Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ относно моята каръшка Брава JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    Kолега овърклоквал съм десетки конфигурации. Това ми е хоби и страст от 12-13 годишен и професията ми е изцяло свързана с това за последните няколко години. Дори USB порта на компютъра ми е клокнат и от там и мишката. По принцип USB порта работи на 125 херца, а може да работи и до 1100-1200 Hz. Мoнитора също ми е овърклокнат със специална програма дори ей така нарочно само за спорта. Да, принципно уж трябва да се подава по-високо напрежение като се овърклоква процесор и това качва греенето на квадрат. Е тоя принцип не е никакво правило изобщо и много често се нарушавал всякакви процесори, ако не гони максималната честота. При 20% по-високо напрежение процесора отделя 44% повече топлина. Да но често може да се прави овърклок и то значителен без да се подава по-високо напрежение или дори при намаляване на напрежението.Ще ти дам напълно реален пример от последната овърклокната конфигурация, която сглобявах за приятел преди 10 дни. Процесора е Intel E2160, който стандартно работеше на 1.325 V напрежение. Това което направих аз е да му задам директно овърклок от 50% от стандартните 1.8Ghz на 2.7 GHz от биоса на дъното още преди да му инсталирам Windows, като намалих напрежението на 1.25V. Може би щеше да е напълно стабилен и на 1.2-1.25 V , но не съм го мъчил за толкова. Същия процесор работеше и на 3 Ghz, тоест 66% без да му променям напрежението. При този овърклок процесора по никакъв начин не може да прегрява, да изгори и каквото и да е да му се случи. Най-много живота му да се скъси от 15 на 10 години. Разбира се ако исках да го пускам над 3 Ghz ще му трябва яко напрежение и просто за още 5 до максимум 10% производителност ще му трябва и друго охлаждане и може да е с цената и на повече шум пари и други неща, което няма особен смисъл. За коли не се наемам да обяснявам какво защо и как може. Не съм компетентен но все си мисл, че двигателя 1.9 JTD може да става 130 и дори малко повече коне само със софтуер и то без някакви сериозни лоши последствия и с намален разход при плавно и неагресивно каране. Ако някой го отрича твърдо, значи според него всяка туниг фирма и всеки човек занимаващ се с това в Германия, Англия, в другите западни страни и в нашата е лъжец, нищо не отбира и всяко дино е менте. Спирам да споря. Ако имам късмет да си оправя колата скоро и ще има един дино тест още на другия ден. Сега вече имам повече идеи откъде най-вероятно идва проблема, защото много неща отпаднаха като вариант за проблем. Благодаря на всички за помоща.

    Коментар


      #47
      Aз също се включвам тук за последно и също така за винаги излизам.Казано е че истината се ражда в спора,но искам да допълня че това тук не е спор в интерес на истината а коктейл от собствени разбирания,нелогични разсъждения извстна доза лични предпочитания на чувство за собственост(като например моето е наи добро или аз най добре разбирам нещата)До автора на темата ще кажа само,че нищо не разбираш от процесори и оверклок на компютри.Повярвай ми това са глупости което си написал.Не се заяждам,просто не търпя подобни разсъждения по моята част.Аз това го правя от 10 години.За останалото по двигателите бих искал да ви посъветвам:Вслушайте те се във съветите на Стефан Хаджов.Той тук в тая тема смятам че наистина ви дава правилните съвети,но се чудя защо го разбирате погрешно или неразбирате изобщо.Той съвсем професионално ви обяснява нещата а вие сте несъгласни,но на какво основание.Това което твърдите учили ли сте го или пък е ваша практика??? Не аз съм сигурен че повечето неща които твърдите са продиктувани от това което сте чували от тук и там.Относно графиките откъде сте ги взели? От някой рекламен сайт за тунинг на мотори ли,или от научна литература?Мога да кажа само едно.Така се раждат заблудите и от дума на дума става слон.Вярваш ли на рекламите колега Тоши? Аз не!Например като ти рекламират препарат за окапала коса и после след третиране ще станеш...!?!Не слагайте в постовете такива графики,които показват уж че след промяна на софтуера ще се получи това и онова....Освен ако последните не са с произход от известна научна лаборатория,където подобни тестове са реалност.Аз ако ви пратя тук подобни графики изкривени по мое усмотрение и в съвкупност с рекламни щуротий,подкрепени от медийте, т.ест че мога да направя това и онова срещу едни пари и вие ще получите точно това и това....Знаете ли каво ще ви кажа.Че ще се вържете и ще се съберете примерно повече хора за да ползвате остъпките и така нататък!!!Не знам дали ме разбирате правилно,но това което се шири между вас запалените по тунинговането на мотори в по голямата си част си е поне 70 процента рекламна заблуда 20 процента манипулация и останалото истина.Един приятел си купи BMV ново и поръчка от завода производител.Фен е по бързите коли но и финансово подсигурен.Там гарантирано имаше 400 и няколко к.с.После последва закупуване на съединител от призводителя за около 15000лв.ново турбо разпредел.вал,клапани,биели,бутала и други екстри за не знам колко още пари.Сега твърди че моноста се е покачила на 730к.с.,включваики и подмяна на оригиналния чип който е заключен,както и софтуерна намеса.След като се поразрових в интернет стана ясно че това е наистина възможно,но не само софтуерно а и с подмяна на съответните детайли.И се дава подобна графика,но само ако се ползва съответния КИТ от производителя.
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #48
        toshi83 написа:
        Kолега овърклоквал съм десетки конфигурации. Това ми е хоби и страст от 12-13 годишен и професията ми е изцяло свързана с това за последните няколко години. Дори USB порта на компютъра ми е клокнат и от там и мишката. По принцип USB порта работи на 125 херца, а може да работи и до 1100-1200 Hz.Благодаря на всички за помоща.
        Хайде още веднъж ! 125 -1100-1200hz?! Че това е звук бе пичове... явно не четете преди да натиснете бутончето "изпрати"!!!!!!!!
        SUZUKI SX 4/1.9 DDiS, 120 кс/8V, 4X4

        Коментар


          #49
          Stefan Hadjov написа:
          toshi83 написа:
          Трябва да определим какво наричаме ниски обороти. Аз ниски наричам обороти на дизелова кола преди 2000 хиляди. Средни наричам тези от 2 до 3 хиляди и всичко след 3 са високи. Ако нетисна на моята определено неизправна кола педала докрай на 4-та на 1400 оборота турбото почва да прави срвнително бързо налягане на 1700 е около 0.7 бара, на 2000 имам 1.1 бара. Първо доколкото знам без чип това налягане не е толкова и този вид турбина прави 0.8 бара, айде и да са 0.9 бара. Иначе ако погледнеш графиката, която БО пусна http://forum.fiat-bg.org/files/brava...invert_845.png ще видиш, че дори и в ниски, където турбината може би не е направила никакво налягане въртящия момен е с не малко качен, но наистина разликата между преди и след чипа се увеличава с надуването на турбината и преди това е по-малък. Колкото и да изглежда графиката от линка невероятно хубава , но невъзможна, то тя е горе долу реална и показателна. Иначе също от чипа може да падне рахода с половин литър при плавно и равномерно каране. Как и защо не знам, но това е доказано от хиляди случаи в практиката Със сигурно не става така при всякакъв модел търбо дизел, но като цяло става така и защо производителя не го е напрвил не ме интересува изобщо. При по-големи и тежки дизелови автомобили дори те да са Мерцедес или Ауди рахода може да е дори един литър разлика в полза на чипа.
          Това не е отговор на въпроса който ти зададох.Но очевидно не си подготвен за да отговориш по същество.Ако смяташ тази графика за меродавна да са ти честити тези 140 к.с. постигнати чрез чип-тунинг на 1,9 ЖТД.И на всичкото отгоре с половин литър по нисък разход на гориво.Нямам думи???Прекратявам повече коментарите по темата.
          Колега, с всичките ми уважения, ти твърдиш ли, че не може да се качи над 10кс само с "чип" и ако се кара колата, както обикновено - нормално, то разхода ти ще падне поне с половин литър надолу? Само това питам?
          A20DTH ЖТД ама не баш
          1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
          Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

          Коментар


            #50
            Аз от коли може да приема да ми кажат, че не знам кое е скоростна кутия и кое съединител, но това не ми пречи да имам определена обективан оценка. Аз не казвам какво може и не може, ама не харесвам това как шопа вика, че такова животно като Жирафа няма. И да го гледа и да му разкажат 10 хода и да се подпишат, пак вика, че такова животно няма. Ами сори ама от JTD може да се докарат и 140 коня с агресивно настроен софтуер, па ако ще да пуши като печка и да се счупва след 20 хиляди километра. Абсолютно безпочвени са приказките , че не можело да се качи въртящия момент в средни, ниски или каквото и да е от тоя сорт твърдения.Както и да е нека приемам, че нищо не рабирам от коли и не съм се качвал в кола с чип, нищо че карам такава, но за компютри и хардуер някой да ми казва, че говоря глупости може само да ме развесели доволно. Там мога да кажа с подорбности абсолютно всичко за всяка една серия видеокарти, процесори, дъна, памети , дискове и прочие на почти всяка марка от последните над 10 години. Отделям всеки ден поне по час два и повече да чета всяко ново ревю и тема която мога в няколко десетки чужди сайта и форуми. В БГ форумите за хардуер съм се регистрирал в самото им създаван и там чета всеки ден от много години.И колега за кое говоря с глупостите и кое не разбирам от овърклок. Кажи ми грешката в поуста ми и вкарай малко конкретика след като обвиняваш. Аз мога да се закълна в баба си, че грешка няма. Дай да се хванеме бас и да донеса компа. Слагай 500 лева на масата и тогава ще може да ми кажеш кой разбира или не разбира Да, USB порта се мерви и в херци, дори PS2 порта се мери в херци. При 125 Hz порта предава и према информацията 125 пъти в секунда. Херц е мярка за честота и се мери спрямо 1 секунда време. Реално това са 125 сигнала за секунда или всеки сигнал е на 8 милисекунди. USB порта може да се пусне да работи и на 250Hz или съответно изпращане приемане на сигнала на 4 милисекунди също и на 500 или 1000 Hz или приемане/предаване на сигнала на 1 мс. Някъде да бъркам или с херц може да се мери само честотата на звук. Понеже съм учил инженерна физика в Софийския мога да кажа със сигурност, че не е така и съм помислил какво пиша Както виждаш и процесора се мерив в херци и честотата на обновления на картината на монитора, също и на паметта, така че в комптърния свят се мери в херци. Другото измерване е в милисекунди и наносекунди, но то е другия параметър от същата формула и се използва много по-рядко като цяло.Отностно мониторите те инаги са можели да се пускат на по-високи херци от тези които позволява Windows. Прмиерно моя монитор вкъщи е пуснат место на 60 херца на 66.6 херца с програмата Powerstrip. Ако някой не вярва вечерта му пускам снимка от менюто на монитора. Ако искам мога да му задам и да работи на 71.455 херца иликолкото и да е до лимита му след който той ще изключи.Спирам да споря по темата. Нещата са ясни, но винаги има различни позиции по въпроса. Както се вижда из другите раздели и теми на форума скоро ще има още 5-10 чипнати JTD-та и ще може по-обективно да се изясни кое колко върви, гори и какво може да се направи със софтуер и какво не.

            Коментар


              #51
              Имах намерение повече да не се включвам в спорове по тази тема ,но ми се е изплъзнал един пост на БО който ме провокира да му отговоря.Понеже уважавам интереса му към двигателите и често прави смислени коментари но тук издънването е голямо.Той си позволи да каже ,че на 1,9 ЖТД може да нарасне мощноста не само до 140 кс,а даже до 170 кс.Това прави 70 % увеличение над номинала и то само с чип тунинг.Да вярва колежката Blue във възможностите на чип-тунинга го смятам за нормално.Но колегата БО да вярва го смятам за повече от заблуждение и от етична гледна точка спестявам определението.Когато аз твърдя нещо че не става казвам защо и се аргументирам и когато твърдя обратното също.Колегата БО в последния му пост по темата цитирам:"Е как да не знаеш как на тази турбина,която не е с променлива геометрив може да се постигне по-голям въртящ момент".Колега БО,наистина не зная и ще бъда безкрайно щастлив да ми го обясниш как става физически с думи прости.Този въпрос зададох на още двама колеги от форума,но отговор до сега нямам.Само фанатизирано твърдящи научени думички от тук- там прочетени рекламни материяли.Или опит за обяснение с псевдопрофесионални примери от работата с компютрите.Още един път питам как ше вкараш повече въздух в двигателя/защото за процеса горене трябва въздух и гориво/след като по механиката на колата не се пипа абсолютно нищо.И на всичкото отгоре турбината не се управлява софтуерно а си е чиста механика.Който твърди обратното трябва да е в състояние да го обясни как.И понеже аз двърдя,че чип-тунинга е чиста измама аз ще се аргументирам защо: В софтуерното управление на процесите в двигателя 1,9 ЖТД може да се променят само два параметъра,които могът да доведът до нарастване мощноста ,респективно на въртящия момент.Това са количеството на впръсканото гориво от дюзите в цялия работен диапазон и за да се даде повече време за изгарянето на това гориво трябва да се увеличи предварението на шприца,което също е възможно.Може и да се изключи действието на ЕЖР-системата,но това е безпредметно,защото тя се изключва по заводския софтуер при повече от 3/4 натиснат педала на газта.И представете си идва едно момченце с лаптопче ,влиза в програмата на колата и за половин час чрез промяната на тези два параметри ви я прави на от 105 на 170 к.с.Ей бгогу не мога да се примеря с тази наивност.Като не си компетентен,поне не бъди наивен.Същите тези момченца ще ги видите да се разхождат с чантите с лаптопите из горубленския пазар и автокъщите и връщат цифровите километражи на колите като ги правят от 300000 на 120000 клм.И взимат пари за тази дейност.И за чип-тунинга също.А нали знаете,че не е виновен този дето изяжда баницата,а този дето му я дава. Интересното в темата е какво става като се извърши промяна в фабричния софтуер на тези два параметъра и защо казвам,че двигател с промемен софтуер за мене е развален двигател: 1.Заради увеличеното подаване на гориво наистина нараства малко мощноста с около 5-8% за сметка на увеличената консумация.Но трябва да ви кажа,че фирмата производител е търсила много оптимален компромис между мощност и косумация за да се спре на обявения от нея заводски софтуер. 2.Нараства пушенето на колата от ауспуха заради по голямата консумация. 3.Нараства шумноста на двигателя при работа заради по голямото предварение на шприца. 4.Може да настъпи запушване на фабричния катализатор заради повишеното количество отделяни сажди от двигателя.Защото както обясних по-горе въздух допълнително за повечевто гориво никой не подава на двигателя. 5.Има и още няколко по дребни допълнителни проблема за които ще спестя писане. Много бих желал БО да ми отговори как става колата 170 к.с. и колко са вери тези графики които цитира в форума.Тези графики са пълна лъжа.Този който ги е чертал не е бил некомпетентен,защото е изрисувал идиализирани такива,които много добре биха се оценили от специалисти-професионалисти.Но до колко са верни??? И накрая няколко думи за дино-измерването на мощноста на двигателя понеже и него се опитват да намесват в подкрепа на фантастичните резултати от чип-тунинга.Дино измерването е токова вярно колкото километражите на автомобилите.Както някои колеги с двигат.80 к.с. си пълнат километражите по магистралите и си вярват.Снемане на външни силови характеристики на един двигател се извършва само на бремзстенд апаратура която на времето имаше на три места в София.Мотокар.завод 6 септ.,завод Средец и Института по двигатели и автомобили/по късно преименувал се в лаборатория за двигат.на гара Искър/.Меренето с Дино е по принцип неточно,силно зависимо от методиката на измерване която се прилага и могат да се постигат различни резултати.

              Коментар


                #52
                Колега Хаджов, благодаря Ви за коментара относно вярванията ми! Наистина е много обоснован и безценен. Да сте жив и здрав, и все толкова много да разбирате!
                Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                www.fiat-bg.org/forum

                Коментар


                  #53
                  Stefan Hadjov написа:
                  1.Наистина червената графика е безобразна за един нормален двигател.Такива графики на макс.мощност имат състезателните коли от формулите и за това им слагат по 12 скорости за да може двигателя винаги да се намира в този тесен диапазон от обороти при които мощноста е макс.Другата графика е великолепна,но мога да ти кажа,че може да служи само за рекламна цел.В деиствителност такава графика на ДВГ няма.Поразрови се в професионална литература а не в рекламна....Този въпрос зададох и на колегата VSD ,но нямам отговор.Но липсата на отговор е също отговор.
                  Колега чувствам се длъжен да ти отговоря, защото не си ме разбрал напълно. По първия въпрос - абсолютно ми е ясно, че черната графика, която съм дал не може да бъде постигната никак лесно в кола серийно производство и никога не съм твърдял че с чипа ще стане такава. Примерите бяха доста крайни и са само за пример какво БИХ искал и НЕ БИХ искал да стане. Пределно ясно ми е че няма да имам такава крива на к.с.По второто - Няама отговор, защото не съм отварял форума за да видя какво са писали всички. Ако не знам или не разбирам от нещо, ще си призная с удоволствие. Така, че не бързай да смяташ липсата на отговор за скатаване. Отговора е НЕ ЗНАМ и причината за това е че не се чувствам достатъчно компетентен по тази тема. Затова, част от коментара ми е под формата на въпроси. Но си го признавам напъно открито. Мерси за съветите за повишаването на въртящия момент.И последен коментар. Кажи къде да качим определена кола на дино и дали тогава ще приемеш евентуалните резултати. PS: Сега прочетох горния ти пост. За диното мога да се съглася, понеже съм гледал как свалят графиката. Остава въпроса къде могат да я свалят и тя да е реална. Тъкмо ако няма полза други хора няма да слагат.С най-добри чувства към всички.
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #54
                    Колегата БО го каза това за двигателя, който се слага на стило и е 115 коня с турбина с променлива геометрия и други промени. Също за така може конете да са 160 коня, айде да не са 170 и може би е на ръба на възможнотите и е с ефект на някаква вредност. За старото JTD говорим за преко сили до 150 коня или близо до тая граница, но реално разумно според мен е 130-135, не повече. Чиповите които съм виждал по-сайтовете са 122, 126, 130, 132 135 конски сили и въртящия момент от 242 до 292 при различни преправки. Това е турбо двигател с налягане над един бар и въздух има, не като да няма и горивото има доволно щом пуши. Аз катализатор нямам. ИМа една права тръба, но за съжаление колата не може да изкара един милиграм сажди и при най-якото форсиране, което говори, че колта не ми е наред. На много от колите след чип колата в повечето ситуации е и по-безшумна , кара се по-леко и приятно. Дори усещането е че преди това се е тормозила. Питай слагали си. Шума е по-висок само когато се ускорява по сериозно. Все пак и тогава шума не ме дразни, а по скоро ме кефи а аз не обичам да ручи и съм тотален антифен на всякакви ремуси, резонатори и преправяния с цел колата да реве по яко.

                    Коментар


                      #55
                      Blue написа:
                      Колега Хаджов, благодаря Ви за коментара относно вярванията ми! Наистина е много обоснован и безценен. Да сте жив и здрав, и все толкова много да разбирате!
                      Aко с коментара ми по темата съм допринесъл за правилната ориентация по разглеждания проблем,благодаря и аз.Поздрави.

