Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Помощ относно моята каръшка Брава JTD

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Добре де вий до истината явно няма да стигнете.Поне няма да е скоро.Всеки си държи на своето,пък на мен ми е интересно кое е правилното рвшвние.Мога само да орговоря със следния въптос: Защо всичките ми познати които са надъхани по гонки,когато слагат чип на моторите си,задължително си купуват тъй наречения КИТ.Последния включва турбина,глава с клапани,съединител от по над 10-15000 лева,бутала с биели комплект,разпр.вал и други нямои части още?Явно не става само с чип.
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #92
      iuly_vn написа:
      Добре де вий до истината явно няма да стигнете.Поне няма да е скоро.Всеки си държи на своето,пък на мен ми е интересно кое е правилното рвшвние.Мога само да орговоря със следния въптос: Защо всичките ми познати които са надъхани по гонки,когато слагат чип на моторите си,задължително си купуват тъй наречения КИТ.Последния включва турбина,глава с клапани,съединител от по над 10-15000 лева,бутала с биели комплект,разпр.вал и други нямои части още?Явно не става само с чип.
      Евала колега за краткия ти и правдив коментар.Ние токова много неща изписахме, някои още не са го разбрали.Ти намери ключа от палатката.И аз съм страшно запален фен за този начин на тунинговане.И това е правилния подход.Но ние българите много искаме с малко усилия и средства да постигаме фантаст.резултати.А какви са ни до сега резултатите за всички е видно.Колкото до истината,понякога трудно се достига до нея и трябва време да мине за да изтрезнеят страстите.В правото на всеки е да прочете подробно всички постове по въпроса/защото имам чувството,че някои не са ги чели задавайки въпроси на които е отговорено/ и в рамките на възможностите си сам да се насочи към истината.Прилича ми като в политиката.Един едно говори,друг друго,но след време се разбира кой крив,кой прав.Поздрави от мен.

      Коментар


        #93
        iuly_vn написа:
        Добре де вий до истината явно няма да стигнете.Поне няма да е скоро.Всеки си държи на своето,пък на мен ми е интересно кое е правилното рвшвние.Мога само да орговоря със следния въптос: Защо всичките ми познати които са надъхани по гонки,когато слагат чип на моторите си,задължително си купуват тъй наречения КИТ.Последния включва турбина,глава с клапани,съединител от по над 10-15000 лева,бутала с биели комплект,разпр.вал и други нямои части още?Явно не става само с чип.
        iuly_vn поздравления за познатите дето ги имаш. Хората, които ги правят тези неща се броят на пръсти в България. Искам и аз едно уточнение да направя. Никой никъде не е отричал че за качване на много коне се сменят определени "детайли" по колата. Но като си ги смениш, трябва да смениш и управлението на двигателя , така че искаш или не тогава си сменяш софтуера. Предполагам, че за всеки горната комбинация е най-добрия вариант. Но и мощността, която се изкарва от такива коли е доста по голяма от 20 или 30 к.с. И парите, които се дават са съвсем различни.И едно уточнение към Стефан Хаджов. "Чиповете" не са измислени в БГ. И не само ние гледаме без пари да имаме по-мощна кола. Вижте, че по някои чужди форум доста повече коли има, на които им е сменен софта. Няма смисъл от нападки към българите.По темата - ако не се лъжа двигателя на stilo 115 к.с. и там налягането на турбината може да се сменя от софтуера, поне аз намерих подобна информация.За нашия двигател - наистина не намерих информация за това как може налягането да се качи над 1 бар например. Според мен може чрез регулиране на впръскването да се накара да надува от по-рано, но за сега не знам как може да се дигне над 1 бар.
        FIAT Bravo JTD GT '99

        Коментар


          #94
          При мен се получава проблема,описан в т.1.Но когато тръгна от място с много газ,не се усеща никакъв *бъг* на никоя скорост.Няма да е лошо да обясниш източниците и на двата посочени от теб варианта.
          Octavia RS
          Evo 10-служебната играчка.

          Коментар


            #95
            vsd написа:
            iuly_vn написа:
            Добре де вий до истината явно няма да стигнете.Поне няма да е скоро.Всеки си държи на своето,пък на мен ми е интересно кое е правилното рвшвние.Мога само да орговоря със следния въптос: Защо всичките ми познати които са надъхани по гонки,когато слагат чип на моторите си,задължително си купуват тъй наречения КИТ.Последния включва турбина,глава с клапани,съединител от по над 10-15000 лева,бутала с биели комплект,разпр.вал и други нямои части още?Явно не става само с чип.
            iuly_vn Но като си ги смениш, трябва да смениш и управлението на двигателя , така че искаш или не тогава си сменяш софтуера. И едно уточнение към Стефан Хаджов. "Чиповете" не са измислени в БГ. И не само ние гледаме без пари да имаме по-мощна кола. Вижте, че по някои чужди форум доста повече коли има, на които им е сменен софта. Няма смисъл от нападки към българите.По темата - ако не се лъжа двигателя на stilo 115 к.с. и там налягането на турбината може да се сменя от софтуера, поне аз намерих подобна информация.За нашия двигател - наистина не намерих информация за това как може налягането да се качи над 1 бар например. Според мен може чрез регулиране на впръскването да се накара да надува от по-рано, но за сега не знам как може да се дигне над 1 бар.
            Koлега,повтаряш моите думи.Естествено,че хрдуер-тунинга изисква нов софтуер.И така се прави.Знам,че чиповете не са измислени от БГ и надали скоро ще стане това.Но знай едно от мен,че в пазарната икономика на запад съществуват множество индустрии и дейности,които живеят и съществуват благодарение на неиформираноста,некопетентноста и манящината на много хора в дадено общество.Много хора са готови да приемат един рекламен материял за абсолютно достоверен и да станат негови потребители.Това се забелязва и у нас в много аспекти на социалния ни живот.Всеки е в правото си да прави селекция според възможностите си.Много силно впечатление ми направи изказването на един американец в откровен разговор когато преди две години бях на едно посещение в Калифорния.Ще цитирам:Колкото по глупави хора има в една държава,толкова тарикатите живеят по добре.Малко цинично ми изглеждаше,но като се размислих разбрах,че има право. И сега за още едно нещо,което казах и не го предавай от твое име.Казах,че при двигателя 1,9 ЖТД-115 кс нещата са съвсем други.Там турбината е софтуерно регулируема и може да се постигнат коренно различни резултати.На всичкото отгоре е и с променлива геометрия.Моля ВИ препрочитайте по два три пъти постовете ми за да не тъпчеме на едно исъщо място.А за разглеждания двигател на Фиат 1,9 ЖТД-105 кс.колкото и да търсиш информация/говоря от сериозни източници/няма да намериш.Но аз ще ти кажа къде да я намериш.Отвори саита на www.digitaltuning.bg.Там твърдят това което се опитва да рекламира колегата БО.Право е на ваша преценка на кое да вярвате. И накрая не знам дали сте прочели поста на Тоши/май че беше последния му/който е с чип-тунинг на колата си и споделя,че като е мерил налягането на турбината преди тунинга е било 1 бар,а след тунинга е нараснало на 1,1 бара.След като по заводски данни трябва да бъде 1,05 бара.Ето ти живия пример от тунинговането.Моля ВИ четете подробно всички постове.Много е интересно.И той в заключение твърди,че е било нормално неговия двигател след тунинга да е станал 135 ако не 140 к.с.Повече приказки са излишни.

            Коментар


              #96
              @Stefan HadjovЗдравей, колега, пак съм аз Да те питам, защо все тъй ми избягваш моите въпроси и до сега не си отговорил с цифри, както аз правя?Какво ще кажеш за тези цифри?Преди чип:209 Nm1950 rpm75 kW4110 rpmСлад чип:312,2 Nm2139 rpm 94,6 kW3606 rpmИзмерено на един стенд, супер независимо, просто поредната маймуна на клона! И това с точност под 0.5%И искам да ти кажа, че аз въобще не се занимавам с това, просто съм един любител, наблюдател и не предлагам такъв вид услуги, така, че нямам абсолютно никакъв интерес да измислям, за да печеля от това.А и предложението ми важи, ако искаш да се "чипирам" и да вземеш да изкараш 8-10 хиляди левчета от това, щом си заставаш зад твоите думи и си убеден, че няма да натоваря върху моя двигател поне 30кс, както писах! Искам и да уточня, че турбината ми е без ел. управление никакво - още по-добре за теб!
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #97
                BO написа:
                @Stefan HadjovЗдравей, колега, пак съм аз Да те питам, защо все тъй ми избягваш моите въпроси и до сега не си отговорил с цифри, както аз правя?Какво ще кажеш за тези цифри?Преди чип:209 Nm1950 rpm75 kW4110 rpmСлад чип:312,2 Nm2139 rpm 94,6 kW3606 rpmИзмерено на един стенд, супер независимо, просто поредната маймуна на клона! И това с точност под 0.5%И искам да ти кажа, че аз въобще не се занимавам с това, просто съм един любител, наблюдател и не предлагам такъв вид услуги, така, че нямам абсолютно никакъв интерес да измислям, за да печеля от това.А и предложението ми важи, ако искаш да се "чипирам" и да вземеш да изкараш 8-10 хиляди левчета от това, щом си заставаш зад твоите думи и си убеден, че няма да натоваря върху моя двигател поне 30кс, както писах! Искам и да уточня, че турбината ми е без ел. управление никакво - още по-добре за теб!
                Колега БО, с най-голямо желание отговарям на твоите постове в форума.Уважавам твоята амбициозност и стремеж да знаеш доста неща.Но смятам,че си попаднал в несъзнателно заблуждение и ще ти трябва време за да се увериш в това.Ще ти отговоря по реда на зададените въпроси: 1.Не бягам от въпросите ти,защото бях казал че няма да отговарям на въпроси извън темата до нейното приключване.Обратното би било да се получи като с компютърните коментари на Тоши. 2.Какво ще кажа за цитираните цифри.Ами много просто.Не вярвам на тях.Ти с този пример ми приличаш на тези реклами по вестници и списания на хапчетата за отслабване и за растеж на буйна коса със снимки:before i after.Америка е залята с такива реклами.И знаеш ли колко много хора са се хванали на тези реклами и нищо.Това между другото.Ти присъствал ли си на тарировката на това дино.Този който тарира и мери има ли необходимата квалификация за това.Може и да е най добросъвестен и да греши.После при диното се ползват за крайния резултат много коефициенти.По сервизите на София има доста хубава и скъпа апаратура но съм бил свидетел как не могат да я ползват ефективно и точно поради липса на достатъчни знания.Пак ме вкара при това дино и спирам до тук. 3.При данни след тунинг на този мотор с 50% увеличение на върт.момент и то в ниските обороти просто съм безмълвен.БО, казах го в друга тема.Ще го кажа и сега.Знеш ли колко екипа от инженери във фирмите работят с месеци за да повишат параметрите на един двигател ефективно с 10-15%.Аз знам и за това см безкрайно изненадан как лесно между автофеновете у нас се раазмахват с такава лекота десетки конски сили постигани чре елементарни софтуерни изменения.Когато почнах да чета по форумите това направо ме стъписа.БО,аз съм много особен човек в професията си.Съгласявам се на всичко,но трябва да ми се докаже теоритично,че е така.На нищо не вярвам,освен на теорията.Когато аз в определени ситуации нямам подготовката да докажа нещо казвам: не съм убеден,така се говори. 4.Никъде не съм казал,че предлагаш такъв вид услуги и че печелиш от това.Не ми слагай неверни думи в устата. 5.И накрая не съм в този форум за да се ловя на бас и да печеля пари.Ако искаш ми вярваш,ако искаш не.Твой избор. И мисля накрая да прекратиме по темата като всеки си остане със собствените си твърдения.Ще има време когато нещата ще станат ясни.

                Коментар


                  #98
                  ilkor написа:
                  Колега, в JTD105 двигателя няма такъв соленоид.Това че текста е на английски не го прави по достоверен
                  Аз не разбрах, че говорим за конкретния 1.9 двигател. Моя грешка. Останах с впечатлението, че колегата твърди, че по принцип чип тунингът не вдига налягането на турбината, понеже няма как да управлява клапана.За жтд-първообраза мисля, че налягането си оставаше същото, просто се задържа по-дълго време преди да се разтовари турбината, заради по-ранното подаване на повечко гориво. Мога да пипитам колегата, който ми прави чипа на моята. Не съм толкова навътре в нещата. Това, което знам е, обаче, как вървеше колата преди и след намесата по софтуера При всички останали вече, които са със соленоиди, налягането си се мени, доколкото ми е известно.Що се отнася до тези турбо-китове, едва ли колегата е имал предвид дизелови автомобили Едно е да турбинираш атмосферен двигател или да търсиш в пъти повече мощност от фабрично турбиниран такъв. Такива китове са ропедназначени за бензинови ’бегачки’. няма спор, че това е определено начинът да се повишава сериозно мощността на двигателите, но понеже дизеловите автомобили не са за сериозни спортове уж , та при тях се разчита на това, че бутала, биели и т.н. са с достатъчна якост и са преоразмерени, предвид типа на двигателя и съпътстващите го степени на сгъстяване, макс налягане в цилиндъра и т.н. и затова се търси повишение на мощността от порядъка на 20-30 %, което да не изисква подмяна на хардуера с уякчен такъв, както и да има известно застраховане на оргиналните ’карантии’ срещу счупване. Единствените манипулации, необходими при дизелите, биха били подмяна на турбото и на интеркулера. След това вече се налага пренаписване на софтуера.
                  _______
                  146 JTD

                  Коментар


                    #99
                    Въпрос, понеже не съм на ясно 2.4 ЖТД 100 Квт с променлива геометрия на турбината ли е или не?Подозирам че е, щото тоя мотор в последните си версии е някъде към 170 кончета, но не съм сигурен дали не е имало и хардуерно вмешателство.
                    Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                    Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                    Коментар


                      Stefan Hadjov написа:
                      @vsdKoлега,повтаряш моите думи.Естествено,че хрдуер-тунинга изисква нов софтуер.И така се прави.... И сега за още едно нещо,което казах и не го предавай от твое име.Казах,че при двигателя 1,9 ЖТД-115 кс нещата са съвсем други.Там турбината е софтуерно регулируема и може да се постигнат коренно различни резултати.
                      Колега не искам да си присвоявам твоите думи. Първото го казвам, защото според мен iuly_vn не направи разлика между "чип тунинга" и промяната на управление на двигателя в следствие на подмяна на "хардуерни" компоненти. Мисълта ми е че споменатите познати на iuly_vn не си сменят турбото и т.н. защото искат да си сменят софтуера, а си сменят софтуера, защото са си сменили турбото и т.н. Ако ме разбирате, че стана объркано вече.Второ - вярно е че ти каза за софтуерното управление на турбината. Просто малко се обърках между двата двигателя 115 к.с. и 105 к.с. BO твърдеше за увеличение на 115 коня двигателя до 170 к.с. ти май го разбра за 105 к.с. двигателя и се получи объркване. Въпроса ми е - на stilo 115 к.с. след като софтуера управлява налягането на турбината, защо то не може да се вдигне. Аз не виждам проблем. По този начин би могла да се вдигне мощността на двигателя, макар и да е с 20 к.с.Ти твърдиш че изобщо не може на никакъв двигател да се вдигне мощността само със смяна на софтуера или говориш само за bravo 1.9 jtd. За вдигането на налягането на турбината ми е ясно че го казваш за bravo 1.9 jtd 182B4.000, но за другото се обърках вече.PS: Не се заяждам, даже напротив. Пиша с добри чувства и наистина искам да видя къде е истината.И още нещо - може ли "механично" да се повиши налягането на турбото на 1.9 jtd 182B4.000 без да се подменя с друга турбина.
                      FIAT Bravo JTD GT '99

                      Коментар


                        vsd написа:
                        ...Въпроса ми е - на stilo 115 к.с. след като софтуера управлява налягането на турбината, защо то не може да се вдигне. Аз не виждам проблем. По този начин би могла да се вдигне мощността на двигателя, макар и да е с 20 к.с.Ти твърдиш че изобщо не може на никакъв двигател да се вдигне мощността само със смяна на софтуера или говориш само за bravo 1.9 jtd. За вдигането на налягането на турбината ми е ясно че го казваш за bravo 1.9 jtd 182B4.000, но за другото се обърках вече.
                        И аз така се подведох.
                        vsd написа:
                        ...И още нещо - може ли "механично" да се повиши налягането на турбото на 1.9 jtd 182B4.000 без да се подменя с друга турбина.
                        Може, даже немалко тунери процедират по тоя начин: слагат ’кранче’ на байпаса на турбината като има манометър за налягането, който следи как се движи то. Това е доста ’вандалски’ метод, но явно дава резултати
                        _______
                        146 JTD

                        Коментар


                          Ето още малко текст на английски от недостоверен източник:Thе variable geometry turbine fitted to some engines is a different setup to ordinary turbo’s. Ordinary turbo’s do have an electro-mechanical boost solenoid, but on variable geometry systems there is an additional solenoid to control the angle of the vanes in the turbo as well.
                          _______
                          146 JTD

                          Коментар


                            Stefan Hadjov написа:
                            Съгласявам се на всичко,но трябва да ми се докаже теоритично,че е така.На нищо не вярвам,освен на теорията.Когато аз в определени ситуации нямам подготовката да докажа нещо казвам: не съм убеден,така се говори.
                            Колега, вие сте бил теоретик. Много уважавам теоретиците, имат изключително много знания в определени области, но някакси се оказват неподготвени в реални условия. Ще ти дам пример от моята област, защото съм запозната там. Има една методика за изчисляване на загубите от топлопреминаване на сграда. Тази методика е от 30 и повече години, като по нея са внасяни промени в съответствие на новите материали, които се използват в строителството. В Европа в последните няколко години много се шуми относно енергийната ефективност, и съответно тази вълна няма как да подмине България. След изследвания в продължение на години се оказва, че тази "теория" дава отклонение с 30%!!! Което е твърде лошо за енергийната ефективност. След това имаш още "грешки", които с натрупване една върху друга могат да стигнат до невъобразими стойности! Всички физични принципи, на които се крепи тази теория(а и тази за гореето също), са на база ИДЕАЛНИ процеси! И понеже в реални условия НЯМА идеални процеси, инженерите ПРИЕМАТ някакъв корекционен коефициент(или приблизително описание) за него, и т.н. и т.н. => 20 параметъра, зависещи един от друг с корекционни коефициенти натрупани на крайната формула. Няма нужда да изпадам в повече подробности, знаеш какво имам предвид. Да не споменавам великата наука "Механика на флуидите", която се занимава с турбуленция, турбини и т.н., където НИКОЙ не може да ти каже в какви посоки щетръгнат потоците при някакви скорости. Това, което имам предвид с цялото това писнание нагоре е, че теорията е много хубаво нещо като БАЗА, но не може да се вярва сляпо само на нея. Поздрави!
                            Fiat Bravo 1.9 JTD / Fiat Bravo II 2.0 Multijet
                            www.fiat-bg.org/forum

                            Коментар


                              Blue написа:
                              Stefan Hadjov написа:
                              Съгласявам се на всичко,но трябва да ми се докаже теоритично,че е така.На нищо не вярвам,освен на теорията.Когато аз в определени ситуации нямам подготовката да докажа нещо казвам: не съм убеден,така се говори.
                              Колега, вие сте бил теоретик. Много уважавам теоретиците, имат изключително много знания в определени области, но някакси се оказват неподготвени в реални условия. Ще ти дам пример от моята област, защото съм запозната там. Има една методика за изчисляване на загубите от топлопреминаване на сграда. Тази методика е от 30 и повече години, като по нея са внасяни промени в съответствие на новите материали, които се използват в строителството. В Европа в последните няколко години много се шуми относно енергийната ефективност, и съответно тази вълна няма как да подмине България. След изследвания в продължение на години се оказва, че тази "теория" дава отклонение с 30%!!! Което е твърде лошо за енергийната ефективност. След това имаш още "грешки", които с натрупване една върху друга могат да стигнат до невъобразими стойности! Всички физични принципи, на които се крепи тази теория(а и тази за гореето също), са на база ИДЕАЛНИ процеси! И понеже в реални условия НЯМА идеални процеси, инженерите ПРИЕМАТ някакъв корекционен коефициент(или приблизително описание) за него, и т.н. и т.н. => 20 параметъра, зависещи един от друг с корекционни коефициенти натрупани на крайната формула. Няма нужда да изпадам в повече подробности, знаеш какво имам предвид. Да не споменавам великата наука "Механика на флуидите", която се занимава с турбуленция, турбини и т.н., където НИКОЙ не може да ти каже в какви посоки щетръгнат потоците при някакви скорости. Това, което имам предвид с цялото това писнание нагоре е, че теорията е много хубаво нещо като БАЗА, но не може да се вярва сляпо само на нея. Поздрави!
                              Колежке Blue,радвам се че следите темата и проявявате инмтерес към нея,макар че е неприсъщо за една блондинка.Това е за майтап.Не го взимайте на сериозно.Неточно впечатление сте си създали за мене защото аз не съм академичен теоретик.А това което твърдите се отнася точно за тази категория хора.Аз също споделям това ,защото в професионалните си контакти съм имал работа с такива.Работата ми е изцяло в практиката,но съм придобил навици да не приемам нищо абстрактно и имперично без да съм си го обяснил теоретично. Наистина "Механика на флуидите" е голяма наука/не бих казал велика/,но много неточна.Но тя има едно голямо предимство,че разполага винаги с методи ,чрез които може да сеустанови колко е нейната неточност. Стигнал съм до извода,че който изцяло се доверява на практиката и не е непрекъснато в обратна връзка с теорията,много често изпада в заблуди и търпи разочорования.Обратния вариант е също в сила.Поздрави и от мен.И все така............

                              Коментар


                                Crusader написа:
                                Въпрос, понеже не съм на ясно 2.4 ЖТД 100 Квт с променлива геометрия на турбината ли е или не?Подозирам че е, щото тоя мотор в последните си версии е някъде към 170 кончета, но не съм сигурен дали не е имало и хардуерно вмешателство.
                                Колега Кръстоносец,аз знам че твоя двигател е 96кв или 130 кс,освен ако не говориш за някаква модификация която не ми е известна.Ако мотора ти е 185.А6 турбината ти не е с променлива геометрия и софтуера на контролера не я контролира.А този мотор 170 кс няма нищо общо с твоя.И разбира се ,хардуера му е съвършенно различен.Естествено и с нов софтуер.Фирмите производители на двигатели почти никога не си играят само с промяна на софтуера.

                                Коментар

                                Working...
                                X