Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Голям разход, кажете добър сервиз за диагностика на дизел??

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Колега,Типо 1,7ТД няма.Има само чист дизел-58кс. Доста притежатели на Пунто 1,7тд се оплакват от висок разход.Може и скоростната кутия да не е изчислена правилно.
    Octavia RS
    Evo 10-служебната играчка.

    Коментар


      #17
      Бях писал и преди, найстина този мотор има прекалено висок разход на извънградско каране. С 110км/ч стрелката на оборотомера е на 3000 оборота - много са му къси скоростите.
      Fiat Bravo GT JTD 2000г. ->!!!Продадено!!!

      Коментар


        #18
        Red Storm написа:
        Колега,Типо 1,7ТД няма.Има само чист дизел-58кс. Доста притежатели на Пунто 1,7тд се оплакват от висок разход.Може и скоростната кутия да не е изчислена правилно.
        Прав си.Грешно съм го изписъл.Има 1,9ТД.Но двигателите са еднакви,от едно поколение коли независимо 1,7 или 1,9.Също си прав,че скоростната кутия ако не е разчетена оптимално дава отражение на разхода.Но понеже е голямо отклонението от нормалния разход в този клас,съм на мнение че има и още нещо,което не е съвсем в ред.Като гледам двигателя на 1,7 ТД ми прави впечатление че са изпонакичили разни паразитни обеми по всмукателния му тракт,очевидно с оглед търсенето на някакви резонансни режими на пълнене.Все се каня да ги премахна тези паразитни обеми и направя едно контролно замерване на разхода.Но трябва да се намери подходяща гумена тръба за експеримента,а и нямам такава кола под ръка.Иначе този двигател ми харесва като конструктивно решение,нищо че е стара концепсия.И най вече,че се изпълнява с помпа Бошш.

        Коментар


          #19
          добре от всичките тези мнения доста се пообарках.и накрая като извод може ли някои да ме посаветват къде има добър сервиз за дизели за диагностика и да ме ориентирате какво точно триабва да се види и горе долу какви пари триабва да си приготвя.мерси подрави на всички.
          FIAT PUNTO 1,7TD ELX

          Коментар


            #20
            Ми и според мене е високичък разход...Мен ми дава мах 7.5-8.0лт.... И то в най-големите задръствания сунтрин към 8.....Извън градско до 120км/ч около 4.8-5.3 !!!!
            Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD `02
            Fiat Punto 1.2 16v LPG

            Коментар


              #21
              ripper_pz написа:
              добре от всичките тези мнения доста се пообарках.и накрая като извод може ли някои да ме посаветват къде има добър сервиз за дизели за диагностика и да ме ориентирате какво точно триабва да се види и горе долу какви пари триабва да си приготвя.мерси подрави на всички.
              @ripper_pzКолега,лично аз не бих могъл да ти дам съществен съвет какво да предприемеш за решаване на проблема с разхода,защото както споменах нямам сериозен отговор за него.Освен това този проблем не е специфичен конкретно за твоята кола а е за всички 1,7 ТД.Прави ми впечатление,че 1999 год.Фиат го спира от производство и го заменя с 1,9Д и 1,9 ЖТД,които двигатели са конструктивно съвсем различни.И мой съвет е да не ходиш много по майстори и сервизи да си даваш парите,защото се съмнявам че ще ти решът проблема.

              Коментар


                #22
                Категорично , разхода е висок.Мислех да не взимам участие но не издържах при обвиненията че мотора бил стар и т.н.Познавам този мотор от времето на Ритмо,после Типо ,Фиорино, Пунто,Палио.Карат все този стар мотор.Между друго Разликата м/у 1.7 и 1.9 моторите е в хода.Диаметъра е един и същ.И пак между друго 1.9 мотора като атмосверена версия на Браво,Брава се вгражда много по дълго от колкото ТД100 и ТД 75.Продължават да го карат успоредно с новите комън реъл мотори.Та в този ред на мисли не търсете вина в колата( и Фиатите по някога се повреждат).Ако някой си инженер и имал неблагоразумието да създаде някаква грешка ,то още там щяха да му видят сметката а не сега да го псуваме след десет години.

                Коментар


                  #23
                  specialista написа:
                  Категорично , разхода е висок.Мислех да не взимам участие но не издържах при обвиненията че мотора бил стар и т.н.Познавам този мотор от времето на Ритмо,после Типо ,Фиорино, Пунто,Палио.Карат все този стар мотор.Между друго Разликата м/у 1.7 и 1.9 моторите е в хода.Диаметъра е един и същ.И пак между друго 1.9 мотора като атмосверена версия на Браво,Брава се вгражда много по дълго от колкото ТД100 и ТД 75.Продължават да го карат успоредно с новите комън реъл мотори.Та в този ред на мисли не търсете вина в колата( и Фиатите по някога се повреждат).Ако някой си инженер и имал неблагоразумието да създаде някаква грешка ,то още там щяха да му видят сметката а не сега да го псуваме след десет години.
                  Виждам, че си специалист и затова мисля да ти докарам моето 1.7TD и да му свалиш разхода На извън градско дава под 5, което е нормално, но в града не пада под 10, къде е проблема и има ли изобщо такъв Ако в задръстване минеш 10км за 1 час и 30 мин., колко ще е изхарчила колата? Средната скорост ще е около 6км/час Второто ми Пунто на бордкомпютър дава 8/100 - през седмицата, в задръстванията. Събота и неделя пада на 6/100 градско. Това е мотор 1.9 JTD, доста по-икономичен от стария. Има ли проблем колата и какво да правя?Първата ми кола беше Тойота Старлет. Мотор 1000 кубика с карбуратор. Началото на 90-те, тази кола харчеше 5.5/100 градско и извънградско 3.6/100. Няколко години по-късно под 7/100 в града не падаше.Направете си сами извода Колкото по-тежко става по улиците, толкова по-висок разход ще дават колите от нормалния. Преди 5 год. беше прецедент да видиш задръстване сутрин на Цариградско, от Плиска на долу. Сега е нормално да видиш, че задръстването почва от Окръжна болница
                  http://free.bol.bg/dodo155/AlfaRomeo/Punto_JTD_all.JPG
                  Alfa Romeo 147 07' 1.9 JTDm Q2
                  FIAT Punto 02' 1.9 JTD
                  FIAT Punto 99' 1.7 TD

                  Коментар


                    #24
                    specialista написа:
                    Категорично , разхода е висок.Мислех да не взимам участие но не издържах при обвиненията че мотора бил стар и т.н.Познавам този мотор от времето на Ритмо,после Типо ,Фиорино, Пунто,Палио.Карат все този стар мотор.Между друго Разликата м/у 1.7 и 1.9 моторите е в хода.Диаметъра е един и същ.И пак между друго 1.9 мотора като атмосверена версия на Браво,Брава се вгражда много по дълго от колкото ТД100 и ТД 75.Продължават да го карат успоредно с новите комън реъл мотори.Та в този ред на мисли не търсете вина в колата( и Фиатите по някога се повреждат).Ако някой си инженер и имал неблагоразумието да създаде някаква грешка ,то още там щяха да му видят сметката а не сега да го псуваме след десет години.
                    Колега,хубаво е че познаваш това поколение двигатели и наистина на пръв поглед разликата е незначителна между тях и че разхода не се дължи на това че двигателите са стара концепсия.Но очевидно не познаваш много добре двигател 1,7 ТД-70 к.с.4500 об/мин.със степен на компресия 19.За мене той е грешка на конструкторите на Фиат.Между другото във всяка фирма може да се допусне грешка.И Мерцедес правят грешки.Малко история на двигателя:Съвсем в края на 1994 и началото на 1995 год.Фиат поставя на Пунто този двигател.Само две години след това -1999год.прави съществени констрктивни изменения и на бял свят се появява двигателя 60 к.с./някъде го дават 61,някъде 62/ под шифър 176.Б7.Пак при 4500 об.мин.но забележи при степен на компресия 20,3.Искам да поясня,че степента на компресия има пряко отношение към КПД на двигателя с вътрешно горене независимо бензинов или дизелов.По-висок КПД води винаги до по-нисък разход.Това като първо.Второ сменяват бренерите в главата на двигателя с по малки такива чрез което и постигат по високата степен на сгъстяване.И трето сменяват турбината с по малка такава и по бързо развъртаща се.По този начин успяват да намалят разхода на този двигател с около литър,което според мене не е достатъчно.Другия двигател остава в програмата на Фиат,но основно се произвежда по-новия.Но аз за себе си нямам обяснение защо трябва да се слага турбина за някакви си 60 к.с.след като могат същите да се постигнат с един обикновен атмосверен дизел.Явно някъкав компромис но не за дълго.1999 год.се спират и двата двигателя и се минава на съвсем нова конструкция 1,9 Д и 1,9 ЖТД.Единия атмосверен дизел,другия комън реъл,но със съвсем приличен разход.Има и още много друго какво да се каже,но ме заболяха пръстите.Дано не съм бил отекчителен.Поздрави.

                    Коментар


                      #25
                      Здравейте колеги.За формя се дискусия и това е добре защото всеки има право да каже или да научи нещо.Колегата преди мен се опита образно да разглоби една горивна камера и да обясни разни процеси произтичащи от промяната и.Общо взето е прав,конструкторите непрекъснато си играят с промяната на някои параметър и понякога дори по-новиямотор с същия обем е с по-малка мощност-за пример 1.9 ЖТД.Това което правят конструкторите е че робуват на едничка кауза в днешно време и тя е ЕКОЛОГИЯ.За да постигнат желания ефект е необходимо да се направи процеса на горене максимално оптимален за всички режими.Това именно е причина и за създаване на ГНП с електронно управление,в последствие и комън рейл моторите.За да се оптимизира горивния процес е необходимо съотношението(ланда) между въздух и гориво да е еденица(1) за всички режими на работа на ДВГ.И тъй като знаем че в повечето случаи няма ме дроселова клапа на смукателния колектор(значи няма как да влияем на притока на въздух) то това се прави с намаляне на горивото.Добре ама тогава,ще падне и мощността на мотора.Кво да правим тогава.Ами ще го турбинираме.Е нещо такова се е случило с мотора на Пунтото,който като цяло си е до болка познатия мотор.Колегата който се оплаква от голям разход в последния си пост е писал че за 1.5 часа е изминал 16 км.Аз на негово място не бих и споменавал че колата харчи много.Не знам защо има мнение че щом няма навъртян километър то не трябва да липсва от горивото.Давам ви гаранция ,че ако си запалите колите и ги оставите да работят на място ще ви пресушат резервоарите.(Разбира се не вярвам някой да се изненада от прочетеното сега).Освен прословутите Софийски задръствания да прибавим и лошите климатични условия,ниското налягане на гумите(щото малко хора ги проверяват)не изправни термостати и за капак лошите горива и картинката е ясна-висок разход.Приятелю казваш ,че извън града си е добре даже посочваш и доста приличен разход.За мен картинката се изяснява,имаш лошия късмет да се намираш винаги в задръствания.Случвало се е да се оплакват от висок разход извън градско само че там разни състезатели постоянно изтезават машинката до краен предел. Не вярвам да съм прекалил или обидил и ако трябва пак ще ги разнищваме пустите му дизели.

                      Коментар


                        #26
                        Към специалиста:Всичко което си написъл в последния ти пост се отнася за бензинов двигател.Ти пренасяш теорията на бензиновоя двигател върху дизеловия,а те са съвършенно различни.При диз.дв. не съществува парамеръра ламбда и никой не се интерисува от него.Имам в пред вид автом.производители.Ако някой се интерисуваше от него,щяха да поставят ламбда-сензор.И в най съвременните дизели такъв липсва.При дизелите ламбда е заместена от параметъра "smoke opacity"/в буквален превод-непрозрачност на пушека/ или както ние му казваме димност.Никога недей да споменаваш при дизелите думичките бедна,богата,нормална,ламбда,съотношение въздух/гориво и др.подобни.Защото там смесите са винаги бедни ако мога нагледно да се изразя.Конструкторите на бензинови дв.само могат да мечтаят да постигнат работата им на такива бедни смеси при които работи дизела.Темата е много дълга. И сега за дроселовата клапа.Казваш дизелите нямали.Но най съвременните имат.Първи поставиха такава Ууди и Фолкс.на моделите ТДИ,Мерцедес,НДИ на французите.Фиат постави такава през 2001 год. на Стило 1,9 ЖТД-115 к.с.на двигателя си под шифър 192.А1.Но тази дроселова клапа няма отношение към твоята ламбда,а работата и е ориентирана основно към турбината и ЕЖР-системата.Управлява се не от педала на газта,аот:intake manifold air control aktuator.Колегите които са по-навътре в темата ще разберът за какво става въпрос.Поздрави и успешен ден.

                        Коментар


                          #27
                          абе пичове като ви се струва висок разхода слизаите от колите и подкарвайте велосипедите те не харчат аз мойта кола си я карам досега съм я засякъл един път догоре до капачката 100км градско и пак догоре разход 7,7л. и да допълня двигателя е 1,9 атмосферен дизел и съм пълнил с туби, всяка бензиноколонка лъже минимум 0,5л. на 10л. това е закон да не казвам че някой лъжат и с 1,0 литър на 10л. тъй че извода какъв е: колокото и да си сипете колата няма да го върне такаче газ и като светне лампата пълниш догоре и пак газ аре чао че пак ще пътувам

                          Коментар


                            #28
                            Здравей те колеги.Мислех да не отговарям на нападките и обвиненията в некомпетентност,но тук сме се събрали от една обща страст автомобилите и в частност Фиат.Именно това ме задължава да продължавам да споделям с вас натрупания през годините опит,па макар и за някой да е некомпетентен. И сега към колегата Стефан Хаджов. Уважаеми колега.В поста си с който ме критикуваш си посочил няколко безспорни факта,но в стремежа си да покажеш колко много знаеш и какъв висок стил на изказ ползваш си допуснал и няколко грешки(според мен).1.Сложните изрази които ползваш до голяма степен затрудняват колегите да се ориентират за каквостава дума.2.Не лишавай от правото онези умни глави които създават нашите автомобили,да изследват горивния процес и да решават дали им трябва (параметъра ламбда).Има стара приказка която казва" това че нещо него осъзнаваме не значи че то не съществува".3.За дроселовата клапа точните думи са" че в повечето случаи няма ме дроселова клапа". Сигурен съм че ти е станало ясно какво искам да кажа, но според теб трябва да се говори за системите за ре циркулация на изгорелите газове,не че не е вярно.Такива клапи при Форд Транзит има поне от десетилетие че и повече. Искрено се надявам да не съм засегнал по никакъв начин колегата Хаджов или някой друг от форума.Ако греша моля приемете извиненията ми.Продължавам да твърдя че сме се събрали да си помагаме а не да мерим ..... кой повече знае. И в крайна сметка от толкова думи помогнахме ли на колегата с високия разход?

                            Коментар


                              #29
                              Stefan Hadjov написа:
                              Към специалиста:Всичко което си написъл в последния ти пост се отнася за бензинов двигател.Ти пренасяш теорията на бензиновоя двигател върху дизеловия,а те са съвършенно различни.При диз.дв. не съществува парамеръра ламбда и никой не се интерисува от него.Имам в пред вид автом.производители.Ако някой се интерисуваше от него,щяха да поставят ламбда-сензор.И в най съвременните дизели такъв липсва.При дизелите ламбда е заместена от параметъра "smoke opacity"/в буквален превод-непрозрачност на пушека/ или както ние му казваме димност.Никога недей да споменаваш при дизелите думичките бедна,богата,нормална,ламбда,съотношение въздух/гориво и др.подобни.Защото там смесите са винаги бедни ако мога нагледно да се изразя.Конструкторите на бензинови дв.само могат да мечтаят да постигнат работата им на такива бедни смеси при които работи дизела.Темата е много дълга. И сега за дроселовата клапа.Казваш дизелите нямали.Но най съвременните имат.Първи поставиха такава Ууди и Фолкс.на моделите ТДИ,Мерцедес,НДИ на французите.Фиат постави такава през 2001 год. на Стило 1,9 ЖТД-115 к.с.на двигателя си под шифър 192.А1.Но тази дроселова клапа няма отношение към твоята ламбда,а работата и е ориентирана основно към турбината и ЕЖР-системата.Управлява се не от педала на газта,аот:intake manifold air control aktuator.Колегите които са по-навътре в темата ще разберът за какво става въпрос.Поздрави и успешен ден.
                              Колега, имаш няколко твърдения, които не знам дали си наясно с тях, но се изказваш некомпетентно.Точно и в дизеловите двигатели се интересуват от Ламбда параметър и в новите двигатели се поставя ламбда сензор!Кажи ми идеята на дроселната клапа при ЖТД-то каква й е идеята? За да не те обвиня точно и неправомерно и там в некомпетентност.Поздрав.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар


                                #30
                                BO написа:
                                Stefan Hadjov написа:
                                Към специалиста:Всичко което си написъл в последния ти пост се отнася за бензинов двигател.Ти пренасяш теорията на бензиновоя двигател върху дизеловия,а те са съвършенно различни.При диз.дв. не съществува парамеръра ламбда и никой не се интерисува от него.Имам в пред вид автом.производители.Ако някой се интерисуваше от него,щяха да поставят ламбда-сензор.И в най съвременните дизели такъв липсва.При дизелите ламбда е заместена от параметъра "smoke opacity"/в буквален превод-непрозрачност на пушека/ или както ние му казваме димност.Никога недей да споменаваш при дизелите думичките бедна,богата,нормална,ламбда,съотношение въздух/гориво и др.подобни.Защото там смесите са винаги бедни ако мога нагледно да се изразя.Конструкторите на бензинови дв.само могат да мечтаят да постигнат работата им на такива бедни смеси при които работи дизела.Темата е много дълга. И сега за дроселовата клапа.Казваш дизелите нямали.Но най съвременните имат.Първи поставиха такава Ууди и Фолкс.на моделите ТДИ,Мерцедес,НДИ на французите.Фиат постави такава през 2001 год. на Стило 1,9 ЖТД-115 к.с.на двигателя си под шифър 192.А1.Но тази дроселова клапа няма отношение към твоята ламбда,а работата и е ориентирана основно към турбината и ЕЖР-системата.Управлява се не от педала на газта,аот:intake manifold air control aktuator.Колегите които са по-навътре в темата ще разберът за какво става въпрос.Поздрави и успешен ден.
                                Колега, имаш няколко твърдения, които не знам дали си наясно с тях, но се изказваш некомпетентно.Точно и в дизеловите двигатели се интересуват от Ламбда параметър и в новите двигатели се поставя ламбда сензор!Кажи ми идеята на дроселната клапа при ЖТД-то каква й е идеята? За да не те обвиня точно и неправомерно и там в некомпетентност.Поздрав.
                                Kolega BO,ти изглежда много обичаш тази думичка некомпетемтен и я повтаряш във всяко изречение.Комплекси ли имаш някакви,не мога да разбера.Дали съм компетентен или не би трябвало дълго време да се познаваме и имаме обща дейност в определена област.Научи се да ползваш думички като заблудил,збъркал и т.н.Ти се вживяваш като последна инстанция на истината. Ще бъда много доволен да ми кажеш кой дизелов двигател има ламбда-сензор и в кои технически данни за дизелов двиг.се цитира ламбда параметър.Може да науча нещо от тебе и ще ти бъда благодарен.Кажи ми моля те в какви ламбда стойности работи диз.двиг.Ще науча нещо мово.Това е добре. А дроселовата клапа за която питаш,работата и е ориентирана изцяло към турбината и предполагам знаеш какво става когато при голяма скорост върнеш газта. Ако си в темата ще разбереш какво имам в пред вид.А не мога сега да обяснявам подробно,защото е много дълго и не е мястото точно тук.

                                Коментар

                                Working...
                                X