турбините дават благодатни възможности за постигане на високи резилтати от един двигател,но изискват по специално внимание при експлоатация.След маслото няколко думи за горивото.Нафта само от фирмените бензиностанции,защото там все пак има някакъв контрол и се знае от къде се доставя.Не е необходимо да се слагат никакви подобрители в нафтата,защото риска да попаднете на някакви рекламирани боклуци е голям а и не е необходимо.Всичко което трябва да съдържа задължително в горивото го имате при неговото купуване от фирм.бензиностанции,независимо през летния или зимен сезон.Нафтата по тези бензиностанции не е толкова лоша колкото си мислите.Подобрители в маслото особенно в пълна синтетика е направо забранено.Всичко което трябва да съдържа маслото, фирмата производител бъдете сигурни,че се е постарала да го има.Няма никаде да прочетете в каквото и да било фирменно експлоатационно ръководство на която и да е кола, фирмата производител да ви препоръчва да си слагате разни боклуци в горивото или маслото.А тя е най-заинтерисована за доброто представяне на своите автомобили.Така,че преди и след чиптунинга движете се в златната среда там рисковете са най малки и компромиса е оптимален. Колеги може би съм пропуснал нещо,но ако ме подсетите с удоволствие бих ви отговорил.Дано съм полезен с направените от мен препоръки и съвети.

    #2
    Благодаря ти за тази информация, за мен беше изключително полезна...
    www.CarProfi-BG.com
    Самонастройващ се газов инжекцион по OBD II.
    Зареждане и ремонт на автоклиматици.
    Най-атрактивните цени в София!

    Коментар

    Working...
    X