Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Паленето на Мареа 2.4TD решен, но сега друг проблем

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Паленето на Мареа 2.4TD решен, но сега друг проблем

    Здравейте колеги,оказа се че на мареата бяха изгоряли свещите, само на 2-ри цилиндър се оказа здрава. Но сега имам друг проблем явно релето което подава ток към свещите не изключва, на таблото лампичката изгасва, но след това меря с уреда и се оказва че 4-5 минути още подава ток към свещите, а може и повече просто ми омръзна да чакам да видя дали ще спре. Въпроса ми е сменя ли се това реле и къде се намира?

    #2
    Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем

    unreal_66 написа:
    Здравейте колеги,оказа се че на мареата бяха изгоряли свещите, само на 2-ри цилиндър се оказа здрава. Но сега имам друг проблем явно релето което подава ток към свещите не изключва, на таблото лампичката изгасва, но след това меря с уреда и се оказва че 4-5 минути още подава ток към свещите, а може и повече просто ми омръзна да чакам да видя дали ще спре. Въпроса ми е сменя ли се това реле и къде се намира?
    В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.
    Lancia Kappa 2.0 20V
    БЪРЗ , НО НЕ БЕЗОТГОВОРЕН !!!

    Коментар


      #3
      Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем

      besnija написа:
      В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.
      Това е тотално невярно!Свещите наистина работят дори след изгасването на контролната лампа, но времената които цитираш са абсурд.Ето ти едно клипче като лампата горе в дясно е за свещите и функцията и е леко модифицирана.Яркото светене е това, което се вижда стандартно.В момента в който интензитета на светене намалее (в нормалния случай изгасва) ще забележиш, че паля.Лампата остава да свети след запалване, но не е повече от минута ОБЩО.Именно в двете нива на светене се изразява модификацията - връщам ток към лампата през едно съпротивление от шината за свещите.Мода се наложи, щото на 2 пъти ми залепя релето и сдуха акумулатора.Така че ако колегата мери напрежение към свещите 4 и повече минути, нищо чудно че е имал изгорели свещи.Абсолютно ненормално е.
      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

      Коментар


        #4
        Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем

        Esper написа:
        besnija написа:
        В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.
        Това е тотално невярно!Свещите наистина работят дори след изгасването на контролната лампа, но времената които цитираш са абсурд.Ето ти едно клипче като лампата горе в дясно е за свещите и функцията и е леко модифицирана.Яркото светене е това, което се вижда стандартно.В момента в който интензитета на светене намалее (в нормалния случай изгасва) ще забележиш, че паля.Лампата остава да свети след запалване, но не е повече от минута ОБЩО.Именно в двете нива на светене се изразява модификацията - връщам ток към лампата през едно съпротивление от шината за свещите.оригиналнатаМода се наложи, щото на 2 пъти ми залепя релето и сдуха акумулатора.Така че ако колегата мери напрежение към свещите 4 и повече минути, нищо чудно че е имал изгорели свещи.Абсолютно ненормално е.
        Обърни внимание че говорим конкретно за точно определен автомобил и точно определен модел. Не слагай всички марки и модели под общ знаменател. Това за което говоря го пише и в оригиналната книжка за експлоатация на автомобила.
        Lancia Kappa 2.0 20V
        БЪРЗ , НО НЕ БЕЗОТГОВОРЕН !!!

        Коментар


          #5
          Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем

          besnija написа:
          Обърни внимание че говорим конкретно за точно определен автомобил и точно определен модел. Не слагай всички марки и модели под общ знаменател. Това за което говоря го пише и в оригиналната книжка за експлоатация на автомобила.
          о1В интерес на истината точно на 2,4TD не съм мерил времето, обаче на много други марки и модели съм.И никъде няма такива времена.Не е късно човек да научи нещо ново, но безкрайно би ме учудила подобна измишльотина.Ще проверя и ще докладвам
          I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

          Коментар


            #6
            Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем

            besnija написа:
            unreal_66 написа:
            Здравейте колеги,оказа се че на мареата бяха изгоряли свещите, само на 2-ри цилиндър се оказа здрава. Но сега имам друг проблем явно релето което подава ток към свещите не изключва, на таблото лампичката изгасва, но след това меря с уреда и се оказва че 4-5 минути още подава ток към свещите, а може и повече просто ми омръзна да чакам да видя дали ще спре. Въпроса ми е сменя ли се това реле и къде се намира?
            В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.
            Колегата besnija е напълно прав.Системата на подгряване на съвременните дизели така работи.Най тежкия режим на работа на дизела е първите минути след студен старт и за да се облекчи този режим се прави това.Ако свещите са оргинални няма проблеми.Предвидено е да работят в такъв режим.Секунди след старта тока им пада с 50%.Има случаи когато може да подгряват и 10 мин.Зависи от околната температура.

            Коментар


              #7
              Re: Паленето на Мареа 2.4ТД решен,но сега друг проблем

              Stefan Hadjov написа:
              besnija написа:
              unreal_66 написа:
              Здравейте колеги,оказа се че на мареата бяха изгоряли свещите, само на 2-ри цилиндър се оказа здрава. Но сега имам друг проблем явно релето което подава ток към свещите не изключва, на таблото лампичката изгасва, но след това меря с уреда и се оказва че 4-5 минути още подава ток към свещите, а може и повече просто ми омръзна да чакам да видя дали ще спре. Въпроса ми е сменя ли се това реле и къде се намира?
              В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ. Времето се контролира от сензора (датчика) за температурата на двигателя.
              Колегата besnija е напълно прав.Системата на подгряване на съвременните дизели така работи.Най тежкия режим на работа на дизела е първите минути след студен старт и за да се облекчи този режим се прави това.Ако свещите са оргинални няма проблеми.Предвидено е да работят в такъв режим.Секунди след старта тока им пада с 50%.Има случаи когато може да подгряват и 10 мин.Зависи от околната температура.
              Пожелавам супер огромен късмет на 10 минутното подгряване. Супер глупости!Само да не се подвеждат хората, че било нормално, все пак сме да си помагаме, не да си разправяме фолклор, че 10 минути подгряване на ТД двигателя било нещо нормално! Говорете нещо след като сте го проверили!п.п. И времето за греене след загасване на лампата не зависи само от околната температура.Там са включени като корекция и:- оборотите- температура на водата- положението на педала на газта- заряд на акумулатора
              Прикачени файлове
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #8
                Към колегата БО:Колега БО,моля те чети подробно моите постове и недей така грубо да нервничиш и изопъчаваш думите ми.Никъде не съм споменал в поста си,че ТД-двигат.греят 10 мин.Казал съм,че на съвременните дизели греят свещите след старта и че има случаи да греят до 10 мин.И това е много често явление.Опелите,японските дизели,френските и т.н.Защото се спомена,че не се допускало това.Японските дизели изключват свещите при 40 градуса на двигателя.Имат специално поставен датчик на водната риза на двигат. който ги изключва.При минус 15 гр. ако работи на място ти си направи сметка колко време работят свещите.Всичко това което ти казвам се отнася за двигатели с предкамерно впръскване.При директния шприц нещата стоят по друг начин.И още веднъж те моля по-спокойно без обиди.

                Коментар


                  #9
                  Stefan Hadjov написа:
                  Към колегата БО:Колега БО,моля те чети подробно моите постове и недей така грубо да нервничиш и изопъчаваш думите ми.Никъде не съм споменал в поста си,че ТД-двигат.греят 10 мин.Казал съм,че на съвременните дизели греят свещите след старта и че има случаи да греят до 10 мин.И това е много често явление.Опелите,японските дизели,френските и т.н.Защото се спомена,че не се допускало това.Японските дизели изключват свещите при 40 градуса на двигателя.Имат специално поставен датчик на водната риза на двигат. който ги изключва.При минус 15 гр. ако работи на място ти си направи сметка колко време работят свещите.Всичко това което ти казвам се отнася за двигатели с предкамерно впръскване.При директния шприц нещата стоят по друг начин.И още веднъж те моля по-спокойно без обиди.
                  Спокоен съм. Ако съм те засегнал съжалявам.
                  besnija написа:
                  В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ.....
                  .............Обърни внимание че говорим конкретно за точно определен автомобил и точно определен модел. Не слагай всички марки и модели под общ знаменател. Това за което говоря го пише и в оригиналната книжка за експлоатация на автомобила.
                  По скоро за колегата, който твърди, че говорим за конкретен модел беше горното писане.Сори...
                  A20DTH ЖТД ама не баш
                  1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                  Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                  Коментар


                    #10
                    BO написа:
                    Stefan Hadjov написа:
                    Към колегата БО:Колега БО,моля те чети подробно моите постове и недей така грубо да нервничиш и изопъчаваш думите ми.Никъде не съм споменал в поста си,че ТД-двигат.греят 10 мин.Казал съм,че на съвременните дизели греят свещите след старта и че има случаи да греят до 10 мин.И това е много често явление.Опелите,японските дизели,френските и т.н.Защото се спомена,че не се допускало това.Японските дизели изключват свещите при 40 градуса на двигателя.Имат специално поставен датчик на водната риза на двигат. който ги изключва.При минус 15 гр. ако работи на място ти си направи сметка колко време работят свещите.Всичко това което ти казвам се отнася за двигатели с предкамерно впръскване.При директния шприц нещата стоят по друг начин.И още веднъж те моля по-спокойно без обиди.
                    Спокоен съм. Ако съм те засегнал съжалявам.
                    besnija написа:
                    В зависимост от околната температура(респективно и температурата на мотора) свещите греят даже повече от 5 мин. след запалването на ДВГ.....
                    .............Обърни внимание че говорим конкретно за точно определен автомобил и точно определен модел. Не слагай всички марки и модели под общ знаменател. Това за което говоря го пише и в оригиналната книжка за експлоатация на автомобила.
                    По скоро за колегата, който твърди, че говорим за конкретен модел беше горното писане.Сори...
                    Написаното от мене беше провокирано от твърдението на един колега,че след старта не се допускало работа на свещите.Наистина така беше при диз.двиг.от 80-те години.Затова писах съвременните....А колко да греят си решава всяка фирма производител.

                    Коментар


                      #11
                      Stefan Hadjov написа:
                      Написаното от мене беше провокирано от твърдението на един колега,че след старта не се допускало работа на свещите.Наистина така беше при диз.двиг.от 80-те години.Затова писах съвременните....А колко да греят си решава всяка фирма производител.
                      Тъкмо мислех да те питак какво пък толкова съвременно намираш в 2,4ТД мотора Между другото аз още чакам отговор на молбата ми към колега да мерне времето за подгрев на една Капа.Но пак казвам - времена от 5 мин са обсолютен абсурд. Няма такава система.Нищо концептуално различно няма в точно мотора за който говорим, че да го греят по такъв начин.Но да видим какво ще покаже теста
                      I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                      Коментар


                        #12
                        Esper написа:
                        Stefan Hadjov написа:
                        Написаното от мене беше провокирано от твърдението на един колега,че след старта не се допускало работа на свещите.Наистина така беше при диз.двиг.от 80-те години.Затова писах съвременните....А колко да греят си решава всяка фирма производител.
                        Тъкмо мислех да те питак какво пък толкова съвременно намираш в 2,4ТД мотора Между другото аз още чакам отговор на молбата ми към колега да мерне времето за подгрев на една Капа.Но пак казвам - времена от 5 мин са обсолютен абсурд. Няма такава система.Нищо концептуално различно няма в точно мотора за който говорим, че да го греят по такъв начин.Но да видим какво ще покаже теста
                        Аз показах теста с диаграмата, там теоретично максимума време за работа на свещите е минута и половина.Е освен ако на вън е -150 градуса някъде, като гледам диаграмата, тогава може и 5 минути да грее
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          Ако се съди по волтметъра на КАПА-та подгрева при +5 до +8 градуса е 15 сек а при 0 около 20-25 сек. Дори и при -10 не ми се вярва да е повече от минута
                          Lancia Kappa 2.4 JTD 99`
                          Uno 75 1.5i.e.8V 88`

                          Коментар


                            #14
                            с мареа2.4тд съм и имах същите грижи.смених релето за подгрева и не ми горят свещи повече

                            Коментар

                            Working...
                            X