Нарочно ще бъда много подробен, зашото вече 8 месеца си патя с мойта кола и съм изхабил една камара нерви. Просто не искам някой , който може да ми даде съвет да остане объркан или неинформирам. Колата e Brava JTD 99-та година и е купена на 120 хиляди реални километра. Сега е на 128 хиляди. Още отначало не ми харесваше как върви. До 2000 оборота пълен мъртвец и никакво усещане за турбо до там, колкото и да е натиснат педала. Турбо сякаш нямаше абсолютно никакво до 2000, камо ли 200 нютона на 1500 както пише в книжката. Все пак Бобо я гледа на диагностика и каза, че е супер и няма проблем за чип. След чипа почна да върви осезаемо повече, но понеже съм карал много дизели още от времето на Регата ТD мога да определя че преди чипа Бравата ми вместо 105 коня вървеше като за 85-90 и след чипа вместо 130-140 коня върви като за 110 коня, айде максимум 115 да е и пак си е мъртвец преди 2000 оборота, въпреки че все пак динамиката се подобри и в ниски след смяна на софтуера Мислих си, че турбото не работи и има проблем, но скоро я мерих с анометър в движение. Значи почва да прави налягане от 1500 оборота което е около 0.5 бара, на 1800 е някъде 0.7-0.8 и от 2000 натам е 1.1 бара постоянно и според мен е горе долу добре. Незнам възможно ли е търбото да прави налягане, но нещо да е скъсано отнякъде да изпуска по пътя на това което трябва да засмуче и да нагнети в двигателя. За съжаление, никой майстор не ми е отговорил нещо различно от това, че щом надува значи няма как да има където и да било проблем. Разбира се това налягане го прави само, ако педала е натиснат докрай от по-ниски обороти и започне да ги качва. Другия проблем е че гори много. 9 дори и до 11 градско в София, като хич не и давам зор. Извънградско е 6,5 дори 7 като верно че я натискам, но не като толкоз много като за такъв разход. Досега всеки дизел който съм имал съм го карал дори под каталожни дани и този не ми е първия та мога да преценя и в акви задръствания попадма и как точно да я карам най-икономично. Както и да я карам ако ще да е в празнични дни с празна София не мога да сляза под 8. Фактора, че е виновна бензиностанцията е проверен и не е той След много диагнотики на различни места Вантотрейд, Бобо, Италсервиз и последно за турбото в цунами, разбрах само едно и то във Ванто. Дебитомера подава много грешни стойности на компютъра. Не знам в какво мереше но 850 оборота когато тергета на компа е 300 показваше 450, на натиснат педал във максимално обороти на място когато трябва стойностите от дебитомера да са 1200 стигаше до 600-650. Дотогава все си мислих, че дебитомера ми е горе долу ОК, защото знам, че като почне да се скапва почва да не въврви във високи обороти след 3 хиляди а моята си стига и до 4500 и нагоре съвсем равномерно. Все пак аз не съм сигурен че проблема е в дебитомера понеже стандартно знам , че прави други проблеми от него първоначално във високи. Иначе съм го изчистил доста добре преди няколко месеца, но преди и след чистенето положението си е еднакво.Друг проблем е че ако се подаде газ докрай или повече преди 2000 примерно на 1600 оборота на 4-та и 5-та от 2000 до 2600-2700 оборота има една вибрация и тресене във волана, която не слаба никак. Ако вече съм влязал в тази граница след 2 хиляди и натисна там педал се усеща по-слабо. Иначе колкото по натоварена е в хора колата, на колкото по-висока предвка е и ако е на баир толкова по-силно се усеща вибрирането и тресенето в тоя диапазон 2000-2700. Специално на 5-та скорост дори да се поддържа примерно на константна скорост 110-120 километра примерно в диапазона 2200-2500 оборота на равно или в баир без да се ускорява двигателя работи по шумно и някак си има лека вибрация. Това нещо го няма изобщо след тези обороти както и преди тях. Казаха ми че съединителя буксувал, но той е нов и без това 1 месец търсих френско Валео понеже всички са турски. Може и той да прави проблем и оттам да идва вибрацията, но според мен не буксува, защото гледайки оборотомера и стрелката не усещам никакво буксуване. Може би прави някакво изпускане и моментално зацепване което се случва много бързо и стрелката не може да реагира а и за такъв момент не може качи обороти нагоре и просто се получава някакво вибриране. Ако не съединителя ми остана варианта за вътрешно каре. Другия вариант е от грешки в дебитомера софтуера и нещо да не подава точно горивото според влизащия въздух в двигателя и да стават детонации или нещо подобно. Диагностиката показва, че дюзите и помпата с в идеално състояние. Колата не пуши и може би не пуши изобщо или пуши незабележимо малко и при максимално форсиране, но разхода е доста висок.Молбата ми е следната. Ако има някой колега, който да ми услужи със дебитомер за проба ще отнесе една много добра почерка. Просто не искам да купувам дебитомер преди да съм пробвал. Друго нещо, което моля е, ако някой има телефoн на колегата Stefan Hajov или знае къде работи да ми го даде. Приемам всякакви съвети, а също и предложения за сервизи и помощ но засега съм се насочил към колегата Hajov от форума, защото досега, при който и майстор ходил и говорил от абсолютно никой не съм видял адекватни познания и сериозност, а 99% общи или неверни приказки и никаква идейност. P.S. Съжалявам ако поуста е малко неподреден но надявам се все пак да става ясно...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ относно моята каръшка Брава JTD
Collapse
X
-
Re: Помощ относно моята каръшка Брава JTD
toshi83 написа:Нарочно ще бъда много подробен, зашото вече 8 месеца си патя с мойта кола и съм изхабил една камара нерви. Просто не искам някой , който може да ми даде съвет да остане объркан или неинформирам. Колата e Brava JTD 99-та година и е купена на 120 хиляди реални километра. Сега е на 128 хиляди. Още отначало не ми харесваше как върви. До 2000 оборота пълен мъртвец и никакво усещане за турбо до там, колкото и да е натиснат педала. Турбо сякаш нямаше абсолютно никакво до 2000, камо ли 200 нютона на 1500 както пише в книжката. Все пак Бобо я гледа на диагностика и каза, че е супер и няма проблем за чип. След чипа почна да върви осезаемо повече, но понеже съм карал много дизели още от времето на Регата ТD мога да определя че преди чипа Бравата ми вместо 105 коня вървеше като за 85-90 и след чипа вместо 130-140 коня върви като за 110 коня, айде максимум 115 да е и пак си е мъртвец преди 2000 оборота, въпреки че все пак динамиката се подобри и в ниски след смяна на софтуера Мислих си, че турбото не работи и има проблем, но скоро я мерих с анометър в движение. Значи почва да прави налягане от 1500 оборота което е около 0.5 бара, на 1800 е някъде 0.7-0.8 и от 2000 натам е 1.1 бара постоянно и според мен е горе долу добре. Незнам възможно ли е търбото да прави налягане, но нещо да е скъсано отнякъде да изпуска по пътя на това което трябва да засмуче и да нагнети в двигателя. За съжаление, никой майстор не ми е отговорил нещо различно от това, че щом надува значи няма как да има където и да било проблем. Разбира се това налягане го прави само, ако педала е натиснат докрай от по-ниски обороти и започне да ги качва. Другия проблем е че гори много. 9 дори и до 11 градско в София, като хич не и давам зор. Извънградско е 6,5 дори 7 като верно че я натискам, но не като толкоз много като за такъв разход. Досега всеки дизел който съм имал съм го карал дори под каталожни дани и този не ми е първия та мога да преценя и в акви задръствания попадма и как точно да я карам най-икономично. Както и да я карам ако ще да е в празнични дни с празна София не мога да сляза под 8. Фактора, че е виновна бензиностанцията е проверен и не е той След много диагнотики на различни места Вантотрейд, Бобо, Италсервиз и последно за турбото в цунами, разбрах само едно и то във Ванто. Дебитомера подава много грешни стойности на компютъра. Не знам в какво мереше но 850 оборота когато тергета на компа е 300 показваше 450, на натиснат педал във максимално обороти на място когато трябва стойностите от дебитомера да са 1200 стигаше до 600-650. Дотогава все си мислих, че дебитомера ми е горе долу ОК, защото знам, че като почне да се скапва почва да не въврви във високи обороти след 3 хиляди а моята си стига и до 4500 и нагоре съвсем равномерно. Все пак аз не съм сигурен че проблема е в дебитомера понеже стандартно знам , че прави други проблеми от него първоначално във високи. Иначе съм го изчистил доста добре преди няколко месеца, но преди и след чистенето положението си е еднакво.Друг проблем е че ако се подаде газ докрай или повече преди 2000 примерно на 1600 оборота на 4-та и 5-та от 2000 до 2600-2700 оборота има една вибрация и тресене във волана, която не слаба никак. Ако вече съм влязал в тази граница след 2 хиляди и натисна там педал се усеща по-слабо. Иначе колкото по натоварена е в хора колата, на колкото по-висока предвка е и ако е на баир толкова по-силно се усеща вибрирането и тресенето в тоя диапазон 2000-2700. Специално на 5-та скорост дори да се поддържа примерно на константна скорост 110-120 километра примерно в диапазона 2200-2500 оборота на равно или в баир без да се ускорява двигателя работи по шумно и някак си има лека вибрация. Това нещо го няма изобщо след тези обороти както и преди тях. Казаха ми че съединителя буксувал, но той е нов и без това 1 месец търсих френско Валео понеже всички са турски. Може и той да прави проблем и оттам да идва вибрацията, но според мен не буксува, защото гледайки оборотомера и стрелката не усещам никакво буксуване. Може би прави някакво изпускане и моментално зацепване което се случва много бързо и стрелката не може да реагира а и за такъв момент не може качи обороти нагоре и просто се получава някакво вибриране. Ако не съединителя ми остана варианта за вътрешно каре. Другия вариант е от грешки в дебитомера софтуера и нещо да не подава точно горивото според влизащия въздух в двигателя и да стават детонации или нещо подобно. Диагностиката показва, че дюзите и помпата с в идеално състояние. Колата не пуши и може би не пуши изобщо или пуши незабележимо малко и при максимално форсиране, но разхода е доста висок.Молбата ми е следната. Ако има някой колега, който да ми услужи със дебитомер за проба ще отнесе една много добра почерка. Просто не искам да купувам дебитомер преди да съм пробвал. Друго нещо, което моля е, ако някой има телефoн на колегата Stefan Hajov или знае къде работи да ми го даде. Приемам всякакви съвети, а също и предложения за сервизи и помощ но засега съм се насочил към колегата Hajov от форума, защото досега, при който и майстор ходил и говорил от абсолютно никой не съм видял адекватни познания и сериозност, а 99% общи или неверни приказки и никаква идейност. P.S. Съжалявам ако поуста е малко неподреден но надявам се все пак да става ясно...Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
-
Блгодаря за идеите. Няма проблем с педала на газта. Мисля че педала работеше с потенциометър и той задаваже на компютъра или каквото и да е според положението на педала колко гориво да вкарва. Просто колата с лекота влиза в червеното на оборотите и ако имаше какъвто и да е проблем свързан с педала то нямаше да продължава да набира равномерно след три хиляди оборота и да минава спокойноп и над 4000. Колата си върви донякъде прилично. Просто със сигурност гори повече отколкото трябва и преди и след чипа върви по-зле отколкото трябва. Примерно минимум 10 коня по-малко от една изправна кола със същия двигател и поне 20 коня по-малко от същата кола с чипосан двигател. Има един интересен факт , който не споделих, но не исках първия поуст да става прекалено дълъг. Примерно като на 4-та скорост натисна педала на 1300 оборота докрай и колата почва бавно да набира, но е ясно, че така в двигателя влиза много гориво и ще започне да развърта турбината. Колата бавно качва към 1500, там анометъра достига 0.5 бара, на 1800 като стигне вече ома може би около 0.8 бара , но дори там колата си е мъртвец и някъде от 2000 оборота почва да дърпа и да тресе. Налягането някъде точно на 2000 оборота изведнъж рязко се качва от 0.8-0.9 бара на 1.1 бара. Вече се чудя дали е възможно колата ми да не е с оригинална турбина а с друга, примерно от Брава ТD, която прави налягане на около 2000 оборота. Не знам дали това въобще е възможно. Иначе се получава нещо много странно. Когато турбината върти вече прилично, но просто двигателя не го иска дори това налягане някак си то не му помага или няма гориво колкото за толкова въздух. Тоест сместа е бедна. Или пък сместа е бедна на въздух. Днес се скъсах да чета теми и се насочих към две идеи. Турбото си върти прилично добре, тоест газовете от двигателя го развъртат, но просто пък това не значи , че засмуква и вкарва в него колкото трябва въздух, защото от някъде нещо изпуска. Другия вариант е нещо между контрола между турбото, помпата или дебитомера. Просто нещо подава грешна информация и колата не вкарва достатъчно гориво. Днес откачих изцяло дебитомера, но динамиката беше още по-зле. Иначе дебитомера е перфектно чист отвсякъде като нов.Абе какво да говоря, 8 месеца тая кола не мога да я направя така, че да ме зарадва. А иначе не пуши, не гори никакво масло и на три компютърни диагностики е префектна. Но никой не пожела и не ми каза дори една възможност потенциална в турбо системата. Отговорите бяха от сорта на. "Щом търбото ти работи, значи няма как да изпуска да имаш проблем в някакви клапи, в уейстгейта , в смукателната ситема, в маркучите. Никой не пожела да каже давай да проверим. На всеки съм казал, че съм готов, който иска да разглобява, плащам и да не се оправи нищо. Просто да се разбере и провери има ли нещо нередно Мъка е голяма с тая кола и ако не я оправя до един месец я засилвам право към дъното на Изкър и застрахователя ще даде 7 бона за друга )) Това е в кръга не шегата разбира се, но от време на време на такива неразумни идеи ме избива.
Коментар
-
Колега пробвайте с друг дебитомер. Аз преди да сменя моя нямаше кой знае какви проблеми, освен че колата набираше малко по-бавно. На диагностика като я закарах даваше грешка от дебитомера (и EGR). Като й даваха газ (нафта ) стойностите от дебитомера не се менеха изобщо, чак като пуснеш педала, след една две секунди се вдигаха за малко. Получаваше се някакъв пик за момент и това е. Изобщо не мереше както трябва. Купих си нов от hit-ko. При него е най-евтин оригиналния. Ако си купуваш го имай предвид. Ако искаш можем да ти сложим стария ми дебитомер и да видим и с него как ще е, но ако беше от него трябваше да има записана грешка. Според мен най-добре се обърни към Христо (hit-ko) за съвет.
Коментар
-
Ре
А проверил ли си показанията на температурния датчик за компа? Хубаво е да показва вярно. При мен след смяна с неоргинален колата спря да пуши съвсем, което не е нормално за дизел. После сложих оригинален и вече пропушва по малко, но разлика във вървенето не намирам особена. А дебитомера задължително пробвай да го смениш с някой за проба поне.
Коментар
-
Колата не пушеше, ама грам преди смяна на софта. Имам опит от човек , който кара плътно зад мен 200 километра и включително завои из проход, където съм и давал пълна газ на вториа и трета и моя познат се шашна, че не е видял грам пушек след мен. След смяна не знам дали пуши, но като цяло мисля, че пак няма никакво пушене или има минимално. Деботомера, за който не се съмнявах в него, защото разчитах на майстори и на собствените си знания, че като се скапва почва да прави проблеми във високи. Най-малкото аз лично съм чистил един в една автокъща ,който просто все едно бях изкопал от земята и съм виждал как работи кола с един дефектен и от прочетеното все бях останал с впечатлението, че моя си е здрав, но последния комп във Ванто показа, че си мени стойностите в по тесни граници. Вчера за първи път карах с изваден дебитомер и мога да кажа, че още поече липсваше динамика. Иначе нямам катализатор, запушени филтри и компа си дава идеални стойности на дюзите помпата и там каквото има всичко без дебитомера. Няма никакви грешки освен EGR-a, който просто съм блокирал и е със сигурност е на затворено положение.Колега 1115, само кажи къде да дойда и идвам. Прати една бележка на лични. Ще съм ти много благодарен. Просто не искам да купувам дебитомер преди да пробвам с друг. Може и да спъва от там малко динамиката, но пак не ми се връзва съвсем цялата работа все още според това което знам.За Христо разбира се знам и ще си купя от него дебитомер стига само там да ми е проблема.evgenibgr, разлика във вървежа след смяна на софтуера има голяма. Съвсем друга кола е. Айде моята не върви както трябва, но разликата от преди и след е голяма.
Коментар
-
Мда и аз мисля, че трябва да изпушва след като няма катализатор и ЕГР и е с чип. Гледайки в огледалата много пъти не съм забелязвал никога или понякога съм имал съмнение , е малко изпушва, но мже и да е било прах по улицата. Съ сигурност ако пуши е съвсем малко и не може да се хване в огледалото за обратно виждане. На място при форсиране не пуши. Само един път пушеше по малко, ама явно е било от нафтата. Като цяло след чипа не съм правил експеримент някой да кара зад мен и да форсирам или аз да карам с друга кола след фиата и да видя изпушва ли при изрязване и при превключване на предавки. Помпата на диагностикта във Ванто я гледах и беше ОК, но де да знам колко е меродавно да се мери на място и може ли да се разчита на 100%. Дигностика и е правена и при Бобо. Не знам това, което помпата подава след като се оправлява от ЕКУ-то, дали е възможно след кат дебитомера подава данни за много по-малко въздух отколкото реално е влязъл към двигателя колко я бърка. Ако беше така и когато не достига гориво или е запушен филтър, поне от моя опит винаги става проблем във високи обороти и там липсва сила щом има недостиг на гориво, но може би дебитомера се е бъгнал по някакъв специален начин. Също не знам, ако сместа е бедна на гориво и по-богата на въздух си мислих, че дори да върви по куцо, то поне има по пълно изгаряне и след като не пуши всичко изгаря и ще гори малко, а то гори повече. Поне при скапан дебитомер съм чел че колата почва да върви по зле ама разхода дори пада, просто не вакарва по малко гориво отколкото си натиснал на педала и все едно и да си натиснал педала докрай то не вакарва толкова гориво.
Коментар
-
При преебан дебитомер разхода се качва. Много вероятно това да ти е проблема. Това е проблем на доста дизели, не само на фиатовите. И симптомите са слаб вървеж и голям разход. А грешка ще ти даде чак когато спре да работи напълно. А липсата на въздух колата компенсира с повече гориво. Затова и ако не си сменил дълго време въздушен филтър се качва разхода. Провай с друг дебитомер и съм сигурен, че нещата ще станат!
Коментар
-
toshi83 написа:Мда и аз мисля, че трябва да изпушва след като няма катализатор и ЕГР и е с чип. Гледайки в огледалата много пъти не съм забелязвал никога или понякога съм имал съмнение , е малко изпушва, но мже и да е било прах по улицата. Съ сигурност ако пуши е съвсем малко и не може да се хване в огледалото за обратно виждане. На място при форсиране не пуши. Само един път пушеше по малко, ама явно е било от нафтата. Като цяло след чипа не съм правил експеримент някой да кара зад мен и да форсирам или аз да карам с друга кола след фиата и да видя изпушва ли при изрязване и при превключване на предавки. Помпата на диагностикта във Ванто я гледах и беше ОК, но де да знам колко е меродавно да се мери на място и може ли да се разчита на 100%. Дигностика и е правена и при Бобо. Не знам това, което помпата подава след като се оправлява от ЕКУ-то, дали е възможно след кат дебитомера подава данни за много по-малко въздух отколкото реално е влязъл към двигателя колко я бърка. Ако беше така и когато не достига гориво или е запушен филтър, поне от моя опит винаги става проблем във високи обороти и там липсва сила щом има недостиг на гориво, но може би дебитомера се е бъгнал по някакъв специален начин. Също не знам, ако сместа е бедна на гориво и по-богата на въздух си мислих, че дори да върви по куцо, то поне има по пълно изгаряне и след като не пуши всичко изгаря и ще гори малко, а то гори повече. Поне при скапан дебитомер съм чел че колата почва да върви по зле ама разхода дори пада, просто не вакарва по малко гориво отколкото си натиснал на педала и все едно и да си натиснал педала докрай то не вакарва толкова гориво.
Коментар
-
Колега Хаджов, поста ви се оказва безценен за мен, защото най-малкото не знаех тази кола да има мап сензор и такъв за налягане на горивото. Знам само горе долу основните неща. Въпроса ми е, че незнам към кой да се обърна и може да свърши работа. И аз съм мислил по въпроса, че не всичко е един дебитомер, но първо това ще пробвам. Все пак не знаех, че в тоя двигател има MAP сензор, нито сензор за налягането на горивото. Мислих че МАP сензор има само на бензинки и може би на по-модерни дизели. Всичко дето съм научил е просто обща култура и много неща не са ми ясни. Съвсем навит съм да си поверя колата във ваши ръце, ако ви се занимава. Ако нямате време ще я оставя цяла седмица ако трябва, но да се оправи. Затова питах дали работите във сервиз и исках да ми пратите някакви контакти на лично съобщение, ако имате желание и възможност да се занимаете. Ако не може да ми свършите работа, но можете да ме насочите към подходяите хора и това ще ми е от голяма полза. Компютърните диагностики вече се е видяло, че няма защо да ги прекарвам за 5-ти път, там нещата са наред, освен дебитомера , който чак на последната разбрах, че не е наред. Най-малкото е изчистен перфектно и преди това никой не ми е казвал, че има проблем и индикациите за проблем с дебитомера и те не са стандартно случващите се при вървене. Предишните диагностики с каква програми са гледали не знам, но поне във Ванто компютъра се оказа читав, ако не друго.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар