Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Диаграма на 1.9 jtd 105 к.с след чип.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #46
    trustworthy написа:
    Stefan Hadjov написа:
    Колега,бъди сигурен,че след като ти "пипнат"софтуера този дефект ще се заглади,но за сметка на по-голямото горивоподаване и естествено по голямия разход.
    Нека ти напомня, че повишената мощност не винаги означва повишен разход Има не един примера за това. Най-пресният, за който се сещам, е дачия логан 1.5 ДЦИ, която е във варианти 65 и 85 коня. Е хаиде познай кой от двата е по-икономичен! Разликата е , ако не се лъжа , 1 литър / 100 км. Знам и за други примери, още по-фрапиращи.
    Stefan Hadjov написа:
    Този дефект е най силно изразен при full throttle ...
    Според мен не си карал достатъчно такова ЖТД. ’дупката’ се усеща и при плавно ускоряване.Почти 2 години съм карал моята така Не бих казал, че са само 1-2% от времето на експлоатация.
    Разбира се,че не всеки път увеличаването на мощноста води до по-висок разход.Зависи от изпозваните методи за увеличението на мощноста.Но аз разглеждам примера с конкретния двигател 1,9 ЖТД-105,където по друг начин не става освен с повече гориво. В момента карам една Мареа с този мотор и във всеки случай този дефект при пълен дросел е по силно изразен.Това че го има и при частични режими и може да те дразни е друг въпрос.Не е никакъв проблем за Фиат да си пипне софтуера и да го оправи,но е предпочел по-ниския експлоатационен разход на гориво и по-малкото термично натоварване на турбината.Както казах в предишен пост,оправил го е в следващ модел но по друг начин.

    Коментар


      #47
      пак да ти напомня, че аз също карам алфа с такъв двигател и определено след софтуерната намеса започна да гори по-малко Явно тоя софтуер контролира и физичните закони Конкретно за моята кола винаги съм имал усещането, че купето е леко по-тежичко за конете си (1260 кг) и при градски режими разходът е висок. Сега определено намирам разлика. Маниерът на каране си остава същия
      _______
      146 JTD

      Коментар


        #48
        trustworthy написа:
        пак да ти напомня, че аз също карам алфа с такъв двигател и определено след софтуерната намеса започна да гори по-малко Явно тоя софтуер контролира и физичните закони Конкретно за моята кола винаги съм имал усещането, че купето е леко по-тежичко за конете си (1260 кг) и при градски режими разходът е висок. Сега определено намирам разлика. Маниерът на каране си остава същия
        Колега,физическите закони никой не може да контролира,защото те тогава няма да са закони.Може ли някой да контролира например закона на Ом .Нека ми покаже.Защо не се хванеш за контакта в къщи и започни да контролираш процеса така че да не те друсат 220 волта.Навремето комунистическата идеология се опитваше да контролира законите на икономиката и за това се провалиха.Та по това което казваш:Недоразуменията и неразбирането на понятието по-висок разход идва от това,че говорим за различни неща.Под по висок разход аз винаги разбирам специфичен разход снет по външна характеристика на двигателя.А външни характеристики са тези които са снети при пълен дросел или по просто при напълно натиснат педал на газта по целия работен диапазон от обороти на двигателя.Характеристиката на макс. мощност,макс.момент,специфичен разход на гориво,часов разход на гориво и още доста други винаги се снемат при full throttle.Taka,че два двигателя ако имаме ,и на единия е подадено повече гориво заради чиптунинг то няма начин да не е с по-висок специфичен разход.Този закон не подлежи на контрол.Нараства също и часовия разход.За това фирмите са непрекъснато в research и търсене на други методи за повишаване на мощноста.А методи има най различни.Изкуството е да се създаде двигател с най висока мощност но с най нисък специфичен разход.И точно тук си го мерят големите фирми.И тук са големите постижения. Ти ми говориш за друг вид разход и тук е недоразумението.Той се нарича експлоатациенен разход на гориво,т.е. разход в реално време на експлоатация.Той зависи поне от 30-40 фактора,включително от номера на обувките ти,теглото на колата,задръствания,маниер на каране,коефициент на обтекаемост на автомобила,как ускоряваш,как ползваш спирачка и да не изброявам,че няма да ми стигне ноща.Разбира се този разход косвено е зависим от специфичния за който гиворих по горе.Ако се поровиш в професионална литература по въпроса няма да срешнеш цитирана от фирма характеристика на експлоатационен разход.Те даже напоследък не го обявяват и като число,камо ли да ти цитират характеристика.Там винаги се говори за специфичен разход.Величината с която се измерва е: грама на киловат на час или грама на к с на час.Предполага се и с основание,че двигател с по-нисък специф.разход има и по нисък експл.разход.Но това значи измерване при абсолютно еднакви условия в реално време в всеки един момент на движение,което е реално непостижимо и от тук идват раликите.При едно измерване ще имаш един резуълтат,при друго друго.Както е било винаги.

        Коментар

        Working...
        X