щом новото Браво на вала е 158 коня (при 150 по книга)...5% разликано дали само това е причината за разликитене знам в техническите данни на колите, мощността къде е заложена
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ относно моята каръшка Брава JTD
Collapse
X
-
Ми по тия англоговорящите страни, в автомобилните предавания ги чувам да казват Brake Horsepower а не само HP. Темата и спорът който се води, са направо велики! Мисля че не постовете са извън темата (помощ за каръшката брава), а темата е извън постовете И аз се надявам колегите да представят аргументите си, без дразнения и заяждания, щото става грозно.....
Коментар
-
Sev написа:щом новото Браво на вала е 158 коня (при 150 по книга)...5% разликано дали само това е причината за разликитене знам в техническите данни на колите, мощността къде е заложенаA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Red Storm написа:Колега Hadjov , а какво ти е мнението за този прословут *бъг* при 2700об/мин,наблюдаващ се при някой версии софтуер на 1,9 ЖТД?С каква цел е сложен?Ремапа на софта премахва този (определено дразнещ) заводски *бъг). Поздрави
Коментар
-
jenshen73 написа:Стефане, не си разбрал градския, той казва, че се вдига налягането след турбината, за целта. Т.е. не се прави само прословутия "чип" тунинг (най-обикновено "оптимизиране" на софтуера без никакви намеси от ЧИПОВО естество), но се правят и допълнителни промени, касаещи въздухо-нагнетателния тракт. Лошото е, че пак опираме до момента с главата и колекторите, но вероятно това се оправдава с евентуални огромни разходи и, че чипването е абсолютно достатъчно, защото заводът производител е направил двигател с мощност 500к.с., но го е ограничил на само 105.... Уф, как се нервя начи...А конкретния варненски тунингджия премодифицира цялото АУДИ - освен купето като цяло мисля, че не остана нещо заводско в него... Да не споменаваме, че имам братовчед, който кара тунингован GOLF2 на който само той знае какво по двигателя не е сменил...
Коментар
-
[quote="BO"]Аз както казах за всичко си имам доказателства с цифри нагледно.................... аргументирам с цифри, тези и каквото се сещам друго............. имам доводи и доказателства, с които мога да се защитя.С отворени ръце и очи очаквам твоите доводи,доказателства,аргументи и каквото се сетиш друго.Нямаш представа от кога мечтая за тоя момент.Но да се разберем.Не приемам за доказателства рекламни материяли,измислени графики,извадени от контекса публикации и др.подобни.С думи прости,както аз обяснявам моята теза искам да ми кажеш:чрез промяна на еди кой си параметър в софтуера се получава еди кое си и това води до повишаването на дебита/налягането/на турбината.Това е истинския и професионален отговор.Защото за всички е ясно,че няма ли повече въздух в двигателя само с гориво не става или става но с много малък ефект.А само с въздух пък ептен не става.А точно тука се крие ключа на палатката.Имаш грижата да го намрриш. И не ме препращай при твоето дино,защото може да се окаже ,че няма да имаме какво да мериме.За някакви си 8-10 к.с. не си заслужава да се занимаваме с дино.Отново се мъчиш да изпратиш обсъждането по темата в друго направление.Може би стова смяташ да излезеш от нея,но това не е отговора на въпроса. За диното е много дълга темата.Имам намерение да я обсъдиме в отделна тема която да засегне много аспекти.Колко вида мощности имаме,къде се мери мощноста която се обявява от фирмите,как се снема външна характеристика на един двигател/мощност,върт.момент,специфичен разход на гориво,часов разход на гориво,авансови характеристики и др.и др./,какво значи външна характеристика,как мери диното,как се тарира преди измерване,реална ли е отчетената стойност,може ли да се маниполира,колко му е точноста. И на края има ли и други методи за измерване на мощноста на един двигател не по малко неточни от диното.Има такива .И кой е най точния метод за измерване.Виждаш ли сега къде искаш да ме пратиш с твото дино та дино.Остави диното на мира давай за турбината.Чакам.
Коментар
-
[quote="Stefan Hadjov"]BO написа:Аз както казах за всичко си имам доказателства с цифри нагледно.................... аргументирам с цифри, тези и каквото се сещам друго............. имам доводи и доказателства, с които мога да се защитя.С отворени ръце и очи очаквам твоите доводи,доказателства,аргументи и каквото се сетиш друго.Нямаш представа от кога мечтая за тоя момент.Но да се разберем.Не приемам за доказателства рекламни материяли,измислени графики,извадени от контекса публикации и др.подобни.С думи прости,както аз обяснявам моята теза искам да ми кажеш:чрез промяна на еди кой си параметър в софтуера се получава еди кое си и това води до повишаването на дебита/налягането/на турбината.Това е истинския и професионален отговор.Защото за всички е ясно,че няма ли повече въздух в двигателя само с гориво не става или става но с много малък ефект.А само с въздух пък ептен не става.А точно тука се крие ключа на палатката.Имаш грижата да го намрриш. И не ме препращай при твоето дино,защото може да се окаже ,че няма да имаме какво да мериме.За някакви си 8-10 к.с. не си заслужава да се занимаваме с дино.Отново се мъчиш да изпратиш обсъждането по темата в друго направление.Може би стова смяташ да излезеш от нея,но това не е отговора на въпроса. За диното е много дълга темата.Имам намерение да я обсъдиме в отделна тема която да засегне много аспекти.Колко вида мощности имаме,къде се мери мощноста която се обявява от фирмите,как се снема външна характеристика на един двигател/мощност,върт.момент,специфичен разход на гориво,часов разход на гориво,авансови характеристики и др.и др./,какво значи външна характеристика,как мери диното,как се тарира преди измерване,реална ли е отчетената стойност,може ли да се маниполира,колко му е точноста. И на края има ли и други методи за измерване на мощноста на един двигател не по малко неточни от диното.Има такива .И кой е най точния метод за измерване.Виждаш ли сега къде искаш да ме пратиш с твото дино та дино.Остави диното на мира давай за турбината.Чакам.1.Карайки с постоянна скорост с постоянна газ навлизайки в диапазона на гореспоменатите обороти колата леко заглъхва и се чувства,че губи тяга.Излизайки от тези обороти всичко става ОКA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Stefan Hadjov написа:trustworthy написа:Разбира се, че налягането след турбината се вдига за целта. Няма как иначе да се вдигне мощността........._______
146 JTD
Коментар
-
@БОЕй,БО много голямо напрежение е необходимо да се вложи за да може човек да ти прочете поста.В стремажа си за оргинален стил на изразяване всичко става много неразбираемо.Призовавам те при обсъждане на такива сериозни теми и ти да проявяваш необходимата сериозност. Много съм доволен че си стигнал до извода,че при чип-тунинга се променят само два параметъра на софтуера количеството на впръскваното гориво и предварението на шприца,така като го изложих в един мой пост.Доволен съм,че си се вслушал в призивите ми да го обясниш с твои думи по твоему,без да цитираш разни материяли със съмнително качество въпреки че много неразбираемо.Но от прочетеното за мене е 25% истина и 75% неистина.Кое е истина и кое неистина: 1.Вярно е това,че ти трябва висока температура на излизащите газове от двигателя за да завъртят добре турбината.Това е абсолютно вярно.Но се пита нараства ли температурата на изп.газове след чип-тунинг.Първо горивото което ползваш преди и след тунинга е с една и съща колоричност.Нафтата дава 10000ккал/литър.Не го променяш,значи от него не става номера. 2.Количеството на впръскваното гориво е вярно,че нараства при тунинга,но с малко.Не може да се увеличи много,защото от ауспуха ще започне да пуши като парен локомотив.Има някакви граници.И те са твърде тесни в които можеш да действаш с този параметър. 3.С предварението на шприца пък е абсурдно да вдигнеш температурата тъй като е необходимо време за изгарянето на това повече гориво и точно за това се увеличава,а не за да се увеличи температурата на изпускателните газове. 4.От ауспуха не излиза въздух,а изгоряли газове и сажди. 5.И на края имаш едно изречение крайно неразбираемо за мен.Цитирам:"изпускателните газове ще се променят с едно просто чипове".Как ,какво,не е ясно. Коментара ми: Значи идваш на моята теза,че само с промяната на тези два параметъра:количество гориво и предварение ти получаваш от 1,9 ЖТД-105 -140 а даже според твое твърдение 170 к с.Нямам думи да продължа.........взимам си въздух.С това нищожно увеличение на горивото и средно 5-6 градуса по голямо предварение от което ти обясних,че нищо не идва.Можеш ли да си представиш с колко трябва да увеличиш температурата на изпускателните газове за да завъртиш така турбината,че да ти даде въздух за 140 к.с.Не искам да говоря за 170.Нали знаеш,че който не може да плува морето му е до колене.А сега ще ти обясня как ще увеличиш дебита на турбината без да увеличаваш температурата на изпускателните газове,защото това е по принцип много вреден подход.Никоя фирма не би рискувала да си натоварва термично излишно двигателя като има много по елегантни методи да се увеличи скороста на влизащите газове в турбината на горещата част без да се увеличава температурата им.По голямата скорост на потока ще шамароса/както ти се изразяваш/турбинното колело по-готино и ефекта наистина ще заслужава внимание.Но за съжаление това не става с чип-тунинг.Мааалко трябва да пипнеме хардуера.Какво се прави:във входящия порт на турбината се поставя една вложка с доволно сложна конфигурация която има за цел да стесни входящия отвор към турбинното колело.По принципа на дюзата на Лавал/може би си я виждал в едновремешните карбуратори/вследствие на намаленото сечение с подходяща форма разбира нараства рязко скороста на излизащия поток изпускателни газове от изпускат колектор на двигателя.Какво става нататък мисля ,че се досещаш и няма да ти обяснявам.Има още и много други неща които се правят в един комплексен тунинг,но ако с чип можеше да се достигне този ефект е постижение.За съжаление не може.Да твърдиш,че с чип-тунинг на този двигател/защото при друг нещата стоят по друг начин/можеш да увеличиш дебита на турбината за да ти даде 140-170 кс е равносилно да твърдиш че след като си измиеш колата в кварталната автомивка ти се е повишил дебита на турбината.Става въпрос за този двигател-с механична турбина без възможност за управление чрез софтуера на контролера. За твое успокоение и за успокоението на фанатизираните привърженици на чип-тунинга мога да споделя,че ако двигателя имаше турбина с софтуерно регулиране на" wastegate-klapana" или беше с променлива геометрия пак със софтуерно управление могат да се постигнат наистина внушителни резултати.Но забележи в никакъв случай не чрез увеличаване на температурата на изпускателните газове.Как става предполагам знаеш и тук ще си спестя обяснения.Но за успешен чип-тунинг трябва да си вземеш следващия модел 1,9 ЖТД-115 кс.А специално за теб ти пожелавам скоро да се сдобиеш наистина с 140 кс двигател-двувалката Стило-16 клапана.Свалям шапка на този двигател. И на края за довиждане ще ти препоръчам един съвет.Не е необходимо да се занимаваш с дино.Ако нямаш купи си един микроманометър който да мери поне до 1.5 бара.Измери налягането на турбото преди тунинг под товар разбира се.И след това го измери след успешно проведения чип-тунинг и ще разбереш с колко ти е нараснало налягането от твото увеличение на температурата на изпускателните газове.След това измерване повярвай ми не ти трябва дино.Поздрави от мене с най добри пожелания.
Коментар
-
trustworthy написа:Stefan Hadjov написа:trustworthy написа:Разбира се, че налягането след турбината се вдига за целта. Няма как иначе да се вдигне мощността.........
Коментар
-
Ще се намеся понеже в хаоса всеки може да не догледа какво е писал другия и той самия. БО никъде не е писал, че JTD 105 става само с чипване до 170 коня. Това е коментиранао само на едно място за 160-170 коня за JTD115 с променлива геометрия. Освен това колегата БО , както и аз считам, че това 140 коня е с агресивна настройка на софтуера. Не знам може би пуши като кумин, но пък защо някой ще казва, че това е напълно невъзможно. Иначе аз като ламер мога да предположа, че поне в ниски обороти с чип при вакарано повече гориво може турбината да прави по-бързо налягане, тоест да има по-малък лаг. Също при по-голямо вкарване на горивото турбината при определени обороти и определена натиснатост на педала ще вади по-голямо налягане дори то да не достигнало до максимума и. Така в ниски имаме по-голямо налягане на турбината и повече гориво и от там няма как да нямаме повече пъргавина и по-висок въртящ момент. Нали това се искаше - повече гориво и повече въздух. Ми имаме ги и двете, а и турбо двигателя е така направен, че когато едното се вкарва в повече, то автоматично води до вкарването и на другото в определена степен. Иначе не можах да разбера къде пък не достига въздуха в един турбо двигател с 1.1 бара. Поне моето JTD прави такова налягане. Гледала съм си го сам на уред по-време на каране. На 2000 оборота ги имам 1.1 бара когато съм натиснал педала докрай. Тук питам колегата Хаджов колко прави стандартно торбината на JTD 105. За съжаление аз не съм виждал колко прави преди чипа, също и не знам дали ми е пипано нещо по-турбо системата, но утре ще питам. Иначе колата не може да изпуши изобщо по-никакъв начин каквото и да и правя, а е с чип. Ако нямаше достатъчно въздух и след като нямам катализатор и ЕGR дали пък нямаше да изпуши. Ми защо пък да не може да вкарваме само повече гориво. Какво липсва - въздух ли ? Къде е проблема ? Аз не съм видял да липсва въздух. Това да не е бензинов двигател, за да има точно опредлено количество и съотношения въздух-гориво. Ясно е че не може да набиваме колкото си искаме гориво със същата турбина и най-вероятно има и други пречки като пома, дюзи, разпръсквачи, които си имат ограничения. .Признавам , че има хиляда неща дето не са ми ясни, но не намирам за добра гледната точка в стил такова животно нема, не може да постигнете нищо с чип, не може да качите въртящия момент, чипнатия двигател е развален двигател, всяко дино е менте и нищо не мери, не признавам никакво дино, аз не вярвам на никакво дино и на никой щото аз знам. Колко колега казваш, че може да се вдигне мощността на стандартното JTD. Кажи си го конкретно в прав текст, примерно: "В никакъв случай не може да вдигнете въртящия момент с повече от 15 % и мощността с повече от 10%. Е със сигурност мога да ти кажа, че тези цифри са по-големи, а ти досега говориш сякаш не може да достигнем и до тях. Дай да говорим по-същество. Даже няма и да си обясняваме кое, какво, защо и как. Дай точната цифра пък после ще намерим кой и как да измери. Единствения критерий за компетентност ще е постигнатия резултат. Така няма да има нито недоволни, нито неразбрали. Ама, ако за теб всяко дино в БГ е боклук и не става за мерене въобще се обезмисля да се спори повече.
Коментар
-
Уф бе мама му тема. Значи - JTD (Комън рейл) двигателите много рядко пушат ако са изправни. Това се дължи най-вече на факта, че няма как да се получи преобогатена смес. Защото въпреки всички опити да го направим самолет има едно устройство дето му пречи - самият компютър. За това е и там - да оптимизира горивния процес така, че да изкарва оптимална мощност за оптимално количество гориво. Съгласен съм, че може би се изчистват някои бъгове чрез ремапването, но пък колата да стане по-мощна с безумните 25-30% не съм съгласен... както и да е- аз и от коли не разбирам...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар