Нарочно ще бъда много подробен, зашото вече 8 месеца си патя с мойта кола и съм изхабил една камара нерви. Просто не искам някой , който може да ми даде съвет да остане объркан или неинформирам. Колата e Brava JTD 99-та година и е купена на 120 хиляди реални километра. Сега е на 128 хиляди. Още отначало не ми харесваше как върви. До 2000 оборота пълен мъртвец и никакво усещане за турбо до там, колкото и да е натиснат педала. Турбо сякаш нямаше абсолютно никакво до 2000, камо ли 200 нютона на 1500 както пише в книжката. Все пак Бобо я гледа на диагностика и каза, че е супер и няма проблем за чип. След чипа почна да върви осезаемо повече, но понеже съм карал много дизели още от времето на Регата ТD мога да определя че преди чипа Бравата ми вместо 105 коня вървеше като за 85-90 и след чипа вместо 130-140 коня върви като за 110 коня, айде максимум 115 да е и пак си е мъртвец преди 2000 оборота, въпреки че все пак динамиката се подобри и в ниски след смяна на софтуера Мислих си, че турбото не работи и има проблем, но скоро я мерих с анометър в движение. Значи почва да прави налягане от 1500 оборота което е около 0.5 бара, на 1800 е някъде 0.7-0.8 и от 2000 натам е 1.1 бара постоянно и според мен е горе долу добре. Незнам възможно ли е търбото да прави налягане, но нещо да е скъсано отнякъде да изпуска по пътя на това което трябва да засмуче и да нагнети в двигателя. За съжаление, никой майстор не ми е отговорил нещо различно от това, че щом надува значи няма как да има където и да било проблем. Разбира се това налягане го прави само, ако педала е натиснат докрай от по-ниски обороти и започне да ги качва. Другия проблем е че гори много. 9 дори и до 11 градско в София, като хич не и давам зор. Извънградско е 6,5 дори 7 като верно че я натискам, но не като толкоз много като за такъв разход. Досега всеки дизел който съм имал съм го карал дори под каталожни дани и този не ми е първия та мога да преценя и в акви задръствания попадма и как точно да я карам най-икономично. Както и да я карам ако ще да е в празнични дни с празна София не мога да сляза под 8. Фактора, че е виновна бензиностанцията е проверен и не е той
След много диагнотики на различни места Вантотрейд, Бобо, Италсервиз и последно за турбото в цунами, разбрах само едно и то във Ванто. Дебитомера подава много грешни стойности на компютъра. Не знам в какво мереше но 850 оборота когато тергета на компа е 300 показваше 450, на натиснат педал във максимално обороти на място когато трябва стойностите от дебитомера да са 1200 стигаше до 600-650. Дотогава все си мислих, че дебитомера ми е горе долу ОК, защото знам, че като почне да се скапва почва да не въврви във високи обороти след 3 хиляди а моята си стига и до 4500 и нагоре съвсем равномерно. Все пак аз не съм сигурен че проблема е в дебитомера понеже стандартно знам , че прави други проблеми от него първоначално във високи. Иначе съм го изчистил доста добре преди няколко месеца, но преди и след чистенето положението си е еднакво.Друг проблем е че ако се подаде газ докрай или повече преди 2000 примерно на 1600 оборота на 4-та и 5-та от 2000 до 2600-2700 оборота има една вибрация и тресене във волана, която не слаба никак. Ако вече съм влязал в тази граница след 2 хиляди и натисна там педал се усеща по-слабо. Иначе колкото по натоварена е в хора колата, на колкото по-висока предвка е и ако е на баир толкова по-силно се усеща вибрирането и тресенето в тоя диапазон 2000-2700. Специално на 5-та скорост дори да се поддържа примерно на константна скорост 110-120 километра примерно в диапазона 2200-2500 оборота на равно или в баир без да се ускорява двигателя работи по шумно и някак си има лека вибрация. Това нещо го няма изобщо след тези обороти както и преди тях. Казаха ми че съединителя буксувал, но той е нов и без това 1 месец търсих френско Валео понеже всички са турски. Може и той да прави проблем и оттам да идва вибрацията, но според мен не буксува, защото гледайки оборотомера и стрелката не усещам никакво буксуване. Може би прави някакво изпускане и моментално зацепване което се случва много бързо и стрелката не може да реагира а и за такъв момент не може качи обороти нагоре и просто се получава някакво вибриране. Ако не съединителя ми остана варианта за вътрешно каре. Другия вариант е от грешки в дебитомера софтуера и нещо да не подава точно горивото според влизащия въздух в двигателя и да стават детонации или нещо подобно. Диагностиката показва, че дюзите и помпата с в идеално състояние. Колата не пуши и може би не пуши изобщо или пуши незабележимо малко и при максимално форсиране, но разхода е доста висок.Молбата ми е следната. Ако има някой колега, който да ми услужи със дебитомер за проба ще отнесе една много добра почерка. Просто не искам да купувам дебитомер преди да съм пробвал. Друго нещо, което моля е, ако някой има телефoн на колегата Stefan Hajov или знае къде работи да ми го даде. Приемам всякакви съвети, а също и предложения за сервизи и помощ но засега съм се насочил към колегата Hajov от форума, защото досега, при който и майстор ходил и говорил от абсолютно никой не съм видял адекватни познания и сериозност, а 99% общи или неверни приказки и никаква идейност. P.S. Съжалявам ако поуста е малко неподреден но надявам се все пак да става ясно...

Коментар