Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ относно моята каръшка Брава JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #31
    Стефан Хаджов е не само прав.Той много точно и професионално изрази нещата по чипосването на мотора тук.Аз ще ви го кажа по друг начин.Няма как да се получи наистина по голяма мощност от един двигател само с промяна на софтуера му,освен ако преди това не е бил орязан от фирмата производител,с цел икономичност ,екологичност,стабилност на ниски обороти,а наи най вече дълговечност.А и за какво да го правят?Ако ние с теб решим да рекламираме наша стока,относно наше производство,то ний бихме представили последната като най добра.Нали си съгласен че в тоя свят на конкуренция всеки се стреми да покаже най доброто което е създал.Така че е невъзможно е от даден мотор,в случая,да изцедиш повече!(а 30 процента!!!),спрямо неговата номинална или оптимална мощност.Последното е от значение защото те и китайците рекламират мощноста на своя звуковъзпроизвеждаща техника,на по 300 и500 вата,която е пикова а не оптимална според стандарта. Те използват за реклама само пикова мощност а не номинална такава,което си е чиста заблуда..И тук са сходни нещата.Само че има закон,който производителя на даден мотор,трябва да спазва,за да не се допусне на пазара подобна нереална,лъжеща потребителя реклама.Тук се касае за коли,а не за някакъв мижав джобен касетофон с рекламирана мощност от 200 и повече вата.Същото е и тук.Пиковта мощност може да е друга но реалната(номинална)е тази която се дава за даден автомобил.И тя не може само софтуерно да се промени освен ако производителя за един и същи мотор я е обявил и спънал,с цел,на друг свой прототип(Търговска марка автомобил), да използва същия двигател,за да се постигне икономическа целенасоченост,спрямо производството!Но това са отделни случаи и FIAT,повярвай ми не го правят,без да внесат нововъведение в дадения продукт. С други думи не затова FIAT,имат много видове мотори и модели коли които ако си забелязал които произвеждат!Във всеки един мотор има различни,да речем разпр.валове,глави с различна конфигурация на горивната камера,бутала и т.н.Ако ставаше само със софтуер то би било елементарно,някъкси!Затова си направи ясна сметка какъв модерен бизнес се върти от тия с лаптопите,където ти казват че само като те закача и ще литнеш!!!Аз по професия съм компютърен инжинер и поне и за подобен софтуер,са ми ясни нещата.Разбира се може софтуерно малко да се повиши мощноста на двигателя,но не забравяй че това е за сметка на неговата дълговечност и разход на гориво.Но не повече от 10 процента! С уважение: ЮЛИ
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #32
      И още нещо,че взе да ми става интересно.Каква е по дяволите идеята да увеличиш мощноста на даден двигател чрез чипосване(тъй както му викате)след като вашият автомобил е със определени стойностни числа на предавките и на деференциала.Това само че ако същия този автомобил развива да речем 180 км максимална скорост при данни от производителя,то вие с малко по мощния двигател ще развиете пак същата скорос,със въпросния автомобил само че за някакви си по кратки времеви стоиности от порядъка на милисекунди.Нали се сещате че рискувате за по голяма скорост спрямо предавателните числа на дефернциала и скоростната кутия да навлезете в над максимално допустимите обороти,което е пагубно за мотора пък и за системите на цялата кола.При повишаване на мощноста на двигателя се взимат цяла съвкупност от промени,касаещи скоростна кутия,деференциал,съединител,полуоси(кардан),окачв ане.Да не говорим за спирачната система,което си е цяло неблагоразумие,не само от безопасна ами и от икономическа гледна точка.По интезивно износване на всичките и елементи,които съвсем не са евтини!И то за какво?Че ти ще минеш разтояние от 100км,да речем с 5 минути по малко спрямо разуното и икономично каране!?!Подобна интервенция е разумна само при ралита,но не и на пътя.Съгласен съм че се подобряват динамичните качества на автомобила,но с колко?Аз със моята Марея също добре изпреварвам,когато е необходимо според ситуацията.А на рали ако ходя(участвал съм) ще взема мерки естествено,но не само тунинг на мотора.Искам да ви кажа че и в моята професия с компютрите е такава като ситуация.Ако аз повиша бързината на дадена машина(нарича се оверклок),ще трябва да предвидя по добро охлаждане,повече захранване,повече електроенергия като последното е от значение само тук, защто тока е 30ст а нафтата 2 и 30.Най вече обаче подобрена съвместимост на отделните компоненти,като всичко изброено е и технически единтично в случая с автомобила.Искам да почертая че колите са ми хоби а компютрите професия.Та замислете се кому са нужни 10-15 коня над стоте и пет,с риск после да се чудите защо това не ми работи и защо това и онова ми отказа и не е както трябва!Извинявам се за малкото отклонение по темата,но мисля че не е маловажно!
      Fiat Marea TD100

      Коментар


        #33
        iuly_vn каква е пиковата мощност на двигателя. Не го разбрах това. Не мисля, че можеш едно към едно да сравняваш данните за колоните и данните на двигателя. Имам и друг въпрос - защо си мислиш, че който ще си сменя софтуера иска да кара по-бързо и да дига над максималната скорост. По-голяма максимална скорост (обикновено) идва от факта, че колата на последна предавка може да достигне по-вискои обороти заради по-голямата мощност, без да се влиза в червената зона. Например правила е 4000 оборота на 5-та, а след чипа прави 4500. Аз применро ще сменям софтуера, но не е с цел максимална скорост, защото аз и без това си карам като пенсионер по магистралата (примерно между 70 и 90 km/h и на моменти до 120-130). Като сменя софта ще отида да премерим колко коня са и готово, като измерването се надявам да е максимално точно. Иначе си прав за натоварването по дргуи елементи от колата, но и те могат да се сменят ако се налага. Все пак много зависи кой как кара.@ Stefan HadjovКолега, много се радвам на обоснованите ти коментари, въпреки че не сме на едно мнение за смяната на софтуера и че не мога да ти опонирам (защото не разбирам толкова). Аз съм за разумната оптимизация, а във всяка една система има място за оптимизации. Пък дали ще стане 110 или 130 коня, ще каже диното. Само след добро измерване можем да говорим за тези неща.Сега малко по темата. toshi83 няколко човека ще се събираме тази седмица за да си сменяме софтуера. Това ще е сряда или четвъртък. Ела ако искаш, да ти сложим и друг дебитомер, пък и да видиш как вървят нашите коли, да не би наистина да имаш по-големи очаквания а колата да си е наред, както каза BO.
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          #34
          [quote="vsd"]......... Аз применро ще сменям софтуера, но не е с цел максимална скорост, защото аз и без това си карам като пенсионер по магистралата (примерно между 70 и 90 km/h и на моменти до 120............................Би ли обяснил защо трябва да сменяваш софтуера при това положение.Когато се движиш в града ти ползваш нормално 8-10 к.с.Когато се движиш по магистрала с 150 км/час ползваш 50-55 к.с.С 170 км/час ползваш 75 к.с.За къде ти трябват останалите.Това ще е интересна тема за всички които хвърчат по високите мощности.Ти си на ход..............

          Коментар


            #35
            [quote="vsd"]@ Stefan Hadjov................... Аз съм за разумната оптимизация, а във всяка една система има място за оптимизации. ...........По добра оптимизация от фирмата производител никой не може да направи защото никои не разполага с знанията,възможностите,ноу-хауто,опита и техническата екипировка на фирмените специалисти.Може само да се постигне максимизация на определени параметри и то обезателно за сметка на минимизация на други такива.И да знаеш това от мене:в техниката винаги се постигат едни параметри за сметка на други.Голямото изкуство е да се направи оптималния компромис.А за това са необходими гореизброените възможности.

            Коментар


              #36
              Принципно съм съгласен с теб. За софтуера - обичам колата да набира добре, а в определени моменти искам повече мощност. Изпитвам удоволствие от кола която набира добре. Това е лично и много субективно мнение, но си е мое Това което си написал за скоростта и конските сили е много вярно, но е при поддържане на скоростта, ако не се лъжа (спомням си, че смятахме подобни задачи в университета ). При набиране стойностите са други. Предлагам ти да минем на л.с. за да не разводняваме повече темата на колегата За финал мога да пожелая на всички да летят по високите мощности, а не по високите скорости, защото първото е по безопасно
              FIAT Bravo JTD GT '99

              Коментар


                #37
                vsd написа:
                Принципно съм съгласен с теб. За софтуера - обичам колата да набира добре, а в определени моменти искам повече мощност. Изпитвам удоволствие от кола която набира добре. Това е лично и много субективно мнение, но си е мое Това което си написал за скоростта и конските сили е много вярно, но е при поддържане на скоростта, ако не се лъжа (спомням си, че смятахме подобни задачи в университета ). При набиране стойностите са други. Предлагам ти да минем на л.с. за да не разводняваме повече темата на колегата За финал мога да пожелая на всички да летят по високите мощности, а не по високите скорости, защото първото е по безопасно
                И аз съм съгласен с теб за желанието ти колата да набира повече.Но подхода ти е погрешен.Ти не се нуждаеш от по голяма номинална мощност,а от по голяма мощност в ниските обороти.И понеже мощноста е произведение от обороти и въртящ момент,то следва че се нуждаеш от по голям въртящ момент в ниските обороти.Работи в тази насока-подобряване на въртящия момент в ниските обороти.Макс. мощност може и да ти падне,но ако увеличищ въртящия момент в ниски обороти ще ускоряваш като ракета.Но трябва да ти кажа,че това е най трудното нещо в двигателостроенето.И за това фирмите много често срамежливо тези данни не ги обявяват.Да се постигне голяма макс.мощност общо взето не е трудно за една фирма.С промяна на механика и от части софтуер се постига както виждаш.Но битката на голямите фирми е за голямия въртящ момент на ниски обороти.Там е голямата трудност,а той е гаранцията за голямата динамика на колата.И запомни макс. мощност ти гарантира само макс.скорост.Динамиката идва от големината на върт.момент от ниски до средни обороти на двигателя. И накрая темата би била много интересна за много колеги,които са залитнали по чип-тунинга.По добре тука да се беседва отколкото на ЛС.

                Коментар


                  #38
                  ОК съгласен за л.с. Много съм съгласен и за въртящия момент и оборотите. Много колеги изобщо не го взимат предвид, а гледат само максималната мощност. JTD двигателите според мен печелят точно при този показател, особено като погледнем кривата на въртящия момент. За промяната в софтуера я дават, че вдига доста прилично въртящия момент, като се предполага, че формата на графиките е подобна. Не знам за различен начин за промяна на въртящия момент, респективно мощността особено в диапазона 1500-4000 оборота, от различно управление на двигателя. Все пак смяната на софтуера е точно това - различно управление на двигателя, а хубавото на jtd е че са правени да се поддават лесно на управление. Аз искам нов софт, точно заради повечето мощност в диапазона на обороти, а не заради максималната мощност. Не искам пик при 4500 например, а преди това двигателя да прави 40 к.с. За пример слагам една картинка. Това което бих искал да се получи е черната графика. Червената въпреки по-голямата максимална мощност е по-лошия вариант според мен. Едно от нещата, които се променят с новия софтуер знам, че е леко повишеното налягане на което работи турбината. Много ще се радвам, ако някой даде пример на една карта, по която се управлява двигателя и да каже какво точно се модифицира по нея.
                  Прикачени файлове
                  FIAT Bravo JTD GT '99

                  Коментар


                    #39
                    vsd написа:
                    ОК съгласен за л.с. Много съм съгласен и за въртящия момент и оборотите. Много колеги изобщо не го взимат предвид, а гледат само максималната мощност. JTD двигателите според мен печелят точно при този показател, особено като погледнем кривата на въртящия момент. За промяната в софтуера я дават, че вдига доста прилично въртящия момент, като се предполага, че формата на графиките е подобна. Не знам за различен начин за промяна на въртящия момент, респективно мощността особено в диапазона 1500-4000 оборота, от различно управление на двигателя. Все пак смяната на софтуера е точно това - различно управление на двигателя, а хубавото на jtd е че са правени да се поддават лесно на управление. Аз искам нов софт, точно заради повечето мощност в диапазона на обороти, а не заради максималната мощност. Не искам пик при 4500 например, а преди това двигателя да прави 40 к.с. За пример слагам една картинка. Това което бих искал да се получи е черната графика. Червената въпреки по-голямата максимална мощност е по-лошия вариант според мен. Едно от нещата, които се променят с новия софтуер знам, че е леко повишеното налягане на което работи турбината. Много ще се радвам, ако някой даде пример на една карта, по която се управлява двигателя и да каже какво точно се модифицира по нея.
                    1.Наистина червената графика е безобразна за един нормален двигател.Такива графики на макс.мощност имат състезателните коли от формулите и за това им слагат по 12 скорости за да може двигателя винаги да се намира в този тесен диапазон от обороти при които мощноста е макс.Другата графика е великолепна,но мога да ти кажа,че може да служи само за рекламна цел.В деиствителност такава графика на ДВГ няма.Поразрови се в професионална литература а не в рекламна.2.Точно с промяна на софтуерното управление надвигателя не можеш никога да постигнеш по-голям върт.момент в ниските обороти освен да го развалиш.Защото там фирмата е постигнала макс.възможно.Инаще тя щеше да го направи преди тебе.3.Искам с думи прости да миобясниш как ще повишиш налягането на турбината като при твоя двигател тя въобще не се контролира от електрониката.4.И накрая ще ти кажа какво трябва да направиш за да си повишиш върт.момент на двигателя в ниските обороти. -не пипай софтуера -трябва да си смениш турбината с такава с променлива геометрия -да си разшириш сеченията на главата в всмукателния и изпускателен тракт -да си полираш сащите тези сечения -и ако може да си промениш газоразпределението с ново с по малки фази,ще бъде топ.Но за това трябва нов разпределителен вал.Както виждаш това не е лесна работа и за това не се хваща никой да го прави.Софтуера е лесно и за това те будалкат,че ще ти го направят.Наи добрия тунинг е да си купиш по мощния вариант на модела който си си избрал от фирмата производител.Има такова.Стило-след 2005 год.с 140 к.с.Но бях описал в един мой по-предишен пост с цената на какво са получени тези 140 к.с.Само не чрез промяна на софтуерното управление на двигателя.

                    Коментар


                      #40
                      Пробвахме дебитомера на колегата 1115 на моята кола и после моя на неговата кола. Ми с неговия моята със сигурност е малко по-спъната и моя на неговата или е като неговия или по-добро вървенето. Все пак той видя за какво здраво тресене става въпрос като и дам газ на 4-та в средни. Таям измисици няма, колата се тресе все едно ще изкочи някое бутало. Това с неговия дебитомер също го има, но той не го усети понеже не качвахме баир, а и като цяло просто не надуваще така колата с неговия. Иначе неговата кола пуши доволно и с двата дебитомера. Моята кола не може да изкара абсолютно никакъв пушек на 2-ра и 3-та при изрязване от ниси до червено с газ до край във червено, а е с чип и без катализатор, което не говори добре хич. Сега по темата дето сте писали.Не знам кое и как може, но колата с чип и без чип може да е коренно различна като вървене кола. Мен не ми трябва да прави по-висока максимална скорост, а по висока мощност в ниски, средни и въобще във всички обороти, което идва от по-високия въртящ момент. Надолу из темите БО ви е пуснал как на двигател като моя въртящи момент преди сотуера е 200 а след това е 285-290 и мощността след чипа е 140 коня. Няма нищо не нонормално да се качи въртящия момент с 25% чрез чип на много от колите независимо дали са безнинови или дизелови стига да имат торбина. Сигурно на всички не става съвсем така, но на повечето става. Производителя никога не може да го постигне това и не може да изкара кола от заявода защото има екологични норми всякакви. Има данъци и застраховки които се плащат много по-сериозно след определена мощност. И как да пусне Брава JTD 130 коня , след като бензиновия двигател е 1.6 103 коня тряба да се продава и колите трябва да са като цяло равностойни. Освен това при таква мощност не може да покрият никакви екологично норми. Дори в края на производството последната година се пуска двигател JTD със малко по друг софтуер и дори доколкото знам с малко по-различна турбина за да покрива и ЕKO3 стандарта. МНого от тунинг фирмите на запад правят дино тест на собственика преди и след сменен софтуер, за да си види реално колко му се е качила мощността и да е доволен. Някои фирми го правят това и в България. Моята кола доколкото знам турбината и прави 0.8 бара максимум. Просто е по-малка. Е сега прави 1.1 бара. Колата ми прави мизерии, ама не от чипа специално, но разликат от преди чипа и след е много голяма като вървене въпреки, че нещо не е наред. Много уважавам писанията на доста хора тук, и имам претенцията че не разбирам и на една трета от тях, но да се говори, че не можело никога да се повиши въртящия момент или колата шяла да набере за 140 за половин секунда по-малко е нелепо. Двигателя 1.9 JTD, който се разрови из форумите на запад намери и някои графики от динота и да видите, че повишението в най лошия случай с неагресивно настроен чип е 17 конски сили. Ако е лъжа, че с чип става от 105 на 135, значи става поне на 125. Ако имам късмет да оправя моя фиат ще му пусна и едно дино ама мисля, че такива са качванеи достатъчно на динота и с който и да е чип има поне 20 коня отдоре и поне 20% по-голям въртящ. Днес се возих и в колата на колегата 1115, която трябва да е 105 коня, но просто в момента има поне едно 125 коня и тя има други проблеми с едни скъсани маркучи и турбото и не прави над половин бар. Ако преди в вървяла с една идея поне малко повече, 135-140 коня не и мърдат като реална мощност.И аз не знам какво точно и как става но става. Логически и на мен ми изглеждаше, че не може с чип да качи мощността и въртящия момент с повече от 10-15%, но на някои коли може дори 30% и повече, и динотата го показват.Моята страс не са колите а компютрите. Там положението е същото. ПОнякога с процесор за 70 долара може да постигнете повече от с процесор за 1000 долара. НЯкои процесори работят дори на 100% по висока чистота отколкото ги е пуснал поризводителя. Сега примерно най бързите процесори на интел са на 3.16 Ghz като чистота, но дори още миналата серия можее почти всичко да работи над нея, някои от сегашните правят и над 1 Ghz отгоре допълнително. Също и примерно един процесор може да се пусне на по висока честота като същевременно му се свали напрежението и му се покачи значително чистотата. Всичко си има леки чалъми, но като цяло всичко се научава за 2 дни. Пък и въпросите зашо след като даден процесор може да върви на 4Ghz производителя не е пуснал на повече от 3 и защо след като почти всеки от най-евтините и слаби процесори може да му се качи чистотата с минимум 30-50 процента, което отнема често 10 секунди и една смяна в биоса на дъното не го прави всеки. Всичко си има обяснение както и за чипа, но това не темата за тунинга на процесорите дъната и паметите и затова няма смисъл да обяснявам подробно, но някои от причините са много сходни.

                      Коментар


                        #41
                        Stefan Hadjov написа:
                        vsd написа:
                        ОК съгласен за л.с. Много съм съгласен и за въртящия момент и оборотите. Много колеги изобщо не го взимат предвид, а гледат само максималната мощност. JTD двигателите според мен печелят точно при този показател, особено като погледнем кривата на въртящия момент. За промяната в софтуера я дават, че вдига доста прилично въртящия момент, като се предполага, че формата на графиките е подобна. Не знам за различен начин за промяна на въртящия момент, респективно мощността особено в диапазона 1500-4000 оборота, от различно управление на двигателя. Все пак смяната на софтуера е точно това - различно управление на двигателя, а хубавото на jtd е че са правени да се поддават лесно на управление. Аз искам нов софт, точно заради повечето мощност в диапазона на обороти, а не заради максималната мощност. Не искам пик при 4500 например, а преди това двигателя да прави 40 к.с. За пример слагам една картинка. Това което бих искал да се получи е черната графика. Червената въпреки по-голямата максимална мощност е по-лошия вариант според мен. Едно от нещата, които се променят с новия софтуер знам, че е леко повишеното налягане на което работи турбината. Много ще се радвам, ако някой даде пример на една карта, по която се управлява двигателя и да каже какво точно се модифицира по нея.
                        1.Наистина червената графика е безобразна за един нормален двигател.Такива графики на макс.мощност имат състезателните коли от формулите и за това им слагат по 12 скорости за да може двигателя винаги да се намира в този тесен диапазон от обороти при които мощноста е макс.Другата графика е великолепна,но мога да ти кажа,че може да служи само за рекламна цел.В деиствителност такава графика на ДВГ няма.Поразрови се в професионална литература а не в рекламна.2.Точно с промяна на софтуерното управление надвигателя не можеш никога да постигнеш по-голям върт.момент в ниските обороти освен да го развалиш.Защото там фирмата е постигнала макс.възможно.Инаще тя щеше да го направи преди тебе.3.Искам с думи прости да миобясниш как ще повишиш налягането на турбината като при твоя двигател тя въобще не се контролира от електрониката.4.И накрая ще ти кажа какво трябва да направиш за да си повишиш върт.момент на двигателя в ниските обороти. -не пипай софтуера -трябва да си смениш турбината с такава с променлива геометрия -да си разшириш сеченията на главата в всмукателния и изпускателен тракт -да си полираш сащите тези сечения -и ако може да си промениш газоразпределението с ново с по малки фази,ще бъде топ.Но за това трябва нов разпределителен вал.Както виждаш това не е лесна работа и за това не се хваща никой да го прави.Софтуера е лесно и за това те будалкат,че ще ти го направят.Наи добрия тунинг е да си купиш по мощния вариант на модела който си си избрал от фирмата производител.Има такова.Стило-след 2005 год.с 140 к.с.Но бях описал в един мой по-предишен пост с цената на какво са получени тези 140 к.с.Само не чрез промяна на софтуерното управление на двигателя.
                        Е как да не знаеш как на тази турбина, която не е с променлива геометрия може да се постигне по-голям въртящ момент?А и на тази с променлива геометрия по пътя на логиката, ако не е компютърно управляема геометрията, а е пак чисто механично, то при зададени заводски параметри, как пак отново би се покачил въртящият момент? Нали трябва да смятаме отново стандартните механични части!А и до това, дали могат да се извадят конски сили доста над заводските данни, то определено отговора е ДА.Както споменах, на 1.9jtd двигател, който е с променлива геометрия на турбината от 115кс може да се извадят около 160-170 доказани върху диното, не просто на думи, с оригиналните части, без смяна на механични компоненти.Естествено, че това става за сметка на ресурса вече на двигателя, но примерно каква е чисто механичната разлика на 1.9жтд, с 200нм въртящ момент и този с 275нм ако говорим за здравина на двигателя?Ето, че завода производител слагат и 200нм и 270нм! Не бих казал тогава, че двата двигателя като ресурс биха се разминавали процентно в здравина, каквато е и разликата във въртящият момент.А за чипа и всеки сам си решава - иска или не иска.пп. До колегата iuly_vnМалко има грешка в разсъжденията ти.При повечето двигатели максималната скорост се постигат при по-ниски стойности от максималните обороти. Така, че е съвсем нормално като се доближим до максималните обороти, да имаме по-висока максимална скорост без дори да сме стигнали максималната мощност на двигателя. Невероятно на факт а? Разгледай диференциалните числа, изчисли при какви обороти прави максималната скорост и пак кажи.Единствено в повечето случаи дизеловите двигатели си постигат максималната скорост при максималните оброти (максималната мощност) на двигателя.
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #42
                          @toshi83Колега,за да увеличиш максим.момент в ниските обороти трябва да вкараш в двигателя повече въздух и повече гориво.Друг вариант няма.С чип-тунинг може да вкараш повече гориво.Но искам физически да ми обясниш как ще вкараш повече въздух като турбината ти не се контролира от електрониката на колата.Просто контролера който управлява няма функции. А ти говориш за някакви 25-30 % повишение.Това са чудовишни увеличения.Този въпрос зададох и на колегата VSD ,но нямам отговор.Но липсата на отговор е също отговор.

                          Коментар


                            #43
                            Трябва да определим какво наричаме ниски обороти. Аз ниски наричам обороти на дизелова кола преди 2000 хиляди. Средни наричам тези от 2 до 3 хиляди и всичко след 3 са високи. Ако нетисна на моята определено неизправна кола педала докрай на 4-та на 1400 оборота турбото почва да прави срвнително бързо налягане на 1700 е около 0.7 бара, на 2000 имам 1.1 бара. Първо доколкото знам без чип това налягане не е толкова и този вид турбина прави 0.8 бара, айде и да са 0.9 бара. Иначе ако погледнеш графиката, която БО пусна http://forum.fiat-bg.org/files/brava...invert_845.png ще видиш, че дори и в ниски, където турбината може би не е направила никакво налягане въртящия момен е с не малко качен, но наистина разликата между преди и след чипа се увеличава с надуването на турбината и преди това е по-малък. Колкото и да изглежда графиката от линка невероятно хубава , но невъзможна, то тя е горе долу реална и показателна. Иначе също от чипа може да падне рахода с половин литър при плавно и равномерно каране. Как и защо не знам, но това е доказано от хиляди случаи в практиката Със сигурно не става така при всякакъв модел търбо дизел, но като цяло става така и защо производителя не го е напрвил не ме интересува изобщо. При по-големи и тежки дизелови автомобили дори те да са Мерцедес или Ауди рахода може да е дори един литър разлика в полза на чипа.

                            Коментар


                              #44
                              Бах мааму далавера значи. На мен ми искат 300 кинта да ми моднат софтуера на Мара, като ми обещават и връщане на оригиналните стойности... Та значи - получавам средно 30% повишение в мощността - или 105 коня +30% = 136.5, хайде, ще закръглим на 135коня. Получавам и икономия примерно от .5л/100, защото аз карам основно спокойно. И какво излиза? Че при икономия от 1.1лв/100км ще си изплатя модването на софтуера след 28000км, това са кажи речи около 18 месеца мое шофиране. С други думи - аз съм на далавера от всякъде, това е нещо като газово за дизелов автомобил, при това само с ПОЛОЖИТЕЛНИ аспекти. Бах мааму и това се прави от човек, който дори не е автоинженер... А и цялото подобрение се дължи на оптимизацията на софтуера... Кеф баце. И Тоши - не само ти "разбираш" от компютри, но от овърклок сравнението ти си личи, че не си много наясно какво точно става в процесорите и защо им се дава повече, а не по-малко ток... Хайде, със здраве и не ме яж на тема компютри - предполагам, че се занимавам с тях от преди ти да се научиш да пишеш
                              Steliyan's Life!
                              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                              Коментар


                                #45
                                toshi83 написа:
                                Трябва да определим какво наричаме ниски обороти. Аз ниски наричам обороти на дизелова кола преди 2000 хиляди. Средни наричам тези от 2 до 3 хиляди и всичко след 3 са високи. Ако нетисна на моята определено неизправна кола педала докрай на 4-та на 1400 оборота турбото почва да прави срвнително бързо налягане на 1700 е около 0.7 бара, на 2000 имам 1.1 бара. Първо доколкото знам без чип това налягане не е толкова и този вид турбина прави 0.8 бара, айде и да са 0.9 бара. Иначе ако погледнеш графиката, която БО пусна http://forum.fiat-bg.org/files/brava...invert_845.png ще видиш, че дори и в ниски, където турбината може би не е направила никакво налягане въртящия момен е с не малко качен, но наистина разликата между преди и след чипа се увеличава с надуването на турбината и преди това е по-малък. Колкото и да изглежда графиката от линка невероятно хубава , но невъзможна, то тя е горе долу реална и показателна. Иначе също от чипа може да падне рахода с половин литър при плавно и равномерно каране. Как и защо не знам, но това е доказано от хиляди случаи в практиката Със сигурно не става така при всякакъв модел търбо дизел, но като цяло става така и защо производителя не го е напрвил не ме интересува изобщо. При по-големи и тежки дизелови автомобили дори те да са Мерцедес или Ауди рахода може да е дори един литър разлика в полза на чипа.
                                Това не е отговор на въпроса който ти зададох.Но очевидно не си подготвен за да отговориш по същество.Ако смяташ тази графика за меродавна да са ти честити тези 140 к.с. постигнати чрез чип-тунинг на 1,9 ЖТД.И на всичкото отгоре с половин литър по нисък разход на гориво.Нямам думи???Прекратявам повече коментарите по темата.

                                Коментар

                                Working...
                                X