Crusader написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ относно моята каръшка Брава JTD
Collapse
X
-
Може и да е вярно, прави ми впечатление че при ускорение трудно прминава 4000 об. иначе на място няма проблеми и до 5000 качва ги равномерно и както си трябва без прекъсвания или засечки някъде, обаче дори на 2 трудно минава 4000, трябва си здраво натискане и преминава бавно.Честно и аз мисля за дебитомер, щото симптомите пасват, обаче нямам на разположение дебитомер за да пробвам, наоколо ЖТД-тата клонят към 0, а не ми се хрчат 200-300 кинта и да открия че не е това....П.С. Дори при 5000 не пуши грам!Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Добре де, моята и тя не пуши Това се оказва ненормално така ли? Трябва изправният дизел да го накараме да кади ли? Аз до колкото съм запознат с горивоподаването на JTD моторите (Common rail като цяло) няма причина да изпушва, пропушва или кади ако е изправен мотора. Т.е. ако пуши - значи нещо не е ок. В Common Rail последното нещо, което се взима като данни е положението на педала - всичко останало са параметри, които компютъра на колата събира, изважда и умножава за да я придвижва в избраната от шофьора посока. CR двигател за да пропуши нещо не е ок - примерно някой от всичките датчици не дава правилни данни и компа компенсира с повечко гориво...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Развитие на темата, днес след демонтаж на дебитомер-сензора и накисването му в коресилин /за кратко/ а после позабърсване с мек тампон /а бе там има едни метални пластинки/ колата си стана пак самолет, оборотомера си се разхожда спокойно до 5 К об. ...а че се сетих ресетнах и компа. Та не знам от чистенето ли или от ресетването колата си е ОК за сега...Пу-пу да не и е уроки...Та значи сензора беше омазан с нещо мазно....историята е следната преди време спуках маркуч на хидравликата и е пръснало масло през отвора на въздушния филтър, смених филтъра но явно маслото е проникнало и е омазало дебитомер-сензора...та така, това е теория, но се връзва, ще покарам малко и ще видим как ще се държи колатаНе знам дали пуши още, щото чистенето беше тази вечер след работа и не се виждаше на тъмно, утре ще кажа пуши ли!Поздрави колеги!П.П. А бе трябва да изпушва, иначе как ще преобогати сместа и ще ускорява добре, според моите познания дизела трябва да изпуши при подаване на газ и при задържането трябва да спре! Предполагам същата логика важи и за Комън рейлаП.П.П. Оня ден един "автоджамбазин" в спор ме попита "..а бе твойта кола сигурен ли си че е комън рейл, щото е помпа-дюза..." - без коментар както се казваLancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Crusader, що ми открадна ника бе? По темата - идеята на системата Комън Рейл не е да се направи само по-добър двигател от Помпа-Дюза на фауве груп, а и да се избегнат някои типично дизелови моменти с преобогатената смес и черните облаци зад колите. Все пак ЕКОЛОГИЯТА е една доста силно движеща и мотивираща сила. Също така Комън Рейл е създадена за да може да се изстисква максималното от даден обем двигател. Снабдяването на CR двигателите със междинни охладители и турбини повдига летвата за мощност/икономичност, а от там и екологичност. Дебитомера, който ти си чистил е за това - да следи масата входящ въздух и спрямо него да подава гориво. Т.е. като е прецакан дебитомера - спира и колата, защото компютъра получава инфо за по-малко въздух, съответно подава и по-малко нафта. Това е като системата със дроселната клапа при някои по-стари инжекционни бензинови двигатели. Примерно при FORD 1.6Efi 1989г. - много газаджии им се разказва играта като сложат газово, защото при тоя двигател количеството въздух се регулира от скоростта на бензина, който пък от своя страна задвиждва дроселната клапа. Газаджиите спират бензина към двигателя и по тоя начин освен "вакума" няма какво да повдигне дроселната клапа и на ниски обороти двигателя гасне Поправя се с едно "реле" K-STOP, което всъщност не спира бензина, а само го върти от резервоара през клапата и пак в резервоара Та при CR системата - като не ти е верен някой от всички следени от компа показатели и колата "спира"... не пуши, защото няма как да се преобогати. Примерно ако измислиш как да лъжеш компа, че влиза повече въздух - той ще подава повече гориво. "Чип тунинга" прави почти това - коригира картата за горивоподаване и тогава "чипнатите" коли започват да пушат - въздуха е същия обем, но горивото е повече. Отворковците дето спорят тук, могат да постигнат много ако вкарат една кислородна бутилка в багажника и започнат да подават кислород направо във въздухопровода...Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Crusader написа:Развитие на темата, днес след демонтаж на дебитомер-сензора и накисването му в коресилин /за кратко/ а после позабърсване с мек тампон /а бе там има едни метални пластинки/ колата си стана пак самолет, оборотомера си се разхожда спокойно до 5 К об. ...а че се сетих ресетнах и компа. Та не знам от чистенето ли или от ресетването колата си е ОК за сега...Пу-пу да не и е уроки...Та значи сензора беше омазан с нещо мазно....историята е следната преди време спуках маркуч на хидравликата и е пръснало масло през отвора на въздушния филтър, смених филтъра но явно маслото е проникнало и е омазало дебитомер-сензора...та така, това е теория, но се връзва, ще покарам малко и ще видим как ще се държи колатаНе знам дали пуши още, щото чистенето беше тази вечер след работа и не се виждаше на тъмно, утре ще кажа пуши ли!Поздрави колеги!П.П. А бе трябва да изпушва, иначе как ще преобогати сместа и ще ускорява добре, според моите познания дизела трябва да изпуши при подаване на газ и при задържането трябва да спре! Предполагам същата логика важи и за Комън рейлаП.П.П. Оня ден един "автоджамбазин" в спор ме попита "..а бе твойта кола сигурен ли си че е комън рейл, щото е помпа-дюза..." - без коментар както се казваA20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO, а ти прочете ли всичко или само думата дебитомер мярна? Написал съм: "Та при CR системата - като не ти е верен някой от всички следени от компа показатели и колата "спира"..."Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:BO, а ти прочете ли всичко или само думата дебитомер мярна? Написал съм: "Та при CR системата - като не ти е верен някой от всички следени от компа показатели и колата "спира"..."A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
trustworthy написа:Само да ъпдейтна темата, че наскоро се появиха дебитомери и на цени от около 150 лв Няма вече 400-500 лв !A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
BO написа:jenshen73 написа:BO, а ти прочете ли всичко или само думата дебитомер мярна? Написал съм: "Та при CR системата - като не ти е верен някой от всички следени от компа показатели и колата "спира"..."Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
jenshen73 написа:Crusader, що ми открадна ника бе? ..Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Кислород да, но не в обема, че да има дупки по буталата, все пак да не забравяме, че си е единственият катализатор на горенето. За това хората навън го правят онуй нещо Нитро ако не ме лъже паметта е N2О. Идеята е ускоряване за къс отрязък от време. А ако ще вкарваме чист кислород - трябва да е с прецизен дозатор и да се подпомага само, а не яко, че да избушим двигателя Някъде бях чел предложение да се вкарва вода в подходящи обеми след кулераSteliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар