Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Дали е вярно...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Здравейте!Аз карам Мареа 2.4 ТД и досега съм навъртял 8000 км. Разхода на Масло е около 500мл, което според менси е напълно нормално. Все пак е турбо двигател.
    Let the diesel power be with you!!!....

    Коментар


      #17
      Не съм сигурен дали тук е мястото за въпроса ми, но доколко може да се вярва на датчика за ниво на маслото? Някой от вас дали има конкретна информация при какво количество светва лампата? Предполагам че като светне, има още малко до критичния минимум, както при накладките примерно, но все пак?

      Коментар


        #18
        ogi28b написа:
        Не съм сигурен дали тук е мястото за въпроса ми, но доколко може да се вярва на датчика за ниво на маслото? Някой от вас дали има конкретна информация при какво количество светва лампата? Предполагам че като светне, има още малко до критичния минимум, както при накладките примерно, но все пак?
        преди време седнах да карам на майка ми голфа - закарах я да си свърши някаква работа, и докато я чаках, реших да проверя нивото на маслото - то се оказа доста под минимума, а лампата за маслото не беше светнала; оказа се, че маслото е изгоряло заради заминали гумички на клапаните. Един познат механик ми обясни, че лампата светва, когато маслената помпа засмуче въздух, т.е, като няма вече смазване на мотора. Ето защо на мареята гледам нивото на маслото поне веднъж седмично, като досега не съм забелязал спадане на нивото. На старата ми кола - фиеста 1.6Д доливах по малко, но тя беше на поне 300 хиляди км.
        Тойота Приус

        Коментар


          #19
          Колега, май аз и ти говорим за 2 различни лампи - ти говориш за тази която я има във всяка кола - лампа за ниско налягане на маслото. Аз говоря за лампа за ниско ниво на маслото. Когато нивото е ниско, тази лампа мига с честота 2 херца в продължение на 30 секунди, ако пък датчика не е наред - мига по някаква друга логика, но тя единствено следи нивото на маслото. Характерна е за JTD двигателите, колата от подписа ти би трябвало да има такава лампа. А гоуфа който си карал с какъв мотор е? Дали има такава лампа?Та въпросът ми е конкретно тази лампа за ниско ниво като светне, сигурно има още някакъв запас преди да светне и другата, и колко е този запас? Тази се явява един вид като предупреждение че ще светне другата, но за момента е все още безопасно, така си мисля аз. А е червена защото е критичен момент от работата на ДВГ.Разчитам на тази лампа, досега никога не е светвала, освен при първоначален тест, разбира се, и никога не съм мерил маслото, откакто колата е в ръцете ми.

          Коментар


            #20
            ами ogi28b темпрата имаше същия датчик и е монтиран на щеката за измерване на маслото и светва когато маслото падне под минимума означен на нея. Твоя мотор не го знам как е - но мисля че не е трудно да провериш дали на щеката имаш монтиран датчик. Но според мен ще показва спадане на ниво между 0,5 и 1л.
            Fiat Palio Weekend TD70
            ПО ВАЖНОТО ОТ РАЗДЕЛ "ДИЗЕЛ"

            Коментар


              #21
              Няма такъв датчик на щеката. На друго място е. Може би най-точно ще разбера на следващата смяна на маслото - ако доливам точно до минимума, да дам контакт, и да видя дали ще светне/мига

              Коментар


                #22
                ogi28b написа:
                тва да не си го чел в ФВ-форума? Или да е писано от немец? Ако избираш дизелов мотор - определено комън-рейл двигателя трябва да търсиш. ЖТД 105, 110, и кой беше следващия, 130 май, са все силни мотори, стига да попаднеш на запазен и редовно поддържан двигател.
                Не го е писал немец,а италианец.Ако си отвориш експлоатационното описание на колата ще прочетеш,че е точно толкова.0,8 л/1000клм.Но това не значи,че трябва задължително да харчи толкова масло.Това е допустим разход под който фирмата не приема рекламации.Представи си ако фирмата обяви разход 100 гр. на 1000,което е нормално и се появи клиент на който му харчи 150 гр.Трябва да му приеме рекламацията но тогава ще фалира от рекламации.За това се слага една горна допустима граница и всички да могат гарантирано да влезат в този диапазон.До скоро обявяваха 1 литър на 1000 но ми прави впечатление,че и други са намалили малко количеството.

                Коментар


                  #23
                  връщам се към началото на темата ... цитираната статия е от авто списание, освен това такива статии имаше и в Мобиле-то до едно определено време, когато ги направиха платени. Тази статия е доста тенденциозна и очернителска според мен. Чел съм и други статии там и ми направи впечатление особената неприязън на автора към италианските коли. Конкретно, моят JTD не съм го забелязвал да гори масло.
                  Тойота Приус

                  Коментар


                    #24
                    както беше казал един колега във форума...добре че има такива които да плюят Фиат в България за да можем ние да си го купуваме евтиничко и да сме щастливи според мен това за маслото е възможно но примерно за някое трабантче дето по принцип си гори и масло...не помня в какво съотношение се сипваше бензин с масло...
                    Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                    BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                    BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                    Коментар

                    Working...
                    X