Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с турбото на FIAT Marea TD100- решен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с турбото на FIAT Marea TD100- решен

    Здравейте колеги.Имам проблем с турбото,описвам подробно и Ви моля за компетентна помощ!Запознат съм много добре с двигатели с вътршно горене,както съм и технически грамотен.Освен това ми е хоби да си оправям колите които съм имал досега,сам.Но с турбо-дизел се сблъсквам за първи път.По точно с турбото.От три седмици имам Фиат Мареа TD100.Голяма красавица!На малко километри е и нямах никакви проблеми до днес.Тая вечер обаче почистих дебитомера(MAF-сензора) по инструкцийте тук от форума,със спрей за почистване на спирачни системи и такъв за пчистване на контакти.Спрейовете са маркови с безупречен произход!След манипулацията,двигателя на колата се промени и работи много по добре.Усети се осезаемо и положителна разлика в динамиката.Обаче след като (тая вечер) заредих дизел от ОМV,от най скъпия,след около 200-300 метра отказа турбото.Не вярвам да е от нафтата,защото в случая,тя няма нищо общо с турбината.Последната преди се включваше на около 2000 оборота и залепваше гърба за седалката,а сега изведнъж след като я настъпах,включи нормално но и така изведнъж спря.Изкарах колата на магистралата,за да я пробвам,гасих я,палех я,но ефект нямаше-турбото не работи.Иначе двигателя си е без забележки,пали,не пуши-изобщо си работи като нов.Само ефекта от турбото го няма никакъв.Все едно е мотор без турбо.Моля за помощ някой има ли идея какво може да и е станало на турбината и то така изведнъж, след като преди това си работеше безупречно.Ще съм ви много благодарен и признателен за помоща!!!Аз също мога да ви бъда много полезен по състоянието и проблемите по двигатели и автомобили но турбото ми е малко неясно като техническо изпълнение засега.Само му знам принципа на работа.
    Fiat Marea TD100

    #2
    ам не съм на 100% ама да ти спре турбината...изобщо не е на добре...то тя си се върти постоянно а щом е отказала напълно...аз си мисля че проблема ще е някъде другъде...сменил ли си филтри и всичко като казваш че си я взел преди 3 седмици данеби проблема да е в горивото?
    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

    Коментар


      #3
      Приятелю,мисля,а и съм убеден,че на турбото ти му няма нищо.За жалост помпата ти не приема командата на турбината, и затова нямаш нужния ефект.Ремонта не е евтин ,но при всички случаи е по евтин от ремонта на турбото,който не е доказано че е нужен.Следи поведението на мотора за поява и на други аномалии.При първоначален старт и други режими за да се постави по-точна диагноза. Успех!!!

      Коментар


        #4
        Просто ти се е разкачило маркучето между смукателния колектор и ГНП-то или между ГНП-то и разтоварващия клапан.Успех.
        My car is the best :P
        Fiat Tempra SW 1.9 TD

        http://moskvich-bg.org/phorum-5.2.6a/index.php?5

        Коментар


          #5
          Това е най елементарното което го казваш колега,и би трябвало да се почне проверката от там,аз говоря за спукана мембрана на клапата която управлява ГНП.ЗА жалост на този мотор тя е навряна на м...... си и без демонтаж на ГНП до нея не може да се стигне.След евентуалната и подмяна, ГНП трябва да се стендова защото там има и опция за реглаж на началото на действие,което при разглобяване така или иначе се нарушава зададеното от производителя.Казвам ви всичко това,за да ви предпазя от лекомислени действия и защото със сигурност съм правил тези неща и знам как става. Успех!!!

          Коментар


            #6
            kiselo написа:
            ам не съм на 100% ама да ти спре турбината...изобщо не е на добре...то тя си се върти постоянно а щом е отказала напълно...аз си мисля че проблема ще е някъде другъде...сменил ли си филтри и всичко като казваш че си я взел преди 3 седмици данеби проблема да е в горивото?
            Ами смених си сам всички консумативи и си работи много добре.Без да пуши и каквито и да са забележки.Сасмо след като тая вечер заредих от OMV с най хубавото гориво(аз винаги от там зареждам)на 200-300 метра след това я понапънах,турбото си включи нормално,но след това отказа и сега колата работи все едно без турбина.Иначе мотора си е пак добре.Благодаря ви за отзивите много и се надявам на идеи.
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #7
              specialista написа:
              Приятелю,мисля,а и съм убеден,че на турбото ти му няма нищо.За жалост помпата ти не приема командата на турбината, и затова нямаш нужния ефект.Ремонта не е евтин ,но при всички случаи е по евтин от ремонта на турбото,който не е доказано че е нужен.Следи поведението на мотора за поява и на други аномалии.При първоначален старт и други режими за да се постави по-точна диагноза. Успех!!!
              Ами благодаря ти първо за отзивочивоста.Мотора си работи както и преди без забележки,което ме и радваше досега.Само турбото не включва сега за което съм сигурен.Нямам само идея как така изведнъж,защото досега нито шум е имало нито нищо.Просто изведнъж спря и сега колата си работи като нормален дизел,без турбина
              Fiat Marea TD100

              Коментар


                #8
                specialista написа:
                Това е най елементарното което го казваш колега,и би трябвало да се почне проверката от там,аз говоря за спукана мембрана на клапата която управлява ГНП.ЗА жалост на този мотор тя е навряна на м...... си и без демонтаж на ГНП до нея не може да се стигне.След евентуалната и подмяна, ГНП трябва да се стендова защото там има и опция за реглаж на началото на действие,което при разглобяване така или иначе се нарушава зададеното от производителя.Казвам ви всичко това,за да ви предпазя от лекомислени действия и защото със сигурност съм правил тези неща и знам как става. Успех!!!
                Аха.Разбрах и благодаря за доброто насочване към проблема.Но да попитам,все пак нали турбото при тоя мотор(ТД100)нагнетява директно във всмукателния колектор и от там в цилиндрите.Защо тогава би се изгубил целия турбо ефект върху мощноста на двигателя а не само частично.
                Fiat Marea TD100

                Коментар


                  #9
                  Да, принципно точно така си и работи това турбо.Ако си забелязал на смукателния колектор ориентировъчно над първи цилиндър има едно тънко маркуче,което влиза в ГНП-то.Този маркуч управлява (казва)на помпата в кой момент да подаде повече гориво и колко,чрез една клапа от там чрез лостов механизъм се приема "заповедта " за повече "манджа".Нали се сещаш ,че турбото да си надува колкото си ще,като няма достатъчно гориво за постъпилия въздух,то става почти неефективно.На първо време ще ти се повиши разхода,после ако се е пукнала вътрешната мембрана(що то теса две и работят в екип)може да почне да влиза и въздух в ГНП , а тогава проблемите стават много както се досещаш.Всичко това е валидно ако проблема е този за който говорим разбира се. Успех!!!

                  Коментар


                    #10
                    specialista написа:
                    Да, принципно точно така си и работи това турбо.Ако си забелязал на смукателния колектор ориентировъчно над първи цилиндър има едно тънко маркуче,което влиза в ГНП-то.Този маркуч управлява (казва)на помпата в кой момент да подаде повече гориво и колко,чрез една клапа от там чрез лостов механизъм се приема "заповедта " за повече "манджа".Нали се сещаш ,че турбото да си надува колкото си ще,като няма достатъчно гориво за постъпилия въздух,то става почти неефективно.На първо време ще ти се повиши разхода,после ако се е пукнала вътрешната мембрана(що то теса две и работят в екип)може да почне да влиза и въздух в ГНП , а тогава проблемите стават много както се досещаш.Всичко това е валидно ако проблема е този за който говорим разбира се. Успех!!!
                    Да това ми е ясно.За изгарянето на 1кг гориво е нужен приблизително около 15кг кислород.Така е и в случая че колкото повече са оборотите,толкова повече надува турбото и съответно помпата трябва да реагира според ситуацията с колко да обогати с гориво за правилната смес спрямо конкретния момент,зависещо и от другите фактори.Само исках да подчертая че направих тестове с мотора Т.Е. като го натоварвах,поставях в различни режими на работа,абе с две думи всичко.Никакви други проблеми няма за което да ме насочи към друго.Просто работи както и преди с изключение на турбо ефекта.Все едно нов мотор без турбина.Пиша ти това за да имаш по ясна представа за моя проблем.Просто съм много добре технически запознат с двигатели(това ми е и хоби)сам си правя ремонти на колите които съм има досега и то основни такива ама само бензинови.С дизели не съм се занимавал.Всъщност твоето мнение ми е много важно и затова описвам подробно какво се случва при мен.Благодаря ти за вниманието колега.Ако вникнеш по дълбоко в случея и имаш други идеи пиши.Така ще мога да взема правилно решение преди да набедя окончателно един или друг агрегат.В случай турбото или помпата с клапна и.
                    Fiat Marea TD100

                    Коментар


                      #11
                      [quote="iuly_vn"]
                      specialista написа:
                      Да, принципно точно така си и работи това турбо.Ако си забелязал на смукателния колектор ориентировъчно над първи цилиндър има едно тънко маркуче,което влиза в ГНП-то.Този маркуч управлява (казва)на помпата в кой момент да подаде повече гориво и колко,чрез една клапа от там чрез лостов механизъм се приема "заповедта " за повече "манджа".Нали се сещаш ,че турбото да си надува колкото си ще,като няма достатъчно гориво за постъпилия въздух,то става почти неефективно.На първо време ще ти се повиши разхода,после ако се е пукнала вътрешната мембрана(що то теса две и работят в екип)може да почне да влиза и въздух в ГНП , а тогава проблемите стават много както се досещаш.Всичко това е валидно ако проблема е този за който говорим разбира се. Успех!!!
                      Да това ми е ясно.За изгарянето на 1кг гориво е нужен приблизително около 15кг кислород.Така е и в случая че колкото повече са оборотите,толкова повече надува турбото и съответно помпата трябва да реагира според ситуацията с колко да обогати с гориво за правилната смес спрямо конкретния момент,зависещо и от другите фактори.Само исках да подчертая че направих тестове с мотора Т.Е. като го натоварвах,поставях в различни режими на работа,абе с две думи всичко.Никакви други проблеми няма за което да ме насочи към друго.Просто работи както и преди с изключение на турбо ефекта.Все едно нов мотор без турбина.Пиша ти това за да имаш по ясна представа за моя проблем.Просто съм много добре технически запознат с двигатели(това ми е и хоби)сам си правя ремонти на колите които съм има досега и то основни такива ама само бензинови.С дизели не съм се занимавал.Всъщност твоето мнение ми е много важно и затова описвам подробно какво се случва при мен.Благодаря ти за вниманието колега.Ако вникнеш по дълбоко в случея и имаш други идеи пиши.Така ще мога да взема правилно решение преди да набедя окончателно един или друг агрегат.В случай турбото или помпата с клапна и.[/quotКолега,това което пишеш за изгарянето на 1 кг гориво е необходимо 15/14.7/кг въздух важи за бензиновите двигатели.Но абсолютно не важи за дизеловите.Горивните процеси при двата типа двигатели са съвсем различни.Ако съотношението въздух/гориво при бенз.двигат. е в границите на 0,97-1.03,то при дизелите в нормални режими винаги е по голямо от еденица и стига до 8-10.Това е и една от причините за икономичноста на дизеловите двигатели.Сега по твоя проблем: 1.Провери си да нямаш пробив/спукване/ или откачени въздуховоди между турбото и интерколера и интерколера всмукат. колектор.Или пробив в самия интерколер. 2.С микроманометър трябва да се провери идва ли налягане в помпата от всмукат.колектор.Трябва да имаш 0,7-0,9 бара.Ако нямаш значи имаш пробив в връзката от всмукат.колектор до помпата.До тук всичко е бяли кахъри и лесно се отстраняват. 3.Най неприятния момент е ако помпата не реагира на подаденото налягане от турбината за да ти подаде повече гориво на дюзите.Това е описано от специалиста в по-горен пост и няма да го повтарям. Бъди сигурен ,че турбото ти работи нормално.Върти се нормално а не е спряло както твърдиш,защото ако спре турбината да се върти едва-едва ще се придвижваш с огромно пушене от ауспуха.Пожелавам ти успех в диагностирането на проблема. 3.

                      Коментар


                        #12
                        Имам няколко въпроса преди да се реша да купувам каквото и да е било: 1.Тая клапа на помпата която се свързва с тънкия маркуч от всмукателния колектор извън помпата ли е или се намира вътре в нея. 2.Клапана ЕГР (има един клапан - ЕГР. Може да има нещо общо с проблема.)-така ми казаха,дали може да има нещо общо в случая?3.Също ме посъветваха да си изключа дебитомера и да пробвам без него.То този проблем наистина стана малко след като го чистих,въпреки че бях вниматаелен с него,не съм го докосвал въобще а само го пръсках с препарати за почистване на спирачни системи и после с такъв за елконтакти.Изчисти се добре поставих го,имаше си турбо,минах 5 км и после стана проблема Моля за идеи.Благодаря ви предварително!
                        Fiat Marea TD100

                        Коментар


                          #13
                          Градски, мой приятел си ремонтира сам помпа Лукас със сходния на твоя проблем. Ремонта според него не бил супер сложен, а цената е в пъти под закупуването на нова. Мога да ВИ срещна и да обсъдите проблема ти с него. Сигурен съм, че може да даде насоки за решаване на проблема ти!
                          Steliyan's Life!
                          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                          Коментар


                            #14
                            Ремонт на помпата

                            jenshen73 написа:
                            Градски, мой приятел си ремонтира сам помпа Лукас със сходния на твоя проблем. Ремонта според него не бил супер сложен, а цената е в пъти под закупуването на нова. Мога да ВИ срещна и да обсъдите проблема ти с него. Сигурен съм, че може да даде насоки за решаване на проблема ти!
                            Ми аз винаги съм си правел сам колите,ама са били бензинови.Дизел не съм правил ама ако ми покаже някой мисля че ше се справя.Ако можеш да ме свържеш с него,ще съм ти безкрайно благодарен.Днес идвам от сервиз и казаха че не могат да я закачат на стенд щото нямали база данни за ТД100.Луда работа.Аз пък дето не се занимавам с коли имам всякакъв софтуер и то за почти всички марки автомобили.Седи си в компа ми,само заема място, и не го плзвам. Така че ако можеш помагай,че вече нямам надежда.Аз иначе правя компютри,така че ще се радвам и аз да съм ти от полза.тел.0895423072 и 607282 прав.SKYPE-iutandil
                            Fiat Marea TD100

                            Коментар


                              #15
                              Че като съм почнал да си изливам мъката по тая жена...ааа кола де то мисля че е редно да опиша всичките и нужди до тук и слаби места такива, по които съм похарчил средства:ремъци 2бр.заедно със обтягаща ролка и паразитна такава,филтри 4 бр.с климатика,накладки предни,зареждане климатик,смяна крушки по таблото и фарове-късите,аларма,качествен антифриз нов,термостат,датчик за вентилатора,акомулатор-(ако го написах правилно последното ),почистване на дебитомер(препаратите са скъпи-ефекта нулев),почистване на филтриращата цедка в горивния резервоар(важно е),масло двигател,масло хидравлика,масло скорстна кутия,спирачна течност подмяна,летни гуми 4бр.(беше със зимни та дори и нови),Труд-е слагам само почерпката с приятели(като се има в предвид колко водка изпихме ),щото всичко съм си правил сам.Сега ме изненадва и турбото което си работеше...Е то сами си направете преценка.А пък си мислех,още като купувам колата и разходка с красиво момиче по черноморието -май ще го отложа!Е и извинете че последното не е по темата,но пък за какво си ги купуваме тия коли.Само да ги правиме ли? P.P За всички подмени и ремонти по колата съм се консултирал с написаното във тоя форум,като съм ползвал,съвети и идеи за които съм безкрайно благодарен,на всички учасници!!!Добре че го има тоя форум.Помагате ми много,за което едно голямо БЛАГОДАРЯ!
                              Fiat Marea TD100

                              Коментар

                              Working...
                              X