                      Коментар


                        #56
                        Stefan Hadjov написа:
                        Имах намерение повече да не се включвам в спорове по тази тема ,но ми се е изплъзнал един пост на БО който ме провокира да му отговоря.Понеже уважавам интереса му към двигателите и често прави смислени коментари но тук издънването е голямо.Той си позволи да каже ,че на 1,9 ЖТД може да нарасне мощноста не само до 140 кс,а даже до 170 кс.Това прави 70 % увеличение над номинала и то само с чип тунинг.Да вярва колежката Blue във възможностите на чип-тунинга го смятам за нормално.Но колегата БО да вярва го смятам за повече от заблуждение и от етична гледна точка спестявам определението.Когато аз твърдя нещо че не става казвам защо и се аргументирам и когато твърдя обратното също.Колегата БО в последния му пост по темата цитирам:"Е как да не знаеш как на тази турбина,която не е с променлива геометрив може да се постигне по-голям въртящ момент".Колега БО,наистина не зная и ще бъда безкрайно щастлив да ми го обясниш как става физически с думи прости.Този въпрос зададох на още двама колеги от форума,но отговор до сега нямам.Само фанатизирано твърдящи научени думички от тук- там прочетени рекламни материяли.Или опит за обяснение с псевдопрофесионални примери от работата с компютрите.Още един път питам как ше вкараш повече въздух в двигателя/защото за процеса горене трябва въздух и гориво/след като по механиката на колата не се пипа абсолютно нищо.И на всичкото отгоре турбината не се управлява софтуерно а си е чиста механика.Който твърди обратното трябва да е в състояние да го обясни как.И понеже аз двърдя,че чип-тунинга е чиста измама аз ще се аргументирам защо: В софтуерното управление на процесите в двигателя 1,9 ЖТД може да се променят само два параметъра,които могът да доведът до нарастване мощноста ,респективно на въртящия момент.Това са количеството на впръсканото гориво от дюзите в цялия работен диапазон и за да се даде повече време за изгарянето на това гориво трябва да се увеличи предварението на шприца,което също е възможно.Може и да се изключи действието на ЕЖР-системата,но това е безпредметно,защото тя се изключва по заводския софтуер при повече от 3/4 натиснат педала на газта.И представете си идва едно момченце с лаптопче ,влиза в програмата на колата и за половин час чрез промяната на тези два параметри ви я прави на от 105 на 170 к.с.Ей бгогу не мога да се примеря с тази наивност.Като не си компетентен,поне не бъди наивен.Същите тези момченца ще ги видите да се разхождат с чантите с лаптопите из горубленския пазар и автокъщите и връщат цифровите километражи на колите като ги правят от 300000 на 120000 клм.И взимат пари за тази дейност.И за чип-тунинга също.А нали знаете,че не е виновен този дето изяжда баницата,а този дето му я дава. Интересното в темата е какво става като се извърши промяна в фабричния софтуер на тези два параметъра и защо казвам,че двигател с промемен софтуер за мене е развален двигател: 1.Заради увеличеното подаване на гориво наистина нараства малко мощноста с около 5-8% за сметка на увеличената консумация.Но трябва да ви кажа,че фирмата производител е търсила много оптимален компромис между мощност и косумация за да се спре на обявения от нея заводски софтуер. 2.Нараства пушенето на колата от ауспуха заради по голямата консумация. 3.Нараства шумноста на двигателя при работа заради по голямото предварение на шприца. 4.Може да настъпи запушване на фабричния катализатор заради повишеното количество отделяни сажди от двигателя.Защото както обясних по-горе въздух допълнително за повечевто гориво никой не подава на двигателя. 5.Има и още няколко по дребни допълнителни проблема за които ще спестя писане. Много бих желал БО да ми отговори как става колата 170 к.с. и колко са вери тези графики които цитира в форума.Тези графики са пълна лъжа.Този който ги е чертал не е бил некомпетентен,защото е изрисувал идиализирани такива,които много добре биха се оценили от специалисти-професионалисти.Но до колко са верни??? И накрая няколко думи за дино-измерването на мощноста на двигателя понеже и него се опитват да намесват в подкрепа на фантастичните резултати от чип-тунинга.Дино измерването е токова вярно колкото километражите на автомобилите.Както някои колеги с двигат.80 к.с. си пълнат километражите по магистралите и си вярват.Снемане на външни силови характеристики на един двигател се извършва само на бремзстенд апаратура която на времето имаше на три места в София.Мотокар.завод 6 септ.,завод Средец и Института по двигатели и автомобили/по късно преименувал се в лаборатория за двигат.на гара Искър/.Меренето с Дино е по принцип неточно,силно зависимо от методиката на измерване която се прилага и могат да се постигат различни резултати.
                        Ами изкажи се с пълните думи, които искаше да кажеш, няма проблеми, защото аз имам доказателства, не е само ей така за приказката - трябва и още знания.До въпросния завод - 6-ти Септември - там родителите ми са се пенсионирали и дали не знам какво е имало в този завод Така, за да промениш надува на една турбина, то освен чистото количество на въздух, който излиза от двигателя и я завърта, то кой друг важен параметър при горенето би ударил "плесница" на лопатката, за да накара турбината да се развърти по-бързо, респективно и да надуе още повече?И искам да те питам, примерно моята кола е 105кс, по завода производител. Ако я кача на дино, върху колелата (на главината), било то и най неточното, теоретично те питам, та колко теоретично трябва да ми изкара?Като ми отговориш на този въпрос тогава ще ти покажа и реално как стоят нещата, не само да говорим празни приказки.п.п. Има много писано в нета, разрови се, виждам, че имаш знания, просто прочети какво е нужно при дадена механична турбина при дизеловия агрегат да я накара да надува повече И аз бях като теб точно по този въпрос, ама нали знаеш.... ако искаш да знаеш, четеш, четеш и т.н. Отговора ти помогнах да намериш, като съвсем малко ти загатнах малко по-нагоре в този пост.Аз съм на принципа - око да види ръка да пипне, не само да си говорим за спорта
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #57
                          Абе аз съм жена, т.е. "фабрично ощетена" от природата, на всичкото отгоре съм и руса, ама май това, което е писано е вярно за бензиновите мотори, които нямат турбина. Турбината доколкото знам се състои не само от лопатките (охлюва), ами и от интеркулер и нещо много важно - КОМПРЕСОР. Компресорът нагнетява въздух под определено налягане, който после минава през интеркулера, където се охлажда и после постъпва в двигателя. Е не е ли логично и физично обосновано по-високото налягане да осигурява и повече въздух? Нали това е принципа на т.нар. "турбо"?
                          Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                          www.fiat-bg.org/forum

                          Коментар


                            #58
                            Blue написа:
                            Абе аз съм жена, т.е. "фабрично ощетена" от природата, на всичкото отгоре съм и руса, ама май това, което е писано е вярно за бензиновите мотори, които нямат турбина. Турбината доколкото знам се състои не само от лопатките (охлюва), ами и от интеркулер и нещо много важно - КОМПРЕСОР. Компресорът нагнетява въздух под определено налягане, който после минава през интеркулера, където се охлажда и после постъпва в двигателя. Е не е ли логично и физично обосновано по-високото налягане да осигурява и повече въздух? Нали това е принципа на т.нар. "турбо"?
                            1.Това което е написано най малко се отнася за бензиновите мотори,защото процесите са съвършенно различни.Ако се направи тунинг на бенз.мотор чрез увеличаване на горивото,то ламбда сензора веднага ще направи корекция и ще го въведе в допустимите стойност.Т.е. ламбда=1.Но при дизелите понеже няма такъв сензор е възможно.2.Интерколера е нещо извин турбината и може да го има,аможе и да го няма.И е непроменена величина преди и след тунинга.3.И по нататък разсъжденията са верни.Наистина по голямото налягане осигурява повече въздух.Но как чрез чип-тунинга ще се осигури това по-високо налягане никой от застъпниците му не отговаря.Точно тук е черешката на тортата.Преди и след тунинга налягането на турбината остава едно и също.Който твърди обратното трябва да каже как.А не че е чел някъде някакви си материали по форуми и др.подобни или е видял измислени графики. И в защита на това което пиша ще приложа следния пример/вече го цитирах един път/:Когато Фиат създава Стило модела с 115 к.с. през 2001 година тези конски сили ги постига чре смяна на турбината с променлива геометрия и забележи вече софтуерно регулирана а не чиста механика както е при 105 кс.Освен това сменя главата на мотора с по-голями сечения на всмукателния и изпускателен тракт.И с всичко това си усложняват живота за някакви си 10 кс.Е как не са се сетили да извикат някое момченце с лаптопче да ги искарат тези 10 коня с чип-тунинг.На всичкото отгоре ако това момченце е българче ще им го докара до към 135-140 коня.Новата турбина и по голямите сечения вече е друго нещо.Там вече турбината ще даде по голямо налягане. Не деля жените на блондинки,брюнетки и чернокоси и за това се надявам да си ме разбрала.Още един път поздрави.

                            Коментар


                              #59
                              @БОКолега БО, забелязъл съм,че когато не си в състояние да дадеш смислен отговор по един въпрос ти се мъчиш да излежеш от неловкото положение в което сам се поставяш чрез задаване на контра въпрос.Още един път повтарям за да ме разбереш ако ти е трудно.Аз твърдя,че преди и след чип-тунинга налягането на турбината остава едно и също.И няма кой да вкара повече въздух в двигателя необходим за по-голяма мощност.И че след промяна на тези два параметъра които се правят за промяна на софтуера както бях описал в друг пост няма кой да въздеиства на турбото за да си увеличи дебита.Ако ти твърдиш обратното ми обясни как става защото аз не знам.И много бих искал да науча нещо ново.И не излизай от въпроса ми чрез задаване на контра въпрос защото за всеки е ясно че бягаш от смислен отговор.Не ме приканвай да чета и че има написано по въпроса а кажи точно какво е написано.Признавам в спор само аргументи и научни обяснения. Не отричам тунинга.Пази боже не съм консерватор.Но само тунинг на софтуер с компектност и на хардуера.Като чип-тунинга е само една малка част от общата дейност по тунинга на цялия двигател в комплектност.Така постъпват фирмите на запад които се занимават с тунинговане на двигатели.Например фирмата Абарт в Италия,БМВ в Германия.Но ние тук сме по-дяволи от глупавите западняци.Спестяваме хардуера и се ловим само със софтуера.Защото работата е за половин час и на всичкото отгоре резултатите са главозамайващи-70% по висока мощност.А ония "простаци" за някакви си 10 к.с. тръгнали турбина и глава да сменяват.

                              Коментар


                                #60
                                Мхм... Аз ще си овърклона... мозъка, щото явно Intel са преоткрили топлата вода под формата на нови МОЩНИ двуядрени процесори... Що да даваме 400 долара като можем и с 80 да постигнем същото... Пък нищо, че след 10 години ще имаме амортизиран Пентиум. Тоши, Тоши, не само от коли и двигатели не разбираш, не разбираш и от процесори...Айде сега вземи една Лампа 12 волта/50 Вата и я свърши с акумолатора си с кабел от 0.75мм2, пипни кабелчето, топли, а??? Хайде сега направи същото упражнение със 50 вата Лампа, но на 220 волта, кабелчето е студено, а??? Та твоят номер с понижаването на захранващото напрежение на процесора и последващият овърклок (повишаване мощността, от там и отделяната топлина) може да стане единствено и само ако си открил някаква дупка в закона за термодинамиката или още по-зле - ако цялата ФИЗИКА се е оказала грешна.Предполагам не смяташ и ти както едни пичове в магазин за авточасти, че при еквивалентни двигатели бензиновият е с по-високо КПД.... А знаеш ли изобщо какво е КПД???
                                Steliyan's Life!
                                FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                                Коментар

                                Working...
                                X