Stefan Hadjov написа:
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Помощ относно моята каръшка Брава JTD
Collapse
X
-
A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
-
:D За първи път да вляза в дизел раздела и да ми е интересно :D За колегата Хаджов да спомена само как се вдига налягането на турбината, макар че беше споменато вече в темата.Когато актуатора на уейстгейта няма бууст соленоид, а разчита само на пружината си, се слага едно кранче на маркучето към актуатора, което се настройва леко да изпуска налягане, така че налягането действащо на мембраната на актуатора да е по-ниско от това в колектора с колкото го искаме. Вместо кранче може да се ползва по-добрия вариант - регулируем съчмен клапан с пружинка. Той пропуска налягането изведъж и се избягва нежелания преход на полу-отворен гейт.Така вече при повишено налягане може да се дозира и повече гориво.Този начин за механично коригиране на управлението на налягане се ползва изключително много, когато няма контрол от ЕКУ-то.Скъпият му вариант е с независим програмируем бууст контролер като Апекси, Греди и други фешън светещи уредчета, които се поставят на таблото :D Няколко факта от страна на бензинките, не виждам принципно разлика с дизелите :По принцип заводските настройки въобще не експлоатират турбото на макс. дебит и налягане, което може да даде по карта.А отделно данните от компресорната му карта пък въобще не са крайните му възможности.За това може да се надуе значително повече и да се изкарат показатели близо 30%(за бензинките) над заводските със оригиналното турбо.Естествено живота му при постоянно натискане няма да е толкова дълъг, но пък то и колата не е състезателна, така че. В някой случаи турбото може да е твърде малко и да няма толкова голям резерв за надуване. Инжекторите също по принцип са оставени с доста резерв в дебита, за механична якост на мотора може да се угрижим ако сме тунинговали доста над тези % , което няма как да стане с оригиналното турбо и инжектори. Не вярвам и главата да е сериозна рестрикция за дебита и да няма нужната пропускливост за такова невисоко покачване на мощността, все пак всичко става максимум до 5000 об/мин.А и при турбо, позволяващо покачване на надува с наколко десети бара рестрикциите от главата се преодоляват :D Не мога да разбера какво толкова се чудите колко са ви тръгнали колите. Просто трябва да ги сравните на доускорение на дадена предавка примерно от 2000 до 4000об/мин и разликата ще е ясна.Засичане с Гтек от 0-100км/ч и 400м също е много показателно. Не е чак толкова нужно да знаете абсолютните стойности от дино мерене.Колите се мерят основно на дино не заради абсолютни стойности, а за да се отразят настъпилите промени след тунинга и да се прецени как да се направят най-благоприятните настройки.
Коментар
-
ici написа::D За първи път да вляза в дизел раздела и да ми е интересно :D За колегата Хаджов да спомена само как се вдига налягането на турбината, макар че беше споменато вече в темата.Когато актуатора на уейстгейта няма бууст соленоид, а разчита само на пружината си, се слага едно кранче на маркучето към актуатора, което се настройва леко да изпуска налягане, така че налягането действащо на мембраната на актуатора да е по-ниско от това в колектора с колкото го искаме. Вместо кранче може да се ползва по-добрия вариант - регулируем съчмен клапан с пружинка. Той пропуска налягането изведъж и се избягва нежелания преход на полу-отворен гейт.Така вече при повишено налягане може да се дозира и повече гориво.Този начин за механично коригиране на управлението на налягане се ползва изключително много, когато няма контрол от ЕКУ-то.Скъпият му вариант е с независим програмируем бууст контролер като Апекси, Греди и други фешън светещи уредчета, които се поставят на таблото :D Няколко факта от страна на бензинките, не виждам принципно разлика с дизелите :По принцип заводските настройки въобще не експлоатират турбото на макс. дебит и налягане, което може да даде по карта.А отделно данните от компресорната му карта пък въобще не са крайните му възможности.За това може да се надуе значително повече и да се изкарат показатели близо 30%(за бензинките) над заводските със оригиналното турбо.Естествено живота му при постоянно натискане няма да е толкова дълъг, но пък то и колата не е състезателна, така че. В някой случаи турбото може да е твърде малко и да няма толкова голям резерв за надуване. Инжекторите също по принцип са оставени с доста резерв в дебита, за механична якост на мотора може да се угрижим ако сме тунинговали доста над тези % , което няма как да стане с оригиналното турбо и инжектори. Не вярвам и главата да е сериозна рестрикция за дебита и да няма нужната пропускливост за такова невисоко покачване на мощността, все пак всичко става максимум до 5000 об/мин.А и при турбо, позволяващо покачване на надува с наколко десети бара рестрикциите от главата се преодоляват :D Не мога да разбера какво толкова се чудите колко са ви тръгнали колите. Просто трябва да ги сравните на доускорение на дадена предавка примерно от 2000 до 4000об/мин и разликата ще е ясна.Засичане с Гтек от 0-100км/ч и 400м също е много показателно. Не е чак толкова нужно да знаете абсолютните стойности от дино мерене.Колите се мерят основно на дино не заради абсолютни стойности, а за да се отразят настъпилите промени след тунинга и да се прецени как да се направят най-благоприятните настройки.
Коментар
-
Относно проблеми в турбото
Здравейте!Поради изчерпателното Ви и професионално мнение,бих искал да ви задам един въпрос,чийто отговор би ми бил много полезен!!!Вследствие на управление на автомобила с откачен смукателен въздуховод преди филтъра,нагнетателната перка на тубината е засмуквала непречистен въздух и се е износила в края на витлата си и има малко по голямо растояние до корпуса.Поради това турбината има увеличен лаг(усеща се след 2300 об/мин.) и дава по малко налягане от нормалното(проверката е направена и установено в сервиз за турбини в МЕИ-Варна)!Тъй като самата турбина си е добре,няма луфтове в лагеруването си и не пропуска масло(въздуховодите са чисти)има ли друг начин да се увеличи налягането и до заводските параметри или близо до тях.Примерно с регулировка или предполагам да се набие втулка в корпуса,около витлата за да се намали разтоянието до корпуса(охлюва)с цел да се повиши налягането.Не за друго но сега не ми се дават едни 500 лева за смяна на ремонтен комплект,а другото бих си го направил сам. Съжалявам че питам тук,но не знам къде по точно във форума да поставя,този важен въпрос!Също така тук често срещам въпроси за увеличен лаг на турбото и това мисля би могло да бъде много полезно.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Re: Относно проблеми в турбото
iuly_vn написа:Здравейте!Поради изчерпателното Ви и професионално мнение,бих искал да ви задам един въпрос,чийто отговор би ми бил много полезен!!!Вследствие на управление на автомобила с откачен смукателен въздуховод преди филтъра,нагнетателната перка на тубината е засмуквала непречистен въздух и се е износила в края на витлата си и има малко по голямо растояние до корпуса.Поради това турбината има увеличен лаг(усеща се след 2300 об/мин.) и дава по малко налягане от нормалното(проверката е направена и установено в сервиз за турбини в МЕИ-Варна)!Тъй като самата турбина си е добре,няма луфтове в лагеруването си и не пропуска масло(въздуховодите са чисти)има ли друг начин да се увеличи налягането и до заводските параметри или близо до тях.Примерно с регулировка или предполагам да се набие втулка в корпуса,около витлата за да се намали разтоянието до корпуса(охлюва)с цел да се повиши налягането.Не за друго но сега не ми се дават едни 500 лева за смяна на ремонтен комплект,а другото бих си го направил сам. Съжалявам че питам тук,но не знам къде по точно във форума да поставя,този важен въпрос!Също така тук често срещам въпроси за увеличен лаг на турбото и това мисля би могло да бъде много полезно.
Коментар
-
Re: Относно проблеми в турбото
Stefan Hadjov написа:iuly_vn написа:Здравейте!Поради изчерпателното Ви и професионално мнение,бих искал да ви задам един въпрос,чийто отговор би ми бил много полезен!!!Вследствие на управление на автомобила с откачен смукателен въздуховод преди филтъра,нагнетателната перка на тубината е засмуквала непречистен въздух и се е износила в края на витлата си и има малко по голямо растояние до корпуса.Поради това турбината има увеличен лаг(усеща се след 2300 об/мин.) и дава по малко налягане от нормалното(проверката е направена и установено в сервиз за турбини в МЕИ-Варна)!Тъй като самата турбина си е добре,няма луфтове в лагеруването си и не пропуска масло(въздуховодите са чисти)има ли друг начин да се увеличи налягането и до заводските параметри или близо до тях.Примерно с регулировка или предполагам да се набие втулка в корпуса,около витлата за да се намали разтоянието до корпуса(охлюва)с цел да се повиши налягането.Не за друго но сега не ми се дават едни 500 лева за смяна на ремонтен комплект,а другото бих си го направил сам. Съжалявам че питам тук,но не знам къде по точно във форума да поставя,този важен въпрос!Също така тук често срещам въпроси за увеличен лаг на турбото и това мисля би могло да бъде много полезно.Fiat Marea TD100
Коментар
-
Тъъъъй, за да не пускам нова тема, значи и аз като колегата с Брава-та мисля че колата ми не върви като хората. Днес карах една 156-ца със същия 2.4 ЖТД /136 кончета/ мотор и колата набираше осезаемо по-бързо от моята /верно моята е Капа, ама все пак/ Разхода е ОК, на диагностика всичко е наред, турбото работи и надува нормално във всички режими, НООООО колата е тромава и по никой начин не може да бъде накарана да изпуши, независимо топла студена, с много с малко газ и т.н. бе как ли не я мъчих. Катализатора /филтъра за твърди частици е разпробит/Слагах добавки и тям подобни глупости, сипвах само добра нафта и ...нищо, никаква разлика, аи нямам друга Капа ЖТД за да имам база за сравнение, но в сравнение със 156 съм тромав и то доста.Тия дни ще пробвам да сменя горивния филтър и да видим и тва дали ще има ефект, въпреки че не ми се вярва, въпросния е сменян преди 5 К км.Най ме стресира че неще да пуши, което означава че не може да преобогати сместа с гориво а от там и да дръпне добре....някакви идеи?Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
Uno 75 1.5i.e.8V 88`
Коментар
-
Crusader написа:...Най ме стресира че неще да пуши, което означава че не може да преобогати сместа с гориво а от там и да дръпне добре....някакви идеи?_______
146 JTD
Коментар
-
Crusader написа:Дебитомера е ОК.Не ИЗПУШВА дори, проверено е многократно, дори аз карах зад колата си за да съм 100% сигурен и как ли не я гърбихме, не пуши и не изпушва дори.Въздушния филтър е нов, няма пропуск във всмукателната с-ма.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар