Колеги, нека оставим механиката на флуидите! Макар и да лежи в основата на процесите, тя има много малко касание тук. Все едно да седнем да обсъждаме процесите на горене в цилиндъра на двигателя. Тук се каса единствено и само до автоматика и електроника. Според ненадеждни чуждоезични източници дори и 105-коньовият дизел има възможност за управление на нялагането на турбото Що се отнася до връзката теория-практика, живия пример за това е турбо-сервизът Унитех в Техническия Университет във Варна, който има репутацията на един от най-добрите в страната. Основателят му е доцент, който съм имал удоволствието да ми е преподавал в дисциплина ’компресори и помпи’. Е това е правилната комбинация ’теория-практика’, според мен
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ относно моята каръшка Брава JTD
Collapse
X
-
Stefan Hadjov написа:iuly_vn написа:Добре де вий до истината явно няма да стигнете.Поне няма да е скоро.Всеки си държи на своето,пък на мен ми е интересно кое е правилното рвшвние.Мога само да орговоря със следния въптос: Защо всичките ми познати които са надъхани по гонки,когато слагат чип на моторите си,задължително си купуват тъй наречения КИТ.Последния включва турбина,глава с клапани,съединител от по над 10-15000 лева,бутала с биели комплект,разпр.вал и други нямои части още?Явно не става само с чип.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Аз предлагам с ето тази демонстрация що е то чипване да сложим точка на тоя загубен спор: http://cement1000.hit.bg/Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Спора никак не е загубен, а линка който даваш няма нищо общо с това за което говорим и съм сигурен, че го знаеш идеално. Щом смяната на софтуера е глупост според теб, по-добре колегите които искат да си слагат чип да го знаят. Все още ли твърдите че на никакъв двигател не може да се изкарат 10 или 20 к.с. само чрез смяна на софтуера или продължавам да се бъркам.
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:Crusader написа:Въпрос, понеже не съм на ясно 2.4 ЖТД 100 Квт с променлива геометрия на турбината ли е или не?Подозирам че е, щото тоя мотор в последните си версии е някъде към 170 кончета, но не съм сигурен дали не е имало и хардуерно вмешателство.Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Crusader написа:Stefan Hadjov написа:Crusader написа:Въпрос, понеже не съм на ясно 2.4 ЖТД 100 Квт с променлива геометрия на турбината ли е или не?Подозирам че е, щото тоя мотор в последните си версии е някъде към 170 кончета, но не съм сигурен дали не е имало и хардуерно вмешателство.
Коментар
-
vsd написа:Спора никак не е загубен, а линка който даваш няма нищо общо с това за което говорим и съм сигурен, че го знаеш идеално. Щом смяната на софтуера е глупост според теб, по-добре колегите които искат да си слагат чип да го знаят. Все още ли твърдите че на никакъв двигател не може да се изкарат 10 или 20 к.с. само чрез смяна на софтуера или продължавам да се бъркам.
Коментар
-
Спокойно колега, и тези думи са достатъчно прости чета постовете и ги разбирам и не виждам къде съм писал че "смятам,че всички двигатели са в механиката са еднакви.Грешка." Ако и ти прочетеш постовете внимателно по-назад в темата ще видиш, че на моменти става прилично объркано и са споменавани повече от един тип двигател, а от твоите и на другите думи става ясно че сте противници на чип тунинга като цяло и че го отричате изцяло, а не само за конкретния двигател. Както виждаш и trustworthy се е объркал, а дори и ти самия се обърка. Още преди зададох ясен въпрос точно заради това объркване обаче никои от вас не отговори конкретно (изключвам горния ти пост до някъде). Питам нарочно, защото искам да се отговори точно, именно заради други колеги, които са се запалили към "чип тунинга". И не се налага да търсиш по-прости думи в речника си - просто даи ясен отговор.Поздрави, Влади
Коментар
-
trustworthy написа:Stefan Hadjov написа:...Фирмите производители на двигатели почти никога не си играят само с промяна на софтуера.
Коментар
-
[quote="vsd"]Спокойно колега, и тези думи са достатъчно прости чета постовете и ги разбирам и не виждам къде съм писал че "смятам,че всички двигатели са в механиката са еднакви.Грешка." Ако и ти прочетеш постовете внимателно по-назад в темата ще видиш, че на моменти става прилично объркано и са споменавани повече от един тип двигател, а от твоите и на другите думи става ясно че сте противници на чип тунинга като цяло и че го отричате изцяло, а не само за конкретния двигател. Както виждаш и trustworthy се е объркал, а дори и ти самия се обърка. Още преди зададох ясен въпрос точно заради това объркване обаче никои от вас не отговори конкретно (изключвам горния ти пост до някъде). Питам нарочно, защото искам да се отговори точно, именно заради други колеги, които са се запалили към "чип тунинга". И не се налага да търсиш по-прости думи в речника си - просто даи ясен отговор.Поздрави, Влади[/quoteКолега Влади,баз държа,че не си чел подробно всички постове по темата или си ги чел по диогналната система.Или бързо забравяш.Ти между другото късно се включи в спора и може и да си пропуснал нещо.Моля те специално ти трябва да проявиш търпение и да препрочетеш всичко написано до сега.Казвам специално ти защото си запален фен на чиптунинга.В целия спор се говори само за един модел двигател-105 кс.Всичко написано от мен,който го е чел внимателно и му е ясно какво чете се свежда до следното: 1.Не съм против тунинга по начало,но не всеки двигател дава еднакви възможности за успешно тунинговане.Двигател 1,9 ЖТД-105 не дава такава възможност и всички други двигатели с подобни конструктивни решения на механиката си.Максимално може да се докарат до няколко % по-висока мощност.Това съм го писъл в един дълъг пост и съм се аргументирал защо. 2.Има двигатели с друга механика/турбина с променлива геометрия,софтуерно регулиране на wastegate-клапана или на променливата геометрия/какъвто е 1,9 ЖТД-115 к с и там нещата са различни и дават възможност за успешен чип.Там може да се постигне и до 20 % увеличение на мощноста. 3.Но аз съм привърженик на комплексен тунинг,което ще рече комбинация от хардуер и софтуер-тунинг.Тогава резултатите са впечатляващи и си заслужава да се правят.Това е професионален подход.Само чипа е любителскофенски подход ,защото е най лесно и се прави с най-малко средства.Аз например никога не бих си променил фабричния софтуер на колата защото знам с цената на какви компромиси е създаден от програмистите на фирмата и какви специалисти са работили доста време за да предложат точно него. Какви измервания са му правени и в резултат на колко характеристики снети от този двигател са стигнали до крайния продукт на софтуера.
Коментар
-
Аз чета темичката още от самото и начало...и съм впечатлен от поредното доказателство,за това колко е полезен този форум!!!Аз лично съм на мнение, че Stefan Hadjov въобще не е срещу тунинга,дори напротив!Но той счита ,че тунинг би трябвало да се прави не самоцелно,а професионално!Компонентите за това са както софтуер ,така и хардуер."Възмущението"му е свързано с въпроса/аз така го разбрах/ - как може да се въздейства на чисто механичен детайл,чрез чисто софтеурна намеса,така ли е Stefan Hadjov?На мен ми е изключително интересно,но искам да попитам на свой ред от любителска гледна точка.Всичко при софтчипирането се получава като се изменят дадени параметри,това става разбира се за сметка на други.Понеже Stefan Hadjov е на ти със тунинга, да го попитам...как точно би могъл да се промени софта,зада се получат дори и минимални резултати в подкрепа на този вид непрофесионален тунинг?С тази намеса ,кои са детайлите в двигателя 1.9 JTD105,които биват "ощетени"като нормална робота или с нехарактерно натоварване?И още - ясно е на всички ни с какви средства е свързан истинският тунинг,аз лично подържам мнението ,че основните агрегати в двигателя са преоразмерени и със сигурност търпят допълнително натоварване,различно от това което е заложено от производителя,НО как излизането от идеалната крива се отразява на цялостната работа главно на електрониката/компа/???Аз много съм се навил да пипна софта на Бравото и ще го направя,чакам отзивите на един колега от Пловдив.Поздрави на всички!Темата заслужава да бъде в графата "страшно интересни",успех и късмет на всички с проектите им...пък били и не толкова профи,както ни се иска!Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:.................................................. .................................Колега,извинявам се моя е грешката.Останал съм с впечатлението,че се отнася за Мареа.Сега разбирам,че става въпрос за Ланча.Алфа ползва три двигателя 2,4 ЖТД на 155 и 166:140 кс;150 кс; и 175 кс с код 841G.Наистина Ланча има двигател на Капа 838.А8-136 кс.Всичко,което съм ти написъл за Мареевия двигат 185.А6-130 кс важи и за твоя.Двата двигателя са еднакви и контролерите са им еднакви.Фиат е пипнал софтуера и е увеличил мощноста само с 5%,което прави 6 кс.Само у нас на такъв тип двигател чиптунинг-специалистите вдигат мощноста с 40-50 кс.Завиждам им.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:Stefan Hadjov написа:.................................................. .................................Колега,извинявам се моя е грешката.Останал съм с впечатлението,че се отнася за Мареа.Сега разбирам,че става въпрос за Ланча.Алфа ползва три двигателя 2,4 ЖТД на 155 и 166:140 кс;150 кс; и 175 кс с код 841G.Наистина Ланча има двигател на Капа 838.А8-136 кс.Всичко,което съм ти написъл за Мареевия двигат 185.А6-130 кс важи и за твоя.Двата двигателя са еднакви и контролерите са им еднакви.Фиат е пипнал софтуера и е увеличил мощноста само с 5%,което прави 6 кс.Само у нас на такъв тип двигател чиптунинг-специалистите вдигат мощноста с 40-50 кс.Завиждам им.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар