Здравейте колеги.Имам проблем с турбото,описвам подробно и Ви моля за компетентна помощ!Запознат съм много добре с двигатели с вътршно горене,както съм и технически грамотен.Освен това ми е хоби да си оправям колите които съм имал досега,сам.Но с турбо-дизел се сблъсквам за първи път.По точно с турбото.От три седмици имам Фиат Мареа TD100.Голяма красавица!На малко километри е и нямах никакви проблеми до днес.Тая вечер обаче почистих дебитомера(MAF-сензора) по инструкцийте тук от форума,със спрей за почистване на спирачни системи и такъв за пчистване на контакти.Спрейовете са маркови с безупречен произход!След манипулацията,двигателя на колата се промени и работи много по добре.Усети се осезаемо и положителна разлика в динамиката.Обаче след като (тая вечер) заредих дизел от ОМV,от най скъпия,след около 200-300 метра отказа турбото.Не вярвам да е от нафтата,защото в случая,тя няма нищо общо с турбината.Последната преди се включваше на около 2000 оборота и залепваше гърба за седалката,а сега изведнъж след като я настъпах,включи нормално но и така изведнъж спря.Изкарах колата на магистралата,за да я пробвам,гасих я,палех я,но ефект нямаше-турбото не работи.Иначе двигателя си е без забележки,пали,не пуши-изобщо си работи като нов.Само ефекта от турбото го няма никакъв.Все едно е мотор без турбо.Моля за помощ някой има ли идея какво може да и е станало на турбината и то така изведнъж, след като преди това си работеше безупречно.Ще съм ви много благодарен и признателен за помоща!!!Аз също мога да ви бъда много полезен по състоянието и проблемите по двигатели и автомобили но турбото ми е малко неясно като техническо изпълнение засега.Само му знам принципа на работа.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем с турбото на FIAT Marea TD100- решен
Collapse
X
-
ам не съм на 100% ама да ти спре турбината...изобщо не е на добре...то тя си се върти постоянно а щом е отказала напълно...аз си мисля че проблема ще е някъде другъде...сменил ли си филтри и всичко като казваш че си я взел преди 3 седмици данеби проблема да е в горивото?Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.
-
Приятелю,мисля,а и съм убеден,че на турбото ти му няма нищо.За жалост помпата ти не приема командата на турбината, и затова нямаш нужния ефект.Ремонта не е евтин ,но при всички случаи е по евтин от ремонта на турбото,който не е доказано че е нужен.Следи поведението на мотора за поява и на други аномалии.При първоначален старт и други режими за да се постави по-точна диагноза. Успех!!!
Коментар
-
Това е най елементарното което го казваш колега,и би трябвало да се почне проверката от там,аз говоря за спукана мембрана на клапата която управлява ГНП.ЗА жалост на този мотор тя е навряна на м...... си и без демонтаж на ГНП до нея не може да се стигне.След евентуалната и подмяна, ГНП трябва да се стендова защото там има и опция за реглаж на началото на действие,което при разглобяване така или иначе се нарушава зададеното от производителя.Казвам ви всичко това,за да ви предпазя от лекомислени действия и защото със сигурност съм правил тези неща и знам как става. Успех!!!
Коментар
-
kiselo написа:ам не съм на 100% ама да ти спре турбината...изобщо не е на добре...то тя си се върти постоянно а щом е отказала напълно...аз си мисля че проблема ще е някъде другъде...сменил ли си филтри и всичко като казваш че си я взел преди 3 седмици данеби проблема да е в горивото?Fiat Marea TD100
Коментар
-
specialista написа:Приятелю,мисля,а и съм убеден,че на турбото ти му няма нищо.За жалост помпата ти не приема командата на турбината, и затова нямаш нужния ефект.Ремонта не е евтин ,но при всички случаи е по евтин от ремонта на турбото,който не е доказано че е нужен.Следи поведението на мотора за поява и на други аномалии.При първоначален старт и други режими за да се постави по-точна диагноза. Успех!!!Fiat Marea TD100
Коментар
-
specialista написа:Това е най елементарното което го казваш колега,и би трябвало да се почне проверката от там,аз говоря за спукана мембрана на клапата която управлява ГНП.ЗА жалост на този мотор тя е навряна на м...... си и без демонтаж на ГНП до нея не може да се стигне.След евентуалната и подмяна, ГНП трябва да се стендова защото там има и опция за реглаж на началото на действие,което при разглобяване така или иначе се нарушава зададеното от производителя.Казвам ви всичко това,за да ви предпазя от лекомислени действия и защото със сигурност съм правил тези неща и знам как става. Успех!!!Fiat Marea TD100
Коментар
-
Да, принципно точно така си и работи това турбо.Ако си забелязал на смукателния колектор ориентировъчно над първи цилиндър има едно тънко маркуче,което влиза в ГНП-то.Този маркуч управлява (казва)на помпата в кой момент да подаде повече гориво и колко,чрез една клапа от там чрез лостов механизъм се приема "заповедта " за повече "манджа".Нали се сещаш ,че турбото да си надува колкото си ще,като няма достатъчно гориво за постъпилия въздух,то става почти неефективно.На първо време ще ти се повиши разхода,после ако се е пукнала вътрешната мембрана(що то теса две и работят в екип)може да почне да влиза и въздух в ГНП , а тогава проблемите стават много както се досещаш.Всичко това е валидно ако проблема е този за който говорим разбира се. Успех!!!
Коментар
-
specialista написа:Да, принципно точно така си и работи това турбо.Ако си забелязал на смукателния колектор ориентировъчно над първи цилиндър има едно тънко маркуче,което влиза в ГНП-то.Този маркуч управлява (казва)на помпата в кой момент да подаде повече гориво и колко,чрез една клапа от там чрез лостов механизъм се приема "заповедта " за повече "манджа".Нали се сещаш ,че турбото да си надува колкото си ще,като няма достатъчно гориво за постъпилия въздух,то става почти неефективно.На първо време ще ти се повиши разхода,после ако се е пукнала вътрешната мембрана(що то теса две и работят в екип)може да почне да влиза и въздух в ГНП , а тогава проблемите стават много както се досещаш.Всичко това е валидно ако проблема е този за който говорим разбира се. Успех!!!Fiat Marea TD100
Коментар
-
[quote="iuly_vn"]specialista написа:Да, принципно точно така си и работи това турбо.Ако си забелязал на смукателния колектор ориентировъчно над първи цилиндър има едно тънко маркуче,което влиза в ГНП-то.Този маркуч управлява (казва)на помпата в кой момент да подаде повече гориво и колко,чрез една клапа от там чрез лостов механизъм се приема "заповедта " за повече "манджа".Нали се сещаш ,че турбото да си надува колкото си ще,като няма достатъчно гориво за постъпилия въздух,то става почти неефективно.На първо време ще ти се повиши разхода,после ако се е пукнала вътрешната мембрана(що то теса две и работят в екип)може да почне да влиза и въздух в ГНП , а тогава проблемите стават много както се досещаш.Всичко това е валидно ако проблема е този за който говорим разбира се. Успех!!!
Коментар
-
Имам няколко въпроса преди да се реша да купувам каквото и да е било: 1.Тая клапа на помпата която се свързва с тънкия маркуч от всмукателния колектор извън помпата ли е или се намира вътре в нея. 2.Клапана ЕГР (има един клапан - ЕГР. Може да има нещо общо с проблема.)-така ми казаха,дали може да има нещо общо в случая?3.Също ме посъветваха да си изключа дебитомера и да пробвам без него.То този проблем наистина стана малко след като го чистих,въпреки че бях вниматаелен с него,не съм го докосвал въобще а само го пръсках с препарати за почистване на спирачни системи и после с такъв за елконтакти.Изчисти се добре поставих го,имаше си турбо,минах 5 км и после стана проблема Моля за идеи.Благодаря ви предварително!Fiat Marea TD100
Коментар
-
Градски, мой приятел си ремонтира сам помпа Лукас със сходния на твоя проблем. Ремонта според него не бил супер сложен, а цената е в пъти под закупуването на нова. Мога да ВИ срещна и да обсъдите проблема ти с него. Сигурен съм, че може да даде насоки за решаване на проблема ти!Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
Коментар
-
Ремонт на помпата
jenshen73 написа:Градски, мой приятел си ремонтира сам помпа Лукас със сходния на твоя проблем. Ремонта според него не бил супер сложен, а цената е в пъти под закупуването на нова. Мога да ВИ срещна и да обсъдите проблема ти с него. Сигурен съм, че може да даде насоки за решаване на проблема ти!Fiat Marea TD100
Коментар
-
Че като съм почнал да си изливам мъката по тая жена...ааа кола де то мисля че е редно да опиша всичките и нужди до тук и слаби места такива, по които съм похарчил средства:ремъци 2бр.заедно със обтягаща ролка и паразитна такава,филтри 4 бр.с климатика,накладки предни,зареждане климатик,смяна крушки по таблото и фарове-късите,аларма,качествен антифриз нов,термостат,датчик за вентилатора,акомулатор-(ако го написах правилно последното ),почистване на дебитомер(препаратите са скъпи-ефекта нулев),почистване на филтриращата цедка в горивния резервоар(важно е),масло двигател,масло хидравлика,масло скорстна кутия,спирачна течност подмяна,летни гуми 4бр.(беше със зимни та дори и нови),Труд-е слагам само почерпката с приятели(като се има в предвид колко водка изпихме ),щото всичко съм си правил сам.Сега ме изненадва и турбото което си работеше...Е то сами си направете преценка.А пък си мислех,още като купувам колата и разходка с красиво момиче по черноморието -май ще го отложа!Е и извинете че последното не е по темата,но пък за какво си ги купуваме тия коли.Само да ги правиме ли? P.P За всички подмени и ремонти по колата съм се консултирал с написаното във тоя форум,като съм ползвал,съвети и идеи за които съм безкрайно благодарен,на всички учасници!!!Добре че го има тоя форум.Помагате ми много,за което едно голямо БЛАГОДАРЯ!Fiat Marea TD100
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